Golfi on alkanut nykimään voimakkaasti. Ongelma ilmenee kun moottori on lämmin. Pahinta nykiminen on ylämäissä ja alueella 2000-3000 rpm. Kun veto ei ole päällä ja kaasuttelee, niin toimii ihan hyvin. Viittaako oireet enemmän bensapuolen vikaan? Seos menee laihalle?
n.30tkm sitten on vaihdettu bensansuodatin ja Hall-anturi 10tkm sitten.
Alipaineletkut oli huonossa kunnossa ja vaihdoin ne, mutta vika ei poistunut. Lisäksi puhdistin ilmamäärä mittarin levyn päälipuolen ja siitä kaasuläpälle menevän kumiletkun öljymoskasta.
Mistä seuraavaksi kannattaisi vikaa hakea?
Golf gti 16v -89 nykii
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 12.2.2006 21:37
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 12.2.2006 21:37
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
2E:ssä hiukan samaa ongelmaa, en ole tosin tajunnut katsoa miten tuo bensanmäärä vaikuttaa oireiluun, mutta mutulla voisi sanoa että vaikuttaa. Tosin punarajallakaan ollessa se ei jatkuvasti nyi... ja tosiaan aina kuumalla koneella, kylmällä ei koskaan. Vaihtoon on laitettu tulpat, puola, suodattimet, ohjausboksin ja pa-pumpun releet toistaiseksi.
Tyhjäkäyntikin on jotenkin vaivalloista ja huojuvaa vaikka kierroslukumittarin viisari pysyy kyllä tiukasti paikoillaan. Mutta sellaista röplötystä että auto tärisee paikallaanollessa eikä käy niin siististi kuin voisi olettaa. Tyhjäkäyntiventtiili on putsattu vasta viime kesänä, tuskinpa se nyt näin lyhyessä ajassa alkaisi oireilemaan. Ja tosiaan on nykiminen/sammuminen tapahtuu 1000-3000rpm välillä, kierroksia antamalla pääsee yleensä paremmin eteenpäin kun alkaa pomppia. Ja rele naksuu yleensä aina kun alkaa nykimään, sekä vanha että uusi (marmoritiskiltä), virrat pysyy kuitenkin päällä.
Voisi kai tuota pumppuakin kokeilla. Ilmeisesti tuo Motonetin ruiskupumppu nimellä myytävä on se siirtopumppu. Painepumppuja tuolta ei taida löytyä lainkaan?
Tyhjäkäyntikin on jotenkin vaivalloista ja huojuvaa vaikka kierroslukumittarin viisari pysyy kyllä tiukasti paikoillaan. Mutta sellaista röplötystä että auto tärisee paikallaanollessa eikä käy niin siististi kuin voisi olettaa. Tyhjäkäyntiventtiili on putsattu vasta viime kesänä, tuskinpa se nyt näin lyhyessä ajassa alkaisi oireilemaan. Ja tosiaan on nykiminen/sammuminen tapahtuu 1000-3000rpm välillä, kierroksia antamalla pääsee yleensä paremmin eteenpäin kun alkaa pomppia. Ja rele naksuu yleensä aina kun alkaa nykimään, sekä vanha että uusi (marmoritiskiltä), virrat pysyy kuitenkin päällä.
Voisi kai tuota pumppuakin kokeilla. Ilmeisesti tuo Motonetin ruiskupumppu nimellä myytävä on se siirtopumppu. Painepumppuja tuolta ei taida löytyä lainkaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa