Transporter T4 Hammastanko vuotaa öljyä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

Transporter T4 Hammastanko vuotaa öljyä

ViestiKirjoittaja mikalie » 8.6.2009 18:53

Onko kellään kokemusta kyseisen volkkarin hammastangon korjauksesta öljyvuodon suhteen, onko sama tilanne kun mitä sanovat tällä palstalla noista Golfin ja Passatin hammastangoista ettei kannata korjata jollain korjausarjalla kun ei auta?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 8.6.2009 20:14

http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtop ... ammastanko

ATF öljyillä pilaavat pumpun ja tiivisteet niin laita oikeat öljyt seuraavaan, vaihdoin pumpun ja öljyt, seuraavaksi vaihtoon hammastanko.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 9.6.2009 21:40

Vaihdoin ohjaustehostimen öljyt 40000 km sitten ja laitoin muistaakseni Mobilin ATF:ää. Mikäs öljy sinne kuuluis, joku volkkarin oma?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 9.6.2009 22:55

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=10 ... tin+%F6ljy

Febin tai vastaava tarvikekaupan ohjaustehostinöljy, tai hydrauliikka öljykin hätätilassa käy.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 11.6.2009 19:15

Kiitos tuosta öljyvinkistä. empä pilaa enää seuraavaa ATF:llä. Olisiko kellään tietoa vielä tuosta korjaamisesta?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 11.6.2009 21:24

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=52 ... on+korjaus

Ainahan sitä voi yrittää ja joskus onnistuakin, oletko käytettyä ehjää kysellyt ja mitä pyytävät?

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 12.6.2009 17:46

En ole vielä kysynyt käytettyä. Vaihdossa varmaan kuitenkin oma homma ja kaikkihan käytetyt osat ovat myyjän mielestä "ehjiä", totuus voi olla sitten toinen. Tutustuin tuohon linkittämääsi juttuun jo aiemmin ja tuli mieleen että onko tuossa pilattu vaihdetut tiivisteet tuolla ATF:llä vai eikö ne muuten kestä korjattuna?

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 18.6.2009 19:42

Joo, satasta pyytelevät käytetyistä. Volkkarilta kysyin korjaussarjaa, vaan ei tuohon sellaista edes ole ainakan heillä. Pitänee ottaa irti ja katsoa mitä sielä on, stefatko? kaiketi ne ainakin voi vaihtaa ja miksi ne ei sitten kestäisi, vaihdetaanhan niitä stefoja esim. kampiakselillekkin.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 19.6.2009 9:15

Hydrauli liikkeen puoleen käännyt osia ostaessasi, kun stefa on lähinnä pölysuoja ja paineet on toista kuin koneessa, ei voi verrata noita asioita keskenään.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 19.6.2009 17:52

Aivan, paine sielä on tieten. O rengasko, vai mikä sielä sitten on mennyt, kertokaa jos tiedätte

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 12.7.2009 18:34

Kuinkas sitten kävikään? Ostin ehjän käytetyn hammastangon (70e rahtikuluineen) Aloimpa sitä sitten vaihtamaan ja tutkin tarkemmin tuota paikkaa mistä öljy tulee ja kuinkas ollakkaan, sielä mikään hammastanko vuotanut vaan pumpulta hammastangolle menevä metalliputki oli hankaantunut rikki josta öljyä vuoti vetoakselin päälle leviten sinne ja tänne, jonka johdosta vuotopaikka jäi paikallistamatta ensimmäisellä pikavilkaisulla ja diagnoosi jäi olettamuksen varaan. Mitä tästä opimme. Ei pitäisi hättäillä eikä oletella, vaan tutkia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa