Golf IV outo pärinä 2000rpm?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Gloid
-
Viestit: 282
Liittynyt: 19.12.2004 15:32

Golf IV outo pärinä 2000rpm?

ViestiKirjoittaja Gloid » 6.7.2009 21:31

Mistähän kannattaisi lähteä vikaa etsimään kun golffi rupes pitämään ihme pärinää kun kierrokset on 2000 tai vähän alle? Kuuluu ajaessa ja paikallaan ollessa. Kojelaudan luota se kuuluu, mutta ei sillä mikään ääntä pitäny kun muoveja vähän aukoi.

Hermot menee kun valoista lähtee ja joka kerta sama pärinä :) Auto on 1.6 77kw -03.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.7.2009 22:03

Koita kuuluuko paremmin jos ottaa jenkkakoneen irti?

Hansen
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.6.2009 12:40

ViestiKirjoittaja Hansen » 7.7.2009 0:19

Joskus muinoin tullut nelos golffeja vastaan joista pakoputken etuosan kannakkeet ruostuneet poikki, tällöin muunmuassa liikkeellee lähdettäessä että moottorijarrutuksessa pitää voimakkaan pärinän, ja siaitsee siinä keskikonsolin suunnilla auton alla...



ja nimenomaan 1.4 ja 1.6 moottorit

Gloid
-
Viestit: 282
Liittynyt: 19.12.2004 15:32

ViestiKirjoittaja Gloid » 7.7.2009 18:18

Joskus muinoin tullut nelos golffeja vastaan joista pakoputken etuosan kannakkeet ruostuneet poikki
Kiitos vinkistä, ne oli ruostuneet irti :) Mutta siitä tämä ääni ei tullut.

Koita kuuluuko paremmin jos ottaa jenkkakoneen irti?
Ei ollu vaikutusta. Pitänee jatkaa tutkimista, koska ei tuota jaksa ajaessa kuunnellakaan.

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 8.7.2009 22:18

Itse havaitsin tänään vastaavaa vikaa Borassa, 2500-3000 rpm välillä tulee sellainen resonoiva ääni, olipa sitten kiihdyttämässä tai moottorijarrutuksessa. Pitää huomenna yrittää päästä auton alle kurkkimaan josko jotain äänilähdettä löytyisi. Onko muita kuin tuo pakoputki mikä voisi moista aiheuttaa?

_VesKu_
-
Viestit: 25
Liittynyt: 6.11.2007 21:15

ViestiKirjoittaja _VesKu_ » 10.7.2009 13:42

Itsellä resonointia aiheutti pakoputken lämpörauta tuossa 3000-> rpm kohdalla. Kiinnityspisteistä yksi oli ratkennut, joten yksi kulma "makasi" pöntön päällä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa