FK coilovereista
Valvoja: ffp jäsenet
FK coilovereista
On ollu juttuu FK alustoista kovastikkii,muttei coilovereista ole löytynyt puhetta.
Eli kokemuksia highsporteista,miten hyvin pysyy "jengat" ehjinä ja ajettavuudeltaan millainen???
Kaikki kommentit tervetulleita.
Eli kokemuksia highsporteista,miten hyvin pysyy "jengat" ehjinä ja ajettavuudeltaan millainen???
Kaikki kommentit tervetulleita.
Mulla on ollu Passatissa puolisen vuotta FK:n AK coiloverit. Eipä noista huonoa sanottavaa ole, etenkin kun haaveissa olikin mukava alusta mitä tuo juuri on. Yllättävää kyllä vaikka auto on suht tontissa. Eikös se Jone pidäkin ;)? Tukevoitti kuitenkin sopivasti alkuperäiseen alustaan verrattuna.
Hinta postikuluineen oli jotain 450e.
Hinta postikuluineen oli jotain 450e.
Jone: en kyllä osaa sanoa tuota. Asiakas oli ite tuollaset jostain hommannut. Tietysti yhden kokemuksen nojalla nyt ei pidä mollata kaikkia settejä, mutta ongelmana tuossa käsittääksni oli se että jouset kuoleentui, ja muutaman kerran autoa nostettiin ylös päin, mutta löysillä jousilla iskari pääsi pohjaamaan, ja iskari hajosi.
mks900: tuolla on ollut siitä aiemmin puhetta: http://ffp-motorsport.com/bb/ ...
Edit: vanhentunut linkki katkaistu pois...
Edit: vanhentunut linkki katkaistu pois...
Viimeksi muokannut jmr, 13.4.2006 12:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mks900: tuolla on ollut siitä aiemmin puhetta: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ght=alusta
Ei siellä näyttänyt olevan kuin muutamaan Vag malliin sitä halpasarjaa. Kiinostaisi vaan hieman leppoisampi alusta kun tuo highsport on todellakin liian jäykkä. Jos joku sattuisi tietämään mistä niitä saisi tilattua niin olisin kiitollinen.
-
- -
Kaverin fiatista sylkäs tavarat pihalle toisesta etuiskarista.
kyseessä oli könig sport sarja.
Joutu purkaa iskarin ja lähettää Konin patruunan liikeesee (Koni haluaa tarkastaa kaikki omat tuotteet)
Tais olla vaan valmistus virhe... mutta todella kovat ne oli.
edit. Oisko ollu vielä niin että high sport sarja ois riittäny soitto ni ois tullu uudet tilalle ilman palautuksia.. kuulemma menny todella paljon kyseistä sarjaa hajalle. (High sport ei sisällä Konin sisuskaluja.)
kyseessä oli könig sport sarja.
Joutu purkaa iskarin ja lähettää Konin patruunan liikeesee (Koni haluaa tarkastaa kaikki omat tuotteet)
Tais olla vaan valmistus virhe... mutta todella kovat ne oli.
edit. Oisko ollu vielä niin että high sport sarja ois riittäny soitto ni ois tullu uudet tilalle ilman palautuksia.. kuulemma menny todella paljon kyseistä sarjaa hajalle. (High sport ei sisällä Konin sisuskaluja.)
Highsportista kokemuksia: edellisessä autossa ehti olla alla n. 15tkm. Kova oli, mutta ei muita ongelmia, jos siksi ei lasketa että takaa ei saanut tarpeeksi madallettua (jousen alla olevat palikat)..
Motarinopeuksissa ja vähän kovemmissakin nopeuksissa vallan loistavan tuntuinen, piti auton tiessä erittäin hyvin. Itselle jäi ihan hyvä maku niistä.
Motarinopeuksissa ja vähän kovemmissakin nopeuksissa vallan loistavan tuntuinen, piti auton tiessä erittäin hyvin. Itselle jäi ihan hyvä maku niistä.
Ite aattelin kitupiikiltä tilata tollasen säädettävän alustan nii osaisko kukaan sanoa että kannattaako mun tilata se AK vai Highsport?
Tai ylipäätänsä kertokaa mielipiteitä mikä (säädettävä) alusta mun kannattais laittaa ja mistä?
Tiiän että tyyliin KW tai Koni ois hyvä mut ei oikein oo varaa sellasta laittaa. Paitsi jos hyvä ja vähän käytetty kohtuu hintaan jostain sattuis löytymään...
Tai ylipäätänsä kertokaa mielipiteitä mikä (säädettävä) alusta mun kannattais laittaa ja mistä?
Tiiän että tyyliin KW tai Koni ois hyvä mut ei oikein oo varaa sellasta laittaa. Paitsi jos hyvä ja vähän käytetty kohtuu hintaan jostain sattuis löytymään...
http://www.autovaruste.net/alusta.htm
ja sieltä JOM säädettävä. golf iv maksaa 559e ja on hyvän tuntune.
ei kova vaan mukavan tuntuinen sporttinen säädettävä alusta.
ja sieltä JOM säädettävä. golf iv maksaa 559e ja on hyvän tuntune.
ei kova vaan mukavan tuntuinen sporttinen säädettävä alusta.
FK AK:sta sellainen kommentti, että nyt ollut reilun kuukauden alla sellaisella korkeudella että kaaresta napaan on 36cm, talvi asennossa siis. Toisin sanoen takapää on lähes yläasennossa...jäykkyydestä pidän, ehkä aavistuksen pehmeämpi saisi olla ja oletan hieman pehnevän kun madaltaa (käykö noin?) Mutta siitä kolinasta tai pärinästä mitä takapäästä kuulu, en pidä. Siksipä oikeastaan kysymyskin, että onko muilla ollut samaa ilmiötä, onko hajuakaan mikä voisi kolista? Mielestäni kuuluu tolpista, eikä pelleistä tai kontin tavaroista...Olen kolmesti käyttänyt tolpat levällään ja tarkistanut että kaikki osat on paikallaan ja oikein päin, mutta kun ei löydy selitystä niin ei...voisiko kuvitella että johtuu tuosta että on likimain yläasennossaan ja helpottaa kun madaltaa? Vai onko kyseessä vain ilmiö "eurolla markan osia" :)
Itse tilasin fk alustan golf iv Tdi n.3kk. Ja auto oli just pari viikkoa sitten huollossa, ja sieltä ne kertoivat oik.etuiskari on hajalla..oli varmaankin tulleet öljyt pihalle..pitäis nyt varmaankin ottaa kitupiikkiin sähköpostilla yhteyttä, kun eivät puhelimesta ole ainakaan saanut kiinni. Toivottavasti näillä iskareilla on joku takuu?
Onhan niissä 2v. takuu. Itse tilasin vuosi sitten syksyllä kitupiikistä golffiini FK:n highsport setin, ja tänä syksynä huomasin juurikin oikean etuiskarin vuotavan. No eipä siinä muuta kun lähetin sen saksaan, sinne firmaan minkä kautta oli tullutkin. Postin mukaan iskari luovutettiin saksassa vastaanottajalle 1.11. No, lopultakin viime Perjantaina 22.12 se vihdoin tuli takaisin korjattuna. Elikkä kannattaa varautua siihen, että pikkasen kestää
Suosittelen ostamaan supersportin sarjan ennemmin kuin FK:n. FK:n sarjoissa tuntuu aika usein olevan iskareissa hämminkiä. Takuu kyllä pelaa niissä mutta on se silti aika ikävää lähetellä niitä. Supersportin sarjoissa ei ole ollut mitään vastaavaa ja hinta on reilusti halvempi mitä FK:n sarjoissa. Esim Gofl 1 520e, Golf 2/3 490e sarja ja Golf 4 580e sarja.
Uskoisin että tuossa yläpuolella kirjoittaneelta Dopilta. www.mdcomprex.com
Itellä ollu nyt 3 viikkoa fk:n highsport alla passatissa, olen ollut tyytyväinen.
kuitenkin jostain etupäästä kuuluu narinaa (kumimaista), mikähän tuon voi aiheuttaa?
Korkeuttakin on jo tullut ruuvvattua alaspäin ja kaikki toimii ihan hyvin kun kehtaa puhdistaa ja öljytä kierettä. (paineilmaa ja crc:tä)
kuitenkin jostain etupäästä kuuluu narinaa (kumimaista), mikähän tuon voi aiheuttaa?
Korkeuttakin on jo tullut ruuvvattua alaspäin ja kaikki toimii ihan hyvin kun kehtaa puhdistaa ja öljytä kierettä. (paineilmaa ja crc:tä)
Tulis mieleen, että onko käynyt kuten itsellä ilman kunnon työkalua, eli etupää hiukan, siis vain ihan alle kierroksen, löysällä? Biltemasta sitten hain iskarin yläpäälle työkalut, niin johan loppui minun tapauksessa kolina.
Supersport kyllä kaikin puolin täytti odotukset, ja ylitti ne reilulla kädellä. Makea ajaa, ja varsinkin hintaan nähden. Ja nyt korotettuna ei tarvitse väistää joka pientä nököä ja monttua. Itse asiassa nyt on kummassakin biilissä Supersport, kun Scirocossa on 60 mm sokkasäätöinen satsi, se kyllä on KOVA.
Supersport kyllä kaikin puolin täytti odotukset, ja ylitti ne reilulla kädellä. Makea ajaa, ja varsinkin hintaan nähden. Ja nyt korotettuna ei tarvitse väistää joka pientä nököä ja monttua. Itse asiassa nyt on kummassakin biilissä Supersport, kun Scirocossa on 60 mm sokkasäätöinen satsi, se kyllä on KOVA.
Alkuperäiseen kysymykseen, että kuinka jengat toimii, niin itselläni ei ole ollut ongelmia, kun olen laittanut kuparirasvaa kierteisiin ja ilmastointiteipin päälle :) Varman päälle :D Mutta tuo ylempänä mainitsemani kolina, josta nyttemmin on noussut keskustelua toisessakin topicissa, on edelleen selvittämättä...
Mulla on ollut supersportin säädettävä alusta autossa lokakuusta asti ja omasta mielestä toimii ihan OK!. Kovin matalaksi en autoa ole vielä uskaltanut tiputtaa kun pitää vaimoa ja kolmea tytärtä kuskata. Ensi keväänä olisi tarkoitus laittaa sitten enemmän madallusta jos vain kierteet tykkää toimia talven jälkeen. Nyt ne kyllä on melko hyvässä rasvassa joten toivoa on. :=)
www.mdcomprex.com Eli tuttavallisemmin dopi.
Onkos kukaan törmännyt "ammattilaisten" tekemiin testeihin näitä alustasarjoja vertailessa? Olisi kiva nähdä oikeita testituloksia ihmisten omien kokemuksien lisäksi. Supersport voisi olla kyllä kokeilun arvoinen paketti noista halvemman sarjan tuotteista. Huomasin ko. valmistajan webbisivuilla myytävän myös säädettäviä tukivarsia varsin kohtuulliseen hintaan.
Onko kellään varmaa tietoa että onko nuo fk:n königsport/silverline x sarjat konin sisuksilla nykyään? Fk:n sivuilta en asiasta mainintaa löytänyt. Mitens yleensä on porukalla königsportin tolpat varsinkin kierteet kunnossa talven tai useemman ympäri vuoden käytön jälkeen? Hintaeroo kumminkin tulee jo jonkun verran noihin rosteritolppaisiin? Mielellään siirtyis tohon säädettävään malliin highsportin jälkeen joka oli kyllä kova.
Ostin jouluna S2 Avantin, jossa alla FK mitkälie ja etupamput tyhjänä.
4kk odottelun jälkeen tuli takuuseen uudet patruunat, jotka vaihdettiin alle viime keskiviikkona.
Vasta maanantaina oli kuskin puolen etuiskarista mehut ulkona. About 70km kerkesin ajaa.
Autoa nostettiin, jottei iskarit pääsisi pohjaamaan. Muutenkin tuo oli niin matala, että putki raapii asvalttiin joka hidastetöyssyssä. Olin ensin siinä uskossa, että tuo on tiputettu niin alas kuin sen saa, mutta paskanlatvat, jo mulle tullessaan tuo oli sentin vajaa yläasennossa.
Eli nyt niin ylhäällä kuin etupää antaa myöden, silti ainakin 40mm matalammalla kuin vakio. Voihan se tietenkin olla, että se napsahtaa ulosjouston tappiin noissa hidasteissa.
Huono design jokatapauksessa.
4kk odottelun jälkeen tuli takuuseen uudet patruunat, jotka vaihdettiin alle viime keskiviikkona.
Vasta maanantaina oli kuskin puolen etuiskarista mehut ulkona. About 70km kerkesin ajaa.
Autoa nostettiin, jottei iskarit pääsisi pohjaamaan. Muutenkin tuo oli niin matala, että putki raapii asvalttiin joka hidastetöyssyssä. Olin ensin siinä uskossa, että tuo on tiputettu niin alas kuin sen saa, mutta paskanlatvat, jo mulle tullessaan tuo oli sentin vajaa yläasennossa.
Eli nyt niin ylhäällä kuin etupää antaa myöden, silti ainakin 40mm matalammalla kuin vakio. Voihan se tietenkin olla, että se napsahtaa ulosjouston tappiin noissa hidasteissa.
Huono design jokatapauksessa.
-
- -
- Viesti:
Itselläni Bor4:n vaihdettiin eteen Konin iskaripatruunat,oli alunperin FK:n iskaripatruunoilla jotka ruikannu toiselta puolelta mehut poes,ja nyt ajettu suht matalalla jo n.3000 km ilman ongelmia.
Jengat toimii moitteetta kun vaan jaksaa putsata ennekuin rupeaa kiertämään.
Ei pahaa sanottavaa FK Königsporteista,joissa on siis Konin iskarit,ja saa sentään matalaksikin jos haluaa.
Jengat toimii moitteetta kun vaan jaksaa putsata ennekuin rupeaa kiertämään.
Ei pahaa sanottavaa FK Königsporteista,joissa on siis Konin iskarit,ja saa sentään matalaksikin jos haluaa.
ei paha homma säätää takapäätä.(jos ei jumissa) iskari yläpäästä irti vaan niin saapi jousen ja sen alta säätöpalikan pois. itse yritin tänään säätää korkeutta alaspäin, mutta huonoin tuloksin. takapään jousilautaset oli aivan jumissa vaikka putsasi kierteet ja laittoi crc:tä. viimeseltä irtosi mutta vei myös kierteet mennessään... saakohan noita pelkkiä säätöpalikoita mistään? saapi tarjota jos jollain on nurkissa pyörimässä ylimääräisenä=)
Itse tilasin viimekesänä kitupiikistä highsportit Passattiin. Jos pintakovuutta ei lasketa niin hinta-laatu suhteeltaa tosi hyvät. Paketin mukana tuli joku spray mikä estää kierteiden ruostumisen... Helppo oli säätää, muistaa vaan puhdistaa kierteet kurasta/pölystä ennen pyöritystä... Seuraavaan autoon tulee varmaan sama highsport alusta...
Mulla FK:N Highsport mk3 golffissa. Perä hieman lian kova mut muuten hyvä. mitä nyt takapää kolahtelee terävemmis kuopis ja töyssyis... ja saa aika matalaksi.
http://www.teambeyond.com/?jgalleria&id ... o&kuva=500
Alemmaksikin olis menny. :) nykyään pari senttiä ylempänä eikä vieläkään mikään maasturi.
http://www.teambeyond.com/?jgalleria&id ... o&kuva=500
Alemmaksikin olis menny. :) nykyään pari senttiä ylempänä eikä vieläkään mikään maasturi.
Itsellä oli tuommoiset FK:n coiloverit konin vaimentimilla 106 GTi:ssä. Eivät olleet ainenkaan minun mieleiset. Todella pintakovat ja epämukavat, lisäksi isommissa heitoissa pohjasivat rajusti. Eipä ainenkaan itselle tule enää ikinä FK:n alustaa, enkä kyllä suosittele kenellekkään. En sitten tiedä miten toimii muissa autoissa...
itselläni on fk ak-sarja kakkiksessa ja perä ei laske sitä mitä keula ja jos säädöt on takaa maksimissaan niin perä tuntuu pirun pehmeältä eli toisin sanoen ei laskeudu tarpeeksi. osaisko joku sanoa syyn tähän? ja tuossa pari kuukautta sit päästi toinen takatolppa öljyt pihalle... eli en oo ollu täysin tyytyväinen kyseiseen alustaan.. toki mukavan kova :) suunnitteilla ens kesäksi joku toinen alusta ja eniten kiinnostais kw:n alusta. riippuu vaihtuuko auto ennen sitä
Elinikäinen ja ikuinen on eriasioita. Tuotteelle voi olla määritelty eliniäksi 5vuotta, sillon elinikäinen takuu on se 5vuotta, koska on laskettu että se 5vuotta on tuotteen elinikä, nyt ei tarkoita ihmisen tai maapallon elinikää. Ikuinen sitten on ikuinen. Tossaki pieni kusetuksen maku, mutta kusettaa saa, huijata ei (vai mitenpäin se meni). Tarkkana näissä. Ei ole ensimmäinen kerta kun on asiakkaalle tokaistu että "tän tuotteen elinikä on 5vuotta, osta uus". Olen kyllä sitä mieltä että valmistaja tekee tässä vaan hallaa itsellensä jos ilmoittaa tuotteelle elinikäisen takuun, vaikkapa sen 5vuoden sijaan.
Eipä niihin ole valmiita suojakumeja, mutta käsistään kätevä jannu käy hakemassa varaosa kaupasta jonkun sinnepäin mallisen kumin joka mahtuu sinne jousen sisään ja tekee siitä sopivan.. Tai siis näin ainakin itse tein ja nyt mulla on toimivat suojakumit.. olisikohan ollut joku tercelin raidetangon suojakumi..
mulla on nyt ollu weitecin alusta ja kaikkia ennakko luuloja vastaan niin on ollu aika hyvä ainut että kun ei ole mitään säätöjä
pitäs melkein olla jäykkyys ja.....
no minä ainaki pärjäisin pelkällä jäykkyyden säädöllä
ja nimen omaan ulos-sisään jouston erikseen säädöllä
mutta täytyy sanoa että weitec on hintaansa nähden toimittanut virkansa erittäin hyvin
ellei jopa loistavasti
???muilla kokemuksia weitec alustasta octavia,golf,audi,seat, alustassa.??
pitäs melkein olla jäykkyys ja.....
no minä ainaki pärjäisin pelkällä jäykkyyden säädöllä
ja nimen omaan ulos-sisään jouston erikseen säädöllä
mutta täytyy sanoa että weitec on hintaansa nähden toimittanut virkansa erittäin hyvin
ellei jopa loistavasti
???muilla kokemuksia weitec alustasta octavia,golf,audi,seat, alustassa.??
Mulla ollut Ventossa jo yli 2 vuotta Weitec GTN alustasarja, ja tykännyt kyllä tosi paljon verrattuna edellisiin alustoihin. Antaa aika pehmeän kyydin, eikä juurikaan mitään pintakovuutta löydy (renkaat 205/45R17).
P.s. Näin "blondimaisesti" valintakriteeri alustalle oli väri, vihreetä pitää olla, heh...
P.s. Näin "blondimaisesti" valintakriteeri alustalle oli väri, vihreetä pitää olla, heh...
Viitaten noihin aikaisempiin kirjoituksiini tuosta FK AK kolinasta...kolina loppui kun pohjauskumia hieman lyhensi, eipä taas ollut iso vika. Tuli tuossa taas veivattua tuota alustaa, eipä taaskaan ollut lautaset jumissa, kierteet pelasi ok vaikkei rosteria olekaan...olen tosin aina putsannut hyväksi ja laittanut vähän rasvaa kierteisiin. Ja vaikka arvelin jo pumppujen olevan väsähtäneitä reilun kahden vuoden käytön jälkeen, niin eikö mitä, ihan jämyt oli vieläkin...ei siis huonoa sanottavaa tuosta FK AK:sta hintaansa nähden.
Onkos jollain ollut golf mk2:ssa supersportin coilovereita? Siis sileen sopivan matalalle säädettynä(80-100mm)?
Mulla nyt kakkakopassa golf mk3 vr6:sen supersportit ja kun n. 70-80mm(ei osaa tarkalleen sanoa kun eri kohdassa mk3:ssa kierre) on alaspäin ruuvattu niin on aivan saakelin kova. Repes jo toinen takaiskarin tolppa irti korista kun 5-10tkm körötellyt kuin traktorilla(pomppuisuuden takia).
Ajattelin vaan, että uskallanko ostaa mk2 sopivan sarjan? Tahtois saada sen verran pehmeämmäksi että persiissä ei jokainen hiekanmurunen tunnu, mutta ylimääräistäkään ei mihinkään kw:hen ole.
Mulla nyt kakkakopassa golf mk3 vr6:sen supersportit ja kun n. 70-80mm(ei osaa tarkalleen sanoa kun eri kohdassa mk3:ssa kierre) on alaspäin ruuvattu niin on aivan saakelin kova. Repes jo toinen takaiskarin tolppa irti korista kun 5-10tkm körötellyt kuin traktorilla(pomppuisuuden takia).
Ajattelin vaan, että uskallanko ostaa mk2 sopivan sarjan? Tahtois saada sen verran pehmeämmäksi että persiissä ei jokainen hiekanmurunen tunnu, mutta ylimääräistäkään ei mihinkään kw:hen ole.
-
- -
mahtaako olla sama kun highsport, mut rosteriset? Itellä on neloskorisessa ollu tuo highsport nyt puolen vuotta ja oon aika pettyny, eipä halvalla saa hyvää. Verrataan edelliseen KW var 1, niin säätövaraa piisaa, mutta pintakovempi kun kw, mutta kuitenkin ihmeellisen löysä, kun esim ajaa pieniinkin kuoppiin niin raapii tosi helposti kaariin. Eikä tuo mun kippo oo ees mun mielestä viel kovin matala.
Tietäisikö kukaan käykö FK:n Königsport:n alustasarja, joka on tarkoitettu Audi A4 B5 farmariin myös sedan:iin? Olisi tiedossa edullinen setti. Kiitokset etukäteen!
Tässä taas tulee toi katsastusongelma jos siitä nyt ongelman itselle tekee. Esim. omaan octaviaan katselin yhtä konin satsia, mutta hyväksyntä löytyi vain hb vaikka muilla valmistajilla sama satsi hb ja combiin. Valmistajan laiskuutta ja säästöpolitiikkaako...
Onko porukalla kokemusta tosta fk:n sport edition plus alustasta? Jondella ilmeisesti sellanen ainakin löytyy. Millainen ajettava ja kuinka hyvin iskarin säädöt toimii. siis jäykkyys vai paluuvaimennusko tossa on säädettävä. Kai tossa kierteet riittää eli saa kunnolla madallettua. mk2:seen suunnitteilla mutta muidenkin autojen kokemukset tervetulleita
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”