Jetta2 vaihdelaatikko vikaa. ATH laatikko. 4S tilalle?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

VeeTuplaVee
-
Viestit: 163
Liittynyt: 30.8.2003 15:57

Jetta2 vaihdelaatikko vikaa. ATH laatikko. 4S tilalle?

ViestiKirjoittaja VeeTuplaVee » 5.7.2009 22:19

Eli 1.8 jetta 5 lovisella laatikolla. Kuskinpuoleinen perän poskilaakeri ilmeisesti sökö kun kovasti heiluu kun pienellä kangella heilutta. Ja perässä tuntuu muutenkin aikamoinen välys sekä pieni naputus ääni kun vetaria pyörittää edestakaisin.

Eli kysympä onko mahdollista että poski laakeri vain sökö tai jotakin muuta sökönä.
Ja onko helpompi ja halvempi vaihtaa koko laatikko vai korjata entinen?
Viimeksi muokannut VeeTuplaVee, 13.7.2009 19:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 6.7.2009 19:42

Ja onko helpompi ja halvempi vaihtaa koko laatikko vai korjata entinen?
Helpompaa on vaihtaa toinen loota, kun vanhan joutuu kuitenkin irrottamaan ja halkaisemaan laakerien vaihtoa varten. Muutamalla satasella löytyy ihan hyviä lootia myyntipuolelta.

VeeTuplaVee
-
Viestit: 163
Liittynyt: 30.8.2003 15:57

ViestiKirjoittaja VeeTuplaVee » 6.7.2009 20:41

Ok. Täytyy ottaa malli selville ja ruveta etsimään uutta lootaa.

Onnistuukos laatikon vaihto ilman moottorin nostamista pois?

CrazyMaik
-
Viestit: 233
Liittynyt: 25.1.2008 13:25

ViestiKirjoittaja CrazyMaik » 6.7.2009 20:50

Kyllä onnistuu ilman moottorin irrotusta..
Melkosen helppo projekti.

VeeTuplaVee
-
Viestit: 163
Liittynyt: 30.8.2003 15:57

ViestiKirjoittaja VeeTuplaVee » 6.7.2009 20:53

Ok. Kiitoksia vastauksista.

VeeTuplaVee
-
Viestit: 163
Liittynyt: 30.8.2003 15:57

ViestiKirjoittaja VeeTuplaVee » 8.7.2009 19:45

Eli laatikko on ATH24090. Mitä tolla selviää? ATH taitaa olla tyyppi mut onko noilla numeroilla mitään merkitystä toista laatikkoa hommastessa?

Laatikon päässä on koodit 020 301 2110

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 9.7.2009 22:24

Eli laatikko on ATH24090. Mitä tolla selviää?
Jos en ihan väärin muista, niin numerot kertovat että loota on valmistettu 24.9.1990. Välitykset ATH ja laatikon perustyyppi on 020. Kaikki 020:t siis käyvät, mutta kannattaa katsella noita välityksiäkin (makuasia).

Laatikkoa hommatessa kannattaa varmistaa kytkinakselin paksuus ja vetarin laippojen koko, jossain tehoversioissa on ollut isommat laipat ja paksunpi akseli. Tosin laipat voi vaihtaa vanhasta ja akselista selviää sopivalla kytkinlevyllä. Nuo järeämmät ovat kuitenkin suhteellisen harvinaisia, ollut kait 16-venttiilisissä GTI-malleissa.

Välityskoodeja löytyy ainakin täältä (Excel-taulukko):
http://scirocco.dyn.dhs.org/cheapassron/020tranny/trannyratios.xls
Linkki on tältä sivulta: http://scirocco.dyn.dhs.org/cheapassron/020tranny/index.htm

VeeTuplaVee
-
Viestit: 163
Liittynyt: 30.8.2003 15:57

ViestiKirjoittaja VeeTuplaVee » 13.7.2009 19:42

Eli ois tiedossa td jetan 4S laatikko. Onko mittään eroavaisuuksia vai heittääkö vaan paikalleen? Ainakin ykkösen välitys eri. Mut pää asia et vitonen on sama.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 13.7.2009 20:53

Mulla oli Golfissa 1.6 bensakoneella 4S laatikko (ihan alunperinkin). Toimii, mukavan pitkät matkavälitykset.

VeeTuplaVee
-
Viestit: 163
Liittynyt: 30.8.2003 15:57

ViestiKirjoittaja VeeTuplaVee » 13.7.2009 21:56

Joo 0.75 on vitosvälitys ath laatikossakin. jetta ei vie 1.8 koneella matkaajossa kuin 5-6 litraa. Mut tietää käydä nyt romikselta hakee laatikon.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 13.7.2009 22:15

Perävälityksessä onkin sitten eroa, 4S on selkeästi tiheämpi kuin ATH.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 78 vierailijaa