golf IV ja ilmastointi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

oltsik
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.2.2009 6:41

golf IV ja ilmastointi

ViestiKirjoittaja oltsik » 5.7.2009 8:46

Eli seuraavanlainen kysymysliittyen golf 1.6 IV -98 -manuaali-ilmastointiin:

1) Kuuluuko toisen flektin pyöriä ilmastoinnin ollessa päällä riippumatta siitä mikä on koneen käyntilämpötila? Kun laitan ilmastoinnin päälle niin flektit eivät pyöri ja tämä näkyy siinä että kaupunkiajossa/paikallaan ilmastointi on vähän heikkotehoisempi. Onko flekteille jossain jotkut isot sulakkeet, jotka voisi esim tsekata? Yritin löytää haulla tähän tietoa mutta aina autot tuntuivat olevan automaattiilmastoinnilla tai tuoeempia vuosimalliltaan.

2) ILmastoinnin kompurasta kuuluu naputusta tyhjäkäynnillä ilmastoinnin ollessa päällä. Naputus vaimenee/häviää kun on koneessa kierroksia. Naputus häviää välittömästi kun sammutan ilmstoinnin.

ILmastointi pelaa moitteettomasti ja hönkii kuumallakin todella kylmää ilmaa maantienopeuksissa. Siitä tässä ei ole kyse, ihmetyttä vaan nuo edellä mainitut kysmykset

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 6.7.2009 20:19

Flekti lähtee päälle kun korkeapaine puolella tarpeeksi painetta. (painekatkaisija ohjaa)
Naputus saattaa johtua myöskin juuri siitä jos ei puhaltimet pyöri.
Kannattaa korjata/korjauttaa ennenkuin hajoaa jotain muuta.

Toimiiko puhaltimet kun moottorinlämmöt nousee tarpeeksi korkealle?

oltsik
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.2.2009 6:41

ViestiKirjoittaja oltsik » 6.7.2009 20:51

Joo sulakkeet löyty akun päältä ja päällisin puolin ne näytti olevan kunnossa. Kuitenkin sain päähäni että otan ne irti ja ylläri pylläri flektin 1. vaiheen sulake oli jotenkin hitsannu itsensä kiinni kantaan. Lopulta sain revittyä irti ja ja löin takasi, ja nyt pyörii flekti. Flekti pyörähtää pyörimään liki heti kun laittaa ilmastoinnin päälle, ei kerkee kuskin penkiltä katsomaan kun on jo käynnissä. Ja vaikuttais että naputuskin on vähentynyt.

En tiedä onko flektit pyörineet lämpöjen ohjaamana, lämmöt on kyllä mittarin mukaan säilyneet 90 asteessa koko kesän.

MIstähän se sulakkeen kiinni hitsaus johtuisi? Sulake näyttää alkupeäriseltä, autolla on ajettu 200 tkm ja voi olla että sulaketta ei ole ikinä otettu irti. Voiko aika tehdä. Vai onko liiallinen virrankulutus syy? Suurempi flekti pitää nimittäin käynnistyessään sirinää ja mekkalaa, joka tosin häviää n. 10 sek. käynnitymisestä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa