Golf IV AJM + 4motion, pelkkää harmia?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

Golf IV AJM + 4motion, pelkkää harmia?

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 21.6.2009 20:19

Nyt olis mahdollisuus saada melko halvalla tollanen G4 AJM koneella ja nelikkona.

Tässä vaan pelottaa niin perskeleesti tuollasta lähtä ostamaan kun on niin paljon porua ollut noista pummppareitten nokista ja haldex nelivetotekniikasta.

Tutulla 2,8 vr6, osti liikkeestä ja nyt vaihettu liikkeen piikkiin perä ja laatikko =)

Ja sitte vielä peloteltiin tuossa pumpparikoneitten nokkaongelmatopicissa...
Ja pahin on että autolla ajettu sen 307tkm :D

Mielipiteitä?

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 21.6.2009 22:04

Borassa on kyseinen yhdistelmä, ja hyvin on omassa ajossa toiminut jo reilun 60 tuhatta kilometriä. Kannentiiviste on vaihdettu kun mittarissa 130 tkm, Haldexin sähkömoottori samoilla paikkeilla. Haldex ei suurta huoltoa osakseen vaadi, sähkömoottori vain ei kestä ikuisesti. Pian mittarissa 200 tkm, eikä nokkavikoja ole vielä ilmennyt.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 21.6.2009 23:35

Tuo nokkavika on käsittääkseni kumminkin aika harvinaista verrattuna esim. v6 2.5 tdi koneeseen, liekkö voitelusta kiinni molemmissa? Tuo kannentiiviste on ollut heikko lenkki AJM koneessa.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 22.6.2009 14:48

Mutta eikös tuohon saa jotain vahvistettua kannentiivistettä?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 22.6.2009 15:11

Saa kyllä, mutta alkuperäinen ei ole hyvä. Vaihto-operaatio vain vie aikaa tietty, jos varmuuden vuoksi rupeat vaihtamaan.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 22.6.2009 21:16

Haldex ja Suodatin on syytä vaihtaa 20tkm välein mikäli nelivetoa oikeasti tarvitsee.

Itse vedin n.250heppaisella ja yli 530nm vääntävällä 2002 4Motion golffilla yli 300tkm ja kertaakaan ei haldexissa ollut mitään vikaa.

Nokkia meni kolme, turboja 7 tai 8, 3+4-vaihteen siirtäjiä 1, kytkimiä 3 ja euroja monta.

Muuta vikaa autossa ei ikinä sitten ollutkaan.

Onko tuollainen toimintavarma vai ei on paha sanoa, mutta ennen mä tolla eurooppaan lähtisin kiertään kuin tuolla uusikoppaisella transporterilla..

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 22.6.2009 21:34

Ei se AJM ihan niin huono ole kuin pelotellaan. Se ei kuitenkaan ole mikään long life pilattu ainakaan - ja kestää hyvin kunhan öljyinä on 505.01 aina.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 24.6.2009 18:55

Autossa täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja joten pitäs olla tekniilkan kunnossa, millanen homma tuo haldexin öljynvaihto on? Mitä maksaa öljy? onko jotain VW ATF öljyn hintaluokkaa? :S Autoa en ole vielä nähnytkään joten uteliaisuuttani vaan kyselen :D

Janezky
-
Viestit: 26
Liittynyt: 4.12.2008 17:30

ViestiKirjoittaja Janezky » 25.6.2009 21:38

Haldexin öljynvaihto ei kummoinen homma ole, auto tarvii vaan saada riittävän korkeelle/montulle.
Itse hommasin suodattimen vaihtoon työkalun--> suodatin kun on aika mielenkiintosessa paikassa ja oli niin piukassa ettei lähtenyt naputtelemalla ja vääntelemällä normityökaluin irti.
Öljy on litrahinnaltaan aikast arvokasta, mutta eipä sitä onneksi hirveän paljon sinne menekään.

Muistikuvien mukaan haldex öljy+suodatin ~60€
Mä voin myydä vaihtotyötä myydä =)

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 6.7.2009 11:10

Njoo nytte on tuo auto pihalla ja alla käyty pariin otteeseen (Isällä autokorjaamo, 3 nosturia) eli ei ole ongelma vaihtaa :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa