120 km vauhdista koneesta kuului "epämiellyttävä" ääni, jonka arvasin aiheutuneen kunkkupultin katkeamisesta, isojen poikien kertomusten perusteella. Noh, auto trailerilla kotiin ja konetta ihmettelemään. Siellä lepää äänen aiheuttaja.
Naama kasvoi ainaki 7 numeroa isommaksi venttiilikopan irroituksen jälkeen. Koneen täystuho mielessä kansi irti koneesta ja mitä helv... Ei näkyviä osumia männissä 1, 2, 3 ja 4. Venttilitki 1, 2, 3 ja 4 mielestäni ihan kunnossa. Nokka-akseli irti kannesta ja sitten alko ihmettely. Hydr painimet täysin jumissa
ja jokaisessa "nätti" nokan iskemä kuvio. Eli painimia en saanut irti kannesta (pl. tämä).
Ja sitten varsinaisiin kysymyksiin
1. Mihin koneistamoon kannattaa Rovaniemellä kantaa kansi ja kampiakseli tarkistettavaksi? vai onko muuta vaihtoehtoa kuin Polar-moottori?
2. Mikä on kampiakselin kiilan toleranssi vai kannattaako aina käyttää koneistamolla?
3. Millä irti pultin jämät
Kaikkia muitaki vihjeitä otetaan kiitollisena vastaan, esim. miksi ihmeessä männät eivät halunneet venttiileitä koskettaa...
AAZ kunkkupultti taas
Valvoja: ffp jäsenet
Pihahommien jälkeen olis taas aikaa puuhailla tämänki koneen kanssa. Millä olette irroittaneet juuttuneet painimet/ nostimet? Kohtuu kovaa tavaraa tuntuu olevan.
Ja onko mahdollisesti odotettavissa vääntyneitä ventiileitä? Lepääkö kunnossa oleva painin aina nokkaa vasten vaikka kansi on pöydällä?
Tyhmiä kysymyksiä yksinkertaiselta, mutta enskertaa AAZ korjaushommissa...
Ja onko mahdollisesti odotettavissa vääntyneitä ventiileitä? Lepääkö kunnossa oleva painin aina nokkaa vasten vaikka kansi on pöydällä?
Tyhmiä kysymyksiä yksinkertaiselta, mutta enskertaa AAZ korjaushommissa...
Kyllä ja ei !
Tuolla vähän isompi vastaava remontti.
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... t&start=30
Tuolla vähän isompi vastaava remontti.
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... t&start=30
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa