Jetta 1.8i -89 kytkin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Beris
-
Viestit: 6
Liittynyt: 14.6.2009 14:40
Viesti:

Jetta 1.8i -89 kytkin

ViestiKirjoittaja Beris » 1.7.2009 22:37

Eli ostin tänään kyseisen auton, kuulemma tuotu ameriikan maalta joskus -90 luvulla. Nyt näyttää kuitenkin valitettavasti siltä että auton kytkin on parhaat päivänsä nähnyt. Kiihdyttäessä kierrosten ylittäessä 3000rpm ei enää pidä.

Mistä kannattaa kytkintä etsiä? Motonetin sivuilta katsoin seuraavan:
Kytkinpaketti VW 84-1558 Jetta 1,8 8.86->91 (ø21cm/ei GTX-16V) [1986 - 1991] 117,40 €

Sopiiko paketti autoon? Onko vaihto vaikea tehdä itse?

dieseL^^
-
Viestit: 144
Liittynyt: 16.5.2005 21:36

ViestiKirjoittaja dieseL^^ » 2.7.2009 0:30

Tuo paketti sopii jediin ja tuola motonetissä varmaan edullisimmat on.

Eikä vaihtokaan mikään paha homma ole:
Otat vetarit irti,mittarin vaijerin,pakkivalon anturin yms johdot laatikosta,startti irti (tue kone jotenkin ennen tätä, moottorin kiinnike on samoissa pulteissa),loota irti,asetelma irti ja uutta kiinni ja kaikki takas paikolleen.Aikaa menee varmaan n. 2-3h.Laatikko öljyt varmaan kannattaa samalla vaihtaa jos sitä koskaan ole tehty niin kuin yleensä.

Tai sitte nostaa kone laatikko paketin kokonaisena tulee ainaki tilaa vaihtaa kytkytin :).

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.7.2009 1:53

Aikaa menee varmaan n. 2-3h
Luulempa että kysyjällä menee tuo aika useampaankin kertaan jos huoltomanuaalin varassa ekaa kertaa tekee.

JukkaKo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.3.2007 20:24

ViestiKirjoittaja JukkaKo » 2.7.2009 7:17

Kannattanee samalla vaihtaa kampiakselin ja laatikosta kytkinakselin stefat.
Ei uusi kytkin mene heti pilalle jos vuotavat / alkavat vuotamaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa