Moro
Ostin tuossa kuukausi sitten ittelleni tuollaisen Volkswagen Venton vuosimallia 93, jossa oli sellainen vika että auto ei meinannut lähteä käyntiin muutaman tunnin paikallaan seisottuaan.
Lueskelin täältä että vika voisi olla lämpötila-anturissa, koitin irroittaa oman anturini (tai ainakin uskoisin sen olevan ko. anturin liitin) liittimen. Tästä auto ei reagoinut juuri mitenkään, hölmöyksissäni irroitin myös toisen liittimen, joka taisikin olla sytytykseen kuuluvia liittimiä. Laitoin liittimet kiinni, käynnistin vaivoin autoni ja pääsin sillä noin 200 metriä eteenpäin, jonka jälkeen auto "kuoli" täysin. Auton tulpat olivat aivan märät ja bensapumppu tuntui syöttävän vähintäänkin helvetisti bensaa, sain kaverin kanssa auton "ajokountoon" kikkailemalla bensapumpun sulakkeella sopivasti että auto saatiin käyntiin ja hetken ajettuani noin 4000 rpm kierroksilla auto tuntui taas toimivan lähes normaalisti. Ajoin muutaman kymmenen kilometriä kotio ja tänään lähdin sillä taas liikkeelle ja auto sammui parinkymmenen kilometrin ajamisen jälkeen, taas bensapumpun sulakkeen räpeltämisellä käyntiin ja kovaa kyytiä kotio.
Bensapumppua räpelsimme siis kaverin kanssa niin, että toinen käynnisti autoa ja sääteli kaasua polkimesta ja toinen paineli sulakketta kiinni - auki noin sekunnin välein, ettei auto saanut liikaa bensiiniä.
Oheisissa kuvissa irroittamani kaksi liitintä:
http://punppis.arkku.net/data/vellu/IMG_0334.JPG
http://punppis.arkku.net/data/vellu/IMG_0335.JPG
ps. autoni lämpömittari ei toimi (tai ei ainakaan nouse) ja autolla on kyllä ajettu aikaisemmin n. 1000 kilometriä ongelmana pelkästään kylmäkäynnistys.
VW Vento 1.8 CL -93 Käynnissäpysymis ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
En tiedä ratkaseeko ko. ongelmaa mutta vaihda juurikin tuo ensimmäisessä kuvassa oleva anturi, lämmöt ei nouse koska toinen/molemmat vastukset anturista paskana, ittellä se autto ongelmaan, ettei auto käynnistynyt ensin lämpimänä kunnolla ja myöhemmin ei ollenkaan.
32€ LMS-Servicestä osa O-renkaan kanssa, eli ei pitäs hinnastakaan olla kiinni, motonetin versiossa väärät vastuarvot-> väittää nesteen lämpötilaksi yli 110 astetta.
32€ LMS-Servicestä osa O-renkaan kanssa, eli ei pitäs hinnastakaan olla kiinni, motonetin versiossa väärät vastuarvot-> väittää nesteen lämpötilaksi yli 110 astetta.
Vaihdoin tuon lämpömittarin anturin. Lämpömittari toimii kyllä, mutta vaihdon jälkeen ajoin muutaman kilomterin ja auto sammui sen aikana kolme kertaa valoissa. Eli tyhjäkäynniltä yht'äkkiä sammui.
Nyt ei ole enää sammuillut, mutta tyhjäkäynti on kylmänä noin 100-500rpm. Kun lämmöt nousee sinne 70 asteeseen, niin tyhjäkäyntikin on taas siellä 900 paikkeilla normaalisti.
Nyt ei ole enää sammuillut, mutta tyhjäkäynti on kylmänä noin 100-500rpm. Kun lämmöt nousee sinne 70 asteeseen, niin tyhjäkäyntikin on taas siellä 900 paikkeilla normaalisti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa