Agr koneen männät ja veivit

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

Agr koneen männät ja veivit

ViestiKirjoittaja TDIT » 30.6.2009 17:48

Terve! Mitenkäs ton agr koneen vakio männät ja veivit kestävät tehoja..?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 30.6.2009 20:53

riittävästi!

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 30.6.2009 20:59

Kansi tulee ilmeisesti ensiksi vastaan, mihis asti tolla vakio kannella on päästy? Jos tonne 250hv tehoille meinaa..

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 30.6.2009 21:20

Mulla kesti ainakin parikymmentätuhatta ajella tuon kokoluokan tehoilla. Ja noin 500nm väännöllä. Kansi siinä ensinnä ottaa vastaan. Vakiolla ei kyllä järin paljoa yli 230 irtoa ilman tarpeetonta väkivaltaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 30.6.2009 22:24

Ei se kuitenkaan ihmeitä kestä se alakerta. Männät saa sulamaan, kiertokanget mutkalle ymym. Järkeä pitää olla rutkasti matkassa kun vakio alakerran kanssa pelaa. Siitä tulikin mieleen että milloinhan se eerop:n alakerta menee :)

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 30.6.2009 22:55

tuskin niin helpolla kun semmosella vähän niinkun turbolla mutta pienemmällä, mutta kuitenkin tuntuu kestävän ainakin n.3bar painetta.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 1.7.2009 0:39

Niimpä, itsekin kiinnittäny huomiota että tällasia koneita on hajonnut ennemminkin pienen ahtimen, kuin oikein mitoitetun ahtimen kanssa. Mitä tulee mäntien sulamiseen, en usko että 5 reikäsillä suuttimilla ja alle 950 asteen pakolämmöillä tulee onnistumaan kovin helposti.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 1.7.2009 12:57

Mikähän se mahtaisi olla oikein mitoitettu ahdin AGR:n vakio alakerralle? Toi alakerta lienee kuitenkin parhaillaan alle 200hv ja alle 400Nm koneissa.

Jos miettii että volkkari käyttänyt 150hepalla ja GT1749VB:n ahtimella jo selkeästi vahvempaa alakertaa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 5.7.2009 2:19

Kaikkihan ne toimii kun vaan säätää kohdalleen, VB on vaan niin mahdottoman pieni ahdin että ennemminkin kallistuisin esimerkiksi VNT:nä 2260:n niinkuin itselläni on, tai sitten hukkaporttipuolella pikkupesäiseen 3267:n.

Tuo alakertahan on parhaillaan just nimenomaan YLI 200hv tehoilla, kunhan veto tapahtuu ennemminkin yläkierroksilla ja unohdetaan ne 2000-2500 kierroksen 500Nm huippuväännöt.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 5.7.2009 10:13

Perus virittäjän putkinäöllä luettuna: AGR:n alakerta parhaillaan yli 200hv tehoilla. Aamen.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 5.7.2009 15:59

Heh, juu. Mitä tässä seuraillu niin ihmeemmin en ole eroja havainnut kestävyyksissä oli kyseessä sitten AHU tai ALH, jotenkin vaan on tullu sellanen hytinä että tuosta uudemmasta irtoisi paremmin tehoa, mahdollisesti ratkaisevasti hieman paremman kannen tai pumpun takia? Empä tuota ARL:kään pitäisi ratkaisevasti alakerraltaan sen kestävämpänä.kuin AHU:akaan, poislukien tuota apuakselia.

Tosin eipä tuota AHU:a kovin moni ole täälläkään kunnolla vireistäny, verrattuna näihin uudempiin koneisiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa