VR6 Jetta mk2:seen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

VR6 Jetta mk2:seen

ViestiKirjoittaja miilun » 27.6.2009 18:45

Tuossa uutta autoa etsiskellessä tuli mieleen, että saisikohan VR6 moottorin laitettua Jetta mk2 malliin. Onkohan liian kaukaa haettua vai onko tälläistä koskaan tehty? Saakohan auton tämän jälkeen edes muutoskatsastettua? Töitähän tässä toki olisi, kun paljon osaa pitää vaihtaa jo pelkän moottorin lisäksi.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.6.2009 18:58

Ei saa rekisteriin. Toki voit olla ensimmäinen ja yrittää. =)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 27.6.2009 19:02

Taitaapi kuutiotilavuus kasvaa liikaa...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.6.2009 21:45

Ei muutakuin pirunhyvät selittelyt Akelle ja erikoislupaa hakemaan.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 28.6.2009 2:41

Saa kilpiin ja näitä on tehtykin pilvin pimein, ei tosin suomen kilpiin ole tiettävästi tehty :D Eli Ikosen ohjeen mukaan hyvät selitykset Akelle ja pokkeuslupaa hakemaan jos suomen kilpien väliin halajat (muutakin kuin koe tai siirtokilpiin :D), ja Saksan maalta sitten mallia hakemaan.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.6.2009 2:54

Jees älkäähän nyt lannistako heti. Tarvitaan malliesimerkki Suomeen mk2 VR6:een, josko sitten saatais muitakin. Teknisesti kone ja laatikko sopii ihan helposti paikalleen. Joudut tosiaan vain hakemaan AKE:lta poikkeusluvan kuutiotilavuuden kasvun takia.

Mielestäni poikkeusluvan saamisessa ei pitäisi olla mitään käsittämättömiä esteitä. Tuntuu, että kaikki vaan luovuttaa samantien, kun joku kertoo legendaa, ettei sellaista lupaa voi saada, tai että sen hakeminen maksaa tuhansia euroja. Kuinka moni on oikeasti edes yrittänyt?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 28.6.2009 3:22

Villi veikkaus että tuo luvan käsittelymaksu olisi jotain 1000€ luokkaa tänäpäivänä? (joku osaa varmaan antaa tarkan summan)
Tässä Ake-tekstiä: poikkeuslupa
Kannattaa soitella Ake:en ja antautua asialle, jos tuo oikeasti tuntuu toteuttamisen arvoiselta projektilta. Lupa ei varmasti irtoa kuin apteekin hyllyltä, mutta jos todella näet asian hyväksi vaivaa ja taot mapillisen paperia hakemuksen liitteeksi, niin mikä ettei, ei se mahdotonta ole, pitää vaan prk. hyvin osata perustella vaan. :D

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 28.6.2009 3:51

tarviihan sen auton jaksaa asuntovaunua vetää :/ Onhan ilmeisesti joitakin poikkeus lupia haettu tuolla verokkeella, vaikkei autossa koukkua olisikaan (varmaan legendaa, varmaksi en sano)

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 28.6.2009 8:29

Villi veikkaus että tuo luvan käsittelymaksu olisi jotain 1000€ luokkaa tänäpäivänä? (joku osaa varmaan antaa tarkan summan)


Ake:n sivuilta:
Sekä myönteisestä että kielteisestä poikkeuslupapäätöksestä peritään 340 euron maksu.

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

Perusteluja

ViestiKirjoittaja miilun » 28.6.2009 9:07

Mitkä olisivat hyviä perusteluja poikkeusluvalle, nj^:n ehdotuksen lisäksi? :)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 28.6.2009 10:30

Onhan kutoskone turvallisempi kuin ykskasitee jossa teho tulee paljon rajummin:)

Hmm, entä jos se VR6 olisi "omavalmiste" ja iskutilavuus vähän pienempi...?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.6.2009 11:19

Mun mielestä sinne ei tarvita mitään tuollaisia selityksiä, kunhan perustelee teknisesti, että ratkaisu on turvallinen ja ei aiheuta päästöjä liikaa.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 28.6.2009 12:50

Ajelee vaan siirtokilvillä :)

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 28.6.2009 22:30

Eihän tehon puolesta mitään ongelmia tule, ainoa on tuo iskutilavuus.
Punnitsee vain moottorien painot ja vähentää istumapaikkoja sen mukaan.
Ainakin kaarilla ja kunnon jarruilla luulisi menevän läpi. VR:stä vain tekniikka apurunkoineen, jarruineen ja muineen hiluineen.
Sen vissiin haluavat tietää myöskin, että miksi?

Mulla olisi sopiva tekniikanluovuttajakin tiedossa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa