passatin tiptronikki lahoo?
Valvoja: ffp jäsenet
passatin tiptronikki lahoo?
Morjes.
Elikkas mittarissa 147tkm ja autossa tiptonic-automaatti. Ongelmana on kakkosella kun painaa enempi kaasua niin vähän alle 3000rpm huomaa selvästi että jotain on vialla kun kierrokset tipahtaa pari sataa kierrosta = turbiini luistaa?
Toinen mikä säikytti eilen oli kun lähdin valoista normaalisti ja tomaatti tais vaihtaa kakkoselle niin tuntu kun joku ois ajanu perään. Auto nytkähti tuntuvasti. Mitään ääntä en muista kuulleeni mut ei todellakaan normaalia toimintaa. Laatikkoon vaihdettiin öljyt alle 1000km sitten.
Oliko tämä reilusti tuntuva nytkähdys jotain siihen liittyvää että öljynvaihdossa läjhti paska liikkeelle ja jotain tapahtu? Entäs turbiinin luistaminen, onko laatikko finaalissa?
Elikkas mittarissa 147tkm ja autossa tiptonic-automaatti. Ongelmana on kakkosella kun painaa enempi kaasua niin vähän alle 3000rpm huomaa selvästi että jotain on vialla kun kierrokset tipahtaa pari sataa kierrosta = turbiini luistaa?
Toinen mikä säikytti eilen oli kun lähdin valoista normaalisti ja tomaatti tais vaihtaa kakkoselle niin tuntu kun joku ois ajanu perään. Auto nytkähti tuntuvasti. Mitään ääntä en muista kuulleeni mut ei todellakaan normaalia toimintaa. Laatikkoon vaihdettiin öljyt alle 1000km sitten.
Oliko tämä reilusti tuntuva nytkähdys jotain siihen liittyvää että öljynvaihdossa läjhti paska liikkeelle ja jotain tapahtu? Entäs turbiinin luistaminen, onko laatikko finaalissa?
Tainnut jiisimulakin saada lompakon kautta tarpeekseen näistä :)
Jos loota on menny niin ite tekisin näin:
1. Vastaava laatikko Ruotsalaiselta takuupurkaamolta huomattavasti kotimaisia halvemmalla
2. Vaihtaa laatikon ite tai vaihdattaa jossain nyrkkipajassa
3. Auto vaihtoon, ja jatkossa pidettävä riittävä turvaetäisyys VAG-konsernin automaattivaihteistoihin
Tämä varmaan joissain aiheutti närää mutta tämä oli vain minun mielipide...
Jos loota on menny niin ite tekisin näin:
1. Vastaava laatikko Ruotsalaiselta takuupurkaamolta huomattavasti kotimaisia halvemmalla
2. Vaihtaa laatikon ite tai vaihdattaa jossain nyrkkipajassa
3. Auto vaihtoon, ja jatkossa pidettävä riittävä turvaetäisyys VAG-konsernin automaattivaihteistoihin
Tämä varmaan joissain aiheutti närää mutta tämä oli vain minun mielipide...
Totta se vaan on.
Jos jatkossa haluaa ajaa automaattivaihteisella autolla, asennoituu ennakkoon jo siihen että askin vaihto joskus tulee eteen, ja myös siihen että pitää vähän nähdä vaivaakin. - Ellei sitten osta 4500e askia VAG putkiikista + työtä..
Tai ostaa sitten sellaisen jossa tehdastakuu voimassa. - Vaikkei sekään automaattisesti naurata jos uusi auto vierailee kerta toisensa jälkeen huollossa ja itse ajelet jollain koirankopilla.
Minusta käytetty automaativaihteisto ei koskaan ole edes vaihtoehto. - Ellei aski ole täysin ilmainen. - Näistä kunnei koskaan tiedä...
Tehdaskunnostetun saanee maailmalta 2-3k, 12kk takuu. Simppeliä. - Omaan lootaani kyselin "rempan" hintaa, hinta-arviot pyöri siellä 2800-3000e huitteilla.. Jokainen myös mainitsi, että mitään 12kk takuuta ei voi antaa... koska ei siitä uutta vielä sillärahalla tule.
Hyvässä tapauksessa kysyjän vika voi johtua ihan viallisesta öljymäärästäkin, sille nämä VAG tomaatit lienee nirsoja.. Sen tsekkaisin ekana. - Valitettavasti muutoin ei mielettömästi kannata hukata energiaa vanhaan askiin vaan laittaa suosiolla sen uuden kunnostetun askin vain paikoilleen.
Jos jatkossa haluaa ajaa automaattivaihteisella autolla, asennoituu ennakkoon jo siihen että askin vaihto joskus tulee eteen, ja myös siihen että pitää vähän nähdä vaivaakin. - Ellei sitten osta 4500e askia VAG putkiikista + työtä..
Tai ostaa sitten sellaisen jossa tehdastakuu voimassa. - Vaikkei sekään automaattisesti naurata jos uusi auto vierailee kerta toisensa jälkeen huollossa ja itse ajelet jollain koirankopilla.
Minusta käytetty automaativaihteisto ei koskaan ole edes vaihtoehto. - Ellei aski ole täysin ilmainen. - Näistä kunnei koskaan tiedä...
Tehdaskunnostetun saanee maailmalta 2-3k, 12kk takuu. Simppeliä. - Omaan lootaani kyselin "rempan" hintaa, hinta-arviot pyöri siellä 2800-3000e huitteilla.. Jokainen myös mainitsi, että mitään 12kk takuuta ei voi antaa... koska ei siitä uutta vielä sillärahalla tule.
Hyvässä tapauksessa kysyjän vika voi johtua ihan viallisesta öljymäärästäkin, sille nämä VAG tomaatit lienee nirsoja.. Sen tsekkaisin ekana. - Valitettavasti muutoin ei mielettömästi kannata hukata energiaa vanhaan askiin vaan laittaa suosiolla sen uuden kunnostetun askin vain paikoilleen.
No katotaa nyt miten käy tuon kanssa, ei kehtais vaihtamaan käydä kun ei kuitenkaan mitään fiksua saa tilalle.
Onkos Petrillä kokemusta tuosta ruotsin puljusta? ei ois vissii kauheen hintasia laatikoita..
jiisimula, mikäs omassa laatikossa sitten oli vikana?
Tosiaan, ei ollu mitään aiempaa kokemusta tomaateista niin en tiennyt. Nyt tiedän.
Mistäs tuosta laatikosta katotaa öljymäärä?
Onkos Petrillä kokemusta tuosta ruotsin puljusta? ei ois vissii kauheen hintasia laatikoita..
jiisimula, mikäs omassa laatikossa sitten oli vikana?
Tosiaan, ei ollu mitään aiempaa kokemusta tomaateista niin en tiennyt. Nyt tiedän.
Mistäs tuosta laatikosta katotaa öljymäärä?
Tuo bildelsbasen on sama ku Suomen "varaosahaku.fi", eli se on Ruotsin suurimpien autopurkamoiden yhteinen tietokanta.
Mulle tuli moottori jokunen viikko sitten Signalen AB nimisestä firmasta, löysin motin bildelsbasenin kautta. Rahti eteläruotsista pohjoissuomeen oli 130 euroa, eli vielä senkin jälkeen hintaetu on Ruotsalaisilla. Puristuspainemittauslaput tuli matkassa ja strategiset pultit/mutterit oli maalattu eli tavallaan sinetöity. En ole konetta testannu, mutta uskoisin että se on siinä kunnossa kuin kehuivat (koeajettu ym.).
Mulle tuli moottori jokunen viikko sitten Signalen AB nimisestä firmasta, löysin motin bildelsbasenin kautta. Rahti eteläruotsista pohjoissuomeen oli 130 euroa, eli vielä senkin jälkeen hintaetu on Ruotsalaisilla. Puristuspainemittauslaput tuli matkassa ja strategiset pultit/mutterit oli maalattu eli tavallaan sinetöity. En ole konetta testannu, mutta uskoisin että se on siinä kunnossa kuin kehuivat (koeajettu ym.).
Mulla taasen Saabissa oli seuraavanlainen vika:
Vaihdetta vaihtaessa kuului kuin olisi pari rautaa hangannut vastakkain eli oikein paha kirskunta. Vaihteisto myös nyki aika pahasti...
Vika ei ikinä selvinnyt, kun möin auton pois...
Saabi oli hieno auto ajaa ja tehoakin oli kivasti, mutta oli se varmaankallein auto, mitä mulla on ikinä ollut. Olisi pitänyt saada jo joku kanta-asiakasalennus paikallisesta merkkiliikkeestä. Nyt kun on manuaali-Audi alla, niin ainakin tähän mennessä olen ollut tyytyväinen.
Vaihdetta vaihtaessa kuului kuin olisi pari rautaa hangannut vastakkain eli oikein paha kirskunta. Vaihteisto myös nyki aika pahasti...
Vika ei ikinä selvinnyt, kun möin auton pois...
Saabi oli hieno auto ajaa ja tehoakin oli kivasti, mutta oli se varmaankallein auto, mitä mulla on ikinä ollut. Olisi pitänyt saada jo joku kanta-asiakasalennus paikallisesta merkkiliikkeestä. Nyt kun on manuaali-Audi alla, niin ainakin tähän mennessä olen ollut tyytyväinen.
Maikki: Kait se on eniten tuurista kiinni, mikä auto on kallis ja mikä halpa pitää. En usko, että todellisuudessa niitä erityisen vikaherkkiä yksilöitä olisi juurikaan suhteessa enempää missään merkissä. Kalliiksi on sinulle Passatti tullut kyllä... Toivottavasti on tosiaan Saabin kanssa parempi tuuri :-)
Siinä on sellanen "kaulus" öljypohjan alapinnan yläpuolella..
Tarkistaisin silti ensin sen öljymäärän
Eli öljyn oikea määrä on kauluksen yläpintaan vai? Siis siten, että täyttäessä alkaa tulla yli kauluksesta?
Kuvan 4a täyttöaukkosta yli ?
Meinaan, että jos menee johonki pikkupajalle, niin osaako ne katsoa oikean määrän...

Ainakin mitä mulla oli automaattilaatikko Audissa, niin siihen ei suostunu edes automaattilaatikkoihin (kylläkin amerikkalaisiin) erikoistunut korjaamo vaihtamaan öljyjä. Merkkiliikkeeseen piti viedä, niillä on joku laite jolla voi mitata öljyn lämpötilan ja siinä kai sitten käytetään autoa käynnissä ja vetkutetaan vaihteita ees taas sen öljyn vaihtotyön lomassa... Se ei siis mene niin että roppu auki vaan ja lorotetaan öljyt pihalle, sitten uudet perään. Suodatin ja mahdolliset tiivisteet vaihdetaan samalla, sekä puhdistetaan magneetti.
Kyseessä oli vm. '93 Audi 100, tuskin nämä uudemmat tiptronicit on ainakaan yksinkertaisempia...
Kyseessä oli vm. '93 Audi 100, tuskin nämä uudemmat tiptronicit on ainakaan yksinkertaisempia...
Kuinkahan tuolta on voinut tulla 5,5 litraa öljyä pois ?
Koska mitä katsoo automaattilaatikoiden öljyn tilavuutta en noin suurta täyttö määrää mistään löytänyt. Tässä vähän listaa:
Vw Passat
1.8T AEB 96-00 = 2,6 litraa
1.8T ANB 99-00 = 2,6 litraa
1,8T APU 99-00 = 2,6 litraa
Vw Passat
1.8T AWT 01-04 = 2,6 litraa
Ja öljyksi ehdottaa VW ATF öljyä.
Koska mitä katsoo automaattilaatikoiden öljyn tilavuutta en noin suurta täyttö määrää mistään löytänyt. Tässä vähän listaa:
Vw Passat
1.8T AEB 96-00 = 2,6 litraa
1.8T ANB 99-00 = 2,6 litraa
1,8T APU 99-00 = 2,6 litraa
Vw Passat
1.8T AWT 01-04 = 2,6 litraa
Ja öljyksi ehdottaa VW ATF öljyä.
Kuinkahan tuolta on voinut tulla 5,5 litraa öljyä pois ?
Volkkarilla näyttivat että 9L on tilavuus ja 3-5L menee/tulee.
Eli öljyn oikea määrä on kauluksen yläpintaan vai? Siis siten, että täyttäessä alkaa tulla yli kauluksesta?
Korjaaja kyllä tuon tiesi sanoa että öljyä on tarpeeksi kun sieltä tulee pois mutta.. tuossa kuvassa olevaa osaa nro 9 en muista nähneeni. Muistelisin että siinä on vaan aukko, ei tulppaa, ei siinä reikääkään ole mut ei mitää varsinaista tulppaakaan?
Nollaa se laatikko piruuttas nyt ja testaa mitä tapahtuu sen jälkeen.
Mites sen teen? vagcom löytyy mutta kerro toki miten sen teen.
toi (4a) on sellanen hassu joku loiskelevy tms. (johonkin erik.kaluun?) mutta juu, juurikin sen putken yläreunaan johon se tulee kiinni.
Kone käydessä ja vaihteet läpi tarkistus ja lisäys..
Nollaus=virta päälle-kaasu pohjaan- pidä n 30.s- ja käynnistä auto.
Ja ei, ei tarvi enää pitää kaasua pohjassa kun auto jo käy:)
5,5 on aika liki oikea määrä, tai ainakin omaan meni sen verran.
Tai oikeastaan yli 6l. mutta vahintään sen puol litraa tuli lattialle :)
Suodatin?
Siinä se vika sitten on, sulla on suora reikä laatikon pohjassa ja öljyt on valunu pois tai sitte ei o täytettykään:)
eikä vaan, siinä on "vituniso" kuusiokolo avaimella avattava tulppa (17mm)
Tai sitte sulla on erilainen laatikko mitä mulla audissa??
Kuulemma vaan on, osa..
Kone käydessä ja vaihteet läpi tarkistus ja lisäys..
Nollaus=virta päälle-kaasu pohjaan- pidä n 30.s- ja käynnistä auto.
Ja ei, ei tarvi enää pitää kaasua pohjassa kun auto jo käy:)
5,5 on aika liki oikea määrä, tai ainakin omaan meni sen verran.
Tai oikeastaan yli 6l. mutta vahintään sen puol litraa tuli lattialle :)
Suodatin?
tuossa kuvassa olevaa osaa nro 9 en muista nähneeni. Muistelisin että siinä on vaan aukko, ei tulppaa, ei siinä reikääkään ole mut ei mitää varsinaista tulppaakaan?
Siinä se vika sitten on, sulla on suora reikä laatikon pohjassa ja öljyt on valunu pois tai sitte ei o täytettykään:)
eikä vaan, siinä on "vituniso" kuusiokolo avaimella avattava tulppa (17mm)
Tai sitte sulla on erilainen laatikko mitä mulla audissa??
tuskin nämä uudemmat tiptronicit on ainakaan yksinkertaisempia...
Kuulemma vaan on, osa..
Joo tottakai suodatin ja tiiviste vaihdettiin samalla. Nollaus ei kyllä tainnu juuri vaikuttaa, en ainakaan huomaa mitään.
Ei oo mitään uutta muuta kun ETTÄ!
Ilmeisestikin kun suurin huoleni on ollut tuo kakkosella tapahtuva kierrosten tippuminen niin sitä ei taida esiintyä D:llä. Eli vaan jos tiptronicilla laittaa kakkosen ja kaasua niin lähellä 3000rpm tuntuu kun vaihtais vaihdetta = meno hyytyy. Mutta D:llä sitten viekina auto ihan eri tavalla :O
Ei oo mitään uutta muuta kun ETTÄ!
Ilmeisestikin kun suurin huoleni on ollut tuo kakkosella tapahtuva kierrosten tippuminen niin sitä ei taida esiintyä D:llä. Eli vaan jos tiptronicilla laittaa kakkosen ja kaasua niin lähellä 3000rpm tuntuu kun vaihtais vaihdetta = meno hyytyy. Mutta D:llä sitten viekina auto ihan eri tavalla :O
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 48 vierailijaa