"Käyttöautona" mulla toimii tämmönen broidilta peritty caddy.
Caddyn otin alkuvuodesta koululleni työn alle että saisi katsastettua huhtikuussa.
Helmoiin piti hitsata pitkät palat peltiä ja pohjaankin pari pellit piti lätkästä. Muuten auto tarvitsi vai parin pikkuvian korjausta mm. lämppärin puhallin ei toiminu ja takavaloissa oli pientä kosketushäikkää. No leima tuli ja eikun ajokorttia odottelemaan.
Ajokortin kun tuossa toukokuun alussa sitten sain niin kerkesin 1.5 päivää suunilleen ajamaan vanhalla 1.6 vapari diisseli koneella niin se sanoi itsensä irti.
Jonkun faijan tutuntutun kautta ostettiin sitten vuosimallin -89 trasportteri 1.6 td moottorilla. Moottori siitä sitten useiden muutosten jälkeen caddyyn ja päivää ennen bugrunia saatiin auto ajokuntoon ja ei muuta ku ruotsiin koeajolle. Uusi moottori toimi muuten ihan ok mutta öljynsuodattimen jalasta korkkas kierre kun asennettiin uutta turbon öljyputkea siihen. Siihen klöntti kemiallista metallia ja eiku matkaan. Vähän se öljyä kusi siitä mutta muuten pysy nipussa.
Ruotsista kun takaisin päästiin niin jonkun aikaa tuli ajettua ilman ongelmia mutta sitten rupesi vapari diisseli koneen kytkin luistamaan. Pitkän aikaa tuli mietittyä minkä kytkimen hommaan ja täälläkin tuli foorumilaisia härnättyä kytkin kysymyksillä. Monien kehujen jälkeen hommattiin sitten turbodiisselin vakio 210mm kytkin ja päivän kerkesin ajaa kun tuli huomattua että täysillä vedättäessä sekin kytkin luistaa.
Vähän inffoa autosta
Broidia edeltävä omistaja rakentanut:
- Korin muutokset ja värinvaihto. mm. lokasuojien levitykset ja monet muut pikkumodaukset.
- Takaakselin flippaus ja edessä jokin löystynyt alustasarja
- Kojelauta oli maalattu korinväriin ja mk2 golffin lässähtäneet penkit ja messumatosta tehdyt ovipahvit
-Jotain muuta pientä mitä ei tule nyt mieleen.
Itse laitettua:
- Ruostevaurioiden korjaus. Vielä löytyy todella paljon kukkasta maalipinnan alla.
- Vanteiden asennus
- Moottorin vaihto
- Ja kaikkea muuta pientä korjausta ja puunausta
Teknik:
- Moottori siis 1.6 td
- Turbona pyörii garretin t3
- Vapaavirtaus suodatin löytyy kun se oli helpoin ratkasu suodattimeksi koska caddyn ja transun suodattimet ei sopinut tähän
- Pakoputkisto on turbolta lähtien 2.5 tuumasta rööriä yhdellä simonsin vaimentajalla
- Luistava kytkin turbodiisseli golffista
- Raksuttava 4 lovinen vaihdeloota

Perheen muut volkkarit:
mk1 derby
mk1 polo projekt
mk1 jetta + mk1 5ovinen golf
Ja pari kuplaa, pari junakeula pakua, yks karmann ghia, yks varaosa derby, käyttöauto mk5 golf ja jotain muuta romua.
kommenttia vaan ja ehdotuksia mikä kytkin pitäisi cäddyyn laittaa