K-Jetronicin ahtaminen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kippo86
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.6.2009 13:37

K-Jetronicin ahtaminen

ViestiKirjoittaja kippo86 » 23.6.2009 7:13

Viisaammat kertokaa!

Tarkoituksena ahtaa mb:n 280 kone remmillä, ja käyttää polttoaineen syötössä alkuperäistä ruiskua. Paketti järjestyksessä: kaasuläppä-ahdin-cooleri-imusarja..

Pulma on lähinnä, että miten saadaan lisää bensaa. Riittääkö isommat suuttimet, vai pitääkö tehä jotain suurempia muutoksia? Ahdot tulee olemaan ~0,6bar...

hirvonen
-
Viestit: 103
Liittynyt: 31.3.2009 10:24

ViestiKirjoittaja hirvonen » 23.6.2009 9:55

pari lisäsuutinta imusarjaan ja lisärikastus piiri niitä ohjaamaan.. tuolla reseptillä on volkkareita aikoinaan tehty..
mutta fiksumpi ja huomattavasti toimivampi ratkaisu olisi laittaa, vaikka mekaruutta..

kippo86
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja kippo86 » 23.6.2009 10:29

Mites toi lisärikastus piiri toimii? Eli pitäis laittaa jonku kasikoneisen jakaja, ja siitä kaks ylimäärästä imupuolelle jakamaa soppaa kaikille tasasesti??

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.6.2009 11:14

Tai pari kylmäkäynnistyssuutinta.
Ohjausvaikka öljynpaineanturilla, joka sopivilla ahdoilla antaa suuttimille virtaa.
Bensan voi ryöstää pääletkusta määräjakajanrungosta pidemmällä banjobultilla missa on reikiä useammalle letkulle.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 23.6.2009 18:20

Kylmäkäynnistys suuttimet ovat erittäin huono ratkaisu edelleen. huono tuotta ja epämääräinen sumu.
Lelut kuuseen ja sähköruutta tilalle.
Tietty turbosaabin k-jet jakajassa riittää tuotto tuonne 250hv kintaalle.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 24.6.2009 1:02

Riittää 250 hv asti, jos vain on se kuusireikäinen versio. Noitahan on ollut myös neljällä lähdöllä, jolloin kuutta syöttöputkea ei vain saa kiinni millään.

Lisäruiskua itse käyttäisin, niin tein aina K-Jet Saabienkin kanssa. Micro Dynamics Pic 5 oli aikoinaan käytössä, ja äärimmäisen yksinkertainen ja toimiva laite. Nykyään saa jo monipuolisiakin laitteita halvemmalla - miksei vaikka perusmallin Megasquirt ohjaamaan pelkkää lisäruiskua, siitähän olisi sitten helppo askel askeleelta edetä täysin MS-ohjattuun koneeseen.

Lisäruisku jos asennetaan, on ehdottomasti käytettävä kunnollista sähköruiskun suutinta, helpoin varmaan se tyypillinen 'vanha Bosch' -malli. Jostain ruiskuimusarjasta voi löytää sopivan palan lisäsuuttimen asennusta varten, tai tekee itse, tai teettää (AMW on hyvä näissä).

kippo86
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja kippo86 » 24.6.2009 7:55

Miten se turbosaabin jakajan vaihto käy, ei varmaa ihan bolt-on?? Ja siitähän olis vissii ihan hyvä käyttää ainaki sitä ohjauspaineensäädintä? En ehkä vielä lähtis rakentaa mitää sähköruiskuja, jos vaan tolla mekaanisella sais toimii...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 24.6.2009 8:50

siinä taistelu ajassa mitä tuota kjettiä ropaat, asennat paritkin megaspruutat.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.6.2009 9:44

Suosittelen kanssa sähköruiskua.
Mutta jos haluaa Saabin osat laittaa, niin ilmamäärämittari, määräjakaja ja ohjauspaineensäädin jota pystyy ohjaamaan ali/ylipaineella.. Minusta noi kaikki pitäs pulttaantua ristiin toistensa kanssa. Ainakin Audi/VW/Saab käy ristiin.

kippo86
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja kippo86 » 24.6.2009 9:58

Jotenki kuulostaa helpommalta heittää noi Saabin osat koneesee, ku toi sähkönen.. Minkälainen homma laittaa yksinkertaisin sähköruisku?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 24.6.2009 23:32

Ainakin pahuksesti helpompi homma kuin saada tuo oikeasti toimimaan K-Jetillä :)

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 24.6.2009 23:38

muutat sähköisille suuttimille vain ja teet johtosarjan ruiskulle ja säädät.
Done! ja ei tarvi tapella säätöjen kanssa sekä sulaneitten mäntien/vitunmoisen polttoaineen kulutuksen kanssa.

kippo86
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja kippo86 » 25.6.2009 8:27

Kuinka paljon siinä pitää vetää esim johtoa? Ja eiks sitte tarvi laittaa kaikenmaailman antureita mittaamaa ties mitä, vai onks ne niitä pykälää hienompia vermeitä? Meneekö imusarja uusiks, ja uus kaasuläppä varmaanki..? Ja mitä tommonen maksaa siiis kaikessa yksinkertasuudessaan??

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 25.6.2009 12:39

Tuossa todella kattava ohje megasquirttiin suomeksi.. Tuon kun luet niin vaikuttaa jo paljon kivuttomammalta ratkaisulta -> http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=201

kippo86
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja kippo86 » 25.6.2009 22:42

Luin ton kans tänää, mut ei se viel oikee sytyttäny. On siinä kuitenki oma hommasa... Kuulostaa ainaki kauheelta.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 26.6.2009 0:44

Mikäs vuosmalli toi 280 tekniikka on, koska ainakin pystylamppusessa muistaakseni on ollu jo sähköruisku. Voin toki väärässäkin olla, mut tämmönen muistikuva mulla on ollu.

kippo86
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja kippo86 » 26.6.2009 9:31

Joo, ensimmäiset oli sähköohjatulla ruiskulla, D-jetronic, joka korvattiin uudenaikasella mekaanisella ruiskulla, K-jetronic. D-jetronic oli käytössä 60 ja 70 lukujen taitteessa. On tätäki autoa saanu kaasarilla, tolla sähkösellä ja mekaanisella ruiskulla. Vm. on -77.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa