audi s8 (d2) tehohäviö

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ic.daz
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.6.2009 17:07

audi s8 (d2) tehohäviö

ViestiKirjoittaja ic.daz » 21.6.2009 17:17

elikkäs -01 s8 hävittää tehonsa jonnekkin korkeimmilla kierroksilla eikä oikein jaksa ottaa kierrosta kunnolla täys kaasulla kiihdyttäessä ja tuntuu siltä että jossain 4-5krpm kohdilla rupeaa pätkimään ja eipä jaksa juuri sen yli nousta.. mutta en tuosta pätkimisestä ole niin varma voi vain tuntua siltä.. ja käy myös D päällä liikennevaloissa vähän alemmilla kierroksilla kuin normaalisti.. vikoja pääsen lukemaan tässä pian niin toivottavasti siitä ratkeaa mikä mennyt.. itse veikkaisin ilmamäärä anturia tai lambdaa.. pistäkää veikkauksia ilmaan jos jotain tyyppillistä vikaa tulee mieleen`?

ic.daz
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.6.2009 17:07

ViestiKirjoittaja ic.daz » 21.6.2009 19:17

viat nytten luettu vag-com:lla ei löytynyt mitään auton ollessa paikallaan ei päässy liikkeessä vielä testaamaan joten epäily jatkuu ilmamääräanturin suuntaan

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 22.6.2009 14:56

Putki tukossa?

ic.daz
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.6.2009 17:07

ViestiKirjoittaja ic.daz » 22.6.2009 17:25

tota epäilen koska tuo vika alkoi ihan yhtäkkiä matkalla himos festareille.. ja tänään otin ilmamäärä anturin johdon irti jotta pääs kokeilemaan auton vikaohjelmalla mutta se ei vaikuttanut asiaan mitenkään..

ic.daz
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.6.2009 17:07

ViestiKirjoittaja ic.daz » 23.6.2009 15:44

ruvettiin tosiaan tossa miettimään tuota putki tukossa vikaa koska ennen tuota vikaa oli juuri kuulunut kilinää putkesta mutta oli sittemmin loppunut joten onhan ne katin sisukset voinu irrota ja tukkia putken.. no loppuviikosta putki irti ja kattien vaihto jos tukossa

ic.daz
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.6.2009 17:07

ViestiKirjoittaja ic.daz » 26.6.2009 18:04

joo nytten on tuo putki irrotettu ja katit ja putki tarkastettu vikaa ei sieltäkään löytyny eli oli kaikki kunnossa.. eli vika siis vieläkin päällä.. olisikohan nokka remmi voinu hypätä pykälällä??

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 26.6.2009 19:12

Sytkäpuoli kondiksessa? Puolat jos useampi, johdot?

Tulppien yms.normaaliin huoltoon kuuluvien juttujen oletan olevan kondiksessa koska ovat itsestäänselvyyksiä..

Lambda, paljon vehkeellä ajettu? - Jos paljon, lisäisin edelliseen..

ic.daz
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.6.2009 17:07

ViestiKirjoittaja ic.daz » 26.6.2009 19:24

no joo tulpat tänään vaihdettu johdot tarkistettu.. puolista en tiedä mut luulis antavan vikakoodia jos tulee misfireä?? ja lambdakin taitaa antaa vikaa?? eli maanantaina tulee nokkien lukkojen ne erikoisavaimet ni pääsee katsomaan että onko remmi oikealla kohdalla vielä sit pitää ruveta miettimään taas muita vikoja.. on kyllä tosi ärsyttävä tollane vika selvitellä ku ei mitään vika koodeja tule boschin omalla testerillä eikä vag-comilla:(
Viimeksi muokannut ic.daz, 27.6.2009 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jupo
-
Viestit: 97
Liittynyt: 26.3.2008 10:06

ViestiKirjoittaja Jupo » 27.6.2009 0:46

itellä oli oikiastaan samat oireet ja ilmamäärämittarin vastukset puhdistin niin loppu viat. ota irti ja kato onko vastukset paskaset...

ic.daz
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.6.2009 17:07

ViestiKirjoittaja ic.daz » 27.6.2009 11:00

juu ilmamäärämittarin vastus on puhdas ja sen toiminta on viel testattu ilmamäärämittarin omalla testerillä

ic.daz
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.6.2009 17:07

ViestiKirjoittaja ic.daz » 30.6.2009 17:39

nytten on tuo ajoituskin tarkistettu ja se oli ihan kohillaan:/ ja oli se käyny tuossa karalallakin pyörähtää ja oli yrittänyt koneella sitä tutkia mutta ei ollut selkoa tullut

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 30.6.2009 20:22

bensapumppu - suodatin - siirtopumppu.... ? Imupuolella ei ole etumaskin välistä mennyt mitään harakkaa suurempaa sisälle?

ic.daz
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.6.2009 17:07

ViestiKirjoittaja ic.daz » 30.6.2009 23:02

no niin noita pumppuja mietin jo aikasemminki.. mutta ei oo vielä niitä tarkastettu kun tuo vika pikkuisen tarkentu ja huomannut että auto toimii vähäsen paremmin kylmänä..

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 1.7.2009 14:44

bmw:ssä kuulemma tuo vika tulee kun kaasupolkimen potikka alkaa olla kulunut :)

ic.daz
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.6.2009 17:07

ViestiKirjoittaja ic.daz » 2.7.2009 15:38

ja nytten on mitattu puristukset ja vasemman sylinteriryhmän puristukset sekaisin eli loppuviikosta kannet irti ja tutkitaan mikä on menny rikki ja samalla vois tehdä tuon jakopään remontin siihen kun se kummiski avataan


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa