Audi (Ja monta tähdellistä)
Valvoja: ffp jäsenet
Audi (Ja monta tähdellistä)
Hiljaa hyvä tulee...
VW Golf TDI mk3 Variant "Bon Jovi" '97 käyttöauto
MB 300CE24V '92 tuli Venton tilalle käyttöautoksi. (Siirtyi 2012 harrasteeksi)
VW Golf mk3 Cabriolet "Bon Jovi" '96
------------------------------------------------------------------------------------
A4 TQ '96 käyttöpelinä. Chipattu, ei penkitetty. Elektroniikkaa piisaa ongelmiksi asti. Käytössä jokapäivä kinttupoluillakin. MYYTY
Golf GTI '84 ahdettuna, seisonnassa, talven ajaksi paljon opittavaa. Harrasteauto nr. 1. Autosta lisää projektiosastolla. MYYTY
Vento CL '93. MYYTY.
MB 190E '88 rupesi ojan kautta kulkiessaan harrasteautoksi. MYYTY.
MB 200D '74 Führer harrasteauto nr. 2. MYYTY
MB 230 Automatic '81 harrasteauto 3. MYYTY
Sitten löytyy sekalaista muuta kalustoa kuten Motskareina on Honda CX500 '82, Yamaha DT125R '98 ja Fude Classic '03
VW Golf TDI mk3 Variant "Bon Jovi" '97 käyttöauto
MB 300CE24V '92 tuli Venton tilalle käyttöautoksi. (Siirtyi 2012 harrasteeksi)
VW Golf mk3 Cabriolet "Bon Jovi" '96
------------------------------------------------------------------------------------
A4 TQ '96 käyttöpelinä. Chipattu, ei penkitetty. Elektroniikkaa piisaa ongelmiksi asti. Käytössä jokapäivä kinttupoluillakin. MYYTY
Golf GTI '84 ahdettuna, seisonnassa, talven ajaksi paljon opittavaa. Harrasteauto nr. 1. Autosta lisää projektiosastolla. MYYTY
Vento CL '93. MYYTY.
MB 190E '88 rupesi ojan kautta kulkiessaan harrasteautoksi. MYYTY.
MB 200D '74 Führer harrasteauto nr. 2. MYYTY
MB 230 Automatic '81 harrasteauto 3. MYYTY
Sitten löytyy sekalaista muuta kalustoa kuten Motskareina on Honda CX500 '82, Yamaha DT125R '98 ja Fude Classic '03
Viimeksi muokannut Sergey, 20.12.2016 16:33. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Laitoin tohon audiin tollasen RS mallisen puskurin. Voi jumalavita mikä homma. Onneksi pulkka oli sellaisenaan paikalleen sopiva, mutta kiinikkeet piti tehdä kokonaan tyhjästä ja kuljetusvauriothan piti korjata.
Samalla tuli hankittua taas yksi käyttöauto. Muut siirtyy tosissaan harrasteiksi. Ja Saksassa pysytään, mutta tähdellisenä. MB C220.
Ykkösviestin listaa päivitetty.
Samalla tuli hankittua taas yksi käyttöauto. Muut siirtyy tosissaan harrasteiksi. Ja Saksassa pysytään, mutta tähdellisenä. MB C220.
Ykkösviestin listaa päivitetty.
Laitoin tohon audiin tollasen RS mallisen puskurin. Voi jumalavita mikä homma. Onneksi pulkka oli sellaisenaan paikalleen sopiva, mutta kiinikkeet piti tehdä kokonaan tyhjästä ja kuljetusvauriothan piti korjata.
Itsellä oli sama prosessi toissa kesänä. Mietin v*tun kauan siinä korjaillessa sitä miten kiinnitän sen. Sitte tuli älynväläys ja loppujen lopuks hemmetin helppo kiinnittää. =D
päivitys mersun osalta... w201 vaihtui kesällä toiseen samanlaiseen mutta "parempi" kuntoiseen ja sain myös rahaa viitisen sataa väliin. Tänään koitin noita tällä viikolla ostamiani BBS RS vanteita ja näppärästihän ne sopii tuonne. Väri on mitä on mutta vaihtuu orginaaliin kulta/shampagneen.
Tällä värillähän tää on aito suomiauto, tärkeä ominaisuus tääl hurrilandiassa :) Anteeksi auton paskaisuus. Auto on ihan dieselryönässä... Vaikka bensa-auto!!! Edellä ajeli rekka jonka tankki oli auki ja siitä proiskahteli "muutama" litra ennen ku sen poliisi sai pysäytettyä. Tuli kurvailtua ruotsissa reilu tuhat kilometriä. ja suola-autot ajoi n 20 km välein vieläpä. Niin ja takakumihan on vieläpä tyhjä ku siinä o reikä! ehti siin ilma 15min pysymään.
Tällä värillähän tää on aito suomiauto, tärkeä ominaisuus tääl hurrilandiassa :) Anteeksi auton paskaisuus. Auto on ihan dieselryönässä... Vaikka bensa-auto!!! Edellä ajeli rekka jonka tankki oli auki ja siitä proiskahteli "muutama" litra ennen ku sen poliisi sai pysäytettyä. Tuli kurvailtua ruotsissa reilu tuhat kilometriä. ja suola-autot ajoi n 20 km välein vieläpä. Niin ja takakumihan on vieläpä tyhjä ku siinä o reikä! ehti siin ilma 15min pysymään.
Joo keulalla onki itseasiassa väärät jousenkumit, eli tilattu 15mm matalemmat ja ne saan alle huomenna. Lampuiks tietty kristallit. Spoilerista en oikee tiiä ku se kuitenki kuuluu tohon ikäänkuin orginaali tehdasvarusteluun. Pitäs pari puuttuvaa osaa metsästää et olis 100% orginal korisarja, ku ovat ajansaatossa pudonneet! Vaan ei sillä, ei toi korisarja tossa autossa kuuluisi olla että ei sinänsä... sarja on peräisin cossusta ja tää o vakio 2.0. Tietty jos hakis romikselta saman värisen takaluukun ilman spoileria. Tiedän että tääl ei oo ehjiä, pitää mennä mantereelle.
Katotaa kevääl lisää :) Nyt o vanteet jo poissa ja purettuna jo 2.
Mutta rengastuksesta en tiiä mitkä laittas... kunnon saksalook pitäs saaha eli 7 ja 8 tuumaselle vanteelle ehdotuksia otetaan vastaan. ite ajatellu 185/195 mut mikä profiili?
Katotaa kevääl lisää :) Nyt o vanteet jo poissa ja purettuna jo 2.
Mutta rengastuksesta en tiiä mitkä laittas... kunnon saksalook pitäs saaha eli 7 ja 8 tuumaselle vanteelle ehdotuksia otetaan vastaan. ite ajatellu 185/195 mut mikä profiili?
OK
Tuli sitte laitettua ne ohuimmat kumit mutta en ollu tyytyväinen ennen ku laikkasin etujousista kierroksen pois. Tuo BBS eturenkaan ulkohalkaisija on nimellishalkaisijaltaan 3mm isompi kuin nämä talvirenkaat edessä. Ja rinnakkain ollessaan kumit näytti täsmälleen saman kokoisilta. Eli alaspäin ollaan tultu viikon takaisesta. Ja ihmeellisintä asiassa on se ettei noi raapsaa mistään kiinni??? No sehä o tietty positiivista. AUton alla on 10cm tilaa.
Ja olinhan mä unohtanu kokonaa tämän tapauksen! Audi 100 Avant turbo 1990 (200 look). Vimpanpäälle kaikki varusteet mitä tuohon aikoinaan sai... paitsi neliveto :I Mustaa nahkasisustusta joka on kuin uusi! Letkukikka on tehty ja nostettu ahtopaineet 0,9 paikkeille. Vakionopeuden säädin ei vaan tykkää siitä.
Tuli sitte laitettua ne ohuimmat kumit mutta en ollu tyytyväinen ennen ku laikkasin etujousista kierroksen pois. Tuo BBS eturenkaan ulkohalkaisija on nimellishalkaisijaltaan 3mm isompi kuin nämä talvirenkaat edessä. Ja rinnakkain ollessaan kumit näytti täsmälleen saman kokoisilta. Eli alaspäin ollaan tultu viikon takaisesta. Ja ihmeellisintä asiassa on se ettei noi raapsaa mistään kiinni??? No sehä o tietty positiivista. AUton alla on 10cm tilaa.
Ja olinhan mä unohtanu kokonaa tämän tapauksen! Audi 100 Avant turbo 1990 (200 look). Vimpanpäälle kaikki varusteet mitä tuohon aikoinaan sai... paitsi neliveto :I Mustaa nahkasisustusta joka on kuin uusi! Letkukikka on tehty ja nostettu ahtopaineet 0,9 paikkeille. Vakionopeuden säädin ei vaan tykkää siitä.
Tuolta tuota videoo saikin jo ihailla youtube osastolla mutta se olkoot nytten sitten tässä:
youtube
Ja mistä on kyse, niin sehän olisi sitten vanteet johonkin näistä audeista tai mersuista... Kaikkiinhan ne sopii. Kyseessä siis BBS RS 7.5x16ET17 ja 8x16ET11, kuvissa se kapeampi:
youtube
Ja mistä on kyse, niin sehän olisi sitten vanteet johonkin näistä audeista tai mersuista... Kaikkiinhan ne sopii. Kyseessä siis BBS RS 7.5x16ET17 ja 8x16ET11, kuvissa se kapeampi:
Karkkia tuli! HRR... :P
Molempilaatu
Romia
Kullitettu
Rinnakkain
Ja tästä näkee vähän osviittaa mitä on tullut tehtyä. Nyt kun tekniikka on hallussa, niin näiden muttereiden kiillottamiseen menee 2 eri kovavahaa ja 3 eri laikkaa. Sisal, karkea lumppulaikka ja hieno lumppulaikka. AIkaa vajaa puolituntia. Niin eikä unohdeta Bilteman maalinpoistoainetta.
Ennen kuvaa samaisesta vanteesta, siis tuo kultaisilla pulteilla oleva ja tässä kuvassa tuo taaempi, käsittelemätön vanne.:
Molempilaatu
Romia
Kullitettu
Rinnakkain
Ja tästä näkee vähän osviittaa mitä on tullut tehtyä. Nyt kun tekniikka on hallussa, niin näiden muttereiden kiillottamiseen menee 2 eri kovavahaa ja 3 eri laikkaa. Sisal, karkea lumppulaikka ja hieno lumppulaikka. AIkaa vajaa puolituntia. Niin eikä unohdeta Bilteman maalinpoistoainetta.
Ennen kuvaa samaisesta vanteesta, siis tuo kultaisilla pulteilla oleva ja tässä kuvassa tuo taaempi, käsittelemätön vanne.:
Laitoin tasapainokokeiluksi vanteet kiinni tähä värkkiin, mutta lähtevät pois ja menee tuohio punaseen kunhan saa sen viimeisteltyä ja laitettua uudet jouset jne. alle. Ei tärise mutta ovat liian pienet tähä.
Ei mennyt tavanomaisin keinoin päälle vaan tarvi paukuttaa: Youtube linkki
Ei mennyt tavanomaisin keinoin päälle vaan tarvi paukuttaa: Youtube linkki
juuh, kyl sitä sitte ku jaksaa. liia kallita ovat edelleen. puolet tuosta ni sit voin ostaa ;)
mutta mutta, hoksasin että katin ja pakoputken välinen jousto-osa on poikki, eli vuotaa ja auto turisee ikävästi sen takia, niin olisko nää uudet osat ko. hommaan?
Motonet:
Etuväliputki A4-1,8Turbo 14-1234 Etuväliputki 1,8T-110kW (ei Autom) [1995 - 2000] 98.50 €
Väliholkki+sit. VAG sisä-ø56mm 14-1229 Liitosholkki väliosa/takapönttö 1,8 [1995 - 2000] 12.90 €
mutta mutta, hoksasin että katin ja pakoputken välinen jousto-osa on poikki, eli vuotaa ja auto turisee ikävästi sen takia, niin olisko nää uudet osat ko. hommaan?
Motonet:
Etuväliputki A4-1,8Turbo 14-1234 Etuväliputki 1,8T-110kW (ei Autom) [1995 - 2000] 98.50 €
Väliholkki+sit. VAG sisä-ø56mm 14-1229 Liitosholkki väliosa/takapönttö 1,8 [1995 - 2000] 12.90 €
kyllä, se o unelmapeli se. ns. "tällästä oon aina halunnu"
motti pelaa muuten iha jees mut kaasarit alkaa vetää viimisiään ja jotai tarttis tehä.
ajattelin et jos kassujen tilalle laittas kaks golfin monojetronic ruiskusuutinta ja sitä ohjailis megalla. olisko siin ideaa? toteutus olis helppo ja alkuperäsee olis erittäin helppo palata.
motti pelaa muuten iha jees mut kaasarit alkaa vetää viimisiään ja jotai tarttis tehä.
ajattelin et jos kassujen tilalle laittas kaks golfin monojetronic ruiskusuutinta ja sitä ohjailis megalla. olisko siin ideaa? toteutus olis helppo ja alkuperäsee olis erittäin helppo palata.
Kaverit oli menos hakee saksasta mersuja ja sitten itte päätin lähtee lomalle mukaan. Ei ollut tarkoitus ostaa mitään autoa, mutta sitten kuitenki jotain piti ettei tyhjin käsin tule. ku katteli tarpeeksi mersui yms niin oli ilmiselvää ettei sellasta tällä tonnin budjetil ole mahollista hankkia. Jotaki piti kuitenki tuomisiksi saada, ja katselin muutamaa cabi golfia, ja sitten saksalainen kaveri sanoikin että ei tarvi katella, hänellä on tallissa kaksi.
Keskiviikkona Ryanair lento Frankfurt Hahniin ja tiivis viime torstai oli. Aamuyöllä klo 00.30 päästiin hotellliin. siitä sitten jokunen olut huiviin. Hotellihuoneessa oli perinteinen risteilytunnelma.
Aamulla sitten kasilta aamupalalle ja hakemaan vuokra-autoksi MB ML350 BLUETEC
Sekin liikahti aika kevyesti sen parin markan nopeuteen ja enemmänkin olisi jaksanut mutta ei ollut vielä kiire, kun kaveri oli vielä töissä.
Mosel joki, sieltä sitä valkkaria tulee. tuolla sitä piisasi kyllä aika reilusti, monta sataa kilsaa ajeltiin ja viiniä vain oli ympärillä silmänkantamattomiin. Maissiakin ne viljelivät joka minusta oli kyllä vähä ylllätys.
Bitburgin kskustassa tuttava oli töissä ja hän oli jo kilvet hankkinut, joten meille itselle jäi vain 10 minuutin maisemien vilkuilu.
Sitten kohto taloa jossa tuttava asuu Luxenburigin rajan läheisyydessä. Kilvet paikoilleen ja koeajolle Luxiin tankille. Diesel 0,95/l ja bensini 1,15/l. Skumppaa 2e/pullo ja halpaa olutta lavoittain.
Siinä silmä lepäsi miehen takapihan maisemissa.
Hollannin ja Belgian rajamaastosta haettiin roinaa Sprinteriin, eli alkuperäisiä MB bussipenkkejä, 3 riviä.
Tälleen sitten kului minun syntymäpäivä loppuun rattoisasti, pelkkää moottoritie hommaa Lyypekkiin asti. ja Finnlinkin laivaan perjantai aamuna 03.00 lähtevään laivaan http://www.youtube.com/watch?v=jwAZ63o3Pwk
Loppu olikin tuttua hommaa, eli risteilyä...
Suomessa sitten pääsikin jopa ottamaan katon pois autosta. Ihan veikeää puuhaa :)
Ja tallil pestynä Oulussa. Vikalistaaki on vuotava pakoputki ja pyörän laakerin jollotus.
Keskiviikkona Ryanair lento Frankfurt Hahniin ja tiivis viime torstai oli. Aamuyöllä klo 00.30 päästiin hotellliin. siitä sitten jokunen olut huiviin. Hotellihuoneessa oli perinteinen risteilytunnelma.
Aamulla sitten kasilta aamupalalle ja hakemaan vuokra-autoksi MB ML350 BLUETEC
Sekin liikahti aika kevyesti sen parin markan nopeuteen ja enemmänkin olisi jaksanut mutta ei ollut vielä kiire, kun kaveri oli vielä töissä.
Mosel joki, sieltä sitä valkkaria tulee. tuolla sitä piisasi kyllä aika reilusti, monta sataa kilsaa ajeltiin ja viiniä vain oli ympärillä silmänkantamattomiin. Maissiakin ne viljelivät joka minusta oli kyllä vähä ylllätys.
Bitburgin kskustassa tuttava oli töissä ja hän oli jo kilvet hankkinut, joten meille itselle jäi vain 10 minuutin maisemien vilkuilu.
Sitten kohto taloa jossa tuttava asuu Luxenburigin rajan läheisyydessä. Kilvet paikoilleen ja koeajolle Luxiin tankille. Diesel 0,95/l ja bensini 1,15/l. Skumppaa 2e/pullo ja halpaa olutta lavoittain.
Siinä silmä lepäsi miehen takapihan maisemissa.
Hollannin ja Belgian rajamaastosta haettiin roinaa Sprinteriin, eli alkuperäisiä MB bussipenkkejä, 3 riviä.
Tälleen sitten kului minun syntymäpäivä loppuun rattoisasti, pelkkää moottoritie hommaa Lyypekkiin asti. ja Finnlinkin laivaan perjantai aamuna 03.00 lähtevään laivaan http://www.youtube.com/watch?v=jwAZ63o3Pwk
Loppu olikin tuttua hommaa, eli risteilyä...
Suomessa sitten pääsikin jopa ottamaan katon pois autosta. Ihan veikeää puuhaa :)
Ja tallil pestynä Oulussa. Vikalistaaki on vuotava pakoputki ja pyörän laakerin jollotus.
Re: Audi (Ja monta tähdellistä)
taas kalusto vaihtuu. Tuli talveksi hankittua kaksi erilaista tonnin romua. yksi on mese S350 turbodiesel josta oli kannentiiviste posahtanut ja lommo vasemmassa takaovessa. KOne o jo rempattu, mutta lommo pitäisi vielä fiksata.
sitten Audi A6 Avant Quattro 2.5tdi 6v manuaalil. AKE moottoril ;) huoltovihossa on merkintä kansien remontista ja nokkien vaihosta. Pientä sähkövikaa sisustan valaistuksessa, ja ovessa.
sitten Audi A6 Avant Quattro 2.5tdi 6v manuaalil. AKE moottoril ;) huoltovihossa on merkintä kansien remontista ja nokkien vaihosta. Pientä sähkövikaa sisustan valaistuksessa, ja ovessa.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa