1.9TD viritys ja caddyn katsastus!?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

1.9TD viritys ja caddyn katsastus!?

ViestiKirjoittaja iikka » 19.6.2009 17:36

hallelujaa..

nakkasin tossa oman koslan keulille 1.9TD koneen, siinä kiinni KKK24 ahdin ja 1.6TD pumppu missä se ahdonalainen syöttö sydeemi löytyy.. kohtuu kokoinen cooleri on jo keulilla.. PP diesel on ton pumpun huoltanu ja karanmuokkaillu..
vakio nestepää.. ahtoja 1.4.. putki on 2.5" downpipe ja suoraa 2.5" perille asti

ja tarttis saada vielä vähän kulkemaanki tuo auto.. tuntuu nyt ainaki melko nuhaselta..

saako tohon kulkuja lisää ilman että ahdinta tarttee heti vaihtaa?

mikä ois järkevin? isompaa nestepäätä? suuttimia?

"voima savua" ei ei kyl tule oikeestaan ollenkaan putkesta, onkohan tuo säädetty sit valmiiks savun rajamaille? vai pitäskö vähä syöttöä käydä kääntään lisää!?!?

eli eli... mihin heppoihin asti tolla vakionestepäällä ja KKK24 ahtimella pitäs päästä? tai jos nestepään vaihtaa niin mihin 10? 11? ja mihin asti sen jälkeen tuo KKK24 riittää?


kiitoksia taas jo etukäteen diesel tietäjille vastauksista :D
Viimeksi muokannut iikka, 4.7.2009 22:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.6.2009 18:28

http://www.ffp.fi/bb/search.php
http://www.holysmoke.fi/forum/search.php

tuonne kun lykkäät hakusanaksi aaz tai 1.9td niin löytynee juttua aika paljon

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.6.2009 1:04

eiköhän tuo nestepää oo ensimmäinen rajoittava tekiä tuossa kokoonpanossa. eli alkaisin siitä ensimmäisenä. eikä tuo turbon päivityskään olis hirveän huono idea

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja iikka » 21.6.2009 13:23

ok ok... eli jospa sen nestepään päivittäs seuraavaksi... mikähän turbo tohon passais ilman että tarttee ruveta tekeen uuttaa pakosarjaa ja imusarjaa yms..

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.6.2009 14:30

Kyllähän sen pitäisi jo tuolla reseptillä kulkea. Se on tietysti miten paljon haluaa, mutta ainakin itselleni kaksivetoisen pito-ominaisuuksiin riitti karan muokkaus, välijäähdytin ja ahtojen nosto yhteen. Edes syöttöä ei tarvinnut lisätä.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 21.6.2009 14:34

Mikä on tehotavote? Reiluun 130 hevoseen ykskutosen vakiohilut piisaa mainiosti.

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja iikka » 21.6.2009 15:13

koitan saada ens viikolle penkitys ajan tolle autolle.. niin näkis että missä nyt mennään..

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja iikka » 23.6.2009 18:05

noniin penkissä käyty tolla kokoonpanolla.. ja tältä näytti käyrät..

Kuva

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 24.6.2009 1:55

ei paha, pakosarja ja imusaja seuraava homma :)

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja iikka » 4.7.2009 22:31

mitähän vaatimuksia on ku lähtee caddyä katsastaan tolle 1.9TD koneelle? joku tai aika moniki on varmaan kyseisen homman suorittanu?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 5.7.2009 1:18

olet jo käyny katsatus lapun hakeen,(alle 114hv) paperi todisteeksi niin saat läpi. jarrut on kaikissa caddyissä samat niin ei tarvi huolehtia niistä.

e.....
e2. MJF korjaili
Viimeksi muokannut Mazaman, 5.7.2009 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 5.7.2009 2:16

Tehokkain myllyhän on 1,8 ruisku 95hv Eli +20%=114hv. Tuon alle tarvii dynolapun.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.7.2009 8:16

Uudemmissa malleissa tarvitaan lisäksi taka-akselille jarrupaineensäädin.

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja iikka » 5.7.2009 14:03

okei eli dynolappu hakeen jossa on alle 114hv... mitä muita todistuksia tarttee katsastus asemalle kuskata? ja mistä ne hommataan? jarrupaineen säädin löytyy...

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 5.7.2009 14:20

kilautappa antti-roikolle nii ne laittaa postissa sulle listan vaihdettavista osista, minkä voit näyttää sitte katsastuskonttorilla.

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja iikka » 5.7.2009 20:59

eli mihin autoon tota mun 1.6d -88 caddyä tarttee verrata sit siinä osaluettelossa?

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

Katsastus

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 7.7.2009 8:23

Tuntuu olevan hieman ristiriitaista tietoa täällä eli mitä vaaditaan jos haluaa lailliseksi 1.6D caddyn vm87 ---> 1.6DT:ksi?

pepputemppu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.8.2007 10:39

ViestiKirjoittaja pepputemppu » 7.7.2009 12:58

Taitaa katsastuspaikoissa olla eroja, mulla riitti:

- VWn maahantuojalta räjäytyskuvat jarruista että olivat kaikissa Caddyissä samanlaiset.
- Teholappu 66kw, luottivat miehen sanaan kun sanoin että tehokkain kone näissä on juuri tuo 1.8i 95hv. Tosin muistin notta teho olisi ollut 90hv.
- Teholapussa olisivat kaivanneet merkintää turbon merkistä ja ahtopaineesta millä teho oli saavutettu.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 7.7.2009 13:45

Olisiko kenellään ylimääräistä (kopiota) lappua noista jarrujen eroavaisuuksista?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 7.7.2009 14:19

siinäkin taas jeesustelua aiheesta

e. kyllähän ne saattaa konttorilla kattoo onko vastaavia koneenvaihtoja tehty. kysymällä selviää tietysti parhaiten


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa