Golfista kansi lähdössä irti ja samalla kannattaa myös vaihtaa kaikki mahdolliset tiivisteet, myös ventiilinvarren gummit.
Ko homma vaatii nokan irroituksen kannesta, nokan pukit pois jonka jälkeen nostajat näkyvillä jne itse ventiileihin pääsee käsiksi kun jousi pois etc..
Mutta kasauksessa, mikä on nokkien pukkien pulttien kiristysmomentti?
Nokan/pukkien kiinnitys vasta kun kansi on lohkossa vai jo irrallaan pöydällä?
Entä tarvitseeko em pultteihin laittaa jotain ruuvilukitetta tms vai oikea momentti riittää?
Golf 1.6 vm -89 bensa nokan irroitus/kiinnitys kannesta
Valvoja: ffp jäsenet
Haynesin oppaasta vakoiltuna:
Pukkien irrotusjärjestys: 5,1,3 irti ja sen jälkeen löysätään ristikkäin pukkien 2 ja 4 pultteja. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Momentti 20Nm, ei tarvitse lukitetta. Pukit ja akselin laakeripinnat kannattaa öljytä kunnolla ennen asennusta. Vaikka saattaakin olla itsestäänselvyys, niin ehdottomasti samoin päin ja samaan järjestykseen takaisin laakerikannet.
Mielestäni on ihan sama asentaako akselin paikallaan vai pöydällä. Onhan siinä hyvää tilaa askarrella vaikka kansi paikallaankin.
Ohje on siis 8v-koneelle.
Pukkien irrotusjärjestys: 5,1,3 irti ja sen jälkeen löysätään ristikkäin pukkien 2 ja 4 pultteja. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Momentti 20Nm, ei tarvitse lukitetta. Pukit ja akselin laakeripinnat kannattaa öljytä kunnolla ennen asennusta. Vaikka saattaakin olla itsestäänselvyys, niin ehdottomasti samoin päin ja samaan järjestykseen takaisin laakerikannet.
Mielestäni on ihan sama asentaako akselin paikallaan vai pöydällä. Onhan siinä hyvää tilaa askarrella vaikka kansi paikallaankin.
Ohje on siis 8v-koneelle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa