Passattia ostamassa
Valvoja: ffp jäsenet
Passattia ostamassa
Olisin ostamassa tuollaista vm 97 Passattia 1.8 20v koneella. Mitä tyyppivikoja autossa on? Paljonko kuluttaa bensaa?
Rohkeasti vaan vastailemaan. Mulle on nämä volkkarit vähän uusi tuttavuus. En oikeen tältä foorumilta löydy juttua tuollaisesta Passatista, tai sitten en vaan osaa etsiä. :) Tällä viikolla olisi tarkoitus kyseinen Passatti vaihtaa ja olisi hyvä tietää siitä jotain. Bemarista olisi tarkoitus siirtyä volkkariin. :P
Autowikistä poimittua ja täälläkin esillä olleet asiat:
- 3B-malli kärsii etupään tukivarsi-ongelmista joka johtuu heikoista valmistusmateriaaleista sekä tehtaalta lähtien puutteellisesta voitelusta tukivarsien nivelissä. Tämä voi johtaa etuvarsien löystymiseen jo alle 50.000 kilometrissä. Samoista ongelmista ovat kärsineet myös Audi A4, A6 ja A8. Maahantuoja käynnisti takaisinkutsukampanjan 5/2004, jossa alatukivarret tarkastettiin/kunnostettiin.
- Ilmamäärämittari- (MAF) sekä puolaongelmat.
- Tuulilasin ja moottoritilan välissä olevan akkukaukalon vedenpoistoreikien tukkeutuminen puunlehdistä, neulasista ym. aiheuttaa sen, että vesi ei pääse poistumaan (esim. sateen tai pesun jälkeen) akkukaukalosta. Tällöin veden pinnan noustessa kaukalossa, pääsee vesi valumaan sisätiloihin rintapellin läpivientien kautta. Pahimmassa tapauksessa, mikäli veden pinta pääsee nousemaan raitisilmakotelon korkeudelle saakka, tulee vettä sisään oikealle puolelle todella paljon, aina takajalkatilaan saakka. Mikäli näin pääsee käymään, on matto irrotettava ja kuivattava kunnolla, koska maton alla on eristeitä usean sentin paksuudelta. Maton alla sijaitsee myös elektroniikkaa mm. turvatyynyjen ja automaattivaihteiston ohjainlaitteet ja ne kannattaa avata ja kuivata samalla mikäli ne ovat päässeet kastumaan. Vedenpoistoreikiä on 2 kpl, toinen akun (akkutelineen) alla ja toinen jarrutehostajan alla. Nämä kannattaa puhdistaa säännöllisesti tukkeutumisen estämiseksi. Tämä ominaisuus on muutamassa muussakin VAG-konsernin autossa (esim. Audi A4 B5).
- Variantin takalasin pyyhkijä jää jumiin lasin ja akselin väliin kertyvän lian vuoksi.
Ovien mikrokytkimet vikaantuvat herkästi ja aiheuttaa ei toivottuja tilanteita, kuten ajotietokone ei saa tietoa ovien avaamisesta ja saattaa lukita ovet uudelleen avaimen jäädessä autoon. Samoten sisätilan valot eivät toimi kuten niiden pitäisi.
Kulutuksesta en tuon kyseisen koneen osalta osaa sanoa mitään.
p.s. Myynnissä hyvä 99-mallinen 1,8T passat suurella määrällä herkkuja!
- 3B-malli kärsii etupään tukivarsi-ongelmista joka johtuu heikoista valmistusmateriaaleista sekä tehtaalta lähtien puutteellisesta voitelusta tukivarsien nivelissä. Tämä voi johtaa etuvarsien löystymiseen jo alle 50.000 kilometrissä. Samoista ongelmista ovat kärsineet myös Audi A4, A6 ja A8. Maahantuoja käynnisti takaisinkutsukampanjan 5/2004, jossa alatukivarret tarkastettiin/kunnostettiin.
- Ilmamäärämittari- (MAF) sekä puolaongelmat.
- Tuulilasin ja moottoritilan välissä olevan akkukaukalon vedenpoistoreikien tukkeutuminen puunlehdistä, neulasista ym. aiheuttaa sen, että vesi ei pääse poistumaan (esim. sateen tai pesun jälkeen) akkukaukalosta. Tällöin veden pinnan noustessa kaukalossa, pääsee vesi valumaan sisätiloihin rintapellin läpivientien kautta. Pahimmassa tapauksessa, mikäli veden pinta pääsee nousemaan raitisilmakotelon korkeudelle saakka, tulee vettä sisään oikealle puolelle todella paljon, aina takajalkatilaan saakka. Mikäli näin pääsee käymään, on matto irrotettava ja kuivattava kunnolla, koska maton alla on eristeitä usean sentin paksuudelta. Maton alla sijaitsee myös elektroniikkaa mm. turvatyynyjen ja automaattivaihteiston ohjainlaitteet ja ne kannattaa avata ja kuivata samalla mikäli ne ovat päässeet kastumaan. Vedenpoistoreikiä on 2 kpl, toinen akun (akkutelineen) alla ja toinen jarrutehostajan alla. Nämä kannattaa puhdistaa säännöllisesti tukkeutumisen estämiseksi. Tämä ominaisuus on muutamassa muussakin VAG-konsernin autossa (esim. Audi A4 B5).
- Variantin takalasin pyyhkijä jää jumiin lasin ja akselin väliin kertyvän lian vuoksi.
Ovien mikrokytkimet vikaantuvat herkästi ja aiheuttaa ei toivottuja tilanteita, kuten ajotietokone ei saa tietoa ovien avaamisesta ja saattaa lukita ovet uudelleen avaimen jäädessä autoon. Samoten sisätilan valot eivät toimi kuten niiden pitäisi.
Kulutuksesta en tuon kyseisen koneen osalta osaa sanoa mitään.
p.s. Myynnissä hyvä 99-mallinen 1,8T passat suurella määrällä herkkuja!
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 161
- Liittynyt: 2.7.2005 17:17
Osta samantien 1.8T-koneella ja saat aavistuksen enemmän vastinetta sille suurelle kulutukselle. Vastaavasti tulee kyllä lisää remppakohteita kuten mm. turbo.
Käppyrä 1.8T:n kulutuksesta
Käppyrä 1.8T:n kulutuksesta
ehkä kulutus suurempi
mutta turbollisen ostaessa,muistettava että 1.8T menee noita turboja tasasin väliajoin...ei mikään kestävin turbo...;)
itse suoritin tuon tukivarsijumpan kun auton ostin, täysi satsi slamitilta, kaikki vaihtoon. Kohta 60tkm ajettu noilla tukivarsilla, eikä vielä missään ole väljiä. Niin, ja jos tuota pidetään kalliina, niin aikoinaan S audiin maksoi pelkästään alatukivarret jo enemmän, kuin tähän tuo koko risukko. Itse pidin halpana ja olen tyytyväinen ollut.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 9.6.2008 18:00
Ei tukivarsijumppaa kannata pelätä. Passatin etutuenta on helppo purkaa jos vertaa vaikka E36 Bemariin. Ja kun laittaa sen kerralla kuntoon, niin kestää pidempään. Moni säästää vaihtamalla vain esim. alatukivarret ja sen seurauksena yläpään väljyydet aiheuttavat uusien osien nopeahkon kulumisen.
Bemarista Passatiin siirtyminen tuskin tuottaa kovin suuria tuskia (nimim. entinen Bemaristi). Ajettavuudeltaan Passat on yllättävän hyvä etuvetoiseksi ja Audeihin verrattuna hyvin samanlainen (onhan niissä samoja osiakin paljon).
Mikäköhän noita Turboja rikkoisi normaalia useammin? Tyyppivikana helposti rikkoutuva Bypass ja sen vaihtamatta jättäminen? Audi TT:n Bypassin saa näihin noin 30 eurolla.
Bemarista Passatiin siirtyminen tuskin tuottaa kovin suuria tuskia (nimim. entinen Bemaristi). Ajettavuudeltaan Passat on yllättävän hyvä etuvetoiseksi ja Audeihin verrattuna hyvin samanlainen (onhan niissä samoja osiakin paljon).
Mikäköhän noita Turboja rikkoisi normaalia useammin? Tyyppivikana helposti rikkoutuva Bypass ja sen vaihtamatta jättäminen? Audi TT:n Bypassin saa näihin noin 30 eurolla.
Timotei_ kirjoitti:mutta turbollisen ostaessa,muistettava että 1.8T menee noita turboja tasasin väliajoin...ei mikään kestävin turbo...;)
Enpä oo kuullu kun muutamasta tapauksesta missä on tuo vakio ahdin hajonnut. Käyttö vaikuttaa tosi paljon, jos on vaihdeltu öljyt ajallaan ja kovemman repimisen jälkeen jäähdytellään ajamalla hiljempaa ennen sammutusta niin kyllähän tuo kestää. Itsellä oli tuollainen Passat 1.8T ja sillä oli ajettu muistaakseni 250tkm ja alkuperäinen ahdin edelleen :)
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 91 vierailijaa