Passattia ostamassa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Trautman
-
Viestit: 54
Liittynyt: 15.6.2009 12:00

Passattia ostamassa

ViestiKirjoittaja Trautman » 15.6.2009 12:03

Olisin ostamassa tuollaista vm 97 Passattia 1.8 20v koneella. Mitä tyyppivikoja autossa on? Paljonko kuluttaa bensaa?

Trautman
-
Viestit: 54
Liittynyt: 15.6.2009 12:00

ViestiKirjoittaja Trautman » 15.6.2009 17:49

Rohkeasti vaan vastailemaan. Mulle on nämä volkkarit vähän uusi tuttavuus. En oikeen tältä foorumilta löydy juttua tuollaisesta Passatista, tai sitten en vaan osaa etsiä. :) Tällä viikolla olisi tarkoitus kyseinen Passatti vaihtaa ja olisi hyvä tietää siitä jotain. Bemarista olisi tarkoitus siirtyä volkkariin. :P

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 15.6.2009 18:28

Autowikistä poimittua ja täälläkin esillä olleet asiat:

- 3B-malli kärsii etupään tukivarsi-ongelmista joka johtuu heikoista valmistusmateriaaleista sekä tehtaalta lähtien puutteellisesta voitelusta tukivarsien nivelissä. Tämä voi johtaa etuvarsien löystymiseen jo alle 50.000 kilometrissä. Samoista ongelmista ovat kärsineet myös Audi A4, A6 ja A8. Maahantuoja käynnisti takaisinkutsukampanjan 5/2004, jossa alatukivarret tarkastettiin/kunnostettiin.

- Ilmamäärämittari- (MAF) sekä puolaongelmat.

- Tuulilasin ja moottoritilan välissä olevan akkukaukalon vedenpoistoreikien tukkeutuminen puunlehdistä, neulasista ym. aiheuttaa sen, että vesi ei pääse poistumaan (esim. sateen tai pesun jälkeen) akkukaukalosta. Tällöin veden pinnan noustessa kaukalossa, pääsee vesi valumaan sisätiloihin rintapellin läpivientien kautta. Pahimmassa tapauksessa, mikäli veden pinta pääsee nousemaan raitisilmakotelon korkeudelle saakka, tulee vettä sisään oikealle puolelle todella paljon, aina takajalkatilaan saakka. Mikäli näin pääsee käymään, on matto irrotettava ja kuivattava kunnolla, koska maton alla on eristeitä usean sentin paksuudelta. Maton alla sijaitsee myös elektroniikkaa mm. turvatyynyjen ja automaattivaihteiston ohjainlaitteet ja ne kannattaa avata ja kuivata samalla mikäli ne ovat päässeet kastumaan. Vedenpoistoreikiä on 2 kpl, toinen akun (akkutelineen) alla ja toinen jarrutehostajan alla. Nämä kannattaa puhdistaa säännöllisesti tukkeutumisen estämiseksi. Tämä ominaisuus on muutamassa muussakin VAG-konsernin autossa (esim. Audi A4 B5).

- Variantin takalasin pyyhkijä jää jumiin lasin ja akselin väliin kertyvän lian vuoksi.
Ovien mikrokytkimet vikaantuvat herkästi ja aiheuttaa ei toivottuja tilanteita, kuten ajotietokone ei saa tietoa ovien avaamisesta ja saattaa lukita ovet uudelleen avaimen jäädessä autoon. Samoten sisätilan valot eivät toimi kuten niiden pitäisi.

Kulutuksesta en tuon kyseisen koneen osalta osaa sanoa mitään.

p.s. Myynnissä hyvä 99-mallinen 1,8T passat suurella määrällä herkkuja!

Trautman
-
Viestit: 54
Liittynyt: 15.6.2009 12:00

ViestiKirjoittaja Trautman » 15.6.2009 19:15

Kulutuksesta oon sen verran kuullu, että kuluttaa jopa yli 8 litraa/100km. Aika hurjalta kuulostaa, kun nykyinen melkeen 70 hv tehokkaampi auto kuluttaa saman verran.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 15.6.2009 19:36

Kulutuksesta oon sen verran kuullu, että kuluttaa jopa yli 8 litraa/100km. Aika hurjalta kuulostaa, kun nykyinen melkeen 70 hv tehokkaampi auto kuluttaa saman verran.

Nelivedolla automaatilla ja 2,8 v6:lla mennään maantiellä samoissa, kaupungissa vähän lisää ;)

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 15.6.2009 19:37

Tuota 1.8 20V (125hv) vapaastihengittävää moottoria ei ole taloudelliseksi kehuttu

Volkkarimiäs-84
-
Viestit: 161
Liittynyt: 2.7.2005 17:17

ViestiKirjoittaja Volkkarimiäs-84 » 15.6.2009 20:21

Osta samantien 1.8T-koneella ja saat aavistuksen enemmän vastinetta sille suurelle kulutukselle. Vastaavasti tulee kyllä lisää remppakohteita kuten mm. turbo.
Käppyrä 1.8T:n kulutuksesta

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 15.6.2009 22:23

Kyllä tuo etupään tukivarsi jumppa on surkean suunnittelun ja liiallisen yrityksen syytä, ei minkään voitelun saatikka huonon laadun. On käyty takaisinkutsut sun muut vaihtovarret ja hyvin kolisee...

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ehkä kulutus suurempi

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 16.6.2009 12:20

mutta turbollisen ostaessa,muistettava että 1.8T menee noita turboja tasasin väliajoin...ei mikään kestävin turbo...;)

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 16.6.2009 22:11

itse suoritin tuon tukivarsijumpan kun auton ostin, täysi satsi slamitilta, kaikki vaihtoon. Kohta 60tkm ajettu noilla tukivarsilla, eikä vielä missään ole väljiä. Niin, ja jos tuota pidetään kalliina, niin aikoinaan S audiin maksoi pelkästään alatukivarret jo enemmän, kuin tähän tuo koko risukko. Itse pidin halpana ja olen tyytyväinen ollut.

Himonussija
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.6.2008 18:00

ViestiKirjoittaja Himonussija » 18.6.2009 13:11

Ei tukivarsijumppaa kannata pelätä. Passatin etutuenta on helppo purkaa jos vertaa vaikka E36 Bemariin. Ja kun laittaa sen kerralla kuntoon, niin kestää pidempään. Moni säästää vaihtamalla vain esim. alatukivarret ja sen seurauksena yläpään väljyydet aiheuttavat uusien osien nopeahkon kulumisen.

Bemarista Passatiin siirtyminen tuskin tuottaa kovin suuria tuskia (nimim. entinen Bemaristi). Ajettavuudeltaan Passat on yllättävän hyvä etuvetoiseksi ja Audeihin verrattuna hyvin samanlainen (onhan niissä samoja osiakin paljon).

Mikäköhän noita Turboja rikkoisi normaalia useammin? Tyyppivikana helposti rikkoutuva Bypass ja sen vaihtamatta jättäminen? Audi TT:n Bypassin saa näihin noin 30 eurolla.

suorja
-
Viestit: 83
Liittynyt: 23.11.2004 15:24

ViestiKirjoittaja suorja » 19.6.2009 11:55

Osta suoraan vaan neliveto dieseli. Kulutus pieni ja mukava ajaa. Mulla ajettu nyt 403 tuhatta, ei availtu konetta tai turboa, nelivedolla pysyy nivelet kunnossa eikä jää talvellakaan jumiin. Tukivarret ja muut perusjutut tietysti siinäkin kiusana.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 19.6.2009 12:05

Timotei_ kirjoitti:mutta turbollisen ostaessa,muistettava että 1.8T menee noita turboja tasasin väliajoin...ei mikään kestävin turbo...;)


Enpä oo kuullu kun muutamasta tapauksesta missä on tuo vakio ahdin hajonnut. Käyttö vaikuttaa tosi paljon, jos on vaihdeltu öljyt ajallaan ja kovemman repimisen jälkeen jäähdytellään ajamalla hiljempaa ennen sammutusta niin kyllähän tuo kestää. Itsellä oli tuollainen Passat 1.8T ja sillä oli ajettu muistaakseni 250tkm ja alkuperäinen ahdin edelleen :)

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 19.6.2009 17:10

1.8 turboissa (kuten muissakin) taitaa puolaviat olla yleisempiä kuin ahdin viat.
Jos tuijottelee kulutuslukemia, kannattaa unohtaa pas*atti ja ruveta kattelemaan vaikka lupoja ;)
ot klaara vappen vai mikä se nyt oli, lähden tuonne räntäsateeseen krillaamaan... /ot

Trautman
-
Viestit: 54
Liittynyt: 15.6.2009 12:00

ViestiKirjoittaja Trautman » 6.7.2009 16:07

Uskaltaako ostaa 280tkm ajettua Passattia 1.8 20v koneella? Ku en pahemmin noista volkkareitten koneitten kestosta tiedä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 91 vierailijaa