


Vuosimalli on -95 ja kilometrejä on maltilliset 214t. En minä muuten olisi tuohon haksahtanut, mutta rouvan käytössä oleva, pian 25 vuotta täyttävä Audi ei ole naisihmisen käyttöön ihan niitä varmimpia kulkineita, joten piti hankkia jotain helpompaa. Lisäksi kun tuo yksilö sattui olemaan 66kW ADZ -koneella ja GL-varustuksella, en voinut vastustaa kiusausta. Ainakin laite kesti moitteetta 200 km noutoreissun.
Mitenkähän hyvin malttaisi pitää laitteen original -kuosissaan?
Metallivärjätty kori on muutoin ihan järjissään, mutta takakulmaa on joku joskus kopaissut ja vaatisi hieman fiksausta.

Konetilasta juuri ja juuri erottaa, että kyseessä on ADZ -kone, sen verran likaa on kertynyt kaminaan

Kesärenkaat ovat sakkorajalla, mutta talvikiekot ovat melko uudet, plussaa GL -mallin vannekehistä.

Neekerimallia miellyttävämmällä kankaalla verhoiltu sisustus on ehjä, mutta uskomattoman paskainen. Kaiken kukkuraksi autossa on vedetty norttia ihan tuelta, joten terveempikin saa tuossa laitteessa allergiakohtauksen. Jos jotain positiivista hakemalla hakee, kukaan ei ole yrittänyt peittää löyhkää Wunderbaumilla.

Puhdistus aloitettu, tehopesuainetta sumutinpullosta ja höyrypesurilla kostutus, rätillä liat pois. Nyt olisi imurilla varustettu pesuri poikaa. Onneksi valkoisesta pinnasta näkee, milloin se on likainen.

Puhdistus jatkuu. Laakkoselta hain uuden raitisilmasuodattimen, öljytikun muoviholkin sekä kaikki uudet sulat. Lasku toistaiseksi maltillinen 47€.
Hankintalistalla ainakin koiraverkko ja uudet kesärenkaat. Ilmeisen alkuperäisestä Blaupunkt-mankasta ovat pikselit lähteneet maailmalle, pitänee tutkia käytettyjen cd-rammarien (merkki Blaupunkt) markkinat. Jakohihnaremppa olisi myös ajankohtainen.