
Kysymys jarrusatulan tiivisteistä (ocu I, golf IV)
Valvoja: ffp jäsenet
Kysymys jarrusatulan tiivisteistä (ocu I, golf IV)
Takajarrusatula vuotaa ja ensiapuna ennen uuden hankkimista meinasin kokeilla tuota korjaussatsia. Paketissa oli kaksi tiivistettä, jolle en ulkomuistista keksi paikkaa. Tulevatko nuo kaksi oikeanpuolimmaista tiivistettä (o-rengas ja jonkinmoinen männän tiiviste) jonnekin käsijarrumekanismiin vai mihin ne on tarkoitus laittaa?


Viimeksi muokannut Petteri, 12.6.2009 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Kun päivällä satulaa tutkin, niin vaikutti, että juurikin sama tiiviste (käsijarrun vivun tiiviste) vuotaa pikkuriikkisen ja aiheuttaa noin kuukauden kahden välein nesteen lisäystä.
Ajattelin samalla vaivalla uusia kaikki, sillä mm. männän suojakumi ja liukutappien suojakumit ovat rikki.
Toivottavasti ei tartte uusia koko satulaa...
Ajattelin samalla vaivalla uusia kaikki, sillä mm. männän suojakumi ja liukutappien suojakumit ovat rikki.
Toivottavasti ei tartte uusia koko satulaa...
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Aha, eli tuo mekanismi pitää siis purkaa kokonaan. Jospa tuon saisi järkevästi levälleen. Helevetti kun pitää temuta pihalla ja pelätä sadekuuroa koko ajan...
Miten tuon per*leen männän haitarikumin saa fiksusti paikalleen? En ole vielä konstia keksinyt. Jos sen pistää ennen männän asentamista, niin se vaikeuttaa melkoisesti männän laittamista sylinteriin. Jos jälkeenpäin, niin sitä ei saa millään paikalleen.
Myös männän painamisessa on melkoinen jumppa kun ei ole ruuvipenkkiä käytössä eikä muutkaan prässiä... Vinkkejä?
Miten tuon per*leen männän haitarikumin saa fiksusti paikalleen? En ole vielä konstia keksinyt. Jos sen pistää ennen männän asentamista, niin se vaikeuttaa melkoisesti männän laittamista sylinteriin. Jos jälkeenpäin, niin sitä ei saa millään paikalleen.
Myös männän painamisessa on melkoinen jumppa kun ei ole ruuvipenkkiä käytössä eikä muutkaan prässiä... Vinkkejä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mä oon tehnyt niin että haitari ensin satulaan kiinni ja sitten venyttelee toista päätä niin että mäntä menee paikalleen. Joku koukkumainen työkalu on avuks siinä. Pitää vaan varoa mahdollista koukun terävää päätä.
Ennekin tullut mainostettua että tuollainen on ihan ehdoton. Sitä mäntää kun pitää pyörittää ja painaa. Löytyy myös Motonetistä...
Ennekin tullut mainostettua että tuollainen on ihan ehdoton. Sitä mäntää kun pitää pyörittää ja painaa. Löytyy myös Motonetistä...
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 13.6.2009 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ite laitan paineilman avulla :P eka kummi paikoilleen ja sitte painetta letkulähdöstä satulaan niin paineilma nostaa kumin männän reunoille ;) pari kertaa saa harjotella että luonaa, mut nopein ja helpoin keino ainakin omasta mielestä.
Kyllä se mäntä pitäs ihan helpolla mennä paikoilleen ilman ruuvipenkkiäkin... takapäässä tarvii vaan pyörittää ja painaa samaan aikaan.. .vinka ja papukaijjapihdit on hyvät työkalut jos sitä kunnon avainta ei siihen ole :) Etupäässä menee kyllä ihan käsin painamalla jos kaikki kunnossa on.
edit : toi motonetin työkalu on niin tajutonta kuraa verrattuna kunnolliseen mut kyllä sillä muuteman kerran paloja vaihtelee mut en itelle töihin sitä huolis
Kyllä se mäntä pitäs ihan helpolla mennä paikoilleen ilman ruuvipenkkiäkin... takapäässä tarvii vaan pyörittää ja painaa samaan aikaan.. .vinka ja papukaijjapihdit on hyvät työkalut jos sitä kunnon avainta ei siihen ole :) Etupäässä menee kyllä ihan käsin painamalla jos kaikki kunnossa on.
edit : toi motonetin työkalu on niin tajutonta kuraa verrattuna kunnolliseen mut kyllä sillä muuteman kerran paloja vaihtelee mut en itelle töihin sitä huolis
Teksteistähän sellaiset löytyy: Käsijarrun huolto ja rasvanipan asennus
Ohjeet ovat kakkis-satulalle, mutta käsijarruhilkkeitä lukuunottamatta uudemmatkin takasatulat saa purettua noita ohjeita noudattaen.
Hieman tarkemmin kuvattu ohjeistus löytyy Sportpugin sivuilta.
Ohjeet ovat kakkis-satulalle, mutta käsijarruhilkkeitä lukuunottamatta uudemmatkin takasatulat saa purettua noita ohjeita noudattaen.
Hieman tarkemmin kuvattu ohjeistus löytyy Sportpugin sivuilta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 80 vierailijaa