Airbag valo ei sammu

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mehi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 23.8.2008 15:52

Airbag valo ei sammu

ViestiKirjoittaja mehi » 9.6.2009 23:06

Pääsi käymään sillä tavalla, että irrotin Passatistani penkit ja laitoin tietysti tyhmänä vielä virrat autosta päälle, niin tuo airbagin merkkivalo syttyi mittaristossa.
Nyt sitten kun penkit ovat paikallaan ja johdot olen tarkistellut moneen kertaan että ovat paikallaan, niin siltikin herjailee tällaisia koodeja

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8L0 959 655 A
Component and/or Version: Airbag VW 3-S 0304
Software Coding: 00065
Work Shop Code: WSC 00099
10 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01218 - Side Airbag Igniter: Passenger Side (N200)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
01222 - Crash Sensor Side Airbag: Passenger Side (G180)
36-10 - Open Circuit - Intermittent
01218 - Side Airbag Igniter: Passenger Side (N200)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01219 - Rear Airbag Igniter: Driver Side (N201)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-10 - - - Intermittent
01217 - Side Airbag Igniter: Driver Side (N199)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01220 - Rear Airbag Igniter: Passenger Side (N202)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
00655 - Seat Belt Tensioner Igniter: Passenger Side (N154)
28-10 - Short to B+ - Intermittent


Aina kun nuo nollaa, niin eiköhän ne sinne ilmesty takaisin. Pitäisi joku ratkaisu tähän nopeasti keksiä, sillä autoa olisi käytettävä katsastusasemalla.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 10.6.2009 10:49

Uhkaavasti voi liittyy tähän:
http://www.ross-tech.com/vag-com/vw_issues.html

mehi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 23.8.2008 15:52

ViestiKirjoittaja mehi » 10.6.2009 12:06

tuo näyttäis että auton pitäis olla vuosimallia 2000 ja uudempaa. Itselläni -97 vuoden pasuuna.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 10.6.2009 13:06

Niin "pitäis" mutta ei näistä koskaan tiedä ;)

Käy merkkiliikkeessä kuittaamassa kalliisti vika?

mehi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 23.8.2008 15:52

ViestiKirjoittaja mehi » 10.6.2009 13:30

Kohta varmaan ei muuta keksi. Pitää koittaa tämä päivä vielä tarkastella noita johtoja sun muita varmuuden vuoksi.

mehi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 23.8.2008 15:52

ViestiKirjoittaja mehi » 10.6.2009 17:13

Ei mitään muutosta. Johdot koitettu tarkistella, mutta samat vikakoodit antaa edelleen :S

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 10.6.2009 20:12

Teitkö samalla mitään muuta? Vai vain penkit irti? Et ole ollut lähellä keskitunnelin etupäätä missä Airbag yksikkö tai A-pilarien alapäässä joista löytyy yhdysliittimiä. Ja olet tarkistanut kaikki sulakkeet?

mehi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 23.8.2008 15:52

ViestiKirjoittaja mehi » 10.6.2009 22:02

Otin autosta pohjamaton irti että sen sai kuivattua kun oli vettä päässy jalkotilaan. Sulakkeet kävin läpi, ja kaikki näyttivät olevan ok. Noita a-pilareiden alla olevia johtoja en olekkaan vielä tarkistellut, joten katotaan ne huomenna läpi.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 10.6.2009 23:08

Eikös tässä jo ole vastaus että ei ole tuo ross-techin vika:

Control Module Part Number: 8L0 959 655 A

Vikahan koskee vain 6Q0-909-605-A

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 11.6.2009 21:20

Ettei olis vettä liittimissä esim jos vettä jalkotilaan päässy. tms. Tai sit lattiamattoa purkaessa on ohjausmodulin johtoa nykästy.

Kannattaa ottaa akusta kaapeli irti ja antaa olla yön yli pois. Katsoo sitten jos boxiin on tullu jonkinlaista muutosta.

65535 - Internal Control Module Memory Error

Tai sit koittaa ohjelmoida modulin uusiksi vag-com:lla.

mehi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 23.8.2008 15:52

ViestiKirjoittaja mehi » 14.6.2009 12:22

Ohjelmointi ei näyttänyt ainakaan auttavan asiaa. Vieläkin sinne tulee samat virheet kun katsoin koodit :S

MOSKA
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 19.7.2009 16:19
Viesti:

ViestiKirjoittaja MOSKA » 19.7.2009 19:48

-97 Passatin airbagin valo palaa eikä liitoksien räpläys ole auttanut, vikakoodi 01222 tiedossa mutta omalla lukijalla en saa tietoa mistäpäin vikaa lähtisi etsimään, eli onko törmäystunnistin rikki vai keskusyksikössä vika, johdossa kulkee virta. Nyt tarvittaisiin kaikki kikka kakkoset ja vianetsintä vinkit tarvittaisiin avuksi, huoltoon ei pääse.

simooo
-
Viestit: 31
Liittynyt: 25.8.2009 17:38

Airbag valo

ViestiKirjoittaja simooo » 27.2.2011 10:42

Täällä tätä asiaa on puitu niin päätin oman autonikin viat tuoda esille jos joku osais jeesata.

Elikkä, Airbag valo palaa. Antaa koodit:

65535 U48023 Internal control module memory check sum error.

Sekä:

00532 (supply voltage) signal too low.

Mistähän kannattais näihin rueta vikaa etsimään vai onko ainoa keino viedä huoltoon?

simooo
-
Viestit: 31
Liittynyt: 25.8.2009 17:38

Ei vastauksia..

ViestiKirjoittaja simooo » 4.3.2011 15:45

Ei kellään tietoa asiasta?

"Elikkä, Airbag valo palaa. Antaa koodit:

65535 U48023 Internal control module memory check sum error.

Sekä:

00532 (supply voltage) signal too low. "

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.3.2011 17:02

Onko sulla akku kuinka hyvässä kunnossa? Tuo alhaisen jännitteen vika saattaa tulla käynistyksessä.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 4.3.2011 20:04

Guugletus ( 65535 airbag) ja eka hitti: http://www.ross-tech.com/vag-com/vw_issues.html

simooo
-
Viestit: 31
Liittynyt: 25.8.2009 17:38

ViestiKirjoittaja simooo » 5.3.2011 11:35

Akku on vasta uusittu. Siinä ei pitäis olla ongelmia enään kun kerran jo takuuseenkin sen vaihtoivat.

Ja tuon kyseisen sivun jo löysin itekkin ettimällä asiaa tuolta ihmeellisestä internetistä.
Vielä kun tuosta jotain selkoa sais, googlen kääntäjäkään ei tunnu juuri omaa päätä viisaampi olevan..

Mutta eikös tuossa puhuta vaan että mikä voi mennä pieleen jos on tuommonen määrätynlainen boxi ja sen scannaa?

Freeze
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.11.2009 18:45

ViestiKirjoittaja Freeze » 5.3.2011 11:43

Ongelma on linkin mukaan tullut silloin, kun skannataan VAG-COM -softalla, jonka versio on vanhempi kuin 402.3 ja auto on 2000-2001 Golf, Jetta/Bora, Beetle, tai vastaava SEAT/Skoda, jonka turvatyynyn ohjauspalikan tunnistekoodi on 6Q0-909-605-A.

simooo
-
Viestit: 31
Liittynyt: 25.8.2009 17:38

ViestiKirjoittaja simooo » 5.3.2011 13:45

Ja tuo vika/valo on tullut ihan omia aikojaan, ei minkään scannauksen aikana.
Eli en nyt oikein tajua yhteyttä tähän juttuun..

simooo
-
Viestit: 31
Liittynyt: 25.8.2009 17:38

ViestiKirjoittaja simooo » 11.3.2011 19:47

Vika löydetty ja hoidettu. Syyllinenkin selvisi. Ei tosin täältä kautta eikä tuon ross-tech..

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 11.3.2011 21:03

Tosi kiva että selvisi. Pahempi seuraavalle että sitä tietoa voi kyllä pyytää mutta jakamaan asti ei päästä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.3.2011 21:07

Olisihan tuon lisäksi voinut esittää pyynnön poistaa viestiketju, kun vika kerran löytyi.
e: ei tainnut edes olla aloittajan viestin ongelman ratkaisu.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.3.2011 21:23

No kerro simooo toki mikä oli diagnoosi ja miten se korjattiin?

simooo
-
Viestit: 31
Liittynyt: 25.8.2009 17:38

ViestiKirjoittaja simooo » 13.3.2011 11:47

"Perus" vikahan siinä oli. Eli käynyt jännite liian alhaalla ja tuon mallin airbagit ei anna sitä nollata tuollasilla halpis lukijoilla kuten mulla on. Merkki liikkeessä tarjotaan ainoastaan ohjausboxin vaihtoa. Onneksi sattumalta löysin henkilön jolta kyseiset välineet löytyi ja vika saatiin "korjattua".

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 13.3.2011 13:35

Vika löydetty ja hoidettu. Syyllinenkin selvisi. Ei tosin täältä kautta eikä tuon ross-tech..

"Perus" vikahan siinä oli. Eli käynyt jännite liian alhaalla ja tuon mallin airbagit ei anna sitä nollata tuollasilla halpis lukijoilla kuten mulla on. Merkki liikkeessä tarjotaan ainoastaan ohjausboxin vaihtoa. Onneksi sattumalta löysin henkilön jolta kyseiset välineet löytyi ja vika saatiin "korjattua".

Saisiko vielä udella, mitkä nuo "välineet" oli millä sai kuntoon?
Kokeiltiinko tuota aidolla ross-tech vcds:lä?

simooo
-
Viestit: 31
Liittynyt: 25.8.2009 17:38

ViestiKirjoittaja simooo » 14.3.2011 12:58

Tuohon en minä osaa sanoa mitään, kaveri kävi vähä aikaa istumassa autossa ja valo hävis sen mukana.. Oli sillä ainaki läppäri mukana.

Drigu
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 27.8.2011 16:07

ViestiKirjoittaja Drigu » 27.8.2011 16:26

Tuli kans tehtyä tuo tyhmä virhe,kun joutui ottaa penkit pois mattojen kuivuttamisen takia niin tuli lyötyä virrat päälle. Nyt sitte on pelkona kuin laitoin penkit takaisin että voiko bagit räjähtää jos laittaa virrat päällä? ja tuleeko siitä muuta ongelmaa että se rupiaa herjaamaan sitä mittaristossa? ja eikös se pitäisi kadota vaan vikakoodin poistolla?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 27.8.2011 16:51

Ei räjähdä bägit. Ja melko varmasti joudut poistattamaan vikakoodit.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 83 vierailijaa