saa poistaa
Valvoja: ffp jäsenet
Välillä aina mielessä softaus mutta empä tiiä...
Arveluttaa tekniikan kesto ym...eikä tuota lisätehoa taida ihan aikuisten oikeasti tarvita
(eihän tehoa voi olla liikaa,eihän=D)
Ja onhan softauksella sitä hintaakin jonkin verran ,
mutta sanotaan vaikka että ei ole täysin tyrmätty ajatus =)
Kyllä tuolla voimaa.comissa tuli juurikin hintoja tiirailtua,
olis jopa tarjolla "lievempi" ohjelma 230 hp...
Toki samal hinnal sais 245 hp =)
Arveluttaa tekniikan kesto ym...eikä tuota lisätehoa taida ihan aikuisten oikeasti tarvita
(eihän tehoa voi olla liikaa,eihän=D)
Ja onhan softauksella sitä hintaakin jonkin verran ,
mutta sanotaan vaikka että ei ole täysin tyrmätty ajatus =)
Kyllä tuolla voimaa.comissa tuli juurikin hintoja tiirailtua,
olis jopa tarjolla "lievempi" ohjelma 230 hp...
Toki samal hinnal sais 245 hp =)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jormalainen: Ummehtunut puskuri on ihan vakio puskin...
siinä tosin Milotekin hilpeet , ja juu maku asia sano musti ku muniansa nuoli...
Ja toisekseen softaa tuskin laitan, ihan turhaa katukäytössä eikä Räsä taida rataa kuitenkaan koskaan kiertää,tää nyt on vaan tämmönen perhefarkku,kilpurit erikseen.
Yli 200 hepoa tarvii jo nelivetoa mielestäni...
Olishan virihepoilla kiva kehuskella Esson baarissa =D
siinä tosin Milotekin hilpeet , ja juu maku asia sano musti ku muniansa nuoli...
Ja toisekseen softaa tuskin laitan, ihan turhaa katukäytössä eikä Räsä taida rataa kuitenkaan koskaan kiertää,tää nyt on vaan tämmönen perhefarkku,kilpurit erikseen.
Yli 200 hepoa tarvii jo nelivetoa mielestäni...
Olishan virihepoilla kiva kehuskella Esson baarissa =D
Jotenkin ummehtuneen näköinen toi etupuskuri. Mikä se on miehiään?
Nuo Milotecin maskihirvitykset on kyllä jotain mitä ei pysty ymmärtämään. Tuo verkkokin on kuin suoraan jostain liesituulettimesta. Ja kapea kromilista kruunaa vielä koko suodatinmaisen komeuden.
Siinä olisi kyllä markkinarako jollekin hieman tyylitajuisemmalle valmistajalle, kun tuntuu tuollaisetkin hirvitykset menevän niin hyvin kaupaksi.
Auto on kyllä muuten ihan tyylikäs, mutta Milotecit voisi nakata tästäkin roskiin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vertailin nettiauton myytäviä ja kyllä se originaalikeula olis mun mielestä paljon fiksumman näköinen...Jormalainen: Ummehtunut puskuri on ihan vakio puskin...
siinä tosin Milotekin hilpeet
Taitaa olla niin että suurimmalla osalla viritysohjelman lisätehoa käytetään enemmän kadulla kuin radalla. Syntihän se on jos tuohon ei ohjelmaa vaihda :)Ja toisekseen softaa tuskin laitan, ihan turhaa katukäytössä eikä Räsä taida rataa kuitenkaan koskaan kiertää,tää nyt on vaan tämmönen perhefarkku,kilpurit erikseen.
Yli 200 hepoa tarvii jo nelivetoa mielestäni...
Tuota lausahdusta on tullu kyllä ihmeteltyä moneen otteeseen ja puntaroitua moneltakin kantilta, en kuitenkaan edelleenkään ymmärrä mihin ihmeeseen tämä perustuu? Mielestäni ALLE 200 hevosvoimainen etuveto on melkosen tylsä, 250 alkaa olla sitten siinä välttävyyden rajoilla jos koppa on kepee :)
Niin oma ajatus nelivedosta vaan semmonen että isohkot tehot olis kiva saada tienpintaan eikä sutia loputtomasti.Etuveto kikotin kun tahtoo aina sutia liikaa.
Takaveto olis tietty erijuttu,vois ajaa kylkimyyryä,
pitäis vaan siinä tapauksessa siirtyä Bimmeriin tai vastaavaan.
Softista ehkä eniten himottaisi Oettinger,mutta sen hinta suhteessa muihin ihmetyttää.
Turussa tietysti kilpapaja LMS myy kanssa softaa mutta hinta kanssa kummallisen korkea (1300e?) siellähän olis tarjolla muutaki mukavaa tehon nostajaa ahdinta myöten =D
Maskista ei nyt kiinnosta enempää vääntää,mutta se verkko vois kyllä tosiaan olla jotakin muunlaista (hunajakennoa esim), kuitenki pääasia kai että omaa silmää miellyttää ?
Takaveto olis tietty erijuttu,vois ajaa kylkimyyryä,
pitäis vaan siinä tapauksessa siirtyä Bimmeriin tai vastaavaan.
Softista ehkä eniten himottaisi Oettinger,mutta sen hinta suhteessa muihin ihmetyttää.
Turussa tietysti kilpapaja LMS myy kanssa softaa mutta hinta kanssa kummallisen korkea (1300e?) siellähän olis tarjolla muutaki mukavaa tehon nostajaa ahdinta myöten =D
Maskista ei nyt kiinnosta enempää vääntää,mutta se verkko vois kyllä tosiaan olla jotakin muunlaista (hunajakennoa esim), kuitenki pääasia kai että omaa silmää miellyttää ?
Juuri nuo oettingerit sun muut vastaavat ovat sitä massa kauraa.Hinta laadukkaaseen customi softaan nähdenkin on naurettava.
Customin saa haarukkaan 550-690€ esim.
Oettinger maksaa yli 900 muistaakseni ja vaikka toinen esimerkki massasta on bsr..sekin yli 800€.Toki jos on rahaa liikaa niin mikäs siinä.Tosin halvemmalla saa customin joka on varmasti laadukkaampi ja tietyissä tapauksissa tehokkaampi.
Mutta valinta on sinun japoff.Hyvä auto tämä räsä on ilmankin softaa.
Customin saa haarukkaan 550-690€ esim.
Oettinger maksaa yli 900 muistaakseni ja vaikka toinen esimerkki massasta on bsr..sekin yli 800€.Toki jos on rahaa liikaa niin mikäs siinä.Tosin halvemmalla saa customin joka on varmasti laadukkaampi ja tietyissä tapauksissa tehokkaampi.
Mutta valinta on sinun japoff.Hyvä auto tämä räsä on ilmankin softaa.
Softista ehkä eniten himottaisi Oettinger,mutta sen hinta suhteessa muihin ihmetyttää.
Turussa tietysti kilpapaja LMS myy kanssa softaa mutta hinta kanssa kummallisen korkea (1300e?) siellähän olis tarjolla muutaki mukavaa tehon nostajaa ahdinta myöten =D
Itse luokittelisin kauraksi nuo halvimmat softat mitä löytyy.
Yhdessä V koppasessa 2,0tdi golffissa jonka erittäin hyvin tunnen on ollut LMS.n laittama MTM softa kohta 130 tkm ilman ensimmäistäkään ongelmaa tai nykimisiä. Aika hyvin paljon haukutulle "turbo-ongelma" koneiselle autolle. Tehoakin siinä tuntuu olevan ihan riittävästi, äkkiä se parin satasen säästö softassa voi muuttua parin tonnin menoksi.
Eiköhän tuolle "oikealle" custom softalle tule myös hintaa.
Albanzo:
Silloin ainakin sata varmasti saa mitä haluaa kun aktiivisesti on mukana softan laitossa(väännöt/tehot..se missä vaiheessa on maksimi väännöt jne).
Ja jokainen auto on yksilö..näin ollen customi softalla haetaan juuri sille autolle parhaat mahdolliset säädöt. Tätä mahdollisuutta "massakamassa" ei ole.
Ja harvassa massa kamassa auto dynotetaan.Customi softa pajoissa tämä on enempi sääntö kuin poikkeus.
Mutta..mulle on ihan sama mitä muut käyttää ja laittaa.Pääasia että olen itse omaani tyytyväinen;)
Silloin ainakin sata varmasti saa mitä haluaa kun aktiivisesti on mukana softan laitossa(väännöt/tehot..se missä vaiheessa on maksimi väännöt jne).
Ja jokainen auto on yksilö..näin ollen customi softalla haetaan juuri sille autolle parhaat mahdolliset säädöt. Tätä mahdollisuutta "massakamassa" ei ole.
Ja harvassa massa kamassa auto dynotetaan.Customi softa pajoissa tämä on enempi sääntö kuin poikkeus.
Mutta..mulle on ihan sama mitä muut käyttää ja laittaa.Pääasia että olen itse omaani tyytyväinen;)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mitä ne erot tarkalleen ovat tämän aikakauden autoissa missä valmistustoleranssit ja laadunvaihtelu on jokseenkin pieniä?Ja jokainen auto on yksilö..näin ollen customi softalla haetaan juuri sille autolle parhaat mahdolliset säädöt. Tätä mahdollisuutta "massakamassa" ei ole.
Jotenkin kuvittelisin että esim. MTM:llä ja Oettingerilla on hieman enemmän resursseja kehitykseen ja testaukseen kun millään suomalaisella virittäjäpajalla. Tuon jäkimmäisen luulisi olevan tekniikan kestävyyden kannalta kohtuullisen tärkeäkin osa ohjelmaa tehtäessä.
Ja jokainen auto on yksilö..näin ollen customi softalla haetaan juuri sille autolle parhaat mahdolliset säädöt. Tätä mahdollisuutta "massakamassa" ei ole.
Ja harvassa massa kamassa auto dynotetaan.Customi softa pajoissa tämä on enempi sääntö kuin poikkeus.
Kyllä "massakamastakin" saa customin. Esim. tuossa pajassa http://www.tepalmetmotorsport.fi/ BSR:n softa väännetään sellaiseksi kuin halutaan ja auto dynotaan ennen ja jälkeen. Dynokin on parasta tässä maassa. Kannattaa vähän katsoa, mistä näitä "massasoftiakin" hankkii..
Mitä ne erot tarkalleen ovat tämän aikakauden autoissa missä valmistustoleranssit ja laadunvaihtelu on jokseenkin pieniä?
Omasta vakio Ocu RS TDi:stä dynottu 196hv/429Nm (siis suurin piirtein se mitä yleensä softalla luvataan), eli heittoa tehtaan lupaamaan 170hv/350Nm on aika reilusti. Tähän jos otat hyllystä jonkun tuolle konetyypille tehdyn oletussoftan niin voi olla enemmän haittaa, kuin hyötyä. Jokainen moottori on yksilö ja softa pitäisi aina muokata sen mukaan.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa