Golf 1.8T AGU puhetta EDIT: Osatilausta, vinkkejä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Matzu
-
Viestit: 173
Liittynyt: 27.7.2004 8:15

Golf 1.8T AGU puhetta EDIT: Osatilausta, vinkkejä?

ViestiKirjoittaja Matzu » 25.5.2009 20:36

Terve.

En tiedä onko vespassa vielä kaikki ponit tallella, mutta tuntuu jotta se terävin veto puuttuis siitä.

Autossa k03s, fmic, 3" dp ja loppu BSR tuotosta, karalan ohjelma ja paperissa 165kw 320nm.

Välillä täysikaasulla kiihdyttäessä ahtopaine heittelee ja aiheuttaa nykimistä, välillä vetää ilman nykimistä...

Kokeillu myös ajaa superhyperkovalla Shellin Vpowerilla josko ST1:sen bensa olis huonoa, ei vaikutusta.

Tähän mennessä tulpat on vaihettu ja N75, seuraavaksi aattelin pässin vaihtaa TT:n malliin.

Max paine taisi käydä kolmosella siinä 1.3bar, ja siitä tippui 1.1 tai niille hujakoille. Ja alipaineelle menee -0.9 joten ahtovuodot olen jättänyt vian ulkopuolelle.

Edellä mainitut viritykset on edellinen omistaja tehnyt, joka kovasti puhu suuvaahdossa jotta sutis vielä kakkosella kaasusta kuivalla asfaltilla :D Ne kyllä heti mielsin myyntipuheeksi.

Onko vinkkejä, mitä lähteä tutkimaan? Autolla ajettu 184tkm.

Edit: Ei vikakoodeja.
Viimeksi muokannut Matzu, 17.6.2009 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Matzu
-
Viestit: 173
Liittynyt: 27.7.2004 8:15

ViestiKirjoittaja Matzu » 1.6.2009 19:36

Vahinko uppi.

Lisäksi panin merkille ajoittaisen bensan tuoksumisen auton sisällä kun pysähtyy valoihin/määränpäähän, tietoa vaikuttaako auton kurittaminen enemmän/vähemmän tähän.

Pakoputkesta se haju ei tule. Eikä konehuoneessa näy mitään vuodonjälkiä missään, mystistä?

Niemine
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.6.2009 13:31

ViestiKirjoittaja Niemine » 7.6.2009 2:08

Bensan haju voipi tulla tankinhuohotus putkesta tai tuosta aktiivihiili suodatin härpäkkeesstä, tuohon nykimiseen veikkaisin puolia tai huonoja tulppia. Ahdotkin tuntuisi oikeanlaisesti käyttäytyvän piikkaa 1.3 ja laskee 1.1 pysyen siinä.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.6.2009 2:54

Nykiminen ja ei vikakoodeja voisi olla kipinänvahvistimen tekosia, se kun ei jätä vikakoodeja, vaikka olisi ihan mykkänä.. Eli se originaalin ilmanputsarin kupeessa oleva alumiinisiili, johon tulee 2 liitintä... Ei ole liian kallis osa vaihtaa, vaikka vähän lottoamista onkin.

Matzu
-
Viestit: 173
Liittynyt: 27.7.2004 8:15

ViestiKirjoittaja Matzu » 8.6.2009 21:38

Bensanhajuun varmasti liittyy tuo aktiivihiilisuodatin, koska siihen tuleva ohut muoviletku on haljennut.

Mitkäs ne oikeat tulpat olis tuommoiseen vähän piristettyyn? Samat kuin vakiot?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 9.6.2009 13:56

Vakiot.
Imuvuotokin siis on/oli?

Matzu
-
Viestit: 173
Liittynyt: 27.7.2004 8:15

ViestiKirjoittaja Matzu » 9.6.2009 21:00

Siis tuleeko tuohon mustaan kovamuoviseen letkuun paine?

Tuo 1.3 piikkipaine ja 1.1 pysyvä on mitattu sillä vähän haljenneella letkulla.

Matzu
-
Viestit: 173
Liittynyt: 27.7.2004 8:15

ViestiKirjoittaja Matzu » 17.6.2009 21:01

Vaikuttaa siltä, että ahdin pitää aika ilkeetä ääntä, eikä kiinnostus sen korjaukseen ihan hirveä ole, joten aattelin josko sen terävän vedon hankkis takas vähän ehkä terävämpänä.

Näillä näkymin tulossa olis:

Garret GT2871R Eliminator 2
ATP Valusarja
ATP 3" Inlet pipe
Siemens Deka 630cc suuttimet
TT Maf

Onko lisätietoa jollain ahtimesta, miten tuo toimii 1.8t ympäristössä? Ilmeisesti vähän isompi kuin GT2860RS

Tarkoituksena olis ottaa sisuskalujen kestävät lukemat irti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa