Onko kenelläkään kokemuksia T4 Caravellen / Transporterin takajousien vaihtamisesta jäykempiin? Melkein aina on kohtuupaljon lastia ja jouset tuntuvat olevan aika alhaalla. Nyt kun vielä laittaa asuntovaunun perään niin ollaan vieläkin alempana.
Katselin että Motonetin valikoimista löytyy jäykemmät jouset. Onko kokemuksia? Vai olisko jostain muualta hankitut paremmat?
Pitäiskö samalla vaihtaa suoreempaa kuormaa kestävät iskarit? Sellaisetkin näytti Motonetissä olevan.
T4 Caravelle, jäykemmät jouset taakse.
Valvoja: ffp jäsenet
Tuossa hieman listaa porttereissa käytetyistä jousista. Jousista pitäisi löytyä ihan selkeät värikoodit kantavuuksista.
Iskarithan ei kanna kuormaa , vaan vaimentaa heilahteluja.
Kokemuksesta Trp bussista,voin sanoa että ns.vahvistetut (poliisiauto,ambulanssi )
Jouset ja iskarit on ehdottomat.Vakioiskareilla sivutuulikin paiskoo koria sivuttain ,ja kun pistää vahvistetut ja nivelet on kunnossa,auraus ja kaikki ohjauskulmat kohdillaan ,niin auto on kuin juna,ja kestää isonkin aisapainon vetokoukussa.Suosittelen.
Örumilta, ainakin saa kunnon vahvistetut iskarit.Jousissa on eroja alkukierteen paksuudessa ,joka vaikuttaa tyhjänä ajoon =pehmeämpi siis progressiivinen.
Kysyppä Vallilan takomolta ,Tai alkuperäisiä vahvistettuja=hyvät
Kokemuksesta Trp bussista,voin sanoa että ns.vahvistetut (poliisiauto,ambulanssi )
Jouset ja iskarit on ehdottomat.Vakioiskareilla sivutuulikin paiskoo koria sivuttain ,ja kun pistää vahvistetut ja nivelet on kunnossa,auraus ja kaikki ohjauskulmat kohdillaan ,niin auto on kuin juna,ja kestää isonkin aisapainon vetokoukussa.Suosittelen.
Örumilta, ainakin saa kunnon vahvistetut iskarit.Jousissa on eroja alkukierteen paksuudessa ,joka vaikuttaa tyhjänä ajoon =pehmeämpi siis progressiivinen.
Kysyppä Vallilan takomolta ,Tai alkuperäisiä vahvistettuja=hyvät
Iskarithan ei kanna kuormaa , vaan vaimentaa heilahteluja.
Totta. Motonetin katalogissa oli kahdenlaisia iskareita. Max kantavuus 1000 kg ja max kantavuus 1200 kg.
Örumilta, ainakin saa kunnon vahvistetut iskarit.Jousissa on eroja alkukierteen paksuudessa ,joka vaikuttaa tyhjänä ajoon =pehmeämpi siis progressiivinen.
Kysyppä Vallilan takomolta ,Tai alkuperäisiä vahvistettuja=hyvät
Onko noi alkuperäiset vahvistetut progressiiviset? Täytyy varmaan kysellä marmoritiskiltä noiden hintaa. Vai onko Vallilan Takomon jouset paremmat?
Örumin iskarit on ilmeisesti Sachsia? Mistähän noita kannattaisi kysellä?
Vallilan takomo näyttää mainostavan SV-iskareita, onko niistä kellään kokemusta?
Kiitoksia vinkeistä.
Nyt on uudet jouset takana ja auto on kuin uusi. Perä nousi monta senttiä ja pysyy asuntovaununkin kanssa täydellä lastilla järkevässä asennossa.
Tietääkö kukaan jos tuon haluaisi katsastaa ihan oikeasti isommalle kantavuudelle pitääkö tehdä vielä jotain muutakin kuin noi jouset?
Nyt on uudet jouset takana ja auto on kuin uusi. Perä nousi monta senttiä ja pysyy asuntovaununkin kanssa täydellä lastilla järkevässä asennossa.
Tietääkö kukaan jos tuon haluaisi katsastaa ihan oikeasti isommalle kantavuudelle pitääkö tehdä vielä jotain muutakin kuin noi jouset?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuolla on jotain keskustelua kantavuuksista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 95 vierailijaa