isompi cooleri passat 1.8T:hen
Valvoja: ffp jäsenet
isompi cooleri passat 1.8T:hen
Elikkäs.. olis haussa isompi cooleri tuon alkuperäsen tilalle.. ja mielellään bolt-on osa! eli ilman että tarvii käydä rälläköimään mitään ylimääräistä pois :) ni mistäköhän tälläisiä voisi tiedustella? doc-powerilla ei ole eikä myöskään AMworks näitä tee.. netistä pongasin sellaisen merkin kun autobahn88 mutta sillä ei ilmeisesti ole suomalaista jälleenmyyjää?? onko kellään tietoa mistä valmispaketti coolereita voisi kysellä? auto on vw passat 1.8T AEB eli pitkittäis moottori vm. -97
Kokemusta ei ole, onko hyvä tai millainen muuten. Mutta tuollaista ainakin olisi tarjolla: pepantuonnissa
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vakiolla ei välttämättä huomaa mitään eroa. Mutta lastulla varustetussa jo ehkä, varsinkin jos tuo kylmemmän ilman hyödyntäminen on otettu käyttöön.
Vakiosoftahan ei hyödynnä esim talvella resursseja, jotta auto ei tuntuisi kuumalla kelillä niin tuhnulta. Ohjelmalla tuon pystyy ohittamaan, ja kylmemmällä ilmalla imusarjassa oikeasti tehoa tulee lisää.
Vakiosoftahan ei hyödynnä esim talvella resursseja, jotta auto ei tuntuisi kuumalla kelillä niin tuhnulta. Ohjelmalla tuon pystyy ohittamaan, ja kylmemmällä ilmalla imusarjassa oikeasti tehoa tulee lisää.
Itteä rupes kiinnostamaan tuo cooleri setti keulille. Kuitenkaan sitä en taida hommata enkä usko siitä muuta apua olevan kuin viileän ilman riittävän saannin koneelle.
Auton lastutuksessa oli ongelmana tuo kylmän ilman saanti. Ohjelmassa toiminto joka kai päästää paineet pois jos imulämpötila liian korkea.
Kävin vaan ihmettelemään tuota laskua kun sain auton ahdot toimimaan ja käytiin sitten kaverin kanssa kokeilemassa.
3:lla n.4500rpm 0,9bar ja n.5500rpm tippuu 0,4bar paikkeille.
Tänään hieman koitin parantaa tuota lämpimän ilman poistoa pyöräkotelosta eli pitäisi käydä testaamassa kiihdytystä uudestaan.
Unohtui vaan sillon katsoa vag-comilla noita lämpötiloja. Ois ollu hyvä vertailukohta.
Auton lastutuksessa oli ongelmana tuo kylmän ilman saanti. Ohjelmassa toiminto joka kai päästää paineet pois jos imulämpötila liian korkea.
Kävin vaan ihmettelemään tuota laskua kun sain auton ahdot toimimaan ja käytiin sitten kaverin kanssa kokeilemassa.
3:lla n.4500rpm 0,9bar ja n.5500rpm tippuu 0,4bar paikkeille.
Tänään hieman koitin parantaa tuota lämpimän ilman poistoa pyöräkotelosta eli pitäisi käydä testaamassa kiihdytystä uudestaan.
Unohtui vaan sillon katsoa vag-comilla noita lämpötiloja. Ois ollu hyvä vertailukohta.
http://www.doc-power.com/showppic.php?p ... r1.jpg.org <--- onkos toi sitten huijausta tuo tehokäyrä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuota samaa sanoin tuossa vähän aikaisemmin, tai meinasin ainakin.
Tässä kuva mistä huomaa että missä on vika.
En valitettavasti ole vag-comilla katsonut ahtoja virittelyjen mukaan mutta vieläkin huomaa mittarista että kierrosten noustessa yli 5000/5500 rpm niin ahdot laskee juurikin tuon imuilman lämpenemisen takia.
Alkuperäisessä pyöränkotelossa minulla ei ollut ollenkaan ilmanpoisto aukkoa vaan jäähyttimen läpi mennyt ilma jäi seikkailemaan konehuoneeseen, jostakin sitten pääsi putkahtamaan pois. Nyt kuitenkin sisälokaria muokattu vähän kerrallaan ja tehty säleikköä että lämmin ilma pääsisi pakenemaan tuolta toivottavasti paremmin.
Tuossa kuvassa huomaa että jäähdytin on hieman tuota rungon peltejä vasten joten niiltäkohdin ilma ei pääse hyvin kulkemaan läpi. Pitäisi siirtää tuota jäähyä tuohon alemmaksi mutta sen virittelyyn tarvitteis ottaa puskinkin irti ja lisäksi vaikeuttaa lisäputkien teko että ne ylttää.
Tuli nyt mieleen että voiko tuota virtaussuuntaa kääntää? Kai se saman verran virtaa. Voisikin mennä siten paremmin paikoilleen uuteen asentoonsa.
Eli kuvassa punasella merkattu noin jäähyn reunat. Ja tuota meinasin jossain vaiheessa muokata siten että jäähytin osoittaa tuossa tilanteessa suoraan kameraan, kun nyt menee suoraan koneen suuntaisesti ja ilmavirta menee koneelle/sisälokarin yläosiin sisäpuolelta.
edit: säätöä kuvan kanssa. Ei osaa niin ei osaa :) edit: joko nyt olisi kuva sopivan kokonen... koitin pienentää mutta ei tottele, pienensin 50% mutta silti taitaa olla liikaa
Tässä kuva mistä huomaa että missä on vika.
En valitettavasti ole vag-comilla katsonut ahtoja virittelyjen mukaan mutta vieläkin huomaa mittarista että kierrosten noustessa yli 5000/5500 rpm niin ahdot laskee juurikin tuon imuilman lämpenemisen takia.
Alkuperäisessä pyöränkotelossa minulla ei ollut ollenkaan ilmanpoisto aukkoa vaan jäähyttimen läpi mennyt ilma jäi seikkailemaan konehuoneeseen, jostakin sitten pääsi putkahtamaan pois. Nyt kuitenkin sisälokaria muokattu vähän kerrallaan ja tehty säleikköä että lämmin ilma pääsisi pakenemaan tuolta toivottavasti paremmin.
Tuossa kuvassa huomaa että jäähdytin on hieman tuota rungon peltejä vasten joten niiltäkohdin ilma ei pääse hyvin kulkemaan läpi. Pitäisi siirtää tuota jäähyä tuohon alemmaksi mutta sen virittelyyn tarvitteis ottaa puskinkin irti ja lisäksi vaikeuttaa lisäputkien teko että ne ylttää.
Tuli nyt mieleen että voiko tuota virtaussuuntaa kääntää? Kai se saman verran virtaa. Voisikin mennä siten paremmin paikoilleen uuteen asentoonsa.
Eli kuvassa punasella merkattu noin jäähyn reunat. Ja tuota meinasin jossain vaiheessa muokata siten että jäähytin osoittaa tuossa tilanteessa suoraan kameraan, kun nyt menee suoraan koneen suuntaisesti ja ilmavirta menee koneelle/sisälokarin yläosiin sisäpuolelta.

edit: säätöä kuvan kanssa. Ei osaa niin ei osaa :) edit: joko nyt olisi kuva sopivan kokonen... koitin pienentää mutta ei tottele, pienensin 50% mutta silti taitaa olla liikaa
vielä tuosta autobahnin coolerista... Eilen illalla sellaisen asensin. Se on melkein "bolt on" sarja, kiinnikkeet piti muuttaa, mutta putket sopii loistavasti. Toinen töötti piti ottaa pois ja lämpömittarin anturia siirtää. Sopis vielä vakio puskurin sisälle leikkelemättä. Niin ja ebaystä sai sopivaan hintaan...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa