Polo CL -91

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Tomster
-
Viestit: 43
Liittynyt: 16.4.2009 22:34

Polo CL -91

ViestiKirjoittaja Tomster » 16.4.2009 23:17

Tälläinen tuli hommattua parisen viikkoa sitte. Vielä toistaiseksi ainaki tuntuu ihan kohtuuhyvältä "löydöltä".
Eli malli on vakiona ei niin kiihoittava Polo CL 1.3 onneksi se sentään on nelipisteruisku niin ei tarvii kaasarin kanssa tapella;) Kilometrejä on kertyny mielestäni kohtuulliset 156tkm,ostin auton toiselta omistajalta. Ensimmäinen on ollut juttujen mukaan iäkkäämpi rouva...Ruostetta ei juurikaan löydy mistään. Sisätilat on ku uudessa,ei tupakoitu koskaan. Kaikki on alkuperäistä eikä mitään ole raiskattu. Huoltokirja on lähes aukoton. Ihan hyvässä kunnossa tuo on ikäänsä nähden.

Onhan siinä toki hiukan laitettavaakin,vaihdoin jo siihen takapyöränlaakerit ja vielä laitettavaa jäi ainakin etuiskarit,etupyöränlaakerit raidetangonpäät ja muutama pusla... Lisäksi puolikylmällä moottorila tyhjäkäynti on todella alhainen ja aaltoilee,pitää perehtyä asiaan kunhan saa vapaa-aikaa jostain kehitettyä.

Niinku tuolla jo tuli mainittua niin ei tämä vakiona mikään "headturneri" ole... Tarkoitus olis hiukan piristellä autoa ulkoisesti tyyliin OEM+/saksanlook. Edellinen omistaja oli jo kerennyt hommata autoon merkittömän maskin,kirkkaat etu- ja kylkivilkut,oli päivittäny rengastusta sekä ruuvannut katolle tyylikkään retrohenkisen kattotelineen joka on todellinen must kesän tapahtumissa;).
Nyt itse olen tilaillut siihen 40/40 jouset,F1 tyyliset Peilit (vanhoista oli kirjoitettu rek.otteeseen ku on heijastukset kadonnu).

Suunnitelmissa on vielä edellisten lisäksi vaihtaa noi kuvassa olevat mustat 15 tuumaiset BMW:n 14 tuumaisiin pullonkorkki vanteisiin jotka maalataan nekin mustaksi,ratti vaihtaa 6n mallin kolmipuolaiseen,siistiä konehuonetta maalaamalla ja putsaamalla se alkuperäiseen kuosiin,asentaa soitin hanskalokeroon (toi orggis nuppipioneer sopii tohon kojelautaan;)) ja alkuperäisille paikoille paremmat kovapuhujat.

Kuvia täältä:

http://s55.photobucket.com/albums/g139/3TMotor/cars/?action=view&current=08042009_001.jpg
http://s55.photobucket.com/albums/g139/3TMotor/cars/?action=view&current=08042009_004.jpg
http://s55.photobucket.com/albums/g139/3TMotor/cars/?action=view&current=08042009_007.jpg
http://s55.photobucket.com/albums/g139/3TMotor/cars/?action=view&current=08042009_002.jpg
http://s55.photobucket.com/albums/g139/3TMotor/cars/?action=view&current=05042009.jpg
Viimeksi muokannut Tomster, 17.4.2009 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 17.4.2009 11:17

Siistin olonen kirppu.
Saattaa jäädä keula vähä liian korkeelle 40mm sarjalla, kun ei se 60/40 setilläkään tämän alemmas menny... 80/60 tms sarja hankintaan ;)
Viimeksi muokannut JariN, 17.4.2009 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tomster
-
Viestit: 43
Liittynyt: 16.4.2009 22:34

ViestiKirjoittaja Tomster » 17.4.2009 12:42

No nyt ku oon tutkaillu kuvia netissä niin joo...oot oikeessa. Keula jää liian ylös.
ois pitäny ottaa sittenki 60/40... Mites tollaset madaltavat jousilautaset? Onko niitä porukat laitellu? Tippuuko sen 10-20mm mitä luvataan?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 17.4.2009 17:30

-40 mm Weitecin alustasetillä Coupen keula ei jäänyt kuin 25 mm perää kokeammalle. Kuva.
Etujousia vajaan kierroksen lyhentämällä auton sai seisomaan suorassa ja lähes siedettävän näköiseksi.
Perää en edes ajatellut nostavani, vaikka sokkasäätö iskareissa onkin.

60/40 setti on hyvä valinta Poloseen.

Tomster
-
Viestit: 43
Liittynyt: 16.4.2009 22:34

ViestiKirjoittaja Tomster » 9.5.2009 8:41

Pientä päivittelyä.
Tuli heitettyä paikalleen toi alusta ja tulos on tässä:
http://i55.photobucket.com/albums/g139/3TMotor/08052009_002.jpg?t=1241847689

Helmasta mitattuna tiputusta loppuun ajettuun vakioalustaan verrattuna tuli noin 55mm... Ja jousethan oli FK:n 40/40 joista katkottiin etujousista puolikierrosta pois kun rupes toi keuliminen pelottamaan:)
Samalla laitoin uudet iskarit mallia Motonetin nesteet ja pyörän laakerit,kelpaa kurvailla taas...Tuli ihan suhtjees ku ottaa huomioon alustaan käytetyn rahamäärän jota ei kulunut juuri mitään.

Nämä olis tarkoitus heittää alle kunhan saan ne maalattua ja kiilloitettua:
http://i55.photobucket.com/albums/g139/3TMotor/18042009_008.jpg?t=1241847751

EDIT: Noi peilit vaihtuu alkuperäisiin kunhan löydän jostain ehjät ja edulliset.

Tomster
-
Viestit: 43
Liittynyt: 16.4.2009 22:34

ViestiKirjoittaja Tomster » 21.5.2009 10:36

Eipä enää mahtunu linttauksen jälkeen noi 15" pyörimään joten alle heitettiin Opelin 14" pellit sekarengastuksella...
Koitin noita vanteita sit hiukan piristellä, maalasin ne mustaksi ja hain miesten Tiimarista legendaariset kromikehät niihin.
Pakko myöntää et toi "lookki" miellyttää omaa silmää melkein paremmin ku entinen...
Kuva

Noppaa venttiilinhatuksi:
Kuva

Kuvat aika huonoja,otettu kännykällä..
Edit: Toimimattomat linkit muutettu kuviksi.

RapSu
-
Viestit: 35
Liittynyt: 31.3.2009 18:38

ViestiKirjoittaja RapSu » 21.5.2009 19:13

tyylikäs polo =) Noista vannekehistä, että onko noita mahdollista laittaa, jos vanteissa on tasapainotus painot siinä ulkokehällä?

Tomster
-
Viestit: 43
Liittynyt: 16.4.2009 22:34

ViestiKirjoittaja Tomster » 22.5.2009 14:41

Voi laittaa. Hiukan jää irvistämään painon kohdalla mut ei mun mielestä mitenkään häiritsevästi.

Tomster
-
Viestit: 43
Liittynyt: 16.4.2009 22:34

ViestiKirjoittaja Tomster » 2.6.2009 16:48

Päivitelty...
Kromipeilit löysi paikkansa kyljistä ja kun kerran kromia ruvettiin lisäilee niin fiksasin takaa merkit samalla. Biltemast alumiiniteipiä, siitä siivu merkin päälle ja paperiveitsellä veistelemään... Hommaa oli kohtuullisesti mut ihan hyvät tuli. Oli myös ajatuksena fiksata toi orggismaski kuntoon ja laittaa paikoilleen.

Mahtaiskohan tän mallin Poloiseen löytyä kromisia kattolistoja jostain...

Eteen tuli myös vaihdettua ehyempi kallistuksenvakaaja niin sain akselivälit kohdilleen. On Polo joskus ajettu johonkin/jotain päin ja oli oikealla puolella kallistuksenvakaaja vääntynyt, tästä johtuen sillä puolella pyörä oli sentin taaempana kuin vasemmalla... Tuli aika paljon rauhallisempi ajella.
Heitin myös konehuoneeseen FK:n poikkituen paikoilleen, ajossa ei mainittavaa muutosta mut onhan se aika RACE :) Alempi tuki odottaa vielä asennusta.
(kiitokset zerolle hipo-osista:))
Kuva
Kuva

Saukkii
-
Viestit: 48
Liittynyt: 17.5.2009 22:54

ViestiKirjoittaja Saukkii » 2.6.2009 18:38

vaikuttaa kyllä pirun asialliselta! sit viel iha sikalinttaa ja ne mersun vanteet? nii ja tottakai kaikki sukulaisten ja kaverien mummolat ja navetat tosiaa koluamaan läpi. sieltä löytää vaikka mitä :D

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 2.6.2009 18:51

Tomster kirjoitti:Mahtaiskohan tän mallin Poloiseen löytyä kromisia kattolistoja jostain...

Jos ei ihan OEMia tarvitse olla, niin kromattua muovista U-listaa löytyy useimmista autotarvikeliikkeistä. Esim:
www.siivonen.fi kirjoitti: Tippalista
8285300 8mm/3m kromi
8285305 GA-90 7mm/25m
kromi

-8285305 myyntierä 25jm

Tomster
-
Viestit: 43
Liittynyt: 16.4.2009 22:34

ViestiKirjoittaja Tomster » 2.6.2009 19:51

vaikuttaa kyllä pirun asialliselta! sit viel iha sikalinttaa ja ne mersun vanteet? nii ja tottakai kaikki sukulaisten ja kaverien mummolat ja navetat tosiaa koluamaan läpi. sieltä löytää vaikka mitä :D

Jostain (kumman?) syystä sellaset mersun vanteet ei oo mun silmää koskaan miellyttäny...Katsotaan nyt mitkä vanteet siihen alle laittais. Luulen kyl et tää kesä mennään ihan pelleillä ellei sit saa ihan hirveetä intoa kiillotella noit Bemarin vanteita... Veronpalautuksista ajattelin laittaa 13" ATS:n classicit tai Smoorin Roadsterit tilaukseen ens kesäks. Ja joo oon mä "salaa" katellu säädettävää alustaakin tohon...

Tota U-Profiili listaa pitää mennä hypistelee johonki tarvikeliikkeeseen, muistan kyllä nähneeni moista mut eipä oo tässä projektissa muistunut mieleen.

Saukkii
-
Viestit: 48
Liittynyt: 17.5.2009 22:54

ViestiKirjoittaja Saukkii » 3.6.2009 0:15

ok ok.. no mun silmää noi mersun vanteet iskee.. hei ja tota jos tehää sillee et mä ostan ne classicit ni osta sä smoorit :D mä oon niin kuolannu classicceja toho mun kakkakippoo :DDDD

mä ostin ton jomin korkeussäädettävän hintaansa nähden iha jees.. mut seuraavaks sitte joku vähän kalliinpi ja parenpi! :I

Tomster
-
Viestit: 43
Liittynyt: 16.4.2009 22:34

ViestiKirjoittaja Tomster » 15.5.2010 1:04

Päivitellääs hiukan helteiden kunniaksi:)
Kaikenlaista tullut väkerrettyä Poloiseen, osa onnistuneempaa ja osa ei...

Talvi meni lämmityslaitteen ihmettelyyn, alkuperäinen päästi savut ulos ja taisin vaihtaa/koittaa/soveltaa sinne kolmea eri moottoria kunnes sitten viimeinen oli sopiva ja toimiva.
Siinä sitten tietysti kun oli lämmityslaitteen kotelo ollut monta kertaa auki niin eihän se enää ollut tiivis... sen kanssa meinas hermo mennä ja lopulta muurasin sen liimamassalla kiinni... Kyllä sen vielä auki saa mutta hiukan joutuu puukkoa näyttämään;)
Muuten talvi meni ihan jees ja autokin toimi muilta osin moitteetta. Kuskilla itsellä vaan meinas välillä olla käynnistyvyysongelmia kun ei täällä Varsinais-suomessa ole totuttu tuollasiin melkein -30 asteen lukemiin...

Loppui tuo "retroiluhuumakin" syksyllä ja kattoteline sai kyytiä. Kuin myös tarrat takalaseista, kromipeilit ja kromilistat ovenkahvoista.
Hifiäkin tuli hiukan asennettua enkä asentanu piiloon niinkuin oli suunnitelmissa. Soitin on sony cdx-gt920u, hattuhyllylle laitoin JVC:n 6x9, subina on 12" sony xplod ja vahvistimena joku iäkäs Caliberin tuote. Ihan kohtalaisesti se ROKKIA soittaa mutta subi lähtee painon pudotuksen toivossa, ehkä jopa huomenna jos saa aikaiseksi... Näinä päivinä kuitenkin.

Tekniikassa ei muutoksia paitsi takimmainen vaimennin vaihdettiin simonssiin ovaalilla ulostulolla ja miesten Tiimarista hain vapaavirtaus suodattimen. Nämäkin lähinnä ulkonäkö syistä, ei niinkään tehon toivossa:)
Uudet kesärenkaat tilasin Camskillistä (165 60 r14 Kumhot), ne pyöräytettiin noille 6x14" aezin "penttiperus" aluille. Töistä löysin muutaman purkin Scanian Runkoharmaata spraymaalia ja olihan ne vanteet pakko sillä sotkea;)
Jos lomarahoista finanssi antaa periksi niin vanteet vaihtuu 7x14" joissa olisi hiukan reunaa, RH:n Cupradit on ruvennu miellyttää silmää...

Lisäksi mikäli auto pysyy taloudessa niin haussa on 3F kone tai kansi+nokka-akseli sekä tiuhempi 5v. laatikko. Suunnitelmissa olis myös eteen hommata uudet (laadukkaammat) iskarit, madaltavat jousilautaset ja taakse G1:sen säädettävät tolpat.

Auton laitoin viime viikolla myyntiin lähinnä kokeillakseni kepillä kevätjäitä, eli ei ole pakkomyynnissä.
Jotenkin ristiriitaiset fiilikset tästä kun tekis mieli jotain vaihtelua ja uutta mutta toisaalta tästäkin on haikea luopua. Varteenotettava vaihtoehto on että autokaupoissa kallistun johonkin uudempaan ja pidän tämän itsellä kesä/harrastepelinä.
Suunnitelmia on kaikenlaisia mutta toteutuuko ne, who knows... Yritys on ainakin kova:)

Tältä se näyttää nykyään paitsi että noi sojottavat F1 wannabe peilit on vaihtunu sirompiin ja paremmin sopiviin.
Kuva
Tällainen se oli talvikunnossa:
Kuva


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa