Vinkkejä 2.0 TDi:hin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

scudo
-
Viestit: 49
Liittynyt: 3.4.2005 22:25

ViestiKirjoittaja scudo » 29.4.2009 23:21

Nyt on Octavia 2.0TDI DSG päivitetty muokatulla ahtimella ja ohjelmalla. Kone vetää vakioon verrattuna aika miehekkäästi punarajalle asti. Ikeniä hymyilyttää vielläkin kun ajelin illalla Kuopiosta kotiin, eli päivitys on onnistunut.

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

ViestiKirjoittaja Pokeri » 30.4.2009 14:23

Nyt on Octavia 2.0TDI DSG päivitetty muokatulla ahtimella ja ohjelmalla. Kone vetää vakioon verrattuna aika miehekkäästi punarajalle asti. Ikeniä hymyilyttää vielläkin kun ajelin illalla Kuopiosta kotiin, eli päivitys on onnistunut


Missäs tuo ohjelma muokattiin? Onko käppyrää?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 30.4.2009 15:03

Kenties findiesel?

scudo
-
Viestit: 49
Liittynyt: 3.4.2005 22:25

ViestiKirjoittaja scudo » 1.5.2009 22:34

Joo, ohjelman hoiti Findiesel. Ahtimen muokkaus ja asennus hoidettiini Fin-Turbossa. Käppyröitä ei ole tällä hetkellä muuta kuin "perdynosta".
Viimeksi muokannut scudo, 1.5.2009 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 1.5.2009 23:36

Arvioidaan 415nm ja 200+hepoa

scudo
-
Viestit: 49
Liittynyt: 3.4.2005 22:25

ViestiKirjoittaja scudo » 8.5.2009 21:42

Nyt on myös egr poistettu käytöstä kokonaan, eli sokeat laipat putken tilalle.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 11.5.2009 17:35

mites paljon tuo egr:n poisto vaikuttaa kulutuksiin ym BKD:ssä? nimim. imuläpän ja venttiilin kertaalleen vaihtanut. Eikös tuohon joudu ohjelmaakin muokkaamaan jos kokonaan haluaa pois vai onko lapuissa 6mm reikä niin kuin jossain on kirjoitettu

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 11.5.2009 19:11

.
Eipä taida ainaskaan vähentää kulutusta.
Ajotapa vaikuttaa enemmän, ja varsinkin siinä tapahtuvat muutokset.
Jos ajattelee vain kuluja, niin on varmasti taloudellisinta ajaa vakiolla autolla.
....Rajoitusten mukaan.

Helpoo de-aktivoida ohjelmasta.
Jolloin "ei ole päällä - eikä tulppaamisesta tule herjaa".
Vaggommilla, tai vastaavalla korjaamotyökalulla saa kokonaan deletoitua koko systeemin.
(En tiedä koodia: suom.huom.)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 11.5.2009 19:44

Sen kyllä tiesin että jakajapumppu TDI:stä sai egr:n toiminnan minimoitua vag-comilla.
Mutta tämä pumpparikone.. hmm ja hmm

Ois kyl kiva tietää miten vcds:llä se tapahtuu.

scudo
-
Viestit: 49
Liittynyt: 3.4.2005 22:25

ViestiKirjoittaja scudo » 11.5.2009 22:42

Laipoissa ei ole ylimääräisiä reikiä ja egr:n poisto on huomioitu myös ohjelmassa. Kulutuksen pienemiseen en usko. Niin kuin Tuikku sanoi ajotapa vaikuttaa kaikkein eniten, voima ei synny tyhjästä.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 12.5.2009 19:06

luulisi että kun ei pölön sekaan tuppaa savua vaan puhdasta ilmaa niin tulos olisi jotenkin parempi.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 12.5.2009 19:17

Otat sen EGR letkun irti ja testaat?
Siitä tulee vikakoodi jonka voi kuitata vag comilla kun keltavalo kyllästyttää.

Pee_Pee
-
Viestit: 96
Liittynyt: 16.3.2008 12:23

ViestiKirjoittaja Pee_Pee » 12.5.2009 22:03

Kertokaas viisaammat että minkälaisia ilmamäärämittarin arvojen pitäis olla 2 litraisessa tdi:ssä? Tänään käytiin ajeleen ja testaileen tuota rakkinetta ja toinen arvo oli 1250 ku kaasun junttas lattiaan ja toinen kipus verkkaisesti 850 ja pysy siinä, tuo korkeampi lukema lähti tippumaan hitaasti ku koneeseen saatiin kierroksia päälle 2500. Vag-comia ei saatu toimimaan toledossa ja käytössä oli joku muu laite, ja tämän toisen laitteen ominaisuuksiin ei kuulunu ilmoittaa että kumpiko noista lukemista on pyynti ja kumpi on saanti ja siitä tämä ropleema.. Ahdot oli piikkinä 1.6bar ja siitä sit hitaasti tippu jonku verran, normaalia?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 13.5.2009 21:52

Siis ei 140heppasessa ole kuin n.1-1.1bar ahtoja vakiona. Kun on kunnon ahdin niin 1.5bar riittää ainakin 225heppaa savuttomasti.

Pee_Pee
-
Viestit: 96
Liittynyt: 16.3.2008 12:23

ViestiKirjoittaja Pee_Pee » 13.5.2009 22:04

Myyttiseltä tuo 1.6 baria minustaki tuntuu, mutta sen se piikittää hetkeks joka kerta. Siitä se sit tippuu rauhallisesti tonne 1.4 ja 1.5 väliin. Minkähän helvetin takia tossa vois olla ahtoja noin paljon? Kone on BKD, ja en usko että sen ohjelmaan olis koskettu ja mitään ylimääräisiä boksejakaan en oo konehuoneesta löytäny.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.5.2009 22:19

Tuota noin, BKD:ssa on vakioahdot 1,3-1,35 bar ja kyllä se helposti piikittää 1,6 ja jää roikkumaan vähän ylös jos tanko on pikkuisen lyhyenä.
Se 850 mg on MAF pyynti ja toteutuneet on toisella tuhannella jonnekin 3500-4000 rpm saakka.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 13.5.2009 22:28

Minulla ahtoi vakiona piikittäen 1.6bar , kun pyynti oli 1.3.
siitä se sitten tasottui ja pysyi ~3000 kierroksen kohdalle asti ~1.4bar josta lähti tippumaan kierrosten mukaan.

1250mg tuntuu hieman isolta toteutuneelta, mutta ehkä iloisella MAFfilla =)
850 lienee pyynti / EGR ohjaukseen & valvontaan?

BKD

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.5.2009 22:47

BKD Jetta -06 217hv/4300 rpm
BKD A3 -04 203 hv/3900 rpm

Molemmat Finturbon ahtimilla ja aika lailla vedetty suuttimista kaikki irti mutta ei kuitenkaan mitään savukoneita.
Vääntöä saa 400-450.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 14.5.2009 7:43

Minulle tuli uudelleen ohjelmoituna vakio Schodillacista 410/190 täällä etelässä vihdin dynamometrissa.
Tuo on kyllä vakio ahtimen kanssa vedetty aika lailla savu rajalle, tosin suuttimissakaan ei ole enää paljoa varaa vakio ahtimen kanssa petrata. (ilmamäärä alkaa olemaan kintuli ruiskutus ikkunalle)

Paras muutos oli ehdottomasti se ettei auto enää pyri stumppaamaan liikkeelle lähdössä ja vetää nöyrästi jo 1500 kierrokselta alkaen.
Vakiona tuo ei tuntunut tekevän töitä alle 2000-2500 kierroksen.. oikeastaan heräsi siinä 2500 kierroksen kohdalla.
maksimi teho nyt ~3700 kierroksella.
Kesärenkaiden (225) kanssa pito alkaa kakkos vaihteella loppumaan ~2100 kierroksen maastossa, joten ehkä tuo vääntö riittää arkiajoon.

0-100km/h Gtech pro:lla ~7.8s kun kaksi ihmistä kyydissä.. eli ei tuolla meinaa jalkoihinkaan jäädä, vaan on niin painava kottero ettei se mikään rakettikaan ole.

Nykyisillä VNT asetuksilla ja syöttömäärillä pakopaine oli maksimissaan 1bar enemmän kuin ahtopaine.

Matkakulutus lienee hieman tippunut, vaikea sanoa kun olen ajanut niin paljon nurkka ajoa etten ole saanut vertailukelpoista dataa.
Tänä aamuna tietokone näytteli esim 4.2L keskikulutusta hyvinkäältä espooseen ja tankattaessa tuo on ollut desin tai kahden sisään laskennalisesta.
Ehkäpä tuokin selviää syksymmällä, kun lomat on lusittu ja arki taas alkaa =)
Viimeksi muokannut 68Corvette, 16.8.2009 9:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

scudo
-
Viestit: 49
Liittynyt: 3.4.2005 22:25

ViestiKirjoittaja scudo » 14.5.2009 9:52

Täytyy kyllä sanoa että 2.0TDI DSG:n käytössä on hieman totuttelua. Tulee aivan vahingossa kiihdytettyä liian ripeästi, joten kulutus on sen mukainen. Kulutus on n. 6.0-6.9L/100km (85% moottoritietä 140km/h), työmatkaa kertyy päivässä 220km. Eli ei se diesel ainakaan tankkiin pääse happaneen ;)

Kaasari
-
Viestit: 403
Liittynyt: 16.6.2004 17:05

ViestiKirjoittaja Kaasari » 14.5.2009 13:12

Nyt kun noista kulutuksista pääsitte kertomaan niin ihmetyttää tuon oman nokikoneen janoisuus. Mottina vakio 140 hv ja viime sunnuntaina Espoo - Hyvinkää väli, 130 km/h motarilla, vei ajotietokoneen ilmoittaman mukaan 6,9 litraa. "Normaali" seka-ajossa mitä tulee pyörittyä niin yli seiskalla mennään...

Paljonkohan mahtaa tuo neliveto vaikuttaa kulutukseen?

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 14.5.2009 13:59

Minun vakio 4motion vie 80km/h alueella 5,0 - 5,5l/100km, 120km/h 6,0-6,5l/100km. keskikulutus on ollut nurkka-ajo ja maantie 6l/100km
Viimeksi muokannut hiloran, 14.5.2009 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.5.2009 20:06

Itsellä keskinopeudella ~40kmh 6.3 litraa sadal

Edit... pyörinä 225/40 18

http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=23635
Viimeksi muokannut tos, 15.5.2009 19:32. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Kaasari
-
Viestit: 403
Liittynyt: 16.6.2004 17:05

ViestiKirjoittaja Kaasari » 15.5.2009 12:27

Eli pikkasen on koholla tuo kulutus omassa... Mistäköhän mahtaa johtua?

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 15.5.2009 13:49

kysymys, saako finturbon ahtimella lisättyä tehoa ilman että vääntö kasvaa? Mulla on 96kw nyt 170/410 ja tuosta ei paljo tehoja saanut lisää mutta vääntöä hieman, kytkin valitettavasti ei siedä luistamatta enempää.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 15.5.2009 18:12

Ohjelma täytyy tietenkin tehdä uusiksi ja siinähän niitä vääntöjä voi sitten rajata.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 19.5.2009 15:03

tottakai, mutta siis voidaan isommilla ahdoilla saada lisää tehoa ilman että vääntö nousee ollenkaan? Eli jos nyt on se 170/410nm niin voisi saada vaikka 210/410? Vai mihin noi pumppusuuttimen riittää, savutus ei varmaan kasva, päinvastoin?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 19.5.2009 18:09

Joo 195-200 heppaa saa ja vääntö pysyy ennallaan.

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 19.5.2009 20:34

Jep, mullakin vakiosuuttimet ja penkistä irtos 198hv/450Nm.
Enempää ei vakiosuuttimista irtoa.

isomikki
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 29.5.2009 16:21

kiitos

ViestiKirjoittaja isomikki » 29.5.2009 16:34

kiitos tdi friikille Vw Touranista mitattiin tänään Harisella 223hv/485Nm ja autossahan oli kaikki vakiota paitsi fin diesel turbo ja friikin tien päällä tehty ohjelma.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.5.2009 22:46

Kovat on lukemat isomikillä vaikka ei otettu ihan kaikkea irti. Eipähän tule kesän reissulla sulattamoa konepellin alle kun kuitenkin innostuu koittamaan mitä Turani kulkee ;).

Harisen penkki ei siis taida olla ihan ankarimmasta päästä?

Ja kiitokset hyvin toimivasta ahtimesta kuuluu tietenkin Fin-Turbolle :).

Vagmies88
-
Viestit: 6
Liittynyt: 11.3.2009 12:39

ViestiKirjoittaja Vagmies88 » 30.5.2009 15:38

itsellä -07 golf v gt dsg tdi 170hv 80tkm ajettu ja nyt ois tarve saada vähän lisää potkua peliin, nyt vaan ollut aika ristiriitaisia asioita ton DSG laatikon keston suhteen?!? ja myös kuullut että partikkelisuodatin ei kauheesti tykkäis tehonlisäyksest. Onko näissä mitään perää?? Tavoite ois ainakin 200hv ja 400+n. kellään kokemusta??

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 1.6.2009 12:03

mitä muuten tuollainen fi turbon ahdin maksaa, ne varmaan ottaa vanhan vaihto-osana, jos oikein olen ymmärtänyt, ne on peruskorjattuja vakioita joista on avarrettu pesiä? Vai tehdäänkö siinä jotain VNT ohjaukselle?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 1.6.2009 13:33

Vakiosta omalla tuotemerkille tehtynä, asennettuna + tiivisteet 1330e , mikäli menee normi asennusaika ja on yleensäkin normitapaus ja vanha ahdin jää meille. Uuteen aihioon tehtynä arvio 1650e. Joskus on asennustyö edennyt nopemminkin, jolloin on tarkistettu asennuksen suhteen kustannuksia. Vnt:n osalta joihinkin tehdään muutoksia, mutta ne ovat omia salaisuuksiamme. Säätöpolitiikka ei millään muotoa vastaa tehtaan oem asetuksia, koska nämähän ovat meidän tekemiä ja luonnollisesti virikäyttöön suunniteltuja. Yhteistyö Findieselin kanssa on toiminut erittäin hyvin.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 1.6.2009 14:10

kiitos vastauksesta, kuulostaa ihan kohtuulliselta hinnalta. Tiedän mihin suuntaan viimeistään kun ahdin menee.
Onkohan muuten huolestuttavaa, kun kaksi autoa käytiin ohjelmoimassa, toinen maltillisesti 1.9pd 105-130 ja 250-300nm, toinen 1.9pd 130-170 ja 310-410nm. Molemmissa mielestäni ihan tyhjäkäynnin jälkeen ehkä noin 1000rpm ahdin viheltää aika kuuluvasti.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 1.6.2009 22:30

mikäli ääni käynnistyksen jälkeen on enemmän "huilaavaa", on todennäköistä, että päittäisvälystä on päässyt kertymään ja sitä nämä eivät juuri suvaitse.

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 14.6.2009 23:26

Itsellä nyt moraalinen ongelma auton hankinnan suhteen. Ostaako Skoda:n RS 2.0TDI vai Skodan Octavia Scout. Jos tuosta Scouttia saisi 170 heppaisella koneella ei valinta tuottaisi ongelmaa, kun siittä löytyy neliveto.

Ongelma on seuraavanlainen. Mitenkä tuo partikkelisuodatin kestää lastutusta jos päädyn tuohon 140 heppaiseen 2.0 TDI koneeseen, joka on scoutissa (Onko porukka ajellut millä menestyksellä lastutuksen jälkeen)? Jälleenmyyjä totesi, että tuo partikkelisuodatin olisi otettavissa pois ja ei vaikuttaisi päästöihin katsastuksessa? Uuden hinta, kun on reilusti yli 1000 euroa niin ei viitsisi sitä särkeä jos tilalle saisi suoran putken ;). Lastulla kun tuosta 140 heppaisestakin koneesta saisi ihan mukavat tehot ja väännöt.

Kokemuksia otetaan vastaan noista lastutetuista DPF:llä varustetuista autoista.

Ja onko noissa ABT:n lastuissa mitään järkeä, koska heillä myös takuu säilyy, jos sellaiseen päätyy.

http://www.konig.fi/cms/etusivu/abt_spo ... ykset.html

Patasuvanto
-
Viestit: 55
Liittynyt: 28.11.2003 21:49

ViestiKirjoittaja Patasuvanto » 15.6.2009 13:31

......
Viimeksi muokannut Patasuvanto, 25.8.2010 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 15.6.2009 13:45

2.0 tdi 140hv moottorilla ja dsg:llä varustettu Touran ilman DPF:ää muutti lukemat 182hv ja 405nm, kulutus 6.3l sekalaisessa kaupunki ja moottoritie ajossa.

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 15.6.2009 13:59

Tuo on totta, että monesta paikasta ei oikein osaa etsiä sitä oikeaa tietoa. Miten tuo moottorinohjaus suhtautuu siihen, että dpf:ää ei ole (Meneekö ohjaus vikatilaan)? Harisen sivustolta löytyi tuollaista tietoa:

http://www.hestec.fi/chiptuning/dpf.php (Sivustolla oli, että eivät ole vielä ratkaisseet ongelmaa tuon dpf:n miten saisi toimimaan kunnolla).

Onko kenelläkään kuvaa miten tuo DPF:ä on kiinni putkistossa? Yksi vaihtoehtohan olis A4 audi 170 heppaisella koneella ja nelivedolla, mutta hinta nousee ja tilat on huomattavasti pienemmät. Hienot lukemat kyllä tuosta touranista. Ilmeisesti sama kone, kuin tuossa Scoutissa? Onko autolla paljon ajettu lastutuksen jälkeen?

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 26.6.2009 19:04

Turbotec:n ohjelma tuo hyvin ajettavuutta, mutta ei ole mikään tajunna räjäyttäjä. Todella asiallista palvelua PPC:n suhteen.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 29.6.2009 20:51

Tuolla ylempänä kirjoittelin hankkimastani lastusta.
Nyt on kolme tankkia ajettu, kaksi meni kesälomalla kurvaillessa ja viimeisin lähes pelkästään työajoa.

Kahden vuoden aikana pienin kulutus on ollut tankillisella 4.96L/100km.
Se oli tuossa syksyllä, kun ilmastointi ei vielä pyörinyt ja alla oli jo kuitenkin kesäpyörät.. jotka nekin ovat 17" ja 225 leveät.

Nyt on pari tankillista mennyt ~4.5l kulutuksella, eli 4.47L ja 4.55L.
Ilmastointi on kyllä pörissyt koko ajan, nostanee kulutusta ehkä parilla desillä.
Keskikulutus on ollut 5.33L tähän asti, eli karkeasti voisi kuvitella että kunhan helteet hellittävät, niin kulutus tippunee vakiosta ~litralla.

Mielestäni varsin kohtuullista, eikä paatuneen punukin tarvi kiristellä kukkaron nyörejä euromarketin lihatiskillä.. niin tiukkaan =)

Kaikkein naurettavimmat kulutukset ovat olleet ajotietokoneen mukaan parina aamuna kotoa töihin, eli hyvinkäältä espooseen, kun ei ole ollut vielä paljon muuta liikennettä.
3.7L/100km ja 60km matkalla mitattuna.

Lastu siis omalla kohdalla maksanee itsensä takaisin ennen auton vaihtoa ja vieläpä huvikertoimella =)

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 30.6.2009 9:36

.
Corvette ajellee vaan myötämäkiä....

Kyllä siihen 140 heppaiseen hiukkasmalliinkin saa vetoja ihan kivasti.
Pilleri taisi vaan olla vielä "tavan" mallia pienempi, se tietty rajoittaa sitten kierroksilla.
Taitaa se hiukkaspöntön mitoitus olla sellainen, ettei se kunnossa ollessaan varsinaisesti mitään rajoita, pitää vaan oikeasti tehdä moottorista savuton, niin ei niitä polttoja tule liian tiheään.
Suurempi ahdin antaisi heti hyvää syöttöjen suhteen, kaikille kierroksille.
Kyllä niiden hiukkasmallien kanssa on pikkuhiljaa vaan opeteltava elämään.
Muutaman vuoden päästä ihan jokapäiväistä kauraa.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 16.8.2009 9:52

Alkaa jo hieman olemaan dataa.
Lastun kanssa vaan en ole vieläkään oppinut ajamaan niin taloudellisesti kuin voisi, vaatii aika paljon opettelua että saa viimeiset desit irti.

Kyllä tästä nyt kuitenkin huomaa missä välissä muutos on tehty:
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/skoda ... 0.8.09.jpg

Tankkauksissa on vaan pätkiä kesälomista, joten uskoisin että kulutus vielä aavistuksen painuu, varsinkin kun ilmat viileneväy ja ilmastointi ei huuda koko aikaa ja kun saa kapeammat talvirenkaat alle.
Auto on kyllä selkeästi hauskempi ajaa.. aikaisemmin sillä oli taipumusta sammua tahttomasti valoissa ja nyt enemmänkin sutia tahattomasti ripeämmissä lähdöissä =)

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 8.9.2009 20:25

Miten kova homma on skoda Ocu II 2,0 tdi koneesta ottaa turbo irti? Kone on BKD.
Siivet ilmeisesti jumittaa.. :(
Pitääs tod näköisesti puhdistaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 8.9.2009 22:44

DP pois ja sitä kautta, aika helppo homma.

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 10.9.2009 17:36

Onko kenelläkään kokemusta turbon siipien puhdistuksesta.
Kannattaisko heti vaihtaa koko turbo?
Meneekö joku 170hv:n turbo suoraan paikoilleen?

Jarkkis
-
Viestit: 135
Liittynyt: 30.3.2005 11:50

ViestiKirjoittaja Jarkkis » 11.9.2009 10:07

Onko kenelläkään kokemusta turbon siipien puhdistuksesta.
Kannattaisko heti vaihtaa koko turbo?
Meneekö joku 170hv:n turbo suoraan paikoilleen?

Kommentteja kahteen viimeiseen:
a)oletko tutkituttanut autoa? onko ajettu vikadiagnostiikkaa eri komponenteille, esim. ahtopaineensäätöventtiili, map jne?
b)jos ei niin suosittelen sitä, voipi olla halvempi kun ahtimen vaihto
c)paljon ajettu ja mitkä oireet?

Vaikka noita vnt:n siipiä on paljon haukuttu jumittamisesta, niin ei se vika aina niissä ole.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 11.9.2009 10:58

Jos vetokoukku löytyy niin kärry & painoa perään ja baanalle, kyllä ne siivet siitä vetreytyy.
Väkisinkin ne jumittaa jos jatkuvasti ajellaan hissukseen.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 11.9.2009 17:49

Tuolla alussa kun oli siitä lastusta puhetta, niin täytyy kysyä; Miksi juuri se Turbotecin lastu?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 11.9.2009 19:44

käytä mielummin findieselillä niin saat varmasti asiantuntevaa apua

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 11.9.2009 22:10

Vika testerillä katsottu. eipä tuolla merkkiliikkeessä paljon muuta kannata teettää, valohoitoa sielä enemmän saa.
Ahtopaineet oli ylittyny, ei muuta.

tos... kyllä näissä vehkeissä tuntuu jumittavan vaikka kenkää antaakin... n.70tkm tulee vuodessa, eikä mikään kevyt kaasujalka.

Vaihtoon pian koko auto ja toinen merkki seuraavaksi. :)

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 11.9.2009 23:59

sillä juuri kirjoitin, koska itse en näe mitään järkevää syytä viedä yhtään mitään itse edellä mainitsemaani paikkaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.9.2009 0:22

tos... kyllä näissä vehkeissä tuntuu jumittavan vaikka kenkää antaakin... n.70tkm tulee vuodessa, eikä mikään kevyt kaasujalka.

Vaihtoon pian koko auto ja toinen merkki seuraavaksi. :)

Harmi :/

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 15.9.2009 6:52

toimiiko 170hv:n turbo, Bkd moottorissa(140hv)?

avtl
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.6.2009 21:26

ViestiKirjoittaja avtl » 17.9.2009 12:26

Touraniinkin turbon vaihto edessä (jumittelee). Vakio turbo, öljyputki ja kasa tiivistetä jo hommattu, nyt pitääs vain vaihtaa
Mahtuuko turbo tulla suoraan pois vai pitääkö apurunko ja vetari purkaa pois edestä?
Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon turboa vaihtaessa?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista

g0lfgti
-
Viestit: 1227
Liittynyt: 23.7.2003 17:58

ViestiKirjoittaja g0lfgti » 17.9.2009 12:40

Tuossa pari muutakin ihmetteli 2.0 tdi:n kulutusta. Hankin kolme vkoa sitten vm04 2.0tdi sportlinen golffin. Itse olen myös pistänyt merkille, että tuolla tienpäällä matka-ajossa (100km siivuja) auto kuluttaa 6,2l/100km. Jos tuo on ihan normaalia, niin mielestäni tuo 2.0 on kyllä kohtuu syöppö kone.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 17.9.2009 18:01

Kevät talvella ajelin seinäjokee kohti
Kuva

Ja mittari on kalibroitu.
Mut normiajossa sitten huitelee yli kuuden litran:
http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=23635

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 17.9.2009 21:20

Mulla taas tuntuu ettei toi meinaa kuluttaa oikein mitään..

Mittari heittää desillä tosin, eli oikeasti hörppii ~3.8L/100km tuossa työmatka ajossa.

Hyvinkää-Espoo:
Kuva

scudo
-
Viestit: 49
Liittynyt: 3.4.2005 22:25

ViestiKirjoittaja scudo » 17.9.2009 22:32

Ei nämä 2.0tdi koneet mitään talousihmeitä ole. Työmatka-ajossa hml-hki välillä imaseen n. 6.4l/100km. Hiukan olen pettynyt moottosiin (16v pumppari). Jos vertaa yli 300tkm ajettuun kivikautiseen 2.0HDI Xsaraan niin Xsara menee pienemmällä.

Mikko L.
-
Viestit: 80
Liittynyt: 23.7.2003 16:44

ViestiKirjoittaja Mikko L. » 17.9.2009 23:20

On kyllä yhdyttävä tuohon: PSA:n jälkeen tuntuu, että Passatille ei mikään riitä. Tosin +250 kg sekä "erihieno neliveto" pyörivine massoineen varmasti tuo oman säväyksensä kulutukseen. Työmatka-/maantieajon 6,5-6,9 tuntuu siltikin turhan kovalta, huomioiden sen, että keskinopeudet ovat hieman pudonneet aiemmasta. Sinänsä mielenkiintoista oli taannoin huomata, että vakkarin käytön lopettaminen pudotti kulutusta jopa 0,2-0,25l/100km. Nooh, voipahan puolustella itselleen myös järkisyin töihinlähtöä bensa-Seatilla pöristellen, kun kulut samoissa - noin karkeasti.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 18.9.2009 7:21

Hieman ehkö OT mutta menkööt. Mulla viel 01 Cordoba 90hv TDI koneella kaupunkiajossa sekä lehtien jakelussa 5.7l/100km =)

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 18.9.2009 22:27

68corvette
Olikos sulla ohjelmointi tuos Skodillacis?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 19.9.2009 8:06

tdi 00 kirjoitti: Olikos sulla ohjelmointi tuos Skodillacis?


Oli joo, enemmät tiedot löytyvät kun selat ylhäältä asti.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 21.9.2009 17:32

Milltekilta näemmä dpf:n poistoputkea saatavilla: http://www.millteksport.com/exhaust.pro ... iantid=264

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 21.9.2009 18:00

Uusi turbo vaíhdettu. nyt toimii kuin unelma.
Näyttää kulutuskin tippuvan sinne 5 litran paikkeille.
tuuusi turbo, pitääs kuulemma olla paremmin toimiva ku vanhempi. Siivet erilaiset, kait.

g0lfgti
-
Viestit: 1227
Liittynyt: 23.7.2003 17:58

ViestiKirjoittaja g0lfgti » 21.9.2009 23:21

Mitä muuten kustantaa tuollanen turbo, mitä käytetään 2.0tdi:ssä?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 22.9.2009 9:58

1250e, hyvin saatavilla

p-superstar
-
Viestit: 141
Liittynyt: 2.5.2004 18:33

ViestiKirjoittaja p-superstar » 24.9.2009 20:39

Onko siihen joku syy, ettei kukaan oli rakentanu perinteistä pakosarjaa ja normi ahdinta?

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 24.9.2009 21:06

Samaa ihmettelen minä....onko 1250e jotenki vähän vakio ahtimesta?

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 24.9.2009 21:29

niin, toinen pakosarja ja ihan mikä vaan ahdin kiinni..

onko joku heittänyt esim 2260v ahdinta tonne kiinni ?

mihin asti se löpöpuoli nyt riittikään, onko jo tuloksia kuulunut ?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 24.9.2009 21:48

liekö tuollaisella 2260v audin ahtimella otettu 220-230hp väliin.
Olisi halunnut että porttaan siihen kannen, vaan en suostunut, sanoin että sijoittaa rahansa ensin race suuttimiin.. ei ole sittemmin kuulunut.

Miksi sinne siis laittaisi "perinteistä pakosarjaa" ja "normi ahdinta" jos vakiolla valusarjalla johon on pakopesä jyystetty hybridi turbolle saa suuttimet ulosmitattua.
Ja kaikki suuttimet eivät edes yllä paljon yli 200hp.

Viisaammat korjatkoon.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 25.9.2009 5:48

hups..

minä tarkoitin näitä cr-koneita, en pumppusuutin konetta.

dera
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.9.2009 8:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja dera » 25.9.2009 15:35

170hp CR VAG, 2260V, DPF poistettu, 167kW/429Nm. Ei merkittävää savutusta.
Railipaine vakio, ruiskutuksen ajoitus järkevä.

Ruokapuoli loppuu kesken tuossa, ja samalla vedolla DSG päätti antautua :)

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 25.9.2009 17:06

hmm jaa siis loppuuko DSG-laatikon kesto noin jyrkästi ?
valmistaja laittaa 350nm koneisiin ja +400nm lossahtaa ..

eli 170hv cr koneen löpöpuoli riittää juuri ja juuri sinne 225-230 tehoihin.

scudo
-
Viestit: 49
Liittynyt: 3.4.2005 22:25

ViestiKirjoittaja scudo » 26.9.2009 18:20

Alkoiko kytkin luistaa vai tuliko isompia vaurioita? Onko noi uudemmat DSG:t kuivilla vai märillä kytkimillä? Oma Octavia pitäisi säädättää/mitata uudestaan kun turbon pakosiivet ei tykännyt lämmöstä.

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

dsg:t

ViestiKirjoittaja Mizka » 27.9.2009 21:29

Uudessa 7-vaihteisessa kuiva kaksoiskytkin, oma öljy erikseen vaihteistolle ja mekatroniikalle. Uusi ns. pikkulaatikko on tarkotettu TSI-koneisiin eli alle 250 Nm. Muut koneet saa vanhalla 6V-laatikolla.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 26.8.2010 18:01

Onko niin että Audin pakosarja käy BKD moottoriin niin että kaikki kilkkeetkin saadaan paikoilleen.

Mikä tuohon laippaan käy? 2260?

http://cgi.ebay.de/Audi-A4-S4-B8-2-0-TD ... 1e5935a16f

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 26.8.2010 20:21

Suoraan käy irrallinen V, VA ja vastaava KKK eli pikkuahtimet. Paksun kaksiosaisen välilaipan kanssa GTB2260VK menee mutta pirun ahdasta Octaviassa. Turboa pitäisi tukea myös ettei pakosarja ajan myötä halkea.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa