Golf 3 gti epätasainen tyhjäkäynti ja nykimistä vol 100
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 gti epätasainen tyhjäkäynti ja nykimistä vol 100
Joo elikkäs tuo paskarottelo (Golf 3 gti 2.0 8v ADY) alkoi tekemään edellä mainittuja...
kylmänä nykimistä esiintyy aika paljon ja ei reagoi kaasuun kovinkaan terävästi,pienellä viiveellä ja nykii hieman..
lämpöisenä ei nykimistä juurikaan,mutta tyhjäkäynnillä kierrokset heittelee ja välillä näyttää et auto meinais sammua.. välillä toimii taas ihan normaalisti
olisko antaa vinkkejä mistä aloittaa vianhaku?
puola ja jännitteensäädin vaihdettu vuoden sisällä, pyörijä ja virranjakajankansi menossa tällä viikolla vaihtoon. Vikakooditkin koitan saada luetutettua tällä viikolla.. mutta vinkkiä voi heittää ilmaan.
kiitos :)
kylmänä nykimistä esiintyy aika paljon ja ei reagoi kaasuun kovinkaan terävästi,pienellä viiveellä ja nykii hieman..
lämpöisenä ei nykimistä juurikaan,mutta tyhjäkäynnillä kierrokset heittelee ja välillä näyttää et auto meinais sammua.. välillä toimii taas ihan normaalisti
olisko antaa vinkkejä mistä aloittaa vianhaku?
puola ja jännitteensäädin vaihdettu vuoden sisällä, pyörijä ja virranjakajankansi menossa tällä viikolla vaihtoon. Vikakooditkin koitan saada luetutettua tällä viikolla.. mutta vinkkiä voi heittää ilmaan.
kiitos :)
Startin päällä on liitos josta lähtee 3-napainen johto kohti öljynsuodattimen jalkaa (musta, kova, kiiltäväpintainen) ja joka liittyy kampiakselin asentotunnistimeen.
Tarkista johto koko matkalta että on ehjä, jos on poikki tai kuori paskana vaihda uusi asentotunnistin. ÄLÄ osta mitä tahansa tarviketta tai jos ostat niin tarkista että ovat samankokoisia ettei käy kuin minulle ja onkin himpun liian pieni ja matka jää lähes kesken.
Vaihto onkin sitten hieman veemäinen, moottorin kannakkeen voi joutua ottamaan irti(itsellä joutui) että saa väännettyä anturin auki, liottaminen rost-off yms saattaa auttaa siihen pulttiin. Vaihda se pultti sitten parempaan kuin kuusiokoloon.
Tuli vaan mieleen kun itsellä oli samoja ongelmia ja ei aina lähtenyt käyntiin edes. johto oli kolmesta kohdasta hinkkaantunut puhki ja johdot otti toisiinsa kiinni.
Tarkista johto koko matkalta että on ehjä, jos on poikki tai kuori paskana vaihda uusi asentotunnistin. ÄLÄ osta mitä tahansa tarviketta tai jos ostat niin tarkista että ovat samankokoisia ettei käy kuin minulle ja onkin himpun liian pieni ja matka jää lähes kesken.
Vaihto onkin sitten hieman veemäinen, moottorin kannakkeen voi joutua ottamaan irti(itsellä joutui) että saa väännettyä anturin auki, liottaminen rost-off yms saattaa auttaa siihen pulttiin. Vaihda se pultti sitten parempaan kuin kuusiokoloon.
Tuli vaan mieleen kun itsellä oli samoja ongelmia ja ei aina lähtenyt käyntiin edes. johto oli kolmesta kohdasta hinkkaantunut puhki ja johdot otti toisiinsa kiinni.
kiitti vinkistä..
sijaitseeko se ilmamäärämittari siinä ilmanputsarin päällä,sellanen puolikkaan nyrkin kokoinen mötikkä johon tulee joku johto..ja mites se putsataan.. käytetään vaan irti ja puhdistetaan liittimet ?
ajattelin että sen vois yleismittarilla katsoa myös että on ihan oikeat volttimäärät..
sijaitseeko se ilmamäärämittari siinä ilmanputsarin päällä,sellanen puolikkaan nyrkin kokoinen mötikkä johon tulee joku johto..ja mites se putsataan.. käytetään vaan irti ja puhdistetaan liittimet ?
ajattelin että sen vois yleismittarilla katsoa myös että on ihan oikeat volttimäärät..
Joo itseä kans mietin tota asiaa..
netistä luin että sen liittimen irrottamisen jälkeen 2 ja 3 pinnin väliltä kannattaa tarkistaa jännite että on vähintään 11v.
kylmänä toi auto nykii kyl aika paljon ja ei kaasuun oikein reagoi entiseen malliin.. kone lämpöisenä ei ollut ongelmia juurikaan :D
tuon ilmamäärämittarin jälkeen ajattelin käydä luetuttamassa ne vikakoodit ja tarkistaa:
-LÄMPÖTILA ANTURI .. mites ton voi todeta ehjäksi? onko joku mittaus tehtävä?
- JARRUTEHOSTIMEN LETKU
-KUMILAIPPA sijaitsee kai jossain ruiskun alla.. minkälainen toi on? ja mitä tolle pitäis tehdä?
- bensan syöttöpumpun rele
netistä luin että sen liittimen irrottamisen jälkeen 2 ja 3 pinnin väliltä kannattaa tarkistaa jännite että on vähintään 11v.
kylmänä toi auto nykii kyl aika paljon ja ei kaasuun oikein reagoi entiseen malliin.. kone lämpöisenä ei ollut ongelmia juurikaan :D
tuon ilmamäärämittarin jälkeen ajattelin käydä luetuttamassa ne vikakoodit ja tarkistaa:
-LÄMPÖTILA ANTURI .. mites ton voi todeta ehjäksi? onko joku mittaus tehtävä?
- JARRUTEHOSTIMEN LETKU
-KUMILAIPPA sijaitsee kai jossain ruiskun alla.. minkälainen toi on? ja mitä tolle pitäis tehdä?
- bensan syöttöpumpun rele
Mulla taas ongelmia on juuri kuumalla koneella. Saattaa tyhjäkäynnillä esim. sammua.
Ja tosiaan tänään nyppäsin sen ilmamäärämittarin johdon irti ja starttasin, kierrokset hiukan normaalia korkeammalla, poljettaessa ainakin paikallaanollessa otti kierroksia hyvin, ei röpöttänyt. Ainoa oire "normaaliin" verrattuna oli että tyhjäkäynnillä esim. rattia kääntäessä tukehtui ja sammui. Liekö siellä se neulan asteikko kulunut täysin. Tulpatkin oli kärjistään melko valkoiset, joten sinänsä sopisi hyvin kuvaan tuo ilmamäärämittarin huonovointisuus.
Ja tosiaan tänään nyppäsin sen ilmamäärämittarin johdon irti ja starttasin, kierrokset hiukan normaalia korkeammalla, poljettaessa ainakin paikallaanollessa otti kierroksia hyvin, ei röpöttänyt. Ainoa oire "normaaliin" verrattuna oli että tyhjäkäynnillä esim. rattia kääntäessä tukehtui ja sammui. Liekö siellä se neulan asteikko kulunut täysin. Tulpatkin oli kärjistään melko valkoiset, joten sinänsä sopisi hyvin kuvaan tuo ilmamäärämittarin huonovointisuus.
http://s288.photobucket.com/albums/ll18 ... ent=ee.jpg
eli tarkoitat tota numeroa 24 kuvassa.. MAF
mut mitä eroa on sit ilmamäärämittarilla VAF..
:DD
eli tarkoitat tota numeroa 24 kuvassa.. MAF
mut mitä eroa on sit ilmamäärämittarilla VAF..
:DD
Ilmamassamittari on se kuumalankatoiminen mitä löytyy yleisemmin uudemmista autoista. Se kirjaimellisesti mittaa koneeseen tulevan ilman massaa, tuo määrämittari mittaa vaan moottoriin tulevan ilman määrää. Massa lasketaan sitten paine- ja lämpöanturien kanssa.
Tuossahan on siellä ilmansuodattimen kanssa samassa boksissa sellainen julmettu läppäsysteemi, minkä akselin päässä tuolla ilmamääräkotelon sisällä on sellainen saunamittarin näköinen viisari mikä liikkuu kontaktipinnalla. Useammalla tuo kontaktipinta on kuluessaan ruvennut aiheuttamaan erinäköisiä ongelmia. Piirilevyyn isommat reiät ja "piirturi" käyttämättömälle alueelle. Sitä jousta ei varmaan kannata hirveästi ruveta vääntelemään minnekään :D
Tuossahan on siellä ilmansuodattimen kanssa samassa boksissa sellainen julmettu läppäsysteemi, minkä akselin päässä tuolla ilmamääräkotelon sisällä on sellainen saunamittarin näköinen viisari mikä liikkuu kontaktipinnalla. Useammalla tuo kontaktipinta on kuluessaan ruvennut aiheuttamaan erinäköisiä ongelmia. Piirilevyyn isommat reiät ja "piirturi" käyttämättömälle alueelle. Sitä jousta ei varmaan kannata hirveästi ruveta vääntelemään minnekään :D
Viimeksi muokannut taggis, 31.5.2009 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa