isompi cooleri passat 1.8T:hen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Weast
-
Viestit: 37
Liittynyt: 28.5.2009 13:40

isompi cooleri passat 1.8T:hen

ViestiKirjoittaja Weast » 28.5.2009 13:46

Elikkäs.. olis haussa isompi cooleri tuon alkuperäsen tilalle.. ja mielellään bolt-on osa! eli ilman että tarvii käydä rälläköimään mitään ylimääräistä pois :) ni mistäköhän tälläisiä voisi tiedustella? doc-powerilla ei ole eikä myöskään AMworks näitä tee.. netistä pongasin sellaisen merkin kun autobahn88 mutta sillä ei ilmeisesti ole suomalaista jälleenmyyjää?? onko kellään tietoa mistä valmispaketti coolereita voisi kysellä? auto on vw passat 1.8T AEB eli pitkittäis moottori vm. -97

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 28.5.2009 16:51

Kokemusta ei ole, onko hyvä tai millainen muuten. Mutta tuollaista ainakin olisi tarjolla: pepantuonnissa

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 28.5.2009 19:07

Onko kellään sanoa faktaa auttaako isompi cooleri 1.8T moottorin tehoihin jos auto muuten on vakio, tai lastutettu mutta muuten vakio?

Weast
-
Viestit: 37
Liittynyt: 28.5.2009 13:40

ViestiKirjoittaja Weast » 28.5.2009 21:27

noniin hieno juttu.. sieltähän autobahn88:n jälleenmyyjä löytyi :) kiitoksia suuresti! ja sen verran uskaltaa sanoa että kyllä isompi cooleri jonkun moisen tehon lisäyksen varmasti tuo ja takaa paremman jäähdytyksen.. :)

Elikkäs
-
Viestit: 35
Liittynyt: 24.2.2009 21:30

ViestiKirjoittaja Elikkäs » 28.5.2009 21:58

Onko alkuperäinen jäähdytin lokarin sisällä? Ainakin 3BG passatissa jäähdytin ei ole oikein ilmavirrassa. On siellä vasemman lokarin sisällä. Muotolevyillä ja aukkoja avartamalla jäähdytysominaisuudet paranee todella helposti.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.5.2009 22:15

ja sen verran uskaltaa sanoa että kyllä isompi cooleri jonkun moisen tehon lisäyksen varmasti tuo
Vaan miten vakio-ohjelma hyödyntää kylmempää ilmaa? Laskeeko vaan ahtopaineet kun sama vääntö saadaan helpommin?

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 29.5.2009 8:23

Vakiolla ei välttämättä huomaa mitään eroa. Mutta lastulla varustetussa jo ehkä, varsinkin jos tuo kylmemmän ilman hyödyntäminen on otettu käyttöön.

Vakiosoftahan ei hyödynnä esim talvella resursseja, jotta auto ei tuntuisi kuumalla kelillä niin tuhnulta. Ohjelmalla tuon pystyy ohittamaan, ja kylmemmällä ilmalla imusarjassa oikeasti tehoa tulee lisää.

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 31.5.2009 13:05

Laitoin pari vuotta sitten passattiini (1.8t+k04)leikkaa/liimaa operaationa niin suuren coolerin keulalle ku sinne vaan mahtu(vakiopuskurin taa).
Pers tuntumalla ei mitään eroa tehoissa. Ainoastaan kesäkuumalla ennen coolerin vaihtoa meno kaupungissa puutui- nykyään ei.

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 1.6.2009 18:46

...
Viimeksi muokannut jaakko86, 22.1.2011 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 1.6.2009 21:04

Itteä rupes kiinnostamaan tuo cooleri setti keulille. Kuitenkaan sitä en taida hommata enkä usko siitä muuta apua olevan kuin viileän ilman riittävän saannin koneelle.
Auton lastutuksessa oli ongelmana tuo kylmän ilman saanti. Ohjelmassa toiminto joka kai päästää paineet pois jos imulämpötila liian korkea.
Kävin vaan ihmettelemään tuota laskua kun sain auton ahdot toimimaan ja käytiin sitten kaverin kanssa kokeilemassa.
3:lla n.4500rpm 0,9bar ja n.5500rpm tippuu 0,4bar paikkeille.
Tänään hieman koitin parantaa tuota lämpimän ilman poistoa pyöräkotelosta eli pitäisi käydä testaamassa kiihdytystä uudestaan.
Unohtui vaan sillon katsoa vag-comilla noita lämpötiloja. Ois ollu hyvä vertailukohta.

vw2.0
-
Viestit: 54
Liittynyt: 13.11.2007 23:24

ViestiKirjoittaja vw2.0 » 2.6.2009 0:04

Meneeköhän tuo pepantuonti cooleri heittämällä vakio puskurin taakse?

Weast
-
Viestit: 37
Liittynyt: 28.5.2009 13:40

ViestiKirjoittaja Weast » 2.6.2009 22:00

http://www.doc-power.com/showppic.php?p ... r1.jpg.org <--- onkos toi sitten huijausta tuo tehokäyrä?

Weast
-
Viestit: 37
Liittynyt: 28.5.2009 13:40

ViestiKirjoittaja Weast » 2.6.2009 22:03

nii ja tosta pepantuonnin coolerkitistä ni kyllä mä näin ymmärsin että menis ilman mitään muutoksia.. ainakin sitä passattiin myydään :) yritin kysyä tarkempia tietoja mutta taitaa pepa olla kiireinen kun ei vastausta kuulu...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.6.2009 22:14

http://www.doc-power.com/showppic.php?pic=kuvat/Intercooler1.jpg.org <--- onkos toi sitten huijausta tuo tehokäyrä?
Se on lämpökäyrä eikä tehokäyrä.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 2.6.2009 23:01

Sitä samaa mietin tuosta pepantuonnin sarjasta että meneekö sekä pitkittäis että poikittais koneellisiin, vai onko passateissa edes poikittais turbo konetta? Itselläni on pitkittäismallinen.
Molempiinhan tuo ei voi todellakaan käydä...

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 3.6.2009 22:42

...
Viimeksi muokannut jaakko86, 22.1.2011 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Weast
-
Viestit: 37
Liittynyt: 28.5.2009 13:40

ViestiKirjoittaja Weast » 3.6.2009 23:16

No joo mut kyllä siintä kuvasta tehotkin näkee :)

ei mun mielestä kyllä 3B mallissa ainakaan poikittais turbokonetta ole.. 3BG:stä en sitte tiedäkkään.. mutta tuossa ilmotuksessa mainitaan ainoastaan 3B ei 3BG:tä..

B5 = 3B
B5.5 = 3BG

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 4.6.2009 14:27

...
Viimeksi muokannut jaakko86, 22.1.2011 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 4.6.2009 21:43

Tuota samaa sanoin tuossa vähän aikaisemmin, tai meinasin ainakin.
Tässä kuva mistä huomaa että missä on vika.

En valitettavasti ole vag-comilla katsonut ahtoja virittelyjen mukaan mutta vieläkin huomaa mittarista että kierrosten noustessa yli 5000/5500 rpm niin ahdot laskee juurikin tuon imuilman lämpenemisen takia.
Alkuperäisessä pyöränkotelossa minulla ei ollut ollenkaan ilmanpoisto aukkoa vaan jäähyttimen läpi mennyt ilma jäi seikkailemaan konehuoneeseen, jostakin sitten pääsi putkahtamaan pois. Nyt kuitenkin sisälokaria muokattu vähän kerrallaan ja tehty säleikköä että lämmin ilma pääsisi pakenemaan tuolta toivottavasti paremmin.
Tuossa kuvassa huomaa että jäähdytin on hieman tuota rungon peltejä vasten joten niiltäkohdin ilma ei pääse hyvin kulkemaan läpi. Pitäisi siirtää tuota jäähyä tuohon alemmaksi mutta sen virittelyyn tarvitteis ottaa puskinkin irti ja lisäksi vaikeuttaa lisäputkien teko että ne ylttää.
Tuli nyt mieleen että voiko tuota virtaussuuntaa kääntää? Kai se saman verran virtaa. Voisikin mennä siten paremmin paikoilleen uuteen asentoonsa.

Eli kuvassa punasella merkattu noin jäähyn reunat. Ja tuota meinasin jossain vaiheessa muokata siten että jäähytin osoittaa tuossa tilanteessa suoraan kameraan, kun nyt menee suoraan koneen suuntaisesti ja ilmavirta menee koneelle/sisälokarin yläosiin sisäpuolelta.

Kuva

edit: säätöä kuvan kanssa. Ei osaa niin ei osaa :) edit: joko nyt olisi kuva sopivan kokonen... koitin pienentää mutta ei tottele, pienensin 50% mutta silti taitaa olla liikaa

AH
-
Viestit: 176
Liittynyt: 28.2.2005 17:23

ViestiKirjoittaja AH » 20.6.2009 22:38

edit: Yksi ohari liikaa ja enää en tilaile...
Viimeksi muokannut AH, 1.1.2010 10:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Greddy-
-
Viestit: 3
Liittynyt: 13.7.2009 19:50

Golffiin?

ViestiKirjoittaja Greddy- » 13.7.2009 20:01

Käyköhän toi AB88 "passat" paketti 4 koppaseen 1.8T Golffiin?

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 13.7.2009 21:20

Greddy- kirjoitti: Käyköhän toi AB88 "passat" paketti 4 koppaseen 1.8T Golffiin?


Moottorihan on golfissa poikittain, ja passatissa pitkittäin. Kaikki muutenkin konehuoneessa ihan eritavalla. Siitä voi päätellä.

raimis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.1.2008 15:51

ViestiKirjoittaja raimis » 16.1.2010 14:45

vielä tuosta autobahnin coolerista... Eilen illalla sellaisen asensin. Se on melkein "bolt on" sarja, kiinnikkeet piti muuttaa, mutta putket sopii loistavasti. Toinen töötti piti ottaa pois ja lämpömittarin anturia siirtää. Sopis vielä vakio puskurin sisälle leikkelemättä. Niin ja ebaystä sai sopivaan hintaan...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa