VW / AUDI kaukosäädin avaimen purkaminen???
Valvoja: ffp jäsenet
VW / AUDI kaukosäädin avaimen purkaminen???
Onko kellään kokemusta / ohjeita kuinka VW:n stiletti mallinen kaukosäädin avain (vm 1997-2005) puretaan niin ettei siltä katke koossa pitävät muovi nipsut? Jonkun räjäytyskuvan kun tuohon löytäisi niin tietäisi että mistä kohdasta täytyy vääntää.
Tilasin eBay:stä uudet kuoret avaimeen ja ne pitäsi vaihtaa paikalleen (kun tulevat ensin). Vanhasta avaimesta täytyy siirtää sinne ajoneston traspoderi ja kaukosäätimen piirilevy.
Vinkkinä että näyttää eBay:ssä löytyvän hyvin noita avaimien kuoria ja kokonaisia avaimia. Avaimet on pääasiassa käytettyjä mihinkä on vaihdettu uusi avainosa eli vaativat jyrsinnän ja ajoneston tranpoderin koodaamisen. Omaan Passattiini kysyin lukkosepältä kokonaan uutta avainta koodattuna ja jyrisittynä niin hinta oli 160€. Pelkän koodauksen ja jyrsinnän osuus on 45€. eBay:stä noita aihioita saa 25-50€ hintaan Suomeen toimitettuina eli kyllä tuossa voi vähän säästää.
Tilasin eBay:stä uudet kuoret avaimeen ja ne pitäsi vaihtaa paikalleen (kun tulevat ensin). Vanhasta avaimesta täytyy siirtää sinne ajoneston traspoderi ja kaukosäätimen piirilevy.
Vinkkinä että näyttää eBay:ssä löytyvän hyvin noita avaimien kuoria ja kokonaisia avaimia. Avaimet on pääasiassa käytettyjä mihinkä on vaihdettu uusi avainosa eli vaativat jyrsinnän ja ajoneston tranpoderin koodaamisen. Omaan Passattiini kysyin lukkosepältä kokonaan uutta avainta koodattuna ja jyrisittynä niin hinta oli 160€. Pelkän koodauksen ja jyrsinnän osuus on 45€. eBay:stä noita aihioita saa 25-50€ hintaan Suomeen toimitettuina eli kyllä tuossa voi vähän säästää.
Viimeksi muokannut MikaV, 27.5.2009 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://yfrog.com/0k27052009120jx
Jos kyseessä sellanen avain, niin se aukeaa niin kun kuvissa näkyy, eli terävä veitsi väliin niin se erottaa ne toisistaan, ja vw merkin alla on ruuvi. Varo kun avaat, voi kimpoa silmille se jousi...
Jos kyseessä sellanen avain, niin se aukeaa niin kun kuvissa näkyy, eli terävä veitsi väliin niin se erottaa ne toisistaan, ja vw merkin alla on ruuvi. Varo kun avaat, voi kimpoa silmille se jousi...
Jeps, tuon tiesinkin jo kuinka avainosa ja kaukosäädinosa irroitetaan toisistaan. Ruuvin kyllä avasin tuosta ja yritin vääntää tuota avainosaa auki mutta en siinä kyllä onnistunut. En vielä uskaltanut käytää siihen "järjetöntä" voimaa. Eli pitäisi tietää oikea kohta mistä alkaa vääntämään sitä auki. Samoin tuo kaukosäädin osa pitäsi saada halkaistua että sieltä saa piirilevyn näkyville. Luulisi ainakin tuohon kaukosäädin osaan löytyvän ohjeet kun sen patterikin sijaitsee siellä sisällä.
Sitä patteriosaa ei varmaan tarvi nyt avata, jollet meinaa patteria vaihtaa... Kun minä avasin sen ruuvin niin jouduin pitämään yhdessä sen avainosan, yritti itsestään avautua? Onkohan näissä sitten jotain eroa? Onhan minun jo vanha, vm 2003 on auto. Taitaa tosin olla tämä kauko-ohjainosa jo kertaalleen vaihdettu takuuseen, oli se vika että lähetysteho tippuu kunnes ei toimi enää kun oven vierestä.
Kyllä mulla oli ainakin tosi tiukasti toisissaan kiinni vaikka ruuvin avasin. Auto on vuodelta 1999 eli hiukan vanhempi kuin tuo kertomasi malli. Jos tuon kaukosäätimen piirilevyn meinaa saada ulos niin kyllä sen mun mielestä on siellä samassa välissä patterin kanssa.
Eli räjäytyskuva koko avaimesta tai purkuohje auttaisi niin tietäisi sitten mistä kohtaa uskaltaisi vääntää...
Eli räjäytyskuva koko avaimesta tai purkuohje auttaisi niin tietäisi sitten mistä kohtaa uskaltaisi vääntää...
Mä tilasin vaan tyhjät kuoret ilman mitää elektroniikkaa niin kuin tuolla eka postauksessa mainitsin jo. Eli siinä on kaukosäädin osalle sekä avain osalle tyhjä kuori ja jyrsimätön avain (hinta oli n. 20€ toimituskuluineen). Eli vanhasta pitäs siirtää toi ajoneston traspoderi ja kaukosäätimen piirilevy siihen.
Yllä mainitusta syystä mä täällä kyselenkin että kuinka noi avataan siististi...
Yllä mainitusta syystä mä täällä kyselenkin että kuinka noi avataan siististi...
Hieman alkup. aiheesta poiketen.
Mistä tuommosen uuden avaimen saisi edukkaimmin tilattua? Periaatteessa riittäisi ihan jyrsimätön avain, kun vara-avaimeksi tarkoitus hommata. Toki ihan elektroniikan sisältäväkin versio olisi mukava.
Ebay:stä varmaan, mutta onko jostain tietystä firmasta hyviä kokemuksia?
Mistä tuommosen uuden avaimen saisi edukkaimmin tilattua? Periaatteessa riittäisi ihan jyrsimätön avain, kun vara-avaimeksi tarkoitus hommata. Toki ihan elektroniikan sisältäväkin versio olisi mukava.
Ebay:stä varmaan, mutta onko jostain tietystä firmasta hyviä kokemuksia?
Tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=keYT5bXoyNk
Ei ihan sama avain mutta ehkä auttaa jotenkin
EDIT: ja tuossa kuvalliset ohjeet, melkein sivun lopussa: http://www.vwkey.com/
Volkswagen Key Disassemble y
Ei ihan sama avain mutta ehkä auttaa jotenkin
EDIT: ja tuossa kuvalliset ohjeet, melkein sivun lopussa: http://www.vwkey.com/
Volkswagen Key Disassemble y
No niin, alkoihan niitä ohjeita löytymään ainakin tuohon kaukosäädin osaan. Vielä kun tuon avain puolikkaan saa auki niin kaikki on hyvin.
Tuoltahan noita avaimia saa: http://www.autonvara-avain.fi/tuotteet.html?id=26/ Tosiaan tuon stiletti avaimen hinta oli tingittynä 160€ sisältäen aihion, jyrsinnän ja koodauksen. Tämän vuoksi minä ainakin aloin miettimään muita vaihtoehtoja.
eBaystä avaimia löytyy osina ja kokonaisena moneen eri hintaan: KLIK
Noissa avain osissa ja transponderissa ei olmeisesti ole eroja mutta kaukosäätimissä kyllä eli täytyy tietää oikea taajuus. Varaosanumerolla ainakin itse tuota avainta etsin ja aika monella se tuolla näytti olevan.
Tuoltahan noita avaimia saa: http://www.autonvara-avain.fi/tuotteet.html?id=26/ Tosiaan tuon stiletti avaimen hinta oli tingittynä 160€ sisältäen aihion, jyrsinnän ja koodauksen. Tämän vuoksi minä ainakin aloin miettimään muita vaihtoehtoja.
eBaystä avaimia löytyy osina ja kokonaisena moneen eri hintaan: KLIK
Noissa avain osissa ja transponderissa ei olmeisesti ole eroja mutta kaukosäätimissä kyllä eli täytyy tietää oikea taajuus. Varaosanumerolla ainakin itse tuota avainta etsin ja aika monella se tuolla näytti olevan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”