Golf 3 gti epätasainen tyhjäkäynti ja nykimistä vol 100

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

Golf 3 gti epätasainen tyhjäkäynti ja nykimistä vol 100

ViestiKirjoittaja Nykänen » 25.5.2009 12:28

Joo elikkäs tuo paskarottelo (Golf 3 gti 2.0 8v ADY) alkoi tekemään edellä mainittuja...
kylmänä nykimistä esiintyy aika paljon ja ei reagoi kaasuun kovinkaan terävästi,pienellä viiveellä ja nykii hieman..
lämpöisenä ei nykimistä juurikaan,mutta tyhjäkäynnillä kierrokset heittelee ja välillä näyttää et auto meinais sammua.. välillä toimii taas ihan normaalisti

olisko antaa vinkkejä mistä aloittaa vianhaku?

puola ja jännitteensäädin vaihdettu vuoden sisällä, pyörijä ja virranjakajankansi menossa tällä viikolla vaihtoon. Vikakooditkin koitan saada luetutettua tällä viikolla.. mutta vinkkiä voi heittää ilmaan.

kiitos :)

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 26.5.2009 13:50

nyt vaihdettu virranjakajan kansi ja pyörijä..ei vaikutusta.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 26.5.2009 16:05

Startin päällä on liitos josta lähtee 3-napainen johto kohti öljynsuodattimen jalkaa (musta, kova, kiiltäväpintainen) ja joka liittyy kampiakselin asentotunnistimeen.
Tarkista johto koko matkalta että on ehjä, jos on poikki tai kuori paskana vaihda uusi asentotunnistin. ÄLÄ osta mitä tahansa tarviketta tai jos ostat niin tarkista että ovat samankokoisia ettei käy kuin minulle ja onkin himpun liian pieni ja matka jää lähes kesken.

Vaihto onkin sitten hieman veemäinen, moottorin kannakkeen voi joutua ottamaan irti(itsellä joutui) että saa väännettyä anturin auki, liottaminen rost-off yms saattaa auttaa siihen pulttiin. Vaihda se pultti sitten parempaan kuin kuusiokoloon.

Tuli vaan mieleen kun itsellä oli samoja ongelmia ja ei aina lähtenyt käyntiin edes. johto oli kolmesta kohdasta hinkkaantunut puhki ja johdot otti toisiinsa kiinni.

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 26.5.2009 21:22

kiitos vinkistä,pitää tarkistaa lähipäivinä :)

Jupo
-
Viestit: 97
Liittynyt: 26.3.2008 10:06

ViestiKirjoittaja Jupo » 27.5.2009 22:31

tai ilmamäärämittari puhdistuksen tarpeessa.omassa oli ainaki samantapasia oireita ja se autto...

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 28.5.2009 12:40

kiitti vinkistä..
sijaitseeko se ilmamäärämittari siinä ilmanputsarin päällä,sellanen puolikkaan nyrkin kokoinen mötikkä johon tulee joku johto..ja mites se putsataan.. käytetään vaan irti ja puhdistetaan liittimet ?
ajattelin että sen vois yleismittarilla katsoa myös että on ihan oikeat volttimäärät..

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 28.5.2009 16:03

Sanokaas miten sen ilmamäärämittarin saa ehjänä irti. Liitin vaan irti ja kovaa kampeamista?

Ei raaski kokeilla kylmiltään. Menee kuitenkin koko muovikuori palasiksi ja taas on uusi uloke otsassa :D

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 28.5.2009 20:43

Joo itseä kans mietin tota asiaa..
netistä luin että sen liittimen irrottamisen jälkeen 2 ja 3 pinnin väliltä kannattaa tarkistaa jännite että on vähintään 11v.

kylmänä toi auto nykii kyl aika paljon ja ei kaasuun oikein reagoi entiseen malliin.. kone lämpöisenä ei ollut ongelmia juurikaan :D

tuon ilmamäärämittarin jälkeen ajattelin käydä luetuttamassa ne vikakoodit ja tarkistaa:
-LÄMPÖTILA ANTURI .. mites ton voi todeta ehjäksi? onko joku mittaus tehtävä?
- JARRUTEHOSTIMEN LETKU
-KUMILAIPPA sijaitsee kai jossain ruiskun alla.. minkälainen toi on? ja mitä tolle pitäis tehdä?
- bensan syöttöpumpun rele

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 28.5.2009 21:09

Mulla taas ongelmia on juuri kuumalla koneella. Saattaa tyhjäkäynnillä esim. sammua.

Ja tosiaan tänään nyppäsin sen ilmamäärämittarin johdon irti ja starttasin, kierrokset hiukan normaalia korkeammalla, poljettaessa ainakin paikallaanollessa otti kierroksia hyvin, ei röpöttänyt. Ainoa oire "normaaliin" verrattuna oli että tyhjäkäynnillä esim. rattia kääntäessä tukehtui ja sammui. Liekö siellä se neulan asteikko kulunut täysin. Tulpatkin oli kärjistään melko valkoiset, joten sinänsä sopisi hyvin kuvaan tuo ilmamäärämittarin huonovointisuus.

Jupo
-
Viestit: 97
Liittynyt: 26.3.2008 10:06

ViestiKirjoittaja Jupo » 28.5.2009 22:19

pistä vaikka googleen hakusana ilmamäärämittarin puhdistus...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 28.5.2009 22:27

ADY on kone on 4-piste ruisku, siinä ei ole mitään kumilaippoja.

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 29.5.2009 1:00

nonni:D se vaihtoehto sit ainakin pois..

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 29.5.2009 1:10

Ei vaan ilmamassamittarin puhdistus... melko laihoja vastauksia google antaa. Siis suurin kysymysmerkki on se, miten tuon liimalla tms. kiinni-isketyn mittarin saa eheänä irti.

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 29.5.2009 12:42

http://s288.photobucket.com/albums/ll18 ... ent=ee.jpg

eli tarkoitat tota numeroa 24 kuvassa.. MAF
mut mitä eroa on sit ilmamäärämittarilla VAF..

:DD

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 29.5.2009 15:25

Ilmamassamittari on se kuumalankatoiminen mitä löytyy yleisemmin uudemmista autoista. Se kirjaimellisesti mittaa koneeseen tulevan ilman massaa, tuo määrämittari mittaa vaan moottoriin tulevan ilman määrää. Massa lasketaan sitten paine- ja lämpöanturien kanssa.

Tuossahan on siellä ilmansuodattimen kanssa samassa boksissa sellainen julmettu läppäsysteemi, minkä akselin päässä tuolla ilmamääräkotelon sisällä on sellainen saunamittarin näköinen viisari mikä liikkuu kontaktipinnalla. Useammalla tuo kontaktipinta on kuluessaan ruvennut aiheuttamaan erinäköisiä ongelmia. Piirilevyyn isommat reiät ja "piirturi" käyttämättömälle alueelle. Sitä jousta ei varmaan kannata hirveästi ruveta vääntelemään minnekään :D
Viimeksi muokannut taggis, 31.5.2009 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 29.5.2009 17:55

juu tutkin tänää sitä,ja en uskaltanu alkaa ronkkimaan.. :D jotai spraytä ton puhdistamiseen oon nähnyt, tais olla CRC AIR MASS FILTER spray tai joku ton tapainen.. pitää mennä joku päivä ostamaan.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 29.5.2009 20:37

Tuohon taitaa käydä ihan kontaktinpuhdistusspray... toi ilmamassamittarimömmö on ihan niitä kuumalankoja varten. Ne on aika herkkiä liuottimiille ja vähän kaikelle muullekin :D

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 31.5.2009 13:31

Noniin, ilmamäärämittari on pyödällä... tiiviisti sen pirun muovikantensa kätköissä. On annettu lämpöä, mattopuukkoa ja ruuvimeisseliä mutta ei hievahdakaan. Muovinpalat vaan lentelee.

Ei tuota taida ehjänä irti saadakaan. U -malliset reunat kuoressa joilla on liimaa joka reunalla.

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 4.6.2009 2:20

sama homma,en ole keksiny miten tuon ehjänä sais..

macci86
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.4.2008 13:19

ViestiKirjoittaja macci86 » 1.7.2009 14:18

Yhden pienen palan sain halkaistua reunasta ja sitten jätin mokoman vimpeleen rauhaan kun vielä jotenkin toimii..

Onko joku siis oikeesti saanut tuon irti lämmittämällä tms muilla vippaskonsteilla?

macci86
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.4.2008 13:19

ViestiKirjoittaja macci86 » 7.7.2009 13:47

Haku on taas niin onneton että pistän tähän perää..

Ilmeisesti bensanpaineensäädin sökö kun kääntää virrat _on_ ja kun bpumppu lopettaa pyörimisen, niin bensanpaineet laskevat 0.2bar alle 6sekunnissa..? Vai ominaisuus?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa