Passat 3B ja Vettä apparinpuolen takalattialla.
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3B ja Vettä apparinpuolen takalattialla.
Eli tuommoisen huomasin tässänäin kun autoa putsailin,muualla vettä ei näytä/tunnu olevan.
Putsailin nuo vedenpoistoreiät,muuten ihan jees,mutta siinä tehostimen edessä oleva reikä oli ihan tukossa...johtuneeko vesi siitä?
Sitten,isompi onkelma,se ecuboksi.. Onko siellä mitään poistoreikää,nimittäin paskaa tuntui olevan aivan helvetisti..Eikä sinne kädet ja sormet mahdu,että mitenköhän sinne pääsis käsiksi,irroittelin parit ruuvit,mutta yksi ruuvi on siellä takana ja mahdoton saada irti.
Apuja kaivattaisiin ?!
Putsailin nuo vedenpoistoreiät,muuten ihan jees,mutta siinä tehostimen edessä oleva reikä oli ihan tukossa...johtuneeko vesi siitä?
Sitten,isompi onkelma,se ecuboksi.. Onko siellä mitään poistoreikää,nimittäin paskaa tuntui olevan aivan helvetisti..Eikä sinne kädet ja sormet mahdu,että mitenköhän sinne pääsis käsiksi,irroittelin parit ruuvit,mutta yksi ruuvi on siellä takana ja mahdoton saada irti.
Apuja kaivattaisiin ?!
..
Sen verran vielä tarkennusta,että irroitin akun tottakai poies,tuleekohan sen kanssa jotain onkelmia? Alkaa kyselemään jotain perkeleen koodeja jne?!
Muutenkin auto alkanut pitää ihmeellistä ääntä,pitänee ottaa videokuvaa,jotta viisaammat osaa sanoa missä on jotain mätää :)
Muutenkin auto alkanut pitää ihmeellistä ääntä,pitänee ottaa videokuvaa,jotta viisaammat osaa sanoa missä on jotain mätää :)
itellä sama ex passatissa
takalattialla vettä se nyt sitten loppupeleissä kummiskin oli sieltä etukaukalosta tullu missä akkukin on
ja kulkeutunut jotenki sinne takatilaan
akku pois ja käsillä isommat paskat pois sieltä ja huom siel on 2 tyhjennys putkee yks akun alla ja toinen muistaakseni siel jarrutehostajan alapuolella
ite ruiskuttelin painepesurilla ne kanavat auki et sai kaikki lehdet ja paskat pois sen jälkeen ei ilmestynyt auton sisään vettä.
eli itellä teki sen kun satoi kovin vettä niin se kaukalo täyttyin ja valui hiljallee tyhjäks
eli kovemmassa vesisateessa ei ehtiny tyhjennys putket vetää.
kovan sateen jälkeen ei näkyny paljoa vettä siellä mutta jos kävi kesken sateen kattomassa niin silloin sitä oli kiitettävästi.
huom siellä on sitte kuskin jalkatilassa maton alla joku sähkö boxi mihin voi päästä vettä jos tulvii sisälle eli matto pois ja tiirailemaan jos on vettä ollu sisällä reippaammin
takalattialla vettä se nyt sitten loppupeleissä kummiskin oli sieltä etukaukalosta tullu missä akkukin on
ja kulkeutunut jotenki sinne takatilaan
akku pois ja käsillä isommat paskat pois sieltä ja huom siel on 2 tyhjennys putkee yks akun alla ja toinen muistaakseni siel jarrutehostajan alapuolella
ite ruiskuttelin painepesurilla ne kanavat auki et sai kaikki lehdet ja paskat pois sen jälkeen ei ilmestynyt auton sisään vettä.
eli itellä teki sen kun satoi kovin vettä niin se kaukalo täyttyin ja valui hiljallee tyhjäks
eli kovemmassa vesisateessa ei ehtiny tyhjennys putket vetää.
kovan sateen jälkeen ei näkyny paljoa vettä siellä mutta jos kävi kesken sateen kattomassa niin silloin sitä oli kiitettävästi.
huom siellä on sitte kuskin jalkatilassa maton alla joku sähkö boxi mihin voi päästä vettä jos tulvii sisälle eli matto pois ja tiirailemaan jos on vettä ollu sisällä reippaammin
okei
Vettä oli siis sillä tavalla,että kädellä tunsi,että matto on märkä. Eli ei se lainehtinut onneksi,tosin nyt on villi veikkaus,että sitä vettä on päässyt sinne boksiin,kun on alkanut passatti taas kerran perkele sekoilemaan. Toimihan se nätisti 2500km....
Niin siitähän se tulee raitisilmakotelon kautta se vesi sisään jos vedenpoistoireiät on tukossa ja sitä tulee paljon! Vesi ei varmaankaan lainehdi siinä maton päällä, koska matto on imenyt suuren osan siitä vedestä. Kun irrottaa maton niin saat todennäköisesti jollain äyskärillä vettä kauhoa pois sieltä lattialta ja kuivatella mattoja pitkään. Matoissa on usean sentin paksuudelta eristeitä ja ne imevät vettä paljon. Todennäköisesti sitä vettä on siellä vähintään ämpärillinen ...
ahaa
Eli mitenkäs tuo helevetin matto lähtee irti???!?!?!
Meinaan tänä aamuna heräsin siihen,kun auto rullaili ikkunoita auki,huudatti hälyttimiä ja vilkut palaa koko helvetin ajan?
Mikä olis yksinkertaisin keino rullata se matto pois? Vesi-imuri löytyy joten vesi lähtenee nopsaan pois,se vaan että kauanko tuota kuivattelee`??
Saatana tämän auton kanssa on aina kusessa,viimeksi kun piti vilkkuja 24/7 päällä ja huudatti hälyjä,vaihdoin releen ja homma toimi sen 2,5tkm...
Meinaan tänä aamuna heräsin siihen,kun auto rullaili ikkunoita auki,huudatti hälyttimiä ja vilkut palaa koko helvetin ajan?
Mikä olis yksinkertaisin keino rullata se matto pois? Vesi-imuri löytyy joten vesi lähtenee nopsaan pois,se vaan että kauanko tuota kuivattelee`??
Saatana tämän auton kanssa on aina kusessa,viimeksi kun piti vilkkuja 24/7 päällä ja huudatti hälyjä,vaihdoin releen ja homma toimi sen 2,5tkm...
Mukavuusohjainlaite lepo..
Etupenkit pois, keskonsoli ja kynnyslistat irti ja matot ylös lattiasta, "mustekaloilla" roikkumaan vaikkapa kauhukahvoihin, sitten vaan kauhomaan vettä lattialta ja sisätilanlämmittimet huutaan vuorokaudeksi niin kyllä se siitä kuivuu. Sitä vettä on sitten myös takalattialla kaikella todennäköisyydellä. Mukavuusohjainlaitteen johtosarja ottaa myös kipeetä yllättävän nopsasti kun paskainen vesi imeytyy sen sisään.
Etupenkit pois, keskonsoli ja kynnyslistat irti ja matot ylös lattiasta, "mustekaloilla" roikkumaan vaikkapa kauhukahvoihin, sitten vaan kauhomaan vettä lattialta ja sisätilanlämmittimet huutaan vuorokaudeksi niin kyllä se siitä kuivuu. Sitä vettä on sitten myös takalattialla kaikella todennäköisyydellä. Mukavuusohjainlaitteen johtosarja ottaa myös kipeetä yllättävän nopsasti kun paskainen vesi imeytyy sen sisään.
Kannattaa samalla tarkistaa lämmityslaitteen puhaltimen moottori, sekin saa vettä sisäänsä jos raittarin aukosta vettä tulee. Jos se pyörii kankeasti, koita saada esim wurthin HHS 5000:tta suihkutettua alapuolella olevaan laakeriin ettei ensi talvena kärvähdä moottori. Moottori sijaitsee siellä hanskalokeron alla, kurkkaat apparin jalkatilaan niin pitäisi näkyä. Vai oliko siellä jokin perkuleen verhous..?
Niin mullakin oli että kun käden painoi lattialle niin matosta pursus vettä
eipä muuten toiminut yksikään sisävalo siina autossa enään
kävin kerran kovas vesisateessa kattomassa konepellin alle ja voi helvetti siellä oli vettä akun puoleenväliin muistaakseni ulottui vesi
tuli muuten pikku paniikki että millä helvetillä sitä vettä sieltä äyskäröi pois kun oli vielä työpaikan parkkiksella no paita pois ja sillä imettää sitä pois..................
ELI TARKISTAKAA KAIKKI MUUTKIN KENELLÄ ON PASSATTI TAI AUDI A4 tai vastaava että ne tyhjennys reijät on KUMMATKIN auki
sitä ei moni usko kuinka nopeasti se kaukalo täyttyy (minäkään en olisi ikinä uskonut)
mutta nyt tiedän. eikä ole kivaa kuivatella/korjata sen tuomia tuhoja
eipä muuten toiminut yksikään sisävalo siina autossa enään
kävin kerran kovas vesisateessa kattomassa konepellin alle ja voi helvetti siellä oli vettä akun puoleenväliin muistaakseni ulottui vesi
tuli muuten pikku paniikki että millä helvetillä sitä vettä sieltä äyskäröi pois kun oli vielä työpaikan parkkiksella no paita pois ja sillä imettää sitä pois..................
ELI TARKISTAKAA KAIKKI MUUTKIN KENELLÄ ON PASSATTI TAI AUDI A4 tai vastaava että ne tyhjennys reijät on KUMMATKIN auki
sitä ei moni usko kuinka nopeasti se kaukalo täyttyy (minäkään en olisi ikinä uskonut)
mutta nyt tiedän. eikä ole kivaa kuivatella/korjata sen tuomia tuhoja
Ainakin osaan 3bg passatteja, A4:ia ja A6:ia tehdään tehtaan laskuun kampanjakorjaus jossa poistetaan autoista vedenpoistoaukoissa olevat kumiset tötteröt, ne kun tukkeentuvat lehdistä, havunneulasista ym ryönästä aivan takuuvarmasti vaikka kaukaloa kuinka puhdistaisi. Tein vastaavan homman vime viikolla -02 A6:een.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
No prkl nyt se sitten sen teki eli matkustajan puolen lattiat audissa lainehtii vedestä. Akku irti ja poistoputkien tarkastus ja hyvinhän ne perkele vetää ja koko kaukalo täysin kuiva.
Mistä tätä vettä oikein tulee? Onko ilmastoinnin kennolla joku oma viemäri vai oisko vaan valunut lasilta ilmansuodattimen läpi kanavaan ja sieltä sitten lattialle?
Asiaan liittyvä kysymys: Miten A6:sta irrotetaan etupenkki? Akku kannattaa ilmeisesti olla irti koko operaation ajan ettei tule turvatyynyvaroitusta vai miten se nyt oli???
Kaikki vinkit otetaan vastaan. Olenkin tässä lukenut muutaman ketjun läpi, mutta täsmäneuvoja saa edelleen antaa.
Mistä tätä vettä oikein tulee? Onko ilmastoinnin kennolla joku oma viemäri vai oisko vaan valunut lasilta ilmansuodattimen läpi kanavaan ja sieltä sitten lattialle?
Asiaan liittyvä kysymys: Miten A6:sta irrotetaan etupenkki? Akku kannattaa ilmeisesti olla irti koko operaation ajan ettei tule turvatyynyvaroitusta vai miten se nyt oli???
Kaikki vinkit otetaan vastaan. Olenkin tässä lukenut muutaman ketjun läpi, mutta täsmäneuvoja saa edelleen antaa.
Itellä oli kuskin takana lattialla vettä kun kädellä paino niin pursus vettä maton alta.
Otin akun irti ja poistin kaikki lehdet ja muut roskat sieltä, vaikkei paljoa ollutkaan.
Kannattaa tarkistaa konepellin avausvaijerin läpivientikumi kuskin nurkasta. Itellä oli se lähtenyt pois paikoiltaan ja vielä sisäpuolelle että kaikki vesi joka tuli tuulilasilta tippui suoraan sen vaijerin päälle josta valui todennäköisesti sisään. Viikossa on kuivanut takajalkatila hyvin eikä enää näyttäisi tulevan lisää vetta tuonne.
Otin akun irti ja poistin kaikki lehdet ja muut roskat sieltä, vaikkei paljoa ollutkaan.
Kannattaa tarkistaa konepellin avausvaijerin läpivientikumi kuskin nurkasta. Itellä oli se lähtenyt pois paikoiltaan ja vielä sisäpuolelle että kaikki vesi joka tuli tuulilasilta tippui suoraan sen vaijerin päälle josta valui todennäköisesti sisään. Viikossa on kuivanut takajalkatila hyvin eikä enää näyttäisi tulevan lisää vetta tuonne.
Tyhjennysventtiilit: AUKI
Konepellin vaijerin suoja: PAIKALLAAN
Akkukaukalo: KUIVA
Mistä tätä vettä oikein tulee? Kuivasin sisätilat ja kaadoin kastelukannulla vettä auton päälle ja kaikki toimii erinomaisesti. Turhauttaa kasata tuota autoa uudestaan kun itse vikaa ei ole vielä edes paikallistettu. Pitänee taas seuraavan sateen jälkeen kuivailla koko auto.
Kertauksen vuoksi mitkä ne on nyt ne A6:sen heikot paikat tämän sadeveden suhteen:
Akkukaukalon tyhjennys tukossa > Täyttyy vedellä > jostain raosta sisään
Ovien ikkunoiden tiivisteet
Onko muita paikkoja?
Konepellin vaijerin suoja: PAIKALLAAN
Akkukaukalo: KUIVA
Mistä tätä vettä oikein tulee? Kuivasin sisätilat ja kaadoin kastelukannulla vettä auton päälle ja kaikki toimii erinomaisesti. Turhauttaa kasata tuota autoa uudestaan kun itse vikaa ei ole vielä edes paikallistettu. Pitänee taas seuraavan sateen jälkeen kuivailla koko auto.
Kertauksen vuoksi mitkä ne on nyt ne A6:sen heikot paikat tämän sadeveden suhteen:
Akkukaukalon tyhjennys tukossa > Täyttyy vedellä > jostain raosta sisään
Ovien ikkunoiden tiivisteet
Onko muita paikkoja?
Minun Passatissa vedet tuli takajalkatilaan takaovien sisäpahvin takaa. Eli siellä oven sisällä on sisäpelti, jonka saumaaina oli kuivanut. Rankemmalla sateella tuli vedet sisään. Nyt pitäisi toinenkin puoli tiivistää. Kokeileppa ruiskuttaa vettä pelkästään oven lasiin jonkin aikaan.
Kaverin Passatissa oli ilmastoinnin vedenpoistoputki rutussa ja tukossa. Sen vuoksi pelkääjän puolen lattia kostui.
Kaverin Passatissa oli ilmastoinnin vedenpoistoputki rutussa ja tukossa. Sen vuoksi pelkääjän puolen lattia kostui.
Itse epäilen kyllä että vuoto on edessä sillä matto oli edestäkin märkä ja poikkeuksellisen korkealtakin. Takalattialla oli vettä oli vähintään se 10 litraa. Tuskin se sieltä siirtyisi kovin pitkälle ylämäkeen vaikka kuinka jarruttelis.
Oisko kellään kuvaa tai edes tietoa missä se ilmastoinnin viemäri A6:ssea ois. Sen vois tarkastaa kun muistaakseni ei ole lätäkköä näkynyt auton alla koko kesänä.
Oisko kellään kuvaa tai edes tietoa missä se ilmastoinnin viemäri A6:ssea ois. Sen vois tarkastaa kun muistaakseni ei ole lätäkköä näkynyt auton alla koko kesänä.
Ainakin passatissa se vesi kulkee edestä taakse ja takaa eteen aivan samalla lailla, etumatto on sellaisen styroxpalan päällä että näyttäisi olevan korkeammalla kuin takana. Lattia on kuitenkin tasainen ja takalattia yhteydessä etujalkatilaan. Vesi kulkee myös yllättävän kivasti äänieristematon sisällä ylöspäin. Voi se vuoto siltikin olla siellä kojetaulun alla.
Oletko tsekannut sisäpistokkeen johdon läpiviennin jos sellainen on? Kerran kuullut myös että olivat poranneet sisäpistokkeen ruuvin ilmastoinnin kondenssiveden poistoputkeen, auton mallia/merkkiä en muista.
Oletko tsekannut sisäpistokkeen johdon läpiviennin jos sellainen on? Kerran kuullut myös että olivat poranneet sisäpistokkeen ruuvin ilmastoinnin kondenssiveden poistoputkeen, auton mallia/merkkiä en muista.
Sisähaara tulee läpi samasta reiästä kuin ilmastoinninputket eli aika korkealta, mutta se sauma ei todellakaan ole tiivis. Ja ei pitäisi olla tyhjennysputki puhki sillä irrotin sisäpistokkeen tänään ja ruuvinkärjet oli pehmesteiden sisässä.
Onhan nuo etu ja takatilat aivan yhteydessä joten voihan se vesi olla tullut mistä vaan. Kosteutta tosiaan löytyi hankalokeron takaa 15 sentin korkeudesta etulattiasta kun takana tosiaan vedenpinta oli jo maton pinnan yläpuolella. Ilmeisesti vino taaksepäin tuo lattia. Matto oli aivan yhtenäinen kappale edestä taakse ja valettu vaahdosta täsmälleen lattian muotoihin. Edessä ei ollut mitään styroksia, samaa valettua vaahtoa maton alapinta. Tuota äänieristettä oli paksuimmillaan varmaan 15 cm ja olihan se imenyt vettä kivasti. 3 päivää sitä puristelin, imuroin ja lämmitin ennenkuin alkoi kuivumaan.
Tietääkö kukaan mikä yksinäinen sähkökomponentti siellä maton alla, matkustajan penkin alla on ruuvattuna siihen poikkipalkin takapintaan. Musta boschin boksi, noin hubbabubba purkkapötkön kokoinen, liitin toisessa päässä johon meni kaksi ohutta johtoa jotka liittyivät paksuun johtosarjaan joka meni muistaakseni keskikonsoliin. Oikeastaan ainoa komponentti joka saattoi saada osumaa vesivahingosta johtosarjoja nyt tietenkin unohtamatta. Kaikki kyllä tuntuu toimivan vielä ihme kyllä. Onneksi ei ollut liitoksia tuolla lattialla ollenkaan.
Onhan nuo etu ja takatilat aivan yhteydessä joten voihan se vesi olla tullut mistä vaan. Kosteutta tosiaan löytyi hankalokeron takaa 15 sentin korkeudesta etulattiasta kun takana tosiaan vedenpinta oli jo maton pinnan yläpuolella. Ilmeisesti vino taaksepäin tuo lattia. Matto oli aivan yhtenäinen kappale edestä taakse ja valettu vaahdosta täsmälleen lattian muotoihin. Edessä ei ollut mitään styroksia, samaa valettua vaahtoa maton alapinta. Tuota äänieristettä oli paksuimmillaan varmaan 15 cm ja olihan se imenyt vettä kivasti. 3 päivää sitä puristelin, imuroin ja lämmitin ennenkuin alkoi kuivumaan.
Tietääkö kukaan mikä yksinäinen sähkökomponentti siellä maton alla, matkustajan penkin alla on ruuvattuna siihen poikkipalkin takapintaan. Musta boschin boksi, noin hubbabubba purkkapötkön kokoinen, liitin toisessa päässä johon meni kaksi ohutta johtoa jotka liittyivät paksuun johtosarjaan joka meni muistaakseni keskikonsoliin. Oikeastaan ainoa komponentti joka saattoi saada osumaa vesivahingosta johtosarjoja nyt tietenkin unohtamatta. Kaikki kyllä tuntuu toimivan vielä ihme kyllä. Onneksi ei ollut liitoksia tuolla lattialla ollenkaan.
Itsellä -99 mallissa tuli vesi tuli todennäköisesti sisäilmansuodattimen juuresta. Repsikan puolen takajalkatilaan etujalkatilan kautta. Vedin siihen sikaa sen mitä pystyi. Sinne taakse ei tietysti saa jos ei irroita koko koteloa. Ja yksi asia minkä myös tein. Ei koskaan autoa parkkiin nokka ylämäkeen, varsinkaan jos vähänkin sateenvaaraa. Vedentulo ainakin mulla loppui siihen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 54 vierailijaa