KW variant 1 kertokaa kokemuksianne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

KW variant 1 kertokaa kokemuksianne

ViestiKirjoittaja MIKU » 22.8.2005 19:31

Oisko hyvä hankinta?

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 22.8.2005 20:19

Var 2 suoraan vaan ei hinnan ero ole kauhia. searchilla aiheesta löytyy juttua aika paljon.

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 22.8.2005 22:17

Taas kerran on pakko kysyä että minkäs prkleen takia kannattaisi maksaa ekstraa siitä ulosjouston jäykkyyden säätömahdollisuudesta, jos tarkoitus on ruuvata jäykkyys asennettaessa siihen perinteiseen puoliväliin ja ajella maailman tappiin säätöihin koskematta?? Jos taas säätöjä kaipaa, niin kannattanee suunnata katse siihen Var. kolmoseen.
Ykkönen on varmasti aivan hyvä valinta jos KW:tä haluaa ;)

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 23.8.2005 15:01

Olen aika samaa mieltä et tuskinpa sitä ulosjoustoa tulee
muutettua kuitenkaan.

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 23.8.2005 16:57

Itse oon kyllä vähän eri säätöjä kokeillut ja nyt melkein kokonaan on pehmeilmillään.

jopokka
-
Viestit: 52
Liittynyt: 20.7.2005 19:40

ViestiKirjoittaja jopokka » 25.8.2005 12:36

Itelle ainakin pettymys. Perä on säädettynä niin ylös kuin saa ja silti perä liian maassa ja rengas lokarin sisällä. (Kw:n asennusohjeiden mukaan pitäisi kyseisessä säätöasennossa olla muutamia senttejä ylempänä.) Keula taas säädettynä niin alas kuin ilman muutos sarjaa saa laittaa mutta menee noin 3cm perää ylempänä...

Saman asian olisi ajanut jokin 500€ halvempi ei säädettävä, kun joka tapauksessa jää kyseiseen asentoon.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 25.8.2005 13:59

Itellä on Variante 1 ja oon todella tyytyväinen eli iskarit on kyll tehtaalla jo säädetty jousiin nähden ihan kohdalleen. Tietenkin jos haluu niin saahan sitä enemmän "Respectiä" kun on tosi säädettävä alusta, mutta ittelläni ei ainakaan riittäisi mielenkiintoa säätää iskareita varsinkin kun toi variante 1 toimii jo noin hyvin.

Säätövara on jousta vaihtamatta optimista kuitenkin todella pieni jos haluaa että jousitus vielä toimii kunnolla. Eikä rajottamalla ulosvaimennusta pitäis alkaa tekemään kallistuksen vakaajan työtä..

Jos ei halua panostaa variante 3seen ja säätää kohdalleen niin mielummin käyttäisin ne rahat pusliin tai kallistuksen vakaajiin.. Tietysti tässä voi olla autokohtaisia eroja kuinka kohdalleen iskarien säätö on hierottu tehtaalla mutta ainakin VR6 golffissa pelaa hyvin.

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 25.8.2005 21:51

Toi Variante 1 ois kyllä varmaan hyvä ostos itsellekkin. Ei kiinnosta säätää kun korkeutta. Tosin jos hintaero on kovin pieni niin sitten on asia erikseen.

Jarkko H
-
Viestit: 494
Liittynyt: 26.7.2003 11:57

ViestiKirjoittaja Jarkko H » 26.8.2005 0:10

ykköstä oon kokeillut, mut en kakkosta. kuitenkin mielestäni ykkönen on hieman liian tiukka arkipäiväiseen ajoon. kakkosen ottaisin nykyisellä hintaerolla, ja säätäisin pehmeimmälle.
Keulan saa tarpeeksi alas ja ylös, mutta perää ei.
Ja autona siis iv gti.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 24.8.2007 21:36

Nyt tuli sellainen tilanne eteen että takaa antautui toinen Bilsteinin sprintti (70tkm,paljon vai vähän?) ja ajattelin sitten jos asentaisin säädettävän tilalle.
Paras varmaa pistää kokonaan uusiksi kun koko alusta on ollut yhtä pitkään alla.
No, kysymys onkin että toimiiko tässä maassa ajatus että kesäksi tonttiin ja talvella ylemmäs oikeesti?
Himo tosiaan olis säädettävään koska: Nykyinen asettui nippanappa sopivaan suhteeseen etu ja takapään osalta,mutta mites seuraava mahdollinen ja kivahan olis hienosäätää oman maun mukaisesti.
Sitten toiseksi olis että kesällä niin pirun alas kun saa ja talveksi ylös,sattuneesta syystä.
Toimiiko käytännössä näin.Ja erityisesti KW V1 kiinnostaisi enemmän koska tuskin koskisin muihin säätöihin.

Lisäkysymys että onko Sachsilla säädettäviä alustoja?Ja jos on tekeekö niillä mitään?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 24.8.2007 22:25

Ykkönen ollut Passatissa prkleen hyvä: hyvä kompromissi jämäkkyyttä ja mukavuutta. Eikä ole valittamista etteikö saisi tonttiin, takapäässä säätövara on järjetön. Käyttöautoon varsin riittävä ja hintaero nykyään 1 ja 2 välillä on melkoinen?

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 24.8.2007 22:45

Asiaa!
Turhat säädöt vaan pois. Ai hintaeroakin olis jo nykyään?
Mistäs nyt kannattaa sit hankkia satsi?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 25.8.2007 9:28

Ykköselle ääni täältäkin. Tosin ei IV Golffia saanut tarpeeksi alas...mutta oli joku V6 moga vaan. :)

Harrilta varmaan saa aika kilpailukykyiseen hintaan. Sieltä itse ainakin hommasin.

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 25.8.2007 10:52

ykkönen ollu nyt n. 50 tkm alla ja hyvinhän se vielä pelittää. ja tarpeeksi tonttiinkin saa kyllä..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 25.8.2007 10:56

itellä kakkonen ja edestä saa kyllä todella alas, takaa joutu ottaa säätöpalikatkin pois että sai sopivalle korkeudelle =)

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 25.8.2007 10:58

Pitääpä katella tuota settiä.Saa nähdä kuin loppu toi nykyinen alusta on.Pahalta näyttää,mehut tulleet pihalle...

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 25.8.2007 12:50

Eikös bilstein pitänyt olla laatukamaa? Jos iskari kestää vain 70 tkm, niin taitaa aikas paskaa olla. Sillävaan, että itsekin sijoitin vastaaviin pamppuihin.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 25.8.2007 13:52

Joo en tiedä mikä siihen on tullut....Reilu 3 vuotta ja 70tkm.Mutta alusta tuntunut edelleen ihan hyvältä,tuo yksi vaan antautui.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 25.8.2007 14:23

Itse tilasin alustan tuolta. _Todella_ nopea toimitus ja postikulut 40€ kotiin tuotuna.

Edit: Eli jos linkki menee vanhaksi niin myyjänä oli auto-trend.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 25.8.2007 14:44

Turhaa vaan enää saksasta tilailla kun saa esim. Harrilta samaan hintaan eikä tarvitse saksaan sitä alustaa kikkailla mahdollisissa takuuasioissa.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 25.8.2007 18:19

Kyyti on hyvää ku alla on kw variante 1. Hurjan matalaksi ei saa. Itsellä kierretty pohjaan asti.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 25.8.2007 20:02

Mitä tarkoittaa hurjan matalaksi? Ei taida joo saksasta kannattaa hommata nykyisin.
En tiedä miten sit säätö riittää tohon profiilin 1.8T nelkkuun?Ei niitä pyöriä tarvi upottaa lokareiden sisään mutta hyvin lähelle kyllä.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 25.8.2007 20:14

eBayssä on paljon myynnissä vanhaa KW:n teräsversiota. Suomen talvea ajatellen tuo uudempi rosterinen on fiksumpi valinta...

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 26.8.2007 13:30

Ite oon tykänny V1:en alustasta tuossa passatissa erittäin paljon. Just sopivan jämäkkä ja kuitenkin mukava. Takana pari senttiä lisää kierrettä, niin sais jo tosi matalaksi. Tuossa kuva galleriasta:
http://ffp-motorsport.com/kavijat/index.php?id=1379
Luulisin että audin saa yhtä matalaksi ja passatissa eturengas jo hieman lokarin sisässä. Ja renkaathan on 225/35-19.
Viimeksi muokannut T.Hell, 26.8.2007 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 26.8.2007 13:36

tuo riittäis mulle,nyt kun se rahan vielä loihdin...

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 26.8.2007 18:19

Varteenotettava vaihtoehto on myös Vogtlandin korkeussäätöinen. Hitusen KW:ta edullisempi ja jos Teukan auto on just oikean ikäinen/tyyppinen A4T, niin sillon on tarjolla myös alusta iskarinsäädöllä huomattavasti KW:N variante kakkosta edullisemmalla hinnalla.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 26.8.2007 18:35

Kerroppa lisää? Lisäsin vuosimallinkin profiiliin.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 26.8.2007 22:38

Audi A4, Typ 8E, Limousine und Avant 4 und 6 Zyl. (Frontantrieb und Quattro) 08.00 ->

Toteutuuko tämä yhtälö? Jos toteutuu, niin ei tartte edes tonnia uhrata että saa iskarin jäykkyyssäädönkin.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 27.8.2007 7:51

Ei taida tuon mukaan olla aivan tarpeeksi uusi etuveto 1.8T B5 sedan,vaikkakin facelifti onkin.
Lieneekö enää eroja kuitenkaan faceliftien välillä Vai olikos tuo nyt kuitenkin jo B6 koppaa muuten?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 27.8.2007 8:10

B5 = 8D, B6 = 8E

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 27.8.2007 9:57

Noi muut coiloverit sitte menee B5/95-98 vuosimalleihin että sulla on joku "välimalli". G&M:ltä saa rosteristakin sitten edullisempaan 634€:n hintaan.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 14.10.2007 20:32

Var1 ollu alla viime joulusta lähtien vakiorengastuksella (15" "matalaprofiilit) 3b:ssä ja juurikaan moitetta ei ole antaa Ajettu nyt n. 20tkm. Ite vain tein mokan ja valittin kevyemmän akselipainon jousilla, kun kuitenkin auto on jonnin verran raskaampi kuin vakiona kiitos extra bitumin ja poppien. Perse makaa maassa vaikka säätö maksimissa.

Nyt pitäisi ostaa uusi sarja, vastausta tarjouspyyntöön odotellaan Harrilta... ;-)

Mandu
-
Viestit: 56
Liittynyt: 31.8.2006 12:12

pahasti OT

ViestiKirjoittaja Mandu » 16.10.2007 11:52

[OT]
ykköstä oon kokeillut, mut en kakkosta. kuitenkin mielestäni ykkönen on hieman liian tiukka arkipäiväiseen ajoon.
olen kokeillut molempia ja ykkönen ei todellakaan ole liian tiukka arkipäiväiseen ajoon =) viikonloppu-cruisingeissa kakkosta on mukava kokeilla ;)
enkä puhu nyt alustoista!
[/OT]

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 16.10.2007 20:13

Missä on halvimmat hinnat noilla kw madallussarjoilla, lähinnä sitä var1 :sta etsin, myös saksalaiset kaupat käyvät, onko jotakin luotetuksi todettua?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 16.10.2007 20:52

Slamitin Harri myy samaan rahaan alustoja kun saksalaiset. Ja alustat tulee luotettavasti.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 16.10.2007 22:24

Slamitin Harri myy samaan rahaan alustoja kun saksalaiset. Ja alustat tulee luotettavasti.

Täältäkin ääni harrille. :)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 16.10.2007 22:59

ja täältä =) jonkin verran tavaraa sieltä tilanneena =)

jarppa2
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.5.2006 19:03

ViestiKirjoittaja jarppa2 » 18.5.2008 11:01

Asensin kolmos koriseen farmari golffiin kw var1:sen ja etupää tippui nätisti alas kaaresta vanteen keskelle290mm ja säätövaraa jäi vielä. Mutta takana säätö on tapissa ja kaaresta vanteen keskelle 335mm se jäi turhan ylös. Vanteen ja renkaan väliin jäi vielä reilusti tilaa ja ei näytä hyvältä. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ettei takapää laskeudu juuri mihinkään?

jeikoo
-
Viestit: 45
Liittynyt: 21.3.2009 9:19

ViestiKirjoittaja jeikoo » 21.5.2009 19:28

Tänään vaihdettiin golffiin variante 1, edestä tippui oikein nätisti ja säätövaraa jäi paljon vielä, mutta takaa kierrettiin tappiin asti ja madallus vain 35mm vaikka ohjeiden mukaan säätövaraa pitäs olla paljon enemmän! Muilla samaa ongelmaa?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 21.5.2009 20:22

^ Nelivedon ominaisuus. Ota sieltä nyt ainakin se säätökiekko pois välistä niin saat hieman alemmas.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 21.5.2009 20:23

Nelikossa moni jättää snne taakse niitä tarpeettomia lätkiä jousen alapuolelle.

jeikoo
-
Viestit: 45
Liittynyt: 21.3.2009 9:19

ViestiKirjoittaja jeikoo » 21.5.2009 20:43

Joo ne lätkät jäi meilläkin paikoilleen sinne jousen alle!

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 23.5.2009 15:09

kokemusta 1:stä, 2:sta

1 oli yllättävän löysä tuohon autoon. Melkein yhtä löysä kuin vakio sportti-iskarit+madallus jouset! Ainut ero, että pidemmissä kaarteissa ei kallista yhtä paljon. Ideana oli, että ostan jäykemmän alustan, jossa renkaat eivät raavi kaariin, mutta ihan samalla tavalla raapii.

2 taas mielestäni toimii tosi kivasti tuossa toisessa autossa. Tosin tuo vielä konin iskareilla joita kehuttu paremmiksi

3: en ole vielä päässyt testaamaan, vaikka yhdessä autossa sellainen on alla.

dosentti
-
Viestit: 70
Liittynyt: 3.2.2004 19:16

ViestiKirjoittaja dosentti » 24.5.2009 14:36

Eipä noita säätöjä hirveesti tarvii jos vain kadulla ajelee eli se kw ykkönen on varmasti hyvä valinta.
Itse kun käyn radalla jonkun verran kiertämässä niin laitoin kw:n clubsportin ja oikein säädettynä oon kyllä ollut enemmän kuin tyytyväinen!

Sen verran on talvikäytöstä kokemuksia että säätölautaset tuppaa hapettumaan talven aikana niin pahasti ettei tahdo keväällä liikkua enää mihinkään suuntaan ilman väkivaltaa.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 24.5.2009 14:41

Kw:n nykynen ongelma alkaa olemaan kestossa, tuntuu että vuosi ja alusta tahtiin menee rikki, vaikka korkeuskin on säädetty puoliväliin tehtaan suosittelemaa säätöaluetta. Sitten jousia paukkuu poikki takaa sellaiseen tahtii että hirvittää.

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 24.5.2009 15:09

itsel oli kans var 1 kolmisen vuotta nelosgolffis, hyvin se kesti sen melkein koko ajan, sit meni melkee samaa jamaa molemmat takaiskarit ja toinen takajousi. vaihdoin sit koko alustan kun halusin säätövaraa alaspäin lisää, mutta täytyy sanoo että nykyinen fk:n highsport on kyl pirusti huonompi ajettava ja löysempi rimpula kuin kw:n var 1.

Raabjorn
-
Viestit: 233
Liittynyt: 25.7.2003 18:32

ViestiKirjoittaja Raabjorn » 24.5.2009 17:18

Itsellä tulossa kw var 2 autoon. Paikallinen jälleenmyyjä sanoi "että se parin sadan euron sijotus tuossa hinnassa kannattaa" Juurikin noiden konin tolppien takia. Olin siis tilaamassa var 1. Edellisessä IV golffissa oli var 2 ja ei kyllä oo pahaa sanottavaa. Ainut miinus oli että perä jäi mielestäni yllättävän korealle, vaikka säädöt oli tapissa. Katsotaan nyt miten ne tuon pirkkavolkkarin alle asettuu..

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 24.5.2009 17:55

Kw:n nykynen ongelma alkaa olemaan kestossa, tuntuu että vuosi ja alusta tahtiin menee rikki, vaikka korkeuskin on säädetty puoliväliin tehtaan suosittelemaa säätöaluetta. Sitten jousia paukkuu poikki takaa sellaiseen tahtii että hirvittää.

Taidat Jonde olla ainoa ihminen, kuka niitä tuohon malliin saa tuhottua... ;)

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 25.5.2009 18:03

Vähän menee taas ohi aiheen mutta kuitenkin.

Itsellä on 3b:ssä KW street comfort, joka on siis vastaava kuin var2 mutta pehmeämpi ja säätövaraa vähemmän. Päivääkään ole katunut. Sopivan jämäkkä ja varsinkin kovemmassa vaihdissa tuntuu kuin kiskoilla ajaisi = pysyy tiessä. Vaikka jollakin sivutiellä tuli yhteen monttuun ajettua aika reippaasti niin kasassa kesti vannekkin :).

Vaikkakin var1 oli ekana oma vaihtoehto niin street comfortin mukavuus vei voiton, Vaikkei se mikään löysä olekaan ja vois pehmeempikin olla. Mutta tehtaan suosituksilla se on mukavan jämpti ja hampaat pysyy suussa.

AInut miinus on perän säätö. Vaikka perä on alimmillaan niin silti ei tippunut vakiosta kuin ehkä -20mm? Keula on nyt sentin alempana ja säätövaraa vielä oisi. Tarkotus tosin olisi ottaa ne säätökiekot pois takaa mutta kärsiikö siitä iskarit?

Suosittelen sitä ja harri myi :)

jeikoo
-
Viestit: 45
Liittynyt: 21.3.2009 9:19

ViestiKirjoittaja jeikoo » 28.5.2009 17:03

Mullaki tosiaan tiputti takaa sen 20mm..auttaskohan asiaa jos laittas taakse säädettävät koiranluut? Vai hyödyttääkö mitään?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa