mk1 golffin jarrupaineensäätimestä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jeba
-
Viestit: 117
Liittynyt: 22.5.2009 18:36

mk1 golffin jarrupaineensäätimestä

ViestiKirjoittaja jeba » 22.5.2009 18:40

eli mikä järjestys on putkilla?samalla puolella 3 putken paikkaa.eli mihin niistä tulee pääsylinteriltä tuleva putki?omasta kun joku oli heivannut moisen mäkeen(paha kattoo mallia) ni piti uus hommata et saa leiman.
Kiitos etukäteen!!

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 22.5.2009 18:59

Etkan mukaan ekaan ja päädyssä olevaan tulee pääsylkyltä.

-78 ei etkan mukaan sitten kuulu paineensäädintä, onkos sulla akselissa korvake?

jeba
-
Viestit: 117
Liittynyt: 22.5.2009 18:36

jarrupaineensäädin

ViestiKirjoittaja jeba » 22.5.2009 19:31

o.k. mut kun säätimessä on paikka kolmelle putkelle??eli pääsylinteriltä tulis yhdellä putkella säätimelle??rekisteröintikatsastuksella kävin ja hylky tuli ku ei ollu paineensäädintä...1.3 koneisissa ja siitä isommissa tarvii kai säädin olla??.ja taka akselilla on paikka/korvake??

oho.onhan siinä päädyssä paikka.mut siellä on pieni talttapäinen ruuvi??
Viimeksi muokannut jeba, 22.5.2009 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 22.5.2009 19:38

Ei mulla ainakaan 83 mallissa 1.6 koneen kanssa ole säädintä, eikä ole sille edes paikkaa.

mpo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 23.7.2003 9:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja mpo » 22.5.2009 19:59

-82 1.5 automaatissa oli säädin..
Mutta ei normaali "isolohkoissa" normaalisti ole ollut säädintä mitä itse olen niitä nähnyt..

jeba
-
Viestit: 117
Liittynyt: 22.5.2009 18:36

ViestiKirjoittaja jeba » 22.5.2009 21:12

o.k.
taidan kuitenkin alkaa laittaan säädintä paikalleen (ku se jo tuli hommattua)et saa insinjöörin tyytyväiseks ja auton rekisteriin/kilpiin.....

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 23.5.2009 17:21

Ei sitä säädintä tarvitse laittaa katsastajan saamiseksi tyytyväiseksi, kyllä tuollaisen muutoksen vaatimiseksi pitää olla perusteita. Sitten säädinmalleissa on eri pyörän sylinterit kuin ilman säädintä.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 23.5.2009 20:09

Tietääkö kukaan kokemuksesta mitä käy jarrutasapainolle, kun tuollaseen ilman säädintä olevaan nakkaa levyt taakse.

jeba
-
Viestit: 117
Liittynyt: 22.5.2009 18:36

ViestiKirjoittaja jeba » 23.5.2009 20:35

joo o.mulla on rummut takana.toi nyt oli tsoukkina heitetty et "saa insinjöörin tyytyväiseks"
ehkä kuitenkin "helpoin"keino saada kilvet/rekisteriin ilman mitään "paperisotia"
tiedän kyllä et asiassa on kaksi tapaa saada sama lopputulos mut miksi alkaa taisteleen.....?

eikä kiitos mitään katsastusjeesusteluja!!tähän topikkiin!

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 24.5.2009 2:36

http://s29.photobucket.com/albums/c290/ ... 2small.jpg

Selventääkö? ymmärtääkö? Ainaki omasta mielestä olen laittanut samoihin paikkoihin putket takasi ku mistä otinki,eli tuossa pääsylinteriltä tulevat paikallaan

jeba
-
Viestit: 117
Liittynyt: 22.5.2009 18:36

ViestiKirjoittaja jeba » 24.5.2009 9:41

asia ratkaistu.kiitokset vastauksista+kuvasta.
tästä on hyvä jatkaa.

jarrut löyty,Kiitos "loputon viha" kuvasta.noin ne putket mullakin tuli.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.4.2012 10:29

Nostetaan topikkia...

Katsastuksessa aina jaksetaan valittaa avokkaan takajarruista.
Tehoa niissä on molemmin puolin joka vuosi 0.6 (ja edessä 2.3)
Käsijarrussa voima kipusi 1.5:n tuntumaan.

Paljonko toi jarruvoima pitäis olla normaalisti?
Rummut ja kengät uusittu, sylinterit vaihtoon?

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 2.5.2012 11:08

Onko madallettu tai käytetty jousta irti jarrupaineen säätimestä?
Ittellä ainakin jousen kiinnitys paikkaa siirtämällä saa säädetty takajarrujen ottavuutta joskus olleet jopa liiankin takapainoiset.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 2.5.2012 15:44

Tässä mallissa ei ole takana säädintä.
Ilmeisesti se on pääsylinterin yhteydessä?

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 2.5.2012 23:05

Jos säädin on pääsylinterin yhteydessä, niin se on noin 5cm korkea palikka sylinterin ja jarruputken välissä, joten helppo huomata.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 3.5.2012 17:26

Jos säädin on pääsylinterin yhteydessä, niin se on noin 5cm korkea palikka sylinterin ja jarruputken välissä, joten helppo huomata

Sellaset mokkulathan siel oli.
Pitänee repiä ne pois :D

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.7.2012 14:25

Enpä oo viel repiny niitä pois.

Edelleen kyselen onko toi 0.6kN normaali jarruvoima taakse?
Classic partsissa taitaa maksaa joku 140€ uudet mokkulat, tai sit katoin väärin...

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 14.7.2012 15:46

Mulla oli katsastuslappuun merkattu taakse molemmin puolin 1.6kN käyttöjarru ja kässäri 0.9kN, mutta mulla ei ole minkään näköistä säädintä matkalla.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.7.2012 17:14

Kyllä se vissiin sit kannattaa ottaa pois välistä


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa