KW variant 1 kertokaa kokemuksianne
Valvoja: ffp jäsenet
KW variant 1 kertokaa kokemuksianne
Oisko hyvä hankinta?
Taas kerran on pakko kysyä että minkäs prkleen takia kannattaisi maksaa ekstraa siitä ulosjouston jäykkyyden säätömahdollisuudesta, jos tarkoitus on ruuvata jäykkyys asennettaessa siihen perinteiseen puoliväliin ja ajella maailman tappiin säätöihin koskematta?? Jos taas säätöjä kaipaa, niin kannattanee suunnata katse siihen Var. kolmoseen.
Ykkönen on varmasti aivan hyvä valinta jos KW:tä haluaa ;)
Ykkönen on varmasti aivan hyvä valinta jos KW:tä haluaa ;)
Itelle ainakin pettymys. Perä on säädettynä niin ylös kuin saa ja silti perä liian maassa ja rengas lokarin sisällä. (Kw:n asennusohjeiden mukaan pitäisi kyseisessä säätöasennossa olla muutamia senttejä ylempänä.) Keula taas säädettynä niin alas kuin ilman muutos sarjaa saa laittaa mutta menee noin 3cm perää ylempänä...
Saman asian olisi ajanut jokin 500€ halvempi ei säädettävä, kun joka tapauksessa jää kyseiseen asentoon.
Saman asian olisi ajanut jokin 500€ halvempi ei säädettävä, kun joka tapauksessa jää kyseiseen asentoon.
Itellä on Variante 1 ja oon todella tyytyväinen eli iskarit on kyll tehtaalla jo säädetty jousiin nähden ihan kohdalleen. Tietenkin jos haluu niin saahan sitä enemmän "Respectiä" kun on tosi säädettävä alusta, mutta ittelläni ei ainakaan riittäisi mielenkiintoa säätää iskareita varsinkin kun toi variante 1 toimii jo noin hyvin.
Säätövara on jousta vaihtamatta optimista kuitenkin todella pieni jos haluaa että jousitus vielä toimii kunnolla. Eikä rajottamalla ulosvaimennusta pitäis alkaa tekemään kallistuksen vakaajan työtä..
Jos ei halua panostaa variante 3seen ja säätää kohdalleen niin mielummin käyttäisin ne rahat pusliin tai kallistuksen vakaajiin.. Tietysti tässä voi olla autokohtaisia eroja kuinka kohdalleen iskarien säätö on hierottu tehtaalla mutta ainakin VR6 golffissa pelaa hyvin.
Säätövara on jousta vaihtamatta optimista kuitenkin todella pieni jos haluaa että jousitus vielä toimii kunnolla. Eikä rajottamalla ulosvaimennusta pitäis alkaa tekemään kallistuksen vakaajan työtä..
Jos ei halua panostaa variante 3seen ja säätää kohdalleen niin mielummin käyttäisin ne rahat pusliin tai kallistuksen vakaajiin.. Tietysti tässä voi olla autokohtaisia eroja kuinka kohdalleen iskarien säätö on hierottu tehtaalla mutta ainakin VR6 golffissa pelaa hyvin.
Nyt tuli sellainen tilanne eteen että takaa antautui toinen Bilsteinin sprintti (70tkm,paljon vai vähän?) ja ajattelin sitten jos asentaisin säädettävän tilalle.
Paras varmaa pistää kokonaan uusiksi kun koko alusta on ollut yhtä pitkään alla.
No, kysymys onkin että toimiiko tässä maassa ajatus että kesäksi tonttiin ja talvella ylemmäs oikeesti?
Himo tosiaan olis säädettävään koska: Nykyinen asettui nippanappa sopivaan suhteeseen etu ja takapään osalta,mutta mites seuraava mahdollinen ja kivahan olis hienosäätää oman maun mukaisesti.
Sitten toiseksi olis että kesällä niin pirun alas kun saa ja talveksi ylös,sattuneesta syystä.
Toimiiko käytännössä näin.Ja erityisesti KW V1 kiinnostaisi enemmän koska tuskin koskisin muihin säätöihin.
Lisäkysymys että onko Sachsilla säädettäviä alustoja?Ja jos on tekeekö niillä mitään?
Paras varmaa pistää kokonaan uusiksi kun koko alusta on ollut yhtä pitkään alla.
No, kysymys onkin että toimiiko tässä maassa ajatus että kesäksi tonttiin ja talvella ylemmäs oikeesti?
Himo tosiaan olis säädettävään koska: Nykyinen asettui nippanappa sopivaan suhteeseen etu ja takapään osalta,mutta mites seuraava mahdollinen ja kivahan olis hienosäätää oman maun mukaisesti.
Sitten toiseksi olis että kesällä niin pirun alas kun saa ja talveksi ylös,sattuneesta syystä.
Toimiiko käytännössä näin.Ja erityisesti KW V1 kiinnostaisi enemmän koska tuskin koskisin muihin säätöihin.
Lisäkysymys että onko Sachsilla säädettäviä alustoja?Ja jos on tekeekö niillä mitään?
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Itse tilasin alustan tuolta. _Todella_ nopea toimitus ja postikulut 40€ kotiin tuotuna.
Edit: Eli jos linkki menee vanhaksi niin myyjänä oli auto-trend.
Edit: Eli jos linkki menee vanhaksi niin myyjänä oli auto-trend.
Ite oon tykänny V1:en alustasta tuossa passatissa erittäin paljon. Just sopivan jämäkkä ja kuitenkin mukava. Takana pari senttiä lisää kierrettä, niin sais jo tosi matalaksi. Tuossa kuva galleriasta:
http://ffp-motorsport.com/kavijat/index.php?id=1379
Luulisin että audin saa yhtä matalaksi ja passatissa eturengas jo hieman lokarin sisässä. Ja renkaathan on 225/35-19.
http://ffp-motorsport.com/kavijat/index.php?id=1379
Luulisin että audin saa yhtä matalaksi ja passatissa eturengas jo hieman lokarin sisässä. Ja renkaathan on 225/35-19.
Viimeksi muokannut T.Hell, 26.8.2007 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Var1 ollu alla viime joulusta lähtien vakiorengastuksella (15" "matalaprofiilit) 3b:ssä ja juurikaan moitetta ei ole antaa Ajettu nyt n. 20tkm. Ite vain tein mokan ja valittin kevyemmän akselipainon jousilla, kun kuitenkin auto on jonnin verran raskaampi kuin vakiona kiitos extra bitumin ja poppien. Perse makaa maassa vaikka säätö maksimissa.
Nyt pitäisi ostaa uusi sarja, vastausta tarjouspyyntöön odotellaan Harrilta... ;-)
Nyt pitäisi ostaa uusi sarja, vastausta tarjouspyyntöön odotellaan Harrilta... ;-)
pahasti OT
[OT]
enkä puhu nyt alustoista!
[/OT]
olen kokeillut molempia ja ykkönen ei todellakaan ole liian tiukka arkipäiväiseen ajoon =) viikonloppu-cruisingeissa kakkosta on mukava kokeilla ;)ykköstä oon kokeillut, mut en kakkosta. kuitenkin mielestäni ykkönen on hieman liian tiukka arkipäiväiseen ajoon.
enkä puhu nyt alustoista!
[/OT]
Asensin kolmos koriseen farmari golffiin kw var1:sen ja etupää tippui nätisti alas kaaresta vanteen keskelle290mm ja säätövaraa jäi vielä. Mutta takana säätö on tapissa ja kaaresta vanteen keskelle 335mm se jäi turhan ylös. Vanteen ja renkaan väliin jäi vielä reilusti tilaa ja ei näytä hyvältä. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ettei takapää laskeudu juuri mihinkään?
kokemusta 1:stä, 2:sta
1 oli yllättävän löysä tuohon autoon. Melkein yhtä löysä kuin vakio sportti-iskarit+madallus jouset! Ainut ero, että pidemmissä kaarteissa ei kallista yhtä paljon. Ideana oli, että ostan jäykemmän alustan, jossa renkaat eivät raavi kaariin, mutta ihan samalla tavalla raapii.
2 taas mielestäni toimii tosi kivasti tuossa toisessa autossa. Tosin tuo vielä konin iskareilla joita kehuttu paremmiksi
3: en ole vielä päässyt testaamaan, vaikka yhdessä autossa sellainen on alla.
1 oli yllättävän löysä tuohon autoon. Melkein yhtä löysä kuin vakio sportti-iskarit+madallus jouset! Ainut ero, että pidemmissä kaarteissa ei kallista yhtä paljon. Ideana oli, että ostan jäykemmän alustan, jossa renkaat eivät raavi kaariin, mutta ihan samalla tavalla raapii.
2 taas mielestäni toimii tosi kivasti tuossa toisessa autossa. Tosin tuo vielä konin iskareilla joita kehuttu paremmiksi
3: en ole vielä päässyt testaamaan, vaikka yhdessä autossa sellainen on alla.
Eipä noita säätöjä hirveesti tarvii jos vain kadulla ajelee eli se kw ykkönen on varmasti hyvä valinta.
Itse kun käyn radalla jonkun verran kiertämässä niin laitoin kw:n clubsportin ja oikein säädettynä oon kyllä ollut enemmän kuin tyytyväinen!
Sen verran on talvikäytöstä kokemuksia että säätölautaset tuppaa hapettumaan talven aikana niin pahasti ettei tahdo keväällä liikkua enää mihinkään suuntaan ilman väkivaltaa.
Itse kun käyn radalla jonkun verran kiertämässä niin laitoin kw:n clubsportin ja oikein säädettynä oon kyllä ollut enemmän kuin tyytyväinen!
Sen verran on talvikäytöstä kokemuksia että säätölautaset tuppaa hapettumaan talven aikana niin pahasti ettei tahdo keväällä liikkua enää mihinkään suuntaan ilman väkivaltaa.
itsel oli kans var 1 kolmisen vuotta nelosgolffis, hyvin se kesti sen melkein koko ajan, sit meni melkee samaa jamaa molemmat takaiskarit ja toinen takajousi. vaihdoin sit koko alustan kun halusin säätövaraa alaspäin lisää, mutta täytyy sanoo että nykyinen fk:n highsport on kyl pirusti huonompi ajettava ja löysempi rimpula kuin kw:n var 1.
Itsellä tulossa kw var 2 autoon. Paikallinen jälleenmyyjä sanoi "että se parin sadan euron sijotus tuossa hinnassa kannattaa" Juurikin noiden konin tolppien takia. Olin siis tilaamassa var 1. Edellisessä IV golffissa oli var 2 ja ei kyllä oo pahaa sanottavaa. Ainut miinus oli että perä jäi mielestäni yllättävän korealle, vaikka säädöt oli tapissa. Katsotaan nyt miten ne tuon pirkkavolkkarin alle asettuu..
Kw:n nykynen ongelma alkaa olemaan kestossa, tuntuu että vuosi ja alusta tahtiin menee rikki, vaikka korkeuskin on säädetty puoliväliin tehtaan suosittelemaa säätöaluetta. Sitten jousia paukkuu poikki takaa sellaiseen tahtii että hirvittää.
Taidat Jonde olla ainoa ihminen, kuka niitä tuohon malliin saa tuhottua... ;)
Vähän menee taas ohi aiheen mutta kuitenkin.
Itsellä on 3b:ssä KW street comfort, joka on siis vastaava kuin var2 mutta pehmeämpi ja säätövaraa vähemmän. Päivääkään ole katunut. Sopivan jämäkkä ja varsinkin kovemmassa vaihdissa tuntuu kuin kiskoilla ajaisi = pysyy tiessä. Vaikka jollakin sivutiellä tuli yhteen monttuun ajettua aika reippaasti niin kasassa kesti vannekkin :).
Vaikkakin var1 oli ekana oma vaihtoehto niin street comfortin mukavuus vei voiton, Vaikkei se mikään löysä olekaan ja vois pehmeempikin olla. Mutta tehtaan suosituksilla se on mukavan jämpti ja hampaat pysyy suussa.
AInut miinus on perän säätö. Vaikka perä on alimmillaan niin silti ei tippunut vakiosta kuin ehkä -20mm? Keula on nyt sentin alempana ja säätövaraa vielä oisi. Tarkotus tosin olisi ottaa ne säätökiekot pois takaa mutta kärsiikö siitä iskarit?
Suosittelen sitä ja harri myi :)
Itsellä on 3b:ssä KW street comfort, joka on siis vastaava kuin var2 mutta pehmeämpi ja säätövaraa vähemmän. Päivääkään ole katunut. Sopivan jämäkkä ja varsinkin kovemmassa vaihdissa tuntuu kuin kiskoilla ajaisi = pysyy tiessä. Vaikka jollakin sivutiellä tuli yhteen monttuun ajettua aika reippaasti niin kasassa kesti vannekkin :).
Vaikkakin var1 oli ekana oma vaihtoehto niin street comfortin mukavuus vei voiton, Vaikkei se mikään löysä olekaan ja vois pehmeempikin olla. Mutta tehtaan suosituksilla se on mukavan jämpti ja hampaat pysyy suussa.
AInut miinus on perän säätö. Vaikka perä on alimmillaan niin silti ei tippunut vakiosta kuin ehkä -20mm? Keula on nyt sentin alempana ja säätövaraa vielä oisi. Tarkotus tosin olisi ottaa ne säätökiekot pois takaa mutta kärsiikö siitä iskarit?
Suosittelen sitä ja harri myi :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa