V6 TDI Huono käynnistys lämpöisenä yms.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

V6 TDI Huono käynnistys lämpöisenä yms.

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 20.5.2009 7:55

Juu eli, kylmänä käynnistyy kuin napista ja taas mitä lämpösempi sitä enemmän saa sahata...?
Ajootus pitääs käydä tarkistamassa kun korvakuulolla kuulemma ajootettu, mutta tuskin tuo on vikana.
Viimeksi muokannut Timotei_, 15.10.2009 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 20.5.2009 10:27

ilmaa poltto-aine linjoissa? näkyy kuplina kirkkaissa muovi putkissa auton käydessä.

ramiv
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.10.2003 10:00

ViestiKirjoittaja ramiv » 20.5.2009 10:33

Ajoitus myöhäisellä>huono käynnistymään lämpöisenä.

Ei näiden ajoituksia korvakuulolta tarkisteta, vaatii diagnostiikkasoftan..

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

.

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 20.5.2009 14:19

Ilmavuotoja on ollut aiemmin ja oirehti erilailla, ne on korjattu.

Ajootusta vois kyllä epäillä mutta kun kuitenkin kylmänä käynnistyy heti, eikös sen pitäisi sahata silloinkin..?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 20.5.2009 15:53

Voisi myös viitata lämpöanturi-vikaan. Huhujen mukaan semmoisia oireita aiheuttaisi myöskin.

ramiv
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.10.2003 10:00

ViestiKirjoittaja ramiv » 20.5.2009 22:03

Ajootusta vois kyllä epäillä mutta kun kuitenkin kylmänä käynnistyy heti, eikös sen pitäisi sahata silloinkin..?


Ei, jos sahauttaa kylmänä on ajoitus liian aikaisella, nyt se on todnäk. myöhäisellä.

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

Hmm...

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 21.5.2009 3:31

No kunhan päästään ajootuksen tarkistuttamaan niin antaa taas lisätietoja...

Vikakoodeja ei myöskään anna mistään...Luulisi kai lämpöanturin antavan jotain vika-ilmoitusta...?

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 22.5.2009 16:09

Nooniin...

Asiat meni nyt näin:elikkäs ajootus olis kuulemma ihan kohdallansa.

Mutta nyt nousi uusia asioita ja kysymyksiä esiin, ja nyt tarvittaisiinkin nyt Asiantuntija apuja! Elikkäs sellaisen joka tietää nyt tästä muuttuvanokkaisesta...
Onko pumpulla ja nokilla omat ajootukset?Ois tällanen käsitys että on...
Onko sillä väliä onko kone lämmin vai kylmä kun ajootetaan? Kun se teköö sitä vaan lämpösenä...

*huokaa* Kylläpäs tämä kone onkin nyt sitten monimutkainen...

Että taaaas turha reissu...

ramiv
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.10.2003 10:00

ViestiKirjoittaja ramiv » 22.5.2009 19:47

Kone (=poltttoaine) pitää olla lämmin että tarkastus voidaan tehdä.
Ks. http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 22.5.2009 21:09

Alkaa vaan epätoivo hiipiä niskaan kun ei löydy syytä...:S

Takaraivossa hakkaa kysymys kannesta, mutta ei uskalla antaa itselleen lupaa sen mahdollisuuteen...
Voisko se falskatakin sitä öljyä jostain kannen välistä ja siksi oirisi...?Yleensä kansioireita?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

Hakuammuntaa - startti vikana?

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 1.7.2009 0:35

itellä oli tuossa talvella yx projekti -99 g4 81 kw versio nimissä jonkin aikaa ja siinä oli vikana pirun huono käyntinlähtö lämpimänä. Hain vikaa jakopäästä, johtosarjasta, erinäisistä antureista yms kunnes koitin lämpimänä käynnistystä ilman jäähdnesteen lämpötilatietoa = lähti kuin palmun alta. Vika sittemmin selvisi starttimoottoriin, sen vaihtamalla lämpimänä käynnistyvyys korjaantui. Tiedä sitten voisiko voimistelu versio oireilla samoin mutta ainakaan sen testaaminen ei ole kovin hankalaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa