1z ongelmaa,Tampereen seudulla VAG-COM auttajaa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

1z ongelmaa,Tampereen seudulla VAG-COM auttajaa?

ViestiKirjoittaja General_Lee » 9.5.2009 12:03

Ongelma:Nykii isoilla vaihteilla alle 2000 kierroksilla,nykiminen on taajaa ja vähän niinkuin olisi rengas epätasapainossa.Kaasua lisätessä voimistuu kunnes kierrokset nousevat yli 2000:nen.

Ajettu 344tkm.Vaihdettu 16.5.08/318tkm MAF+N75,MAF marmorilta ja N75 Slamitilta.
EGR tulpattu.

Kaipaisin nyt VAG-COM apua eli henkilöä joka voisi lukea vikakoodit jos niitä on ja ajaa lokin.Korvausta vastaan luonnollisesti.Ei menisi ihan arvuuttelemiseksi ja hakuammunnaksi tämä vianhaku.

Kiitokset etukäteen ja toivon että apua löytyy!

Jani Hongisto
0400-931901

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 9.5.2009 12:23

nykii vai tärisee?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 9.5.2009 12:38

määränsäädin luultavasti kiukuttelee

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 9.5.2009 14:32

Lähinnä tärinää,sellaista että tuntuu jalkapohjassa varsinkin kaasupolkimen kautta.Ja jos siitä lähtee vedättämään niin tärinä/nykiminen voimistuu kunnes kierrokset menee yli 2000:n.

Kaikki moottorin kumityynyt on vaihdettu hiljan.

Itselleni tuli mieleen ennakonsäädin että se jumittaisi,talvidiesel on tunnetusti kuivaa ja siitä ei jakajapumppu tunnetusti tykkää...

Mutta mukavaa olisi tuollainen vaiva pois saada...

Ilkka
-
Viestit: 85
Liittynyt: 7.9.2004 16:55

ViestiKirjoittaja Ilkka » 12.5.2009 23:46

se on määränsäätäjässä vika!! Itsellä on sama ongelma :) syöttöpumppua tässä etsiskellään. Kaverin audissa oli sama vika se vaihtoi lähes kaikki osat koneeseen kunnes vika korjaantui uudella syöttöpumpulla. ON käyty tälläkin foorumilla perusteellisesti läpi tuo tapaus.http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=85 ... t=auttakee

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 13.5.2009 20:19

Tänää sain VAG-COMIN kiinni ja tuossa olis loki jos joku siitä jotain ymmärtää...Ainakin MAF:n arvo ei ollut kai sellainen kuin pitäis?

Wednesday,13,May,2009,11:16:07
028 906 021 B ,,1.9l R4 EDC SG D44,

,Group A:,'003,,,,Group B:,'001,,,,Group C:,'003
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle
,TIME,861-945,240-340,240-340,4-84,TIME,861-945,3-9,1.35-2.10,80-110,TIME,861-945,240-340,240-340,4-84
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mg/R, V,°C,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %
,1.56,840,289.3,488.8,69.5,0.00,861,5.6,1.440,39.6,0.78,840,292.6,475.5,69.5
,3.90,861,282.6,472.2,69.5,2.34,861,5.6,1.440,39.6,3.12,861,289.3,488.8,69.5
,6.25,840,289.3,485.5,69.5,4.69,861,5.6,1.460,39.6,5.47,840,289.3,475.5,69.5
,8.59,840,289.3,475.5,69.5,7.03,861,5.6,1.440,39.6,7.81,840,289.3,472.2,69.5
,10.93,840,289.3,475.5,69.5,9.37,861,5.6,1.460,39.6,10.15,840,289.3,475.5,69.5
,13.27,840,289.3,475.5,69.5,11.71,840,5.6,1.440,39.6,12.49,840,289.3,475.5,69.5
1,15.62,840,292.6,475.5,69.5,14.05,840,5.6,1.460,39.6,14.84,861,289.3,475.5,69.5
,17.96,861,289.3,475.5,69.5,16.40,861,5.6,1.440,39.6,17.18,840,289.3,485.5,69.5
,20.33,861,289.3,475.5,69.5,18.74,840,5.6,1.460,40.5,19.54,840,289.3,485.5,69.5
,22.67,840,289.3,475.5,69.5,21.11,840,5.8,1.440,40.5,21.89,861,285.9,475.5,69.5
2,25.01,861,285.9,475.5,69.5,23.45,840,5.6,1.440,40.5,24.23,840,289.3,475.5,69.5
,27.36,861,289.3,475.5,69.5,25.79,861,5.6,1.440,40.5,26.57,861,289.3,472.2,69.5
3,29.70,840,289.3,475.5,69.5,28.14,861,5.6,1.400,40.5,28.92,840,289.3,475.5,69.5
,32.04,840,289.3,485.5,69.5,30.48,840,5.8,1.440,40.5,31.26,861,285.9,475.5,69.5
4,34.38,861,289.3,485.5,69.5,32.82,861,5.6,1.440,40.5,33.60,861,289.3,475.5,69.5
,36.72,840,289.3,475.5,69.5,35.16,861,5.6,1.440,40.5,35.94,861,289.3,475.5,69.5
5,39.09,840,289.3,475.5,69.5,37.51,861,5.4,1.400,40.5,38.29,861,289.3,485.5,69.5
,41.44,861,285.9,472.2,69.5,39.87,840,5.6,1.460,41.4,40.66,861,289.3,472.2,69.5
6,43.78,840,289.3,475.5,69.5,42.22,861,5.6,1.440,41.4,43.00,861,289.3,475.5,69.5
7,46.12,840,289.3,475.5,69.5,44.56,861,5.6,1.460,41.4,45.34,840,289.3,475.5,69.5
8,48.46,861,285.9,475.5,69.5,46.90,861,5.6,1.400,41.4,47.68,840,289.3,475.5,69.5
9,50.81,840,289.3,475.5,69.5,49.24,861,5.6,1.460,42.3,50.02,840,289.3,475.5,69.5
,53.15,861,285.9,472.2,69.5,51.59,861,5.4,1.440,42.3,52.37,861,282.6,472.2,69.5
10,55.49,840,289.3,475.5,69.5,53.93,840,5.6,1.440,42.3,54.71,840,289.3,488.8,69.5
,57.86,840,289.3,475.5,69.5,56.27,861,5.6,1.400,42.3,57.05,861,285.9,485.5,69.5

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 14.5.2009 20:44

Menee kyllä niin puuroksi, ku on noin paljo dataa vierekkäin. Pysty enää tulkkaan mikä on mikäkin..

Logi otettu siis täyskaasu vedossa? vai ihan auton paikoillaan seistessä?

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 14.5.2009 22:04

Joo,taitaa olla tuo loki vähän sekava,ruokatunnilla nopeaan otettiin....Vikakoodeja ei ollut.Eka käytin kierroksilla paikallaan ja sitten käytiin ajamassa lenkki.Vedätin 3:lla jostain 60 niin pitkään kuin meni eli yli 120km/h...Tyhjäkäynnillä MAF:n arvo oli jotain 500 ja sitten kun käytiin ajamassa niin ahtopaine oli alle kilon.En tiedä mitä tuosta nyt voisi päätellä?

Haluan vain olla mahdollisimman varma ettei missään apulaitteissa tai antureissa yms ole vikaa ennekuin alan pumppua vaihtamaan.Ja jos tuossa MAF:ssa on vikaa,niin siinä on 2 v. takuu,mielellään käyn sen marmorilla vaihtamassa.

Kaikki apu otetaan kiitollisuutena vastaan!!

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

ViestiKirjoittaja Esquis » 19.5.2009 17:36

oman 1z:n kanssa tappelin ja ärsyynnyin kun ei pariin vuoteen ollut vikaa löytynyt, ja tuon jo mainitun määränsäätimen vaihdolla korjaantui !
On vissiin aikast arvokas mut jos jollain olisi joku ylimääräisenä määränsäändin niin vaihto ei ole kyllä ihmeellinen operaatio ole. kokeilemalla toista säädintä niin selviää.


Käy kurkkaas toi kun ite vikaa etsiskelin:

http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=4273

janne.p
-
Viestit: 65
Liittynyt: 19.9.2004 13:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja janne.p » 20.5.2009 8:08

itsellä oli sama ongelma,nyki aika pirusti alle 2000 kiekan
asensin ewry modin ja parin ekan kunnon kiihdytyksen jälkeen nykimis vika korjaantui,
liekö ollut määränsäätimessä jokin jumissa??
nyt kuitenkin toimii normaalisti,
kannatti"virittää" ;)

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 24.5.2009 20:27

jiipee73:Mulla on tuossa PSI boxi eli vastannee evryä,sillä nykii enemmän kuin ilman,juuri alle 2000 kierroksen.

Arveluttaa edelleen MAF:n arvot ja ahtopaineet,olivat alle sen mitä pitäis...

Tuosta määränsäätimen vaihdosta että muuttuvatko pumpun säädöt kun vaihdon tekee?
Kysäisin töissä "pumppumiehiltä" tuosta määränsäätimestä ja he eivät oleet ikinä moisesta osasta kuulleet vaikka meidänkin firmassa VE-pumppuja käytetään...No ehkä kyse on vain terminologiasta...Itselläni on kokemuksia myös Lucas EPIC-pumpuista ja siinä oli ennakonsäädin kulunut joka aiheitti voimakasta nykimistä...

Ai niin,tuossa kerran kun tulin moottoritielle rampista ja kiihdytin 3:lla sillee ihan pintakaasulla niin että kone vetää "itsestään" kierroksia,ja oliskos ollut jotain yli 3000r ja siitä kun laittoi kaasun pohjaan niin mitään ei tapahtunut...Mutta kun otti kaasun pois että kierrokset laskivat ja siitä uudestaan pohjaan niin veti punaiselle asti....Mikähän tuon aiheutti?

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Ongelmat jatkuvat.

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 1.6.2009 10:01

Lainaan vähän tätä topicia. Auto on golf 1z tekniikalla ja murhe on yli 80 vauhdissa/ pitkään vakio ahdot maksimilla. Eli auton "mustalaatikko" menee ilmeisesti vika tilaa ja moottori on aika tehoton. kun pysähtyy ja sammuttaa ja antaa olla jonkun 10min niin sit pelaa taas. Kaupunki ajossa ei ole mitään vikoja ilmenny. Vaihdoin n75 venttiilin toisesta tekniikasta kokeiluksi, eikä auttanut. Olisko tietoo mitä seuraavaksi kannattaisi koittaa?? Onko koko "mustalaatikko" sökö?

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 12.6.2009 22:27

Saakos tästä mitään selvää? Ja miten pitää lökittaa jotta selvän sais? Kiinnostaa MAF-arvo ja ahtopaineet.Nykimimen muuten edelleen jatkuu...

Friday,12,June,2009,21:01:45
028 906 021 B ,,1.9l R4 EDC SG D44,

,Group A:,'001,,,,Group B:,'003,,,,Group C:,'011
,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle
,TIME,861-945,3-9,1.35-2.10,80-110,TIME,861-945,240-340,240-340,4-84,TIME,,,,Boost Valvle
MARKER,STAMP, /min, mg/R, V,°C,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,0.61,1995,24.6,2.580,91.8,1.17,2394,558.6,668.3,43.4,0.00,1596,1260.0,1100.4,39.8
,2.19,1554,10.6,1.800,91.8,2.72,1554,847.9,571.9,4.7,1.70,2310,1453.2,1386.0,58.6
,3.84,1911,29.6,2.820,91.8,4.45,2121,678.3,738.2,35.5,3.26,1722,1638.0,1302.0,39.8
,5.52,1596,9.8,1.900,91.8,6.05,1491,847.9,578.6,4.7,5.02,2184,1646.4,1612.8,55.1
,7.18,1638,30.8,2.820,91.8,7.76,1743,847.9,724.9,4.7,6.57,1575,1671.6,1285.2,39.8
,8.85,1974,35.4,3.180,91.8,9.37,2100,847.9,847.9,4.7,8.32,1869,1856.4,1646.4,39.8
,10.57,2310,35.2,3.320,91.8,11.15,2415,847.9,847.9,4.7,9.97,2205,1898.4,1906.8,40.2
,12.16,2604,35.2,3.500,91.8,12.72,2688,847.9,841.2,4.7,11.63,2499,1890.0,1990.8,50.4
,13.87,2877,35.2,3.600,91.8,14.40,2982,847.9,791.4,4.7,13.33,2793,1881.6,1906.8,56.3
,15.44,3150,35.2,3.680,91.8,16.06,3255,847.9,761.4,4.7,14.91,3066,1881.6,1881.6,59.4
,17.18,3423,34.4,3.800,91.8,17.69,3486,847.9,718.2,4.7,16.65,3339,1873.2,1873.2,59.8
,18.81,3633,34.0,3.860,91.8,19.34,3696,847.9,698.3,4.7,18.24,3570,1873.2,1864.8,58.6
,20.49,3843,33.2,3.920,91.8,21.08,3906,847.9,668.3,4.7,19.87,3780,1856.4,1864.8,59.0
,22.17,4032,31.2,3.780,91.8,22.78,4095,847.9,648.4,4.7,21.64,3969,1848.0,1839.6,59.0
,23.84,4179,29.4,3.680,91.8,24.36,4221,847.9,628.4,4.7,23.34,4137,1848.0,1822.8,57.4
,25.52,4284,28.6,3.640,91.8,26.08,4305,847.9,611.8,4.7,24.94,4242,1831.2,1839.6,59.0
,27.21,4347,27.4,3.580,90.9,27.82,4368,847.9,595.2,4.7,26.60,4326,1806.0,1814.4,61.3
,28.92,4368,26.4,2.880,90.9,29.48,3633,688.3,498.8,4.7,28.40,4368,1780.8,1780.8,63.3

vw+vw
-
Viestit: 4
Liittynyt: 5.6.2009 11:59

vAG-COM

ViestiKirjoittaja vw+vw » 13.6.2009 16:34

Siellä vag-com kansiossa on converter muunna sillä exel tiedostoksi saa jotain selvää kun se laittaa tiedot järjestykseen

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 13.6.2009 19:56

Eipä löydy kansiosta moista conventeria...Miten noi nyt saa tajuttavaan muotoon?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 13.6.2009 21:44

kokeile liittää (hakasulku code hakasulku) ennen kopiointia ja (hakasulku kauttaviiva code hakasulku) sitten perään.
Näin voit laittaa välilyöntejä joukkoon.

Eli niinkuin näin:

Koodi: Valitse kaikki

tässä        tätä     koodia
55           55       7

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 13.6.2009 22:05

Juu yritin räpeltää mutta kun tyhmä on niin en saa rivejä kohdistettua...perhana kun olis joku HELPPO systeemi millä ton nyt sais luettavaan muotoon....Ja ei ole koneella Exceliä,pelkkä viewer vaan

janne.p
-
Viestit: 65
Liittynyt: 19.9.2004 13:27
Viesti:

ja taas nykii

ViestiKirjoittaja janne.p » 15.11.2009 10:34

suoraan sanoen alkaa v.tuttaan tuo jatkuva nykiminen,plaah,mutta ei se auta ku jatkaa etsintää


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa