Nonii elikkä tuli tuossa pari viikkoa sitten haettua itselleni jo aikaisemminkin tavoittelemani kiusankappale ja se oli jo ilmoituksen näkemisestä lähtien rakkautta ensisilmäyksellä. Tietoha siitä oli, että auto on jonkin asteen katastrofi tai pommi mutta tuhon laajudesta ei ollut varmaa tietoa joten vehkeeseen suhtauduttiin "tosi pienellä" varauksella. Paikalle päästyäni ja autoa tutkiessani piti vähän aikaa miettiä että kestääkö auto n 500km kotimatkan, mutta matkahan sujui yllättävän kivuttomasti jos ei lasketa kaasuvaijerin irtoamista, helvetin huonoa tyhjäkäyntiä, vilkkujen puuttumista ja puurokauhan tuntoista vaihdekeppiä.
Kotia päästyäni alkoi aromoton auton penkominen ja tuhojen toteaminen: Joku nero oli laittanut alkuperäisen jalkatilan äänieristeen päälle kumimattoa, joten etu jalkatilaan oli vuosien saatossa saatu automaattinen ilmastointi. Helmojen tarkempi tutkiminen paljasti, että ne olivat ikäisekseen yllättävän hyvät eli ne ei tarvitse kuin leikata pois ja vaihtaa vielä parempiin. Takapään sisustan poistamisen jälkeen oiken puolen iskarikotelosta löytyi pikku ylläri, eli polttoaineen täyttöputken yläpuolella oli mätää ja jopa reikäkin sieltä löyty. Muualtapa sitä ruostettia ei tainnut löytyäkkään ja joten ihan mahdoton tapaus tämä kori ei ilmeisesti ole. Luultavasti löytäisin paremmankin hylsyn jostain, mutta ihan vaan harjoituksen vuoksi olisi tarkoitus rakennella koppa uusiksi.
Tänään pistin tilaukseen uudet etu/taka jalkatilat, helmapellit ja tankin täyttöputken ympäryksen. Työpaikalla on työn alla lasikuulapuhalluskaappi johon olis tarkoituksena saada puhallettavaksi kaikki muut auton alustan osat paitsi taka-akseli (tästä kuvia kuhan valmis)
Pe on taas tilipäivä joten pitää astella paikalliseen rautakauppaan ja touhuta grilliin sopivat materiaalit ja viikonloppu taitaakin mennä tallilla sitä turaillessa.
No nii tässä vähän kyseisestä kotterosta. Elikkäs koko vessa on rakennettu -85 1,6 cl hylsyyn ja kaikki tarvittava on vaihdettu vastaamaan g60 golffia ja tästä johtuen prosenstit otteessa 40%. Tekniikkana vessassa on (kuuleman mukaan) n 220000km ajettu PG motti sisältäen lastun, 68mm ahdinpyörän, jonku peltisatsin, pakkel sport putkiston ja erinäisen määrän läpsytteleviä venttiilinnostajia.Alustana on loppuunajettu weitec kenguru gt höystettynä väljillä alustan nivelillä, reikä/ura levyillä ja taitaa olla ebc green stuff palat. Tekniikkaan palataan myöhemmin sen kantotelineen valmistuttua pikku fiksauksesta.
Sähköistä sen verran. että jos joku uskaltaa väittää, se on haminan kaupunki joka on sekaisin niin kannattaa eka tulla kattomaan golffin sähköt. 99% auton alkuperäisestä johtosarjastaon tuhottu lisäilemällä erinäinen määrä tarpeellisia ja vähemmän tarpeellisia rosvoliittimiä, huonoja liitoksia ja huonosti asennettuja lisälaitteita. P.S Varashälyttimen asenteja ansaitsee papukaijamerkin.
Eli auto olisi tarkoitus rakentaa alusta loppuun siihen malliin, että se seisoo omassa pihassa vielä 20v päästäkin... Sitäpaitsi sanoin jo muijallekki, että se lähtee ennemmin ku tuo auto. :D
Eli autoon ei ulkonäöllisesti ole tulossa mitään radikaalia, mutta asustaan olisi tarkoituksena asentaa powerflex puslat, weitec:in joku säädettävä satsi (vaikuttaisi hinta/laatu suhteeltaan olevan ok) ja kw kallistuksenvakaajat. Jarruille ei vielä ole tarkoituksena tehdä muuta kuin saattaa abs jarrut toimintaan. Tekniikkapuolesta ei tässä tässä vaiheessa vielä mitään varmaa sanottavaa.
Siinäpä vähän kuvia niin pääsee muutki kauhistelemaan :D -> http://s587.photobucket.com/albums/ss318/Paskakuski/
Läjä g60
Valvoja: ffp jäsenet
Sitäpaitsi sanoin jo muijallekki, että se lähtee ennemmin ku tuo auto. :D
ja näin luultavasti tuleekin tapahtumaan, meinaan näyttää ja kuulostaa että jonkin verran töitä riitää ton auton parissa. ;) voithan toki ehdottaa että opettelee uuden harrastuksen = hitsaamisen...
Näytti sen verran tutulta autolta että ei ole eka kerta kun tämäkin auto tällä foorumilla käy..
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=97337
Jokatapauksessa tsemppiä projektiin..
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
Ajan saatossa kuha aikaa on enemmän lähtee johto jos toinenki tuolta pellin alta. Aikas hapanta tavaraa on. Tänään sain sen verran aikaseks, että poistin taas autosta kaikkea jonninjoutavaa jälkiasennettua sähkötilpehööriä ja sain vihdoin virtavuodon kuriin. Kolmen eri paikkaa päästi läpi. Kattovalaisin oli ehkä kaikken hauskin ku seurasin sitä johtoa ja joku oli tinannu polttimon johtoihin kiinni ja perinteisesti kötöstänyt paketin teipillä läjään. 2/3 virtavuodosta johtu tuon jälkiasennus hälyttimen kytkennöistä :D Sebastian tuo on euron tai kaks liian tyyris mun varaosiks :D
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 19 vierailijaa