Eli viisaimmilta kaivattais vähän neuvoa valintaan kumpi.. haaveena 180-230hp.
koneet olis 115hp AJM ja 90hp AGR johon racet jo löytyisi valmiiksi.
Kulkineessa paikoillaan tuo AJM ja 6 vaihteinen laatikko. millä vaivalla tuo AGR menis sen tilalle ja mitä kaikkea täytyy lisäksi vaihtaa että saa savut putkesta tulemaan? ecu+johtosarja?
Kiitos jo etukäteen :)
Kumpi järkevämpi virittää pumppari vai jakajapumpullinen TDi
Valvoja: ffp jäsenet
Eli ajm joutuu virityksen kohteeksi. Huomenna haen siihen uuden 150hp ahtimen Garrett GT1749VB joka riittää sopivasti tuonne 180-190hp ja 4??nm Miten nuo suuttimet vaihdanko nekin 150 heppasesta kun olisi yhdet tiedossa vai riittääkö vakiot? Putkistolle ajattelin tehdä muutoksia takavaimentimen vaihdon ja katista sisukset pois ja suora putki läpi. Miten sitte kytkin, riittääkö pelkkä uusiminen? joku vahvistettu? Mistä nuo kansipahvit erottaa toisistaan?
zemialilla näyttäis olevan myynnissä kytkin vauhtipyörineen.. pistetään harkintaan!
zemialilla näyttäis olevan myynnissä kytkin vauhtipyörineen.. pistetään harkintaan!
Mulla on vakio kytkin, mikä on kestänyt vielä. Vauhtipyörä ravistaa joskus pienillä kierroksilla, jos unohtaa käyttää vaihteita. Mulla siis kyseinen VB ahdin, cooleri, putkisto ilman kattia ja vakio ASZ suuttimet, mitkä lienee isommat, kuin AJM suuttimet.
Mä en kyllä laittais ARL suuttimia, kun jää sitte kuitenki pieneks kun vaihtaa seuraavaks vielä isomman turbon:)
Millos se uus pahvi tuli ja mitäs eroo sillä on?
Mä en kyllä laittais ARL suuttimia, kun jää sitte kuitenki pieneks kun vaihtaa seuraavaks vielä isomman turbon:)
Millos se uus pahvi tuli ja mitäs eroo sillä on?
Käsittääkseni noi ARL:n suuttimet pitäs riittää tonne 230hp saakka, näin on isot pojat puhuneet.Joka tapauksessa pidemmälle kun ARL:n rusetti. Ahtimessa on jonkun verran varaa kairata, 44/56 jopa?
Voimansiirtoon löytyy lääke saschilta salasanalla SRE.
Putkisto uusiksi ja imupuolelle tarkastusta että riittää ilma filtterikotelolle saakka.
Tuon vakio kaksoismassan rikkominen on kyllä todella helppoa AJM:lläkin. Minulla on tosiaan tuossa yksi SRE 240mm paketti vauhtipyörineen hyllyssä - nyt olisi kierrosherkkyyttä ja tarkkaa kytkintuntumaa (sekä sitä rallatusta) tarjolla kohtuulliseen hintaan :).
AJM on kyllä erikoinen viriteltävä - toisaalta siinä on hyvä ecu mikä on ohjelmoitavissa kivasti ja siinä ei ole vakionakaan turhia valvontoja esim. egr:n toiminnalle. Toisaalta sitten siinä on taas alkupään pumppareiden ongelmat, eli kansipahvi ja nostimet (jollain tapaa erilaiset kuin uudemmissa - siinä syy 505.01 öljyvaatimuksellekkin).
AJM on kyllä erikoinen viriteltävä - toisaalta siinä on hyvä ecu mikä on ohjelmoitavissa kivasti ja siinä ei ole vakionakaan turhia valvontoja esim. egr:n toiminnalle. Toisaalta sitten siinä on taas alkupään pumppareiden ongelmat, eli kansipahvi ja nostimet (jollain tapaa erilaiset kuin uudemmissa - siinä syy 505.01 öljyvaatimuksellekkin).
180hp 443nm tehoilla ajeltu vuoden päivät ja lisää tahtos hönkyä saada :) Tuolle teholle kokoonpano oli 150hp VB ahdin, Race783 suuttimet ja kytkimeen jämympi sre asetelma. Tuolloin oli ongelmana ahtolämmöt vakio coolerilla ettei enempää voimaa tullut. ~90astetta. Savuakin kyllä tuppas putkesta reilusti.
Nyt on vaihdettu moottori, R-koneistuksen vp5 nokka-akseli, 550*140*65 kiinacooleri + osa ahtoputkistosta joka tiputti ahtolämmöt helteillä n.50asteeseen ja savutus väheni huomattavasti.
Kysymys kuuluukin mitä vielä tarvisi vaihdella/parannella ennen uudelleen ohjelmointia että pääsisi tuonne 200hp ja +450nm?
Kiihtyvyys 60-120 olisi mukava saada kanssa lähemmäs 5s, nyt n.8s Aika lussu..
AJM:n Imusarja näyttää ainakin naurettavalta, vakio putkisto riittänee tuohon?
Ahdin on kökkö, se tiedetään.. menee vaihtoon mutta ensi kesänä vasta.
150pd imusarja jos joltain löytyy niin -> PM
Nyt on vaihdettu moottori, R-koneistuksen vp5 nokka-akseli, 550*140*65 kiinacooleri + osa ahtoputkistosta joka tiputti ahtolämmöt helteillä n.50asteeseen ja savutus väheni huomattavasti.
Kysymys kuuluukin mitä vielä tarvisi vaihdella/parannella ennen uudelleen ohjelmointia että pääsisi tuonne 200hp ja +450nm?
Kiihtyvyys 60-120 olisi mukava saada kanssa lähemmäs 5s, nyt n.8s Aika lussu..
AJM:n Imusarja näyttää ainakin naurettavalta, vakio putkisto riittänee tuohon?
Ahdin on kökkö, se tiedetään.. menee vaihtoon mutta ensi kesänä vasta.
150pd imusarja jos joltain löytyy niin -> PM
Kyllä 5s 60-120 ajaksi taitaa jäädä haaveeksi ainakin ilman turbon vaihtoa. Minä ainakin varmistelisin ilman saantia käymällä läpi imuputkiston, pesemällä katin ja vaihtamalla takapöntön paremmin virtaavaan. Kyllä teoriassa pitäisi riittää 200hp toi kokoonpano jos vaan kaikki menee täysin nappiin. Kunnon penkki ja kiihdytys tulokset toki saavutetaan turbon vaihdon sijasta myös ruiskuttamalla NOS:sia koneeseen ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”