Golf mk3 GTI

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

Golf mk3 GTI

ViestiKirjoittaja Ville K » 19.4.2009 17:19

Ruvetaampa itsekkin kertomaan tuosta omasta golffista, jonka ostin Iisalmesta helmi- ja maaliskuun taitteessa. Matkaa kertyi sinä päivänä n.880km, että ois kai niitä autoja lähempääkin löytynyt ;) Ruostettahan näkyi jo kymmenen metrin päästä autosta, mutta sisusta oli todella hyväkuntoinen. Koeajoon lähdettäessä startti rupesi herjaamaan ja pyöri tyhjää, mutta jaksoi lopulta käynnistyä. Ja vähän kun tingittyä niin lyötiin kaupat lukkoon ja siitä alkoi paluu Pornaisiin. Kotimatkalla Golffi sammui kerran kesken ajon, mutta se johtui vaan lambda-anturista, joka oli jo todettu vialliseksi edellisen omistajan toimesta. Muuten matka sujui ongelmitta :)


Kyseinen laitoshan on -94 vuoden GTI Golf, joka on varustettu 2.0 8v koneella. Kilometrejä tuolle vekottimelle on kertynyt 275tkm. Tarkoitus olisi ensiksi korjata ruosteet pois ja maalata sen jälkeen. Väri on vielä vähän hakusessa, ehkä jonkinlainen metallinhohtosininen tuohon sopii, saa nähdä...

Kuva

Kuva

Laitetaampa muutama kuva lähtökohdista, ettei kenellekkään jää epäselväksi minkälainen RAATO se on ennen ollut ;) Molemmat helmat meni uusiksi rankalla kädellä, kun oli ruoste niihinkin päässyt iskemään...

Pikkuhiljaa purettiin enemmän ja enemmän. Kummatkin etulokarit meni vaihtoon...
TÄSSÄ tulos.

Pientä pintaremonttia auton sisä-, että
ulkopuolella...

Pitihän se ottaa kuva noista Borbeteistakin. Eli 16"x9" Bobetit takana, joissa kumeina 215/40/16 Falkenit. Edessä 205/40/16 gummit...

Nyt on auto valmis pohjamaalaukseen. Kova homma oli ovia kitatessa ja hioessa :)
Valmiina pohjamaalaukseen1
Valmiina pohjamaalaukseen2

Pohjamaalit on nyt roiskittu. Hemmetin hyvä tuli jokapuolelta.
Konepelti

Karvanverran homma edistynyt taas etiäppäin, mm. maalia roiskunut:
ÄLÄ PAINA TÄSTÄ!!!
Takaa piäin
Top Secret
Viimeksi muokannut Ville K, 14.10.2009 21:40. Yhteensä muokattu 20 kertaa.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 19.4.2009 17:34

Melkoinen ruostepommi. :D Siitä se lähtee... postaile vaan paljon kuvia työvaiheista. Nuo kuvat vois kyllä laittaa ihan linkkeinä, kestää melkoisen kauan avata tämä ketju hitaammalla yhteydellä.

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 19.4.2009 17:55

Heh, kaverin entinen golpero. Oikein, että pääsi hyviin käsiin. Hyvältä se tuokin näytti, kun ei tarkemmin tutkinut, moni kakku päältä kaunis :)

Onko mitään korimuutoksia tekeillä?

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 19.4.2009 19:10

Kyllähän se aika mätä oli joka kulmalta, mutta eipä ole enää ;) Puskimet pysyy vakioina vielä pitkään, mutta etu- ja takavalot menee kyllä kesällä vaihtoon. Valoluomet ja merkitön maski olisi tarkoitus hankkia myöskin...

Kerro kaverille terveisiä ;)

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 20.4.2009 20:10

http://www.kovanen.com/01/media/photo-v ... udi-a4.jpg

Nyt on väri suunnilleen päätetty... Mitä olette mieltä?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 20.4.2009 20:48

Ei huono :D
Vakavasti, hieno väri tuo on, ei varmasti mene pieleen!

Laze
-
Viestit: 27
Liittynyt: 8.10.2005 0:14
Viesti:

ViestiKirjoittaja Laze » 22.4.2009 6:16

komee kyl audikin :D meinaat vissii ruiskutella itse maalit pintaan?

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 22.4.2009 20:54

Eräs tuttu tulee pintavärin maalaamaan. Ei itsellä tuosta ruiskulla maalaamisesta juurikaan ole kokemusta, niin parempi jättää se muille... Vaikka tekemällähän sen oppii ;)

Vappuna olisi tuo pintaväri tarkoitus vetästä, ellei mitään esteitä tule...

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 26.4.2009 22:11

Hieman taas viikonloppuna edistyi... Kaikki osat saatiin pohjamaalattua ja jonkinverran on jo ovista/korista hiottu pintamaalia varten

Kuva tilanteesta pohjamaalauksen jälkeen:
http://i585.photobucket.com/albums/ss29 ... pohjat.jpg

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 27.4.2009 0:32

Ensimmäinen mitä tuli mieleen oli että "Cowl Hood" sopis tähän...!!
Semmonen matala melko leveä...

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 27.4.2009 20:56

Hehe :D Tiedän mitä tarkoitat. Saattaishan se näyttää aika hyvältä, mutta ehkei kumminkaan vielä...

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 3.5.2009 15:04

Kertokaas viisaammat miten tuosta lakkapinnan epätasaisuudesta pääsee eroon??? Entäpä lakan valumat?

Ei meinaan mennyt lakkaus ihan odotusten mukaisesti :( Värin veto onnistui kyllä hyvin...

J.V.K
-
Viestit: 122
Liittynyt: 31.3.2007 11:49

ViestiKirjoittaja J.V.K » 3.5.2009 16:55

miten tuosta lakkapinnan epätasaisuudesta pääsee eroon???

Vesihiomapaperilla hiot lakkapintaa niin, että maalipinnasta tulee matta. Varo kuitenkin, ettet hio liikaa, ja hankaa itse värimassaa puhki.
P600 hiomakarkeudella kannattaa alotella.
Sitten, kun maalipinta on sileä, sekoitat uudet lakat ruiskuun ja paremmalla menestyksellä maalailemaan.
Voihan sitä tietysti yrittää kikkailla eri hiomavahoilla, mutta jos valumiakin on liiaksi, suosittelen uudelleenlakkausta.

On muuten siististi rakennettu Golf. Kuvia hetimiten näytille, kun maalipinta valmistuu!

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 3.5.2009 21:47

Itsellä samanmoinen laitos ja sama homma edessä :\ Ja kun oon suht rahaton ja työtön niin kai sitä pitää ite yrittää tehdä koko homma kotitallissa...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 3.5.2009 23:07

Tänään juuri itsekkin venton tasopintoja kiillottelin tasaiseksi vähän pieleen menneen maalauksen jälkeen. Hioin 1200 paperilla veden kanssa lakan tasaiseksi, 2000 sen jälkeen vielä veden kanssa kevyesti ja eikun koneella tahnan kanssa kiiltäväks. Tuli hyvä omaan silmään. Muutama 1200 naarmu jäi pinnoille, kun ei enää raaskinut tuolla 2000 hinkata kovin kauaa, mutta nepä ei minua haittaa. Olisi vissiin pitänyt 1200 hioa kevyemmin, sen suuremmin pintaa vasten painamatta. Noh, siitä se harjottelemalla onnistuu. Ja lakkaahan saa kaupasta lisää.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 4.5.2009 12:26

Miten nuo kylkilistat saa irti ? Kaarien muovit ja helmamuovit joutuu poraamaan, nehän on poppareilla ?

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 4.5.2009 15:52

Kylkilistat otin irti ruuvimeisselin kanssa vipuamalla. Siellä on semmoset muovinippelit mitkä pitää sen listan autossa kiinni. Voi olla että jokunen nippeli saattaa hajota, että varovaisuutta vaaditaan...

Kokeilin tuota tahnaa äsken ja hyvää jälkeähän siitä tuli :) Jotain toivoa vielä on ;)

Kuvia tulee lisää varmaan viikonloppuna

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 5.5.2009 17:55

Asiallinen proggis...kuvaa värjätystä tuotteesta!

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 5.5.2009 22:33

Kuvaa tulossa sitten kun auto on sellaisessa kunnossa, että kehtaa niitä tänne laittaa ;)

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 7.5.2009 22:21

Kuvia odotellessa :) Mitenkähän maskilippa mahtaa irrota ? Saatika itse maski ? Pitäisi kai hankkia jonkun näköinen korjausopas, vinkkejä mistä moisen voisi löytää ?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 7.5.2009 23:21

Nyt pitää sanoa että on prokkis hyvällä mallilla ja ajatuksen kans.. Nätti oli väri ja näyttäs et voi pysyä pinnassakin, kun ei ole pelkkää ruostetta alla :)

Edit: Korjaus oppaita löytyy vähän jokapuolelta. Omani ostin halpahallista, kärkkäisellä niitä on näkynyt, vähän joka puolella niitä on, kun vaan löytää oikean osaston. Eivät nimittäin ole yleensä siellä kirjapuolella, vaan autotarvikkeiden läheisyydessä. Hintaakin on jotain n.20 euroa, mut omalla kohdallani toi 20 on säästäny jo aika monen tunnin "työn" :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.5.2009 23:42

Mitenkähän maskilippa mahtaa irrota ?

Sehän on siitä kiinni miten se on kiinnitetty. Ruuveilla vai liimalla. Kannattaa aukaista konepelti. Ja sen irroitusta et löydä korjausoppaasta.
Saatika itse maski

Pitäisi onnistua myös jos saa konepeltin auki. Muistaakseni kolmosessa taitaa olla ihan klipsuilla, pitäisi irrota myös ilman korjausopasta.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 10.5.2009 23:24

Huomasin tossa, että oikeanpuoleinen ajovaloumpio on hajonnut. Joten rupesin uusia valoja ehtimään.
Tässä kolme varteenotettavaa vaihtoehtoa:
Lamppu1
Lamppu2
Lamppu3

Laittakaa mielipiteitä mikä noista vaihtoehdoista sopii siniseen autoon tai ehdottakaa jotain toista valoa, jos ei noista mikään omaa silmää miellytä ;)

`niksu
-
Viestit: 150
Liittynyt: 21.11.2007 1:10

ViestiKirjoittaja `niksu » 11.5.2009 0:39

Jos nuista tarvii valita niin kannatan vaihtoehtoa numero 3.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 11.5.2009 3:14

Ehdotetuista nro3.
Itse laittaisin joko alkuperäisen tai saman tummalla optiikalla

Mitäs siitä alkuperäisestä on muuten hajonnut? Peilin kiinnikkeet, kiinnityskorvakot, lasi vai mitä?
Jotain osia itsekkin niihin vaihdellut ja jotain osia vielä jäljelläkin.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 11.5.2009 8:21

Peilin kiinnikkeet hajonnut. Niitä ei ilmeisesti pysty korjaamaan?? Vai pystyykö?

Pitkti
-
Viestit: 81
Liittynyt: 3.12.2006 22:42

ViestiKirjoittaja Pitkti » 11.5.2009 10:48

Jos meinaat niitä valkosia härpäkkeitä millä se peili kiinnittyy siihen umpioon niin ne ainakin pystyy kyllä korjaamaan, miksei sitä peilin muovia itsessäänkin. Kuumaliima on kova sana.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 11.5.2009 15:27

Täytyy tarkemmin tutkia vielä asiaa. Uudet valot tulossa joka tapauksessa...

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 11.5.2009 16:43

iv / xenon lookit mahdollisimman tummana ;)

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 12.5.2009 1:10

Peilin kiinnikkeet hajonnut. Niitä ei ilmeisesti pysty korjaamaan?? Vai pystyykö?

No, eipä niitä paljon korjailla ja Hellan/tarvikevalmistajien malleissa on eroja eli sovi keskenään päittäin. Lasin irroittamalla voi vaihtaa varaosaumpioista helposti osia, muuten hiukkasen vaivalloista tuosta takaosan aukosta. Itsellä tuossa putosi yksi Hellan umpio n.15-20cm korkean pahvilaatikon päältä olohuoneen matolle, säätämoottori ei ollut paikoillaan ja peili pääsi heilahtamaan, sillä seurauksella, että 2 kiinnikettä "räjähti" umpion sisään, eli aika haperaa tavaraa nuo on ainaki vanhemmiten.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 28.5.2009 22:16

Lisäilin muutaman kuvan ensimmäisen viestin loppuun :)

Toivottavasti miellyttää ;)
Kuva

Jännä vika ilmeni tuossa, kun piti ajaa auto pois tallissa. Starttasin, mutta ei edes luvannu lähteä käyntii. Kuulihan sen jo äänestäkin ettei bensapumppu inahdakkaan, no sitä sitten tutkimaan. Pumpulle ei tullut virtaa ja sulake oli ehjä. Jotenkin merkillisesti muutaman minuutin päänraapimisen jälkeen, rupesi virtaa tulemaan ja pumppu lähti pumppaamaan ja autokin hörähti käyntiin.
Jossain ilmeisesti kosketushäiriö, mutta ei yhtään hauskoja tuollaiset viat :(
Ties koska jättää tielle...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.5.2009 13:27

Lisäile ennemmin tänne loppuun niin helpottuu seuraaminen huomattavasti.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 6.6.2009 21:35

Nyt ompi sisusta kasattu kokonaan ja ensiviikolla golffi saadaan ajoon. MDComprexilta tilasin eteen ja taakse valot sekä VR6-lipan.

Tekemättömiä töitä:
-Massaus<------------------------------------------------------TEHTY!
-ovenkahvojen kiinnitys<------------------------------------TEHTY!
-Puskurien kiinnitys<-----------------------------------------TEHTY!
-Wanhat valot väliaikaisesti paikoilleen<---------------TEHTY!
-Muovihelmat ym. muovitilpehööri paikalleen<-----------TEHTY!
-peilit paikalleen<---------------------------------------------TEHTY!
-Pyyhkijät paikalleen<----------------------------------------TEHTY!
-Lopuksi auton siivous ja vahaus<-----------------------TEHTY!
Viimeksi muokannut Ville K, 18.6.2009 10:58. Yhteensä muokattu 9 kertaa.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 7.6.2009 19:12

Hyvä väri!

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 10.6.2009 23:06

Vihdoinki pääsi ajelemaan. Tuntu se hyvältä, vaikka yli 70 vauhdissa rupesi ratti jo niin paljon tärisemään, että ihan hirvitti :D

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 12.6.2009 23:35

http://i585.photobucket.com/albums/ss29 ... Photo3.jpg

Dodiin. Siinä melkein valmiista tuotoksesta kuva.

Rupes ottaa päähän oikeen kunnolla toi auton toiminta/toimintakyvyttömyys. Kesken ajon saattaa sammua. Kun ottaa avaimen pois virtalukosta ja odottaa hetken niin taas saattaapi lähteä käyntiin(Ei 100% varmaa, että avaimen poisottaminen auttaa). Huomenna luen auton vikakoodin ja katsotaan mitä se sanoo.
Pakokaasu on melko bensa/öljypitoista. Saattaisiko tuommoinen vaikuttaa Lambdan toimintaan. Katkaiseen bensansyötön kesken ajon?
Viimeksi muokannut Ville K, 2.7.2009 11:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 13.6.2009 10:46

Luin vikakoodin, eikä anna mitään koodia vaikka eilen sammui kesken ajon ainakin 5 kertaa. Onko ideoita mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 13.6.2009 10:58

Hall anturi jakajassa?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 13.6.2009 11:45

onko autossa ajonestoa?

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 13.6.2009 12:19

EI
Viimeksi muokannut Ville K, 7.7.2009 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 17.6.2009 21:17

Uutta ilmettä...
Kuva
Kuva

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 18.6.2009 0:09

Alkaa näyttää hyvältä! Vielä jotain alustan tynkää ja tekniset viat kuntoon ni sehän on siinä :)

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 18.6.2009 10:30

Vielä jotain alustan tynkää


Tuolla tais olla jo -40mm jouset jos oikein muistan?

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 18.6.2009 10:57

-35mm jos tarkkoja ollaan :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 18.6.2009 12:56

No mutta eihän se riitä vielä alkuunsakaan ! ;D mut joo, siistit kyl noi valot :) piristy ulkonäkö kummasti, varsinkin takapäästä ku ne tummat valot ei ollu kauheen hehkeen näköset.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 24.6.2009 11:18

Ei auttanut hall-anturin vaihto.

Auto lähtee uudestaan käyntiin sammumisen jälkeen vasta, kun bensapumppu on hurahtanut. Mistähän voisi johtua?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.6.2009 13:33

Ei selvinnyt tuon ajoneston olemassaolo. Noissa on vissiin jonkin verran lukupuolavikoja ollut. Viime viikolla testailin omastani lukupuolan "herkkyyttä" ja totesin sen olevan aika tarkka etäisyydestä siruun. Tuota voi hieman simuloida irrottamalla siru ja viemällä se lähemmäs lukupuolaa.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 24.6.2009 16:07

Jos tossa nyt sittenkin on ajonesto niin sirun pitäisi olla avaimessa jotenkin näkyvillä?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 24.6.2009 16:31

Se siru on siinä avaimen muoviosan sisällä piilossa.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 24.6.2009 16:38

Ei varmaan ehjänä aukee toi muovi?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 24.6.2009 16:41

saattaa auetakkin kun varovasti jollain linkkarin terällä tms. yritää raottaa muovia

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.6.2009 16:48

Valollinen avain on ehkä hieman muhkeampi kuin vakio, mutta sirullinen vakioavain ei eroa millään tavalla normaalista, BTDT viime viikolla tuollaisen avannut. Jos se on sirullinen, siinä on kyllä sauma, josta se aukeaa. Varo kadottamasta sirua. Sirun olemassaolon voit varmistaa irrottamalla ratin alla olevan muovin (kaksi ruuvia) ja tarkistamalla, että lukkopesän huulella on lukupuola.
Sirussa ei käsittääkseni vikaa voi olla, mutta lukupuolassa ehkä.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 24.6.2009 20:54

Mun käsitykseni mukaan jos autosi sammuu ajosta, vika on jossain muualla kuin immossa. Eikös lukupuola lue sirun käynnistyksessä ja jos sirun vastaus on oikea, moottori jää käyntiin? Jos taas sammuu 1-2s käynnistyksen jälkeen on ajonesto aktivoitunut. Tällöin pitäisi mittaristossa palaa valo, ainakin uudemmissa volkkareissa tapahtuu näin. Ajonesto tuli lakisääteiseksi suomessa vasta -95, jos kyseessä tuontiauto, ajonesto voi toki olla vanhemmassakin.

Oletko bensapumpun relettä tutkinut, tai bensapaineita ylipäänsä? Seuraavan kerran kun sammuu ajosta irroita bensaletku suutinkiskosta ja katso onko linjassa painetta.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 24.6.2009 22:43

Tuontiauto on.
Bensapumpun rele toimii. Ainakin joka kerta on lähtenyt käyntiin kun on hetken seissyt. Täytyy noita bensapaineita kattoa huomenna

Kuva
Siinä virtalukosta kuva. Taattua kännykkälaatua. Eli onko tuossa nyt ajonesto?
Viimeksi muokannut Ville K, 25.6.2009 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.6.2009 8:34

Ei näytä olevan ajonestoa. Siinä olisi sellainen harmaa rinkula, josta lähtee musta kaapeli. 90-luvun alussa II-mallisissa joskus nähtyä conlogia tuossa tuskin on, sillä silloin kojetaulussa olisi kolo sirulukijaa varten.
Olen ollut siinä käsityksessä, että jos sirun poistaa lukupuolan läheltä auton käydessä, auto sammuu, mutta voin olla väärässäkin.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 25.6.2009 8:36

Mun mielestäni ei ole. Virtalukon huulen ympärillä pitäisi olla leveä muovinen kaulus josta lähtee pari ohutta johtoa.

golf 3 cc
-
Viestit: 319
Liittynyt: 16.3.2006 9:56

ViestiKirjoittaja golf 3 cc » 25.6.2009 19:02

oisko virtalukon pohja?
itellä omassa räpsyssä samaa vikaa, menossa testi että pistin sen halliin seisomaan vuodeksi ja kaaret leikkelin ja paljon muutakin peltiä ja jätin projektin kesken toisen auton takia, jospa se siitä korjautuis:D ja vikakoodina antaa silloin tällöin tuon mikähän se oli. ecu disabled vai motor joku disabled.. ajonestosta ei vittuile ollenkaan, ei voi käsittää.. siinäpähän oppii kun seisoo palasina tallissa:D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.6.2009 20:12

Virtalukon pohja kannattaa muutenkin ennen kuin se alkaa oireilla. Saattaa yllättäen käydä joku päivä niin, että kiesi ei ollenkaan käynnisty ja silloin se on pakko vaihtaa. Valitettavasti golfissa homma ei ole ihan pala kakkua, mutta ei mahdotonkaan tehtävä. GL Variant -topikissani on juttua pohjan vaihdosta.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 25.6.2009 22:59

Suosikkini: Tarkista kampiakselin asentoanturi ja sen johdotus TARKASTI.
Testeri auttaa paljon jos semmoinen one eli auto käyntiin ja kierrostunnistus mittaus päälle, heti kun auto simahtaa, katsot että jatkuuko kierrosten piirtäminen näyttöön.
MUTTA siltikään ei sano että anturi olisi 100% ehjä vaikka se piirtäisikin kierrosdataa.

sitten tarkista myös rele 30 muistaakseni, on moottorinohjauksen rele, joka myöskin saattaa hajota.
Sanoitko että rele naksahtaa ja auto sammuu? ja rele naksahtaa uudestaan juuri ennen sammumista=yrittäisi potkaista takas käyntiin?

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 26.6.2009 15:30

Benziinipainetta on.

Mistäpäin konehuonetta löytyy tuon kampiakselin asentoanturi? Ja mahtaako tuo rpm-mittarin vajaatoimivuus liittyä tähän sammumisvikaan? Kun ei tuo kierroslukumittari ole pariin päivään antanut mitään lukemaa ajoon lähdettäessä. Parin minuutin tai muutaman sekunnin ajon jälkeen rupeaa taas toimimaan normaalisti.

Ensilumet tulee maahan ennen ku saa Golffin ajoon ;)

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 2.7.2009 11:31

Osaako kukaan sanoa mistä se kampiakselin asentoanturi löytyy? Vikoja näyttäisi tulevan lisää. Seuraavaksi vuorossa jarrunesteiden vuoto.

Kuva

Merkitsin nuolella vuotokohdan. Onkohan tuossa joku stefa joka on päästänyt nesteet pihalle?

T-Tech: Ei kuulu mitään releen naksumista kun auto sammuu.

Paappa
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 2.7.2009 11:20

ViestiKirjoittaja Paappa » 2.7.2009 11:40

Itsellä samanlaisessa (-94 2E-koneella) härpättimessä on myös käynnistymisonkelmia. Villen ongelman kanssa yhteistä on toisaikaisuus ja erilaista se, että ei koskaan sammu ajosta.

Oma ongelma on sellainen, että käynnistettäessä startti pyörii nätisti, mutta ei edes lupaa (vika ei siis ilmeisesti voi olla ajonestossa). Silloin kun vika ilmenee, häipyy myös mittaristosta kaikki merkki- ja varoitusvalot kelloa ja matkamittaria lukuunottamatta. Vian ollessa päällä ikkunoita tai kattoluukkua ei saa auki, mutta toisaalta esim. puhallin toimii ja ratio saa virtaa. Toisinaan virrat palaa piankin ja pirssi lähtee ongelmitta käyntiin. Toisinaan saa odotella päiviäkin ennen kuin saa käyntiin.

Virtalukon pohjan olen vaihtanut, mutta se ei tehnyt autuaaksi. (Villelle vinkkinä, että jos/kun kokeilet tuota virtiksen pohjan vaihtoa, niin ota ohjauspylväästä ensin kaksiosainen muovinen kaulus pois, irroita pohjan liitin, heitä uusi pohja paikalleen ja koita ruuvarilla toimiiko oikein. Mikäli vika on pohjassa, niin rupea vasta sitten purkamaan rattia ja muita hilppeitä pois. Ei tuota pohjaa välttämättä kannata lähteä ekaksi vaihtamaan, jos vika ei ole siinä, vaikka on lukkarilla toisaalta omassa jutussaan hyvä pointti.)

Merkkihuollon kaverin kanssa juttelin, että tuon virtalukon pohjan tsekkaamisen jälkeen vois katsoa, onko vika sulakerasiassa. On kuulemma tullut tapauksia vastaan, että osa sulakeboksista on mennyt pimeäksi. No, hain romikselta uuden ja heitin paikalleen, mutta ei vaan toimi. Vaihdoin vielä nelospaikan releen (18), jonka tehtävänä on käynnistettäessä varmistaa riittävästi virtaskaa startille heittämällä "ylimääräiset" sähkölaitteet pois päältä, mutta ei apua. Ajattelin, että jos rele olis menyt sököksi, niin vois olla jäänyt päälle-tilaan, jolloin ei antaisi virtaa muille laitteille lainkaan...

Eipä toimi täälläkään vielä.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 2.7.2009 13:10

Merkitsin nuolella vuotokohdan. Onkohan tuossa joku stefa joka on päästänyt nesteet pihalle?


Siellä pitäisi olla stefa, jonka kuva löytyy tästä säikeestä, ensimmäisesta viestistä.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=67 ... ht=#675599

Satula pöydälle, toi näkyvä mutteri auki, varsi irti akselista ja stefa paikalleen.
PS. kannattaa merkitän tuon varren paikka suhteessa akseliin. Itse joudun vielä sitä säätämään jälkikäteen.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 2.7.2009 17:41

Kiitos. Eli huomenna ostamaan tiivistesettiä

Handels
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.1.2006 20:38

ViestiKirjoittaja Handels » 2.7.2009 20:06

Kannattaa purkaa vähän syvemmältä asti se satula. Ite pari päivää sitten vaihdoin eka vain sen stefan siitä vivun takaa ja laitoin kasaa. Nestettä vuoti yhtä paljon kuin aloittaessa. Eli mäntä irti ja sieltä pohjalta sokka pois ja se koko "vipuhässäkkä" irti, niin sitten sielä pohjalla on sellainen pieni O-rengas. Se korjasi vuodon ainakin omasta satulastani.

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 2.7.2009 21:34

Stefa tosiaan vain "pölysuojana"
O-renkaassa tai satulan rungossa renkaan ympärillä vika.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 3.7.2009 21:44

Tjaa... Itsellä loppui kyllä vuoto, kun vaihdoin pelkän sen stefan.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 3.7.2009 22:05

Hyvähän ne oli kaikki tiivisteet sinne vaihtaa. Pari kirosanaa kerkes tulla ennen ku sain auton takasin ajoon :) Jokseenkin työläs ja hankala hommaa oli näin ensikertalaiselle

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 10.7.2009 15:12

Nyt on koneremontti paikallaan. Vie litran öljyä 200 kilometrin aikana. Kannen tiivisteen välistä löytyi vuotokohta. Myöskin venttiilinohjainkumit olivat aivan loppu.
Eilen vein kannen koneistamoon Keravalle. Tiistaihin mennessä voi käydä hakemassa.

Sitten hämmästelin noita vanhoja tulppia. Kuuluuko niiden olla noin valkoset? Samoin venttiilit...

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 10.7.2009 19:12

http://www.verrill.com/moto/sellingguide/sparkplugs/plugcolorchart.htm

Tuolta voi vähän ottaa osviittaa moottorin diagnosoimiseen sytytystulpan perusteella. Näyttäis yhtäkkiä siltä että moottori on käyny laihalla?!

Moottorin asentotunnistimen toimivuuden voi tarkistaa sillä tavalla, että jos tulee kipinää niin tunnistin toimii. En nyt ole ihan varma missä se on 2E-moottorissa mutta muissa saman aikakauden laitteissa se on virranjakajassa toimiva Hall-anturi. 16V-koneissa taitaa olla toisen nokka-akselin päässä.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 11.7.2009 17:35

Ville K: Kyllä. Kierroslukumittari pomppii/ei näytä mitään kun anturi vittuilee. Sieltähän se kierrostiedon lukee.
Anturi on ADY koneessa ainakin ö-suodattimen/moottorin etukannakkeen takana. johtoliitos sille on luultavasti startin päällä.
Tarvikeanturit ei sitten kestä jos anturi on samassa paikassa, niitä kun 2kpl hajosi alta kuukauden.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 14.7.2009 17:19

Nyt sain kannen koneistamosta. Valitettavasti uusia männänrenkaita en saanut, kun eivät saaneet tilattua. Jos ei varaosaliikekkään saa niitä huomiseksi niin mennään vanhoilla renkailla. Sen verran hyväkuntoisilta ne näyttää.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 29.7.2009 22:11

Eli aikaa sitten tuli tuo koneremppa tehtyä ja meni helposti päästömittauksista läpi.


Vaidoin bensapumpun releen, mutta sillä ei ollut vaikutusta sammumisvikaan. Oli se hieno tunne varaosaliikkeen pihassa, kun irrotin sulaketaulun että saan vaihdettua releen. Virrat tietenkin päällä. Länttäsin taulun takasin kiinni ja eiköhän mennyt taulun pohjassa johdot/liittimet oikariin. No ei siinä mitään, kaikki ikkunat aukesi itsestään ja hälyytin rupesi soimaan :) Hälytin soi 15-20 sekuntia ja sammui. No, avasin konepellin ja taas alkoi hälytin pauhaamaan. Irrotin akun kengän hetkeksi ja taas rupes pelittämään. Luukut kiinni ja nolona pois paikalta. ON HIENOA OLLA VOLKKARISTI!

Viikko myöhemmin:
Hyvin merkillistä. Eilen aamulla, kun laitoin auton käyntiin huomasin benziinipumpun käyvän kokoajan. Kuuluisiko sen tehdä näin? Samapa tuo sammumisvika korjaantui siinä samalla :)

Eli täytyy ostaa uus bensapumppu kun oon taas rahoissa...

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 29.7.2009 23:24

ainakin miulla omassa golfissa käy pensa pumppu koko ajan! olen nyt 1.5vuotta sen kanssa ajanut. (samuu kyllä kun virrat katkasee!)

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 1.8.2009 13:19

Kyllä sen pumpun pitäis käydä aina kun sytytysvirta on päällä. Silloin jos moottori sammuu jostain muusta syystä kuin että avaimesta on sammutettu niin silloin ei pitäisi pumpun pyöriä (turvallisuusseikka). Jos pumppu pyörii myös silloin kun ai ole avaimia lukossa niin jossain on vikaa.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 1.8.2009 13:38

itsellä vr6 ja siinä samallainen virtalukko. on siinäkin joku alkeellisempi ajonestolaite mutta ei sirutunnistinta. itsellä oli aivan sama vika ja se selvisi pistän haeskelun jälkeen. ja syy pää oli kusken oven lukko. oli kulunu niin väljäksi ettei aina kuitannut hälyä avatessa ovia ja kun kuoppa tietä ajoi niin ajonesto ja häly meni yht äkkiä ajossa päälle. kannaattaa avata lukko ja tarkastaa onko kaikki hilut tallessa:)

Ani
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.9.2008 15:10

ViestiKirjoittaja Ani » 1.8.2009 15:19

Olihan tuo ihan kivan näköinen livenä.. Mitä eilen sitä kerkes siinä perässä ajelemaan pornaisissa kun asuntoa käytiin siellä katsomassa.. Mut sininen savu ja öljymäinen haju iski sieraimiin aika pahasti.. btw.. miten pornaisissa niiden hidastetöyssyjen yli pääsee autolla?

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 1.8.2009 15:31

Jonkun toisen perässä oot ajanut. Ei tuu sinistä savua eikä todellakaan haise pakokaasut öljylle. Kerran oon täälläpäin toisen samanlaisen nähnyt vilaukselta. Helposti pääsee töyssyjen yli ainaski mun autolla...

Ani
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.9.2008 15:10

ViestiKirjoittaja Ani » 1.8.2009 15:50

Kilpi ainakin näytti samalta.. Noh kaipa siellä niitä muitaki ajelee.. Ja se vauhti miten nopeasti kyseinen auto liikahti siitä pitseerian kohdilta salen taakse olis voinut melkein lyödä pään pantiks..

Sinertävää se pukkas kun liikkeelle ampas ja vielä hetken sen jälkeen.. siihen se loppuikin.. Mut jos väärä auto ollut niin ei se mitään :D

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 1.8.2009 16:03

No hitto, taisin se olla minä. Nythän mun täytyy huolestua :)

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 10.8.2009 18:59

Kerrohan kun olet tuon hallin vaihtanut, kelpuuttaako 2E saman hall-anturin kuin melkein kaikki muut kolmoskoriset?

Motonetissa on nimittäin:

Hall-anturi VW 1.8 Bosch 10-9055 1,4/1,6 ->94 Hall-anturi jos Bosch (ei sakaralevyä) [1992 - 1994] 35.50 €
Hall-anturi VW 1.8 Bosch 10-9055 1,8 Hall-anturi jos Bosch (ei sakaralevyä) [1992 - 1998] 35.50 €
Hall-anturi VW 1.8 Bosch 10-9055 2,0-16V Hall-anturi jos Bosch (ei sakaralevyä) [1992 - 1998] 35.50 €

Käykö sitä vaan nappaamassa tuollaisen mukaansa ja toivoa että nykimiset ja sammumiset loppuu?

make8
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.8.2007 19:33

vw golf sammuilee

ViestiKirjoittaja make8 » 15.8.2009 17:52

itellä oli melkeen samanlainen vika. ja se johtui impullssi johdon ollessa melkeen poikki että se otti silloin tällöin kosketuksen ja kun sen korjas niin johan toimis. se on siinä jakajassa siihen menee kolme johtoa ja se on vihreä muistaakseni keskinmäinen

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 15.8.2009 20:13

Itse itselleni vastaten... käy sama hall-anturi 2E-koneeseen kuin muihinkin ylläluetelluihin.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 25.8.2009 9:18

Golffarin arkipäivä :)

Kivasti lähti pyörä irti :) Vauhtia ei ollut kun 50 ONNEKSI. Levy pysy ehjänä. Ilmesesti vetoakselin päässä on jotain onkelmaa, kun löysyttää pultteja.

HIENO AAMU! :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.8.2009 9:26

Mikä noiden takavanteiden ET on?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 25.8.2009 10:52

Sehän karkas :) Onneksi ei sitten käyny kummemmin... Ootko jälkikiristäny nuita ollenkaan? Ittelläni oli melko yllätys ku joka pulttia sai vartin kääntää ku kiristi uuestaan..

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 25.8.2009 12:18

Enpä ollut jälkikiristäny. No, nyt on auto taas ajokunnossa ja toivotaan että pysyy pyörät paikallaan :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 25.8.2009 12:20

Enpä ollut jälkikiristäny.


Siinä se ongelma. Aluvanteet pitää AINA jälkikiristää ~100km ajon jälkeen. Itsekin tämän kantapään kautta oppineena...

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 17.10.2009 17:39

Päivitellääs tänne tilannetta.

Nyt kai uskaltaa jo sanoa, että mystinen sammumisvika on saatu korjattua. Parituhatta kilometriä jo ajettu ilman sammumisia. Vikahan paikannettiin käyttäjän jjnsq avulla, joten kiitokset tästä hänelle :) Eli ajonesto boxi oli syypää kaikkeen. Avasin kyseisen laatikon ja suihkutin piirilevyyn CRC:tä ja rupes taas toimimaan.

Siirrytäänpä seuraavaan mieltä painavaan vikaan. Eli kun aamulla oon lähdössä kouluun ja käynnistän autoa niin startti ei pyöritä moottoria vaan pyörii vaan yksikseen. Lopetan starttaamisen ja heti perään kokeilen uudestaan saattaa lähteä käyntiin, mutta kuitenkin hyvin vaikean oloisesti. Tämä vika esiintyy siis vain kun kone on kylmä. Startti on vaihdettu maaliskuussa uuteen.

EDIT: Tämäkin vika saatiin korjattua. Akun miinuskenkä ei enää pysynyt kunnolla kiinni joten startatessa rupes startti pätkimään. Pahimmillaan katos kokonaan virrat.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 4.5.2010 12:41

Puoli vuotta taas vierähtänyt. Golffi on ollut kovassa ajossa koko talven ja vikoja on korjailtu sitä mukaan kun niitä on ilmestynyt. MUTTA nyt on tullut uusi haaste eteen sillä ainoa paikka johon tässä koslassa ei ole koskettu on vaihdelaatikko ja nyt se on ruvennu oireilemaan. Joten kirjoitanpa listan auton oireista:

- pakittaessa kuuluu rutinaa
- pakituksen jälkeen eteen päin lähdettäessä kuuluu jonkinlainen kolaus.
- 1. vaihteella kovaa kiihdyttäessä alkaa samanlainen rutina kun pakittaessakin

Uskaltaako tuolla vielä ajella?

Kaiken masennuksen keskellä voin kertoa että vein vanteet hiekkapuhallukseen ja maalaukseen. :)

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 4.5.2010 13:29

Uutta vaihteistoa vaan kehiin. 020-laatikoita on Suomi väärällään. Esim. 4T on pitkällä vitosella ja alunperin GTI:ssäkin käytetty.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 4.5.2010 14:39

Jaa kappas... eipä olisi arvannut että vaihdelaatikko porsii :DD

Itsellä sama homma, tosin rallatti moottorijarruruksella. Ääni kyllä alkoi mojovan paukauksen jälkeen. Varmaan 3000tkm tuli mittariin senkin jälkeen eikä se siitä ainakaan pahentunut. 300 euron korvilla oli purkulaatikko tarjolla, josta siitä nyt sitten vetarinlaipat vuotaa öljyä hajonneen ollessa siinä suhteessa moitteeton. Noh, fiksu olisi vaihtanut ne lennosta.

Eikä niitä laatikoita sitten ihan joka kulmalla vastaan tule. On nimittäin paksummalla kytkinakselilla. Omassa on nyt 16v kakkiksen vaihdelaatikko.

http://www.brokevw.com/020ratios.html

Alareunasta löytyy listat välityksistä ja näkee samalla millä koodeilla niitä laatikoita kannattaa hakea. Omassa oli CHE, jollaisen uskallan väittää 95% varmuudella majailevan tuossakin.


Sekä vahvistus edelliseen: "There are only 5 codes with the 24mm main shaft, AGB and 2Y for the 16V MK2, and then AMC, CHE, and DFQ for the MK3 8V boxes."

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.5.2010 15:44

Varmaan 3000tkm tuli mittariin senkin jälkeen


Ihan kohtuudella olet rullannut. =D

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 5.5.2010 14:17

Kohtuullinen brainfart :D

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 6.5.2010 11:57

Tilasimpa samantien "uuden" puolet vähemmän ajetun laatikon. Vanhaahan on rääkätty jo 307tkm. Ja ihan kohtuulliseen 330€ hintaankin vielä. En oo edes vielä kerenny kattomaan mikä vanhassa laatikossa on vikana, mutta kai se tän päivän jälkeen selviää. :)

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 6.5.2010 23:40

Ei se vaadi kuin laakerivian niin vaihtolaatikon hommaaminen tulee paljon edullisemmaksi kuin vanhan korjaus. Tietty kannattaa pitää varaosina. Tuo omakin vaihtolaatikko kyllä pitää moottorijarrutuksessa sellaista vaimeaa ulinaa etenkin ykkösellä ja kakkosella tietyllä kierrosalueella, mutta menkööt. Mun mielestä tuota samaa ääntä on pitänyt kaikki 4 Golfia jotka mulla on olleet.

On melko poskettoman hintaisia ne laakerit mitä tuonne menee, eikä niitä tuntunut saavan mistään muualta kuin marmoritiskiltä. Jossain 100€/kpl hinnoissa, puuh.

Paras skenaario tietty olisi että tasauspyörästö on löystymässä, mutta pysynyt vielä kotelon sisäpuolella. Niitit pois ja pulttisarja tilalle niin jopa kestää.

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 7.5.2010 10:04

Helppohan toi laatikko on vaihtaa ja menee samalla toi laatikon puoleinen kannakekumi vaihtoon, kun näkyy olevan rikki (22€ varaosaliikkeestä).


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa