VOI POISTAA

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

-jarkko-

VOI POISTAA

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 8.5.2009 21:21

Pitäiskö tännekin perustaa vitutus topic, alkaa taas ketuttaa kunnolla.
Viikko sitten haettiin emännän ventuskaan tuikut kaasuiskarit taakse kun alkoi merisairaaksi tulla, no meno parani huomattavasti.
No samalla kun oli konepelli auki niin vaihdettiin öljyt + filtteri kun oli huoltovihkon mukaan tullut 10tkm ajettua edellisestä vaihdosta.
Uudet öljyt koneeseen ja taas sais ajella, tai sitten ei.
Tänään alkoi kytkin oireilemaan eli uutta kytkintä huutelee, stana!

Mittarissa 154tkm ja ei mitään oireita ennemmin, kevyttä taajama ajoa ja tuli jopa ennätys ajettua mitä tuo nyt mulla tämän viikon ehti olla ajossa, 485km/42L.
Eli vaikea uskoa että kytkin olis loppu noilla kilometreillä mutta totta se on, automaatti tuo nyt on, välillä menee ok, toisinaan taas luistaa aivan helkkaristi.
Vetaritkin klapisee, välillä tuntuu että pelkääjän puoli mutta toisinaan taas että kummatkin.

Täytyy nyt kysellä jos tuttu sukulainen viittis tuon laittaa, tai sitten tutulle pajalle, mutta onneksi meillä on Kymco ja tähtinokka.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 14.11.2009 21:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 8.5.2009 22:04

Eikai se uutta ole, että vag automaatti kestää 150k per aski=)

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 8.5.2009 22:27

Lueppa simula ny uudestaan tuo teksti... :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.5.2009 22:31

automaatti tuo nyt on
Niin... Ja kytkimestä puhutaan. Kumpikohan tuo ny on :)

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 8.5.2009 22:45

^ tekstin perusteella manuaali aski ja käytöksellä viittaus automaattiin, joka "luistattaa suurimman osan ajasta"

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 8.5.2009 22:47

..Jos siellä onkin turbiinikytkin... ;)
Miksei kytkin voisi olla lopussakin, vääränlaisella käytöllä sen saa palamaan loppuun varsin nopeastikkin.
Oon joskus miettiny että kuinka kauan noilla paapoilla niiden autoissa kytkimet kestää kun parkkipaikalla on ne kierrokset 5000 rpm ja kytkintä liirataan taidokkaasti...

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 8.5.2009 23:02

Tuossa minun Kolmoskopassa orggis-kytkin kesti jotain 340tkm, käytöstähän se riippuu miten pian sen joutuu uusimaan...

Boralla on ajettu jo yli 420tkm ja kytkin on orggis.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.5.2009 23:04

Ja viallinen vaihteiston tai kampiakselin stefa auttaa kytkintä luistamaan noin 9 desibeliä herkemmin...

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 8.5.2009 23:06

Eiköhän se juuri tuo kevyt taajama-ajo sen kytkimen päälle käykin ihan toiseen malliin kuin tuolla tien päällä pidempien siivujen vetäminen.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 8.5.2009 23:35

Joo ihan manuaalivehje kyseessä joka nyt toimii kuin automaatti joka tosin ei ainakaan vielä itse vaihda pykälää mutta mistä näistä tietää mitä seuraavaksi tapahtuu.

Itse epäilen tuota öljyvuotoa, alle ei merkkaa mutta tuo luistaminen alkoi niin äkkiä ilman mitään ensioireita.
Ajostahan se kiinni on koska kytkin menee, mersuihin ollaan vaihdettu 250-300tkm lukemissa kun asetelmat hajos ja alkoi ravistamaan, isän pakuun vaihdettiin kun mittarissa 500tkm.

Kytkinpaketti maksaa sen 120e ja työ sitten 200-400e jos pajalla teettää, ite en pysty vaihtamaan eli katotaan nyt mitä sukulainen tuumaa vai onko vento vaihtoautorivissä.
Kummastuttaa vaan nuo vetaritkin, kumit on ehjät mutta klapinaa kuuluu, täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja 127tkm asti jonka jälkeen mun omat merkinnät, vento tuli meille kun mittarissa oli 133tkm.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.5.2009 23:42

Itse epäilen tuota öljyvuotoa, alle ei merkkaa
Mun tapauksessa ei ulospäin näkynyt mitään. Roiski öljyt ympäri vauhtipyörän koteloa ja kuivui seinille. Kitkapintaan pääsi kuitenkin ja se riitti.

Mutta sen näkee kun avaa kytkimen. Ne tiivisteet ei hirveitä maksa ja kannattanee vaihtaa kun siinä hyvin esille tulevat.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.5.2009 8:14

työ sitten 200-400e


Montako ruokatauokoa ne oikein meinaa pitää vai tekeekö kolme ukkoa? Itse kun vaihdatin 1,8 kakkikseen kytkimen niin työt maksoi 90€.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 9.5.2009 10:39

en kyllä ventoon vaihtas 90 euroon kytkintä =) tainnu olla rahantarvetta, vaikka ei silti iso homma oo... toi 200 lähempänä, tosin voi siihen aikaakin turata jos rauhassa tekee ekaa kertaa

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 9.5.2009 10:48

Tuolla 90e ei täällä saa kun lämmintä kättä. Tuon tutun pajan tuntiveloitus on 40e joka halvin mitä täälläpäin on ja esim tuosta kytkinrempasta voi sopia urakan mutta kyllä se tuossa 200-400e hintahaarukassa liikkuu.
Samalla pitäis kattoa noita vetareita että kumpiko siellä klapajaa vai onko kummatkin tiensä päässä myös.
Kaverilla olis nosturi mutta mies ite on wärtsilässä töissä eli siellähän asutaan viikonloput rahan perässä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 9.5.2009 18:54

Täytyy nyt vielä tarkistaa tuo kytkinvaijeri jos se on menossa poikki ja jäis välillä jumiin jolloin kytkin ei täysin irrottais.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.5.2009 18:55

Mun tapauksessa piti irrottaa mottori, siirtää sivuun ja kallistaa että mahtui laatikko pois välistä...

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 9.5.2009 19:19

Nokialla on tuttu vw kaveri jolle soitin ja vetarit pois, laatikko alas niin saa kytkimen vaihdettua mutta katotaan nyt mitä tehdään, voi olla että ei enää korjata.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 9.5.2009 20:56

nopee homma se on vaihtaa mut tietty aika ilkee misään parkkipaikalla tehä =)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 10.5.2009 10:27

No tutkitaan nyt esin, tuo tuttu sukulainen jäi just työttömäksi ja mekaanikko ammatiltaan eli aikaa ja taitoa on mutta autotallissa pitäis vaihtaa ja suunniteltiin tuossa jos venton nostais kokonaan korkeille pukeille niin että mahtuis alla ruuvaamaan, mutta täytyy tuosta tutusta pajasta kysästä tarjous mitä ottavat jos vaihtavat.
Ei ihme että kummatkin volsut toimi koko talven ilman ongelmia, jopa ovet toimi jäätymättä ja temppuilematta.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 10.5.2009 16:47

Näin pyhäpäivänä tuli taas vagia rempattua ja veikattiin että kytkinvaijerin automaattisäädössä on vikaa koska vaijeri oli ennen purkua hemmetin kireällä verrattuna tuon oman golffin vaijeriin eli venton vaijern säätö ei löysännyt vaijeria ollenkaan.
Hetki sen kanssa ihmeteltiin mutta kiristin ei toimi enää ollenkaan eli vaijeria ei saa löysättyä.

Huomenna mopolla töihin ja uutta vaijeria hakemaan.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 10.5.2009 16:52

-Jarkko- kirjoitti:Hetki sen kanssa ihmeteltiin mutta kiristin ei toimi enää ollenkaan eli vaijeria ei saa löysättyä.


http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=60 ... ht=#600179
Mikhauta kirjoitti:Huomasin sellaisen että kun vetää vaijerin ihan suoraan ja kireälle, niin säätö liikkuu helposti. Muuten lähes mahdoton saada liikkumaan.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 10.5.2009 19:23

Joo appiukon kanssa sitä tuossa pihassa räplättiin, saatiin kerran se niin pitkälle että sai vaijerin alapään pois sieltä vivusta mutta senjälkeen ei säätö enää toimi vaan se vaijerin "holkki" liikkuu ihan löysänä ja kytkinpoljin jää pohjaan,
Avattiin se vaijerin holkki ja siellä sisällä on muovijuttu putkiholkin sisällä ja siinä muoviholkissa on pieniä kuulia joilla tuo vaijerin kireys ilmeisesti säätyy?

Hitto kun on tuo korjauskirja tuolla tallilla, näkis siitä miten tuo systeemi toimii, eikös tämän ikäisissä autoissa pitäis olla jo nestekytkin??

Vaijeri on nyt paikallaan mutta se kiristinjuttu seilaa vaijerin päällä ihan löysästi eli hajalla?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 11.5.2009 21:41

Ongelmat jatkuu, tänään hain uuden vaijerin, muutaman tunnin taistelun jälkeen sain sen polkimeen kiinni ja toisen pään laatikkoon.
Vapautin ne valkoiset lukkojutut eli vaijeri pääsi pitkäksi ja muutama polkasu kytkinpolkimella että säätyy oikeaan mittaan.
Mutta teki saman tempun kun vanhallakin vaijerilla eli ei päästä kytkinvipua tarpeeksi alas että irrottais kunnolla, miksi?
Kaverin mukaan kytkin olis todellakin loppu eli vaijerin säädöt loppuu ja siksi ei pelitä mutta en jaksa uskoa.

Tuossa kuva uudesta vaijerista ja tuohon mittaan jämähti:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... ijeri2.jpg
Kaveri meinas että vaijerin liikkuvat merkit pitää olla määrätyssä kohdassa että sen jaa pitkäksi, missä kohtaa?

Kummastuttaa vain että vanhalla vaijerilla kytkin toimi jotenkin mutta kun sitä vaijeria räplättiin niin hajos koko säätöjuttu ja nyt ei uudellakaan vaijerilla toimi ollenkaan.
Voihan sieltä olla paineasetelmakin rikki kun kytkin ei koko aikaa luistanut mutta mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu.
Kun vaijerin irroittaa laatikosta niin kytkinvipu tipahtaa alas ja irrottaa normaalisti.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 12.5.2009 17:46

Todella vähän tietoa tuossa korjausoppaassa, eikö muka ole mitään mittoja joista selviäis onko kytkinlevy nyt todella loppu vai jotain muuta?
Laatikon vivun vapaaliike on noin 2cm.
Uudessa kytkinvaijerissa on nyt ilmeisesti säätö tapissa kun ei vaijeri suostu pitenemään, eli jos nyt laitan sen paikalleen laatikkoon niin se ei vapauta laatikon vipua tarpeeksi alas että kytkin vapautuisi?

Tutun pajan hinta oli 350-400e ja eka mahdollinen aika viikon päästä.
Mitä muuta tuonne pitää samalla uusia kun auki on, painelaakeri,kytkinakselin stefa,öljyt?

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

**TTU

ViestiKirjoittaja uiop » 12.5.2009 20:16

edit: Ei tämä ollukkaan yleinen vituttelu topikki.
Viimeksi muokannut uiop, 13.5.2009 9:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 12.5.2009 23:55

Miten tuo linkki nyt taas liittyy venton kytkimeen joka on vaijerimalli vuodelta vasara & kirves?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 13.5.2009 0:06

No tuota, korjaa sitten otsikkoa ja johdantoa, jos tässä ei muita saakaan vituttaa kuin sua?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 13.5.2009 16:35

No mutta otsikossahan lukee että vitutus topic (pitäiskö perustaa) koska suoraanhan tänne ei moista uskalla laittaa, tulee heti lukkoa ja bannia urakalla, neuvoja kyselin mutta eipä niitä saanut, korjaamolle lähtee ventonruikku ensi viikolla.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 13.5.2009 16:42

No jos aletaan saivartelemaan, niin avausviestisi ensimmäinen lause ei ole edes kysymys, kun siinä ei ole kysymysmerkkiä perässä ;) Mutta jospa vaikka poistat otsikosta ja avausviestistä nuo vitutustopiciin viittaavat asiat niin pysytään varmaan siinä sun kytkinremontissa jatkossa. Keskustellaan vaikka tuon vitutustopicin tarpeesta sitten jossain muualla ja kytkinremontista tässä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 13.5.2009 17:44

Ööö, miksi kytkinremppaa tehdään yleinen - autot ja liikenne osiossa eikä sille tarkoitetussa tekniikka osiossa?
Ja vitutus topicia ei kyllä mun mielestä tänne tarvita. Olis itselläkin kyllä päivittäin sinne paljonkin asiaa, mutta en katso kuitenkaan tarpeelliseksi purkaa tuntojani siinä mielessä täällä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 20.5.2009 13:38

Noniin, vento on pajalla ja syyksi löytyi melko loppu kytkinlevy + pakkasnestettä kytkinkopassa, kannesta lohkolle kulkeva rautainen vesiputki tihkuttaa.
Samaan sumaan vois laittaa tuon automaattisäätöisen kytkinvaijerin jossa tais olla jotain häikkää eli hajottiko se jumittamalla tuon kytkimen lopullisesti vai mikä tuli.
Uusi vaijeri MERKKILIIKKEESTÄ 58e ( henkilökunta-alennuksella 40e).

Eli tarkistelkaa ne konehuoneet vesivuotojen varalta, eihän näistä uskalla pestä konettakaan jos kerran vedet pääsee kytkimelle lorisemaan.
Golffista hajos startti kun kannen päästä muovinen laippa lorotti pakkasnesteet suoraan sinne ja tutun ventosta sama juttu kun koneen keskellä oleva muovilaippa lorotti nesteet starttiin.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 24.5.2009 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 20.5.2009 15:11

Noita vikoja ei ilmeisesti voi tulla muun merkkiseen autoon ? Jotenkin välillä kummastuttaa tämän -Jarkon- tekstit / asenne. Ei siinä mitään ;)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 21.5.2009 10:33

No ei ole tullut eteen toista merkkiä jossa pakkasneste pääsee startille/kytkinkoppaan ja 2 volsua on nyt tiedossa joista startti hajos juuri tuon pakkasnesteen takia.

Haulla koitin etsiä neuvoja tuohon kytkinvaijerin vapauttamiseen mutta ei sitä vetämällä ym enää pitkäksi saanut.
Vento on nyt muuten kunnossa, tuo vesiputki pitää huomenna irrottaa ja korjata ja toinen vetari pitää vaihdattaa.

Mitäs kummaa mun viesteissä /asenteessa nyt on, nämä volkkarit vaan on niin uskomattomia laitteita :) :) (hitto kun ei tänne saa niitä hymiöitä laitettua).

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 21.5.2009 11:00

Täällä on yksi, tosin ei ole oma "auto", 02' Ford Mondeo 2.0TDI koneella jossa vesipumppu vuoti ja tiputti nesteet suoraan startin päälle. Vesipumppu on vaihdelaatikon puolella samalla remmillä ohjaustehostimen pumpun kanssa, jakopää on ketjulla. Vaihdoin vesipumpun, on muuten sitten erittäin v-mäinen homma, ja vuoto lakkasi mutta pari viikkoa tuosta startti sano sopimuksen irti.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 24.5.2009 18:44

Voortti on voortti, kaverilla 230tkm ajettu td focus ja nyt ihmetellään mikä tuli kun käy miten sattuu, otettiin just suuttimet auki ja netin mukaan noissa olis pumppuvikaa jo tuossa 200tkm lukemissa (mikä hieman hymyilyttää entistä mersukuskia), vaihtopumpulla hintaa noin 1000e.

Oli venton vesiputki niin heikolla hapella että laitan letkulla, kyseessä siis vesiputki lämmityslaitteelta lohkolle, kahdesta kohtaa ruostunut puhki.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 3.6.2009 9:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 3.6.2009 9:31

Ja HUOM jos vaihdatte tuon vesiputken letkuksi niin putken päähän pitää tehdä olake esim prikasta koska letku EI PYSY kiinni putkessa edes kahdella klemmarilla.
2 kertaa sylkäs vento vedet pihalle mutta nyt ei enää pitäis koska tein putkenpäähän tuon olakkeen.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa