VOI POISTAA
Valvoja: ffp jäsenet
VOI POISTAA
Pitäiskö tännekin perustaa vitutus topic, alkaa taas ketuttaa kunnolla.
Viikko sitten haettiin emännän ventuskaan tuikut kaasuiskarit taakse kun alkoi merisairaaksi tulla, no meno parani huomattavasti.
No samalla kun oli konepelli auki niin vaihdettiin öljyt + filtteri kun oli huoltovihkon mukaan tullut 10tkm ajettua edellisestä vaihdosta.
Uudet öljyt koneeseen ja taas sais ajella, tai sitten ei.
Tänään alkoi kytkin oireilemaan eli uutta kytkintä huutelee, stana!
Mittarissa 154tkm ja ei mitään oireita ennemmin, kevyttä taajama ajoa ja tuli jopa ennätys ajettua mitä tuo nyt mulla tämän viikon ehti olla ajossa, 485km/42L.
Eli vaikea uskoa että kytkin olis loppu noilla kilometreillä mutta totta se on, automaatti tuo nyt on, välillä menee ok, toisinaan taas luistaa aivan helkkaristi.
Vetaritkin klapisee, välillä tuntuu että pelkääjän puoli mutta toisinaan taas että kummatkin.
Täytyy nyt kysellä jos tuttu sukulainen viittis tuon laittaa, tai sitten tutulle pajalle, mutta onneksi meillä on Kymco ja tähtinokka.
Viikko sitten haettiin emännän ventuskaan tuikut kaasuiskarit taakse kun alkoi merisairaaksi tulla, no meno parani huomattavasti.
No samalla kun oli konepelli auki niin vaihdettiin öljyt + filtteri kun oli huoltovihkon mukaan tullut 10tkm ajettua edellisestä vaihdosta.
Uudet öljyt koneeseen ja taas sais ajella, tai sitten ei.
Tänään alkoi kytkin oireilemaan eli uutta kytkintä huutelee, stana!
Mittarissa 154tkm ja ei mitään oireita ennemmin, kevyttä taajama ajoa ja tuli jopa ennätys ajettua mitä tuo nyt mulla tämän viikon ehti olla ajossa, 485km/42L.
Eli vaikea uskoa että kytkin olis loppu noilla kilometreillä mutta totta se on, automaatti tuo nyt on, välillä menee ok, toisinaan taas luistaa aivan helkkaristi.
Vetaritkin klapisee, välillä tuntuu että pelkääjän puoli mutta toisinaan taas että kummatkin.
Täytyy nyt kysellä jos tuttu sukulainen viittis tuon laittaa, tai sitten tutulle pajalle, mutta onneksi meillä on Kymco ja tähtinokka.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 14.11.2009 21:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
..Jos siellä onkin turbiinikytkin... ;)
Miksei kytkin voisi olla lopussakin, vääränlaisella käytöllä sen saa palamaan loppuun varsin nopeastikkin.
Oon joskus miettiny että kuinka kauan noilla paapoilla niiden autoissa kytkimet kestää kun parkkipaikalla on ne kierrokset 5000 rpm ja kytkintä liirataan taidokkaasti...
Miksei kytkin voisi olla lopussakin, vääränlaisella käytöllä sen saa palamaan loppuun varsin nopeastikkin.
Oon joskus miettiny että kuinka kauan noilla paapoilla niiden autoissa kytkimet kestää kun parkkipaikalla on ne kierrokset 5000 rpm ja kytkintä liirataan taidokkaasti...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Joo ihan manuaalivehje kyseessä joka nyt toimii kuin automaatti joka tosin ei ainakaan vielä itse vaihda pykälää mutta mistä näistä tietää mitä seuraavaksi tapahtuu.
Itse epäilen tuota öljyvuotoa, alle ei merkkaa mutta tuo luistaminen alkoi niin äkkiä ilman mitään ensioireita.
Ajostahan se kiinni on koska kytkin menee, mersuihin ollaan vaihdettu 250-300tkm lukemissa kun asetelmat hajos ja alkoi ravistamaan, isän pakuun vaihdettiin kun mittarissa 500tkm.
Kytkinpaketti maksaa sen 120e ja työ sitten 200-400e jos pajalla teettää, ite en pysty vaihtamaan eli katotaan nyt mitä sukulainen tuumaa vai onko vento vaihtoautorivissä.
Kummastuttaa vaan nuo vetaritkin, kumit on ehjät mutta klapinaa kuuluu, täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja 127tkm asti jonka jälkeen mun omat merkinnät, vento tuli meille kun mittarissa oli 133tkm.
Itse epäilen tuota öljyvuotoa, alle ei merkkaa mutta tuo luistaminen alkoi niin äkkiä ilman mitään ensioireita.
Ajostahan se kiinni on koska kytkin menee, mersuihin ollaan vaihdettu 250-300tkm lukemissa kun asetelmat hajos ja alkoi ravistamaan, isän pakuun vaihdettiin kun mittarissa 500tkm.
Kytkinpaketti maksaa sen 120e ja työ sitten 200-400e jos pajalla teettää, ite en pysty vaihtamaan eli katotaan nyt mitä sukulainen tuumaa vai onko vento vaihtoautorivissä.
Kummastuttaa vaan nuo vetaritkin, kumit on ehjät mutta klapinaa kuuluu, täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja 127tkm asti jonka jälkeen mun omat merkinnät, vento tuli meille kun mittarissa oli 133tkm.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mun tapauksessa ei ulospäin näkynyt mitään. Roiski öljyt ympäri vauhtipyörän koteloa ja kuivui seinille. Kitkapintaan pääsi kuitenkin ja se riitti.Itse epäilen tuota öljyvuotoa, alle ei merkkaa
Mutta sen näkee kun avaa kytkimen. Ne tiivisteet ei hirveitä maksa ja kannattanee vaihtaa kun siinä hyvin esille tulevat.
Tuolla 90e ei täällä saa kun lämmintä kättä. Tuon tutun pajan tuntiveloitus on 40e joka halvin mitä täälläpäin on ja esim tuosta kytkinrempasta voi sopia urakan mutta kyllä se tuossa 200-400e hintahaarukassa liikkuu.
Samalla pitäis kattoa noita vetareita että kumpiko siellä klapajaa vai onko kummatkin tiensä päässä myös.
Kaverilla olis nosturi mutta mies ite on wärtsilässä töissä eli siellähän asutaan viikonloput rahan perässä.
Samalla pitäis kattoa noita vetareita että kumpiko siellä klapajaa vai onko kummatkin tiensä päässä myös.
Kaverilla olis nosturi mutta mies ite on wärtsilässä töissä eli siellähän asutaan viikonloput rahan perässä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No tutkitaan nyt esin, tuo tuttu sukulainen jäi just työttömäksi ja mekaanikko ammatiltaan eli aikaa ja taitoa on mutta autotallissa pitäis vaihtaa ja suunniteltiin tuossa jos venton nostais kokonaan korkeille pukeille niin että mahtuis alla ruuvaamaan, mutta täytyy tuosta tutusta pajasta kysästä tarjous mitä ottavat jos vaihtavat.
Ei ihme että kummatkin volsut toimi koko talven ilman ongelmia, jopa ovet toimi jäätymättä ja temppuilematta.
Ei ihme että kummatkin volsut toimi koko talven ilman ongelmia, jopa ovet toimi jäätymättä ja temppuilematta.
Näin pyhäpäivänä tuli taas vagia rempattua ja veikattiin että kytkinvaijerin automaattisäädössä on vikaa koska vaijeri oli ennen purkua hemmetin kireällä verrattuna tuon oman golffin vaijeriin eli venton vaijern säätö ei löysännyt vaijeria ollenkaan.
Hetki sen kanssa ihmeteltiin mutta kiristin ei toimi enää ollenkaan eli vaijeria ei saa löysättyä.
Huomenna mopolla töihin ja uutta vaijeria hakemaan.
Hetki sen kanssa ihmeteltiin mutta kiristin ei toimi enää ollenkaan eli vaijeria ei saa löysättyä.
Huomenna mopolla töihin ja uutta vaijeria hakemaan.
-Jarkko- kirjoitti:Hetki sen kanssa ihmeteltiin mutta kiristin ei toimi enää ollenkaan eli vaijeria ei saa löysättyä.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=60 ... ht=#600179
Mikhauta kirjoitti:Huomasin sellaisen että kun vetää vaijerin ihan suoraan ja kireälle, niin säätö liikkuu helposti. Muuten lähes mahdoton saada liikkumaan.
Joo appiukon kanssa sitä tuossa pihassa räplättiin, saatiin kerran se niin pitkälle että sai vaijerin alapään pois sieltä vivusta mutta senjälkeen ei säätö enää toimi vaan se vaijerin "holkki" liikkuu ihan löysänä ja kytkinpoljin jää pohjaan,
Avattiin se vaijerin holkki ja siellä sisällä on muovijuttu putkiholkin sisällä ja siinä muoviholkissa on pieniä kuulia joilla tuo vaijerin kireys ilmeisesti säätyy?
Hitto kun on tuo korjauskirja tuolla tallilla, näkis siitä miten tuo systeemi toimii, eikös tämän ikäisissä autoissa pitäis olla jo nestekytkin??
Vaijeri on nyt paikallaan mutta se kiristinjuttu seilaa vaijerin päällä ihan löysästi eli hajalla?
Avattiin se vaijerin holkki ja siellä sisällä on muovijuttu putkiholkin sisällä ja siinä muoviholkissa on pieniä kuulia joilla tuo vaijerin kireys ilmeisesti säätyy?
Hitto kun on tuo korjauskirja tuolla tallilla, näkis siitä miten tuo systeemi toimii, eikös tämän ikäisissä autoissa pitäis olla jo nestekytkin??
Vaijeri on nyt paikallaan mutta se kiristinjuttu seilaa vaijerin päällä ihan löysästi eli hajalla?
Ongelmat jatkuu, tänään hain uuden vaijerin, muutaman tunnin taistelun jälkeen sain sen polkimeen kiinni ja toisen pään laatikkoon.
Vapautin ne valkoiset lukkojutut eli vaijeri pääsi pitkäksi ja muutama polkasu kytkinpolkimella että säätyy oikeaan mittaan.
Mutta teki saman tempun kun vanhallakin vaijerilla eli ei päästä kytkinvipua tarpeeksi alas että irrottais kunnolla, miksi?
Kaverin mukaan kytkin olis todellakin loppu eli vaijerin säädöt loppuu ja siksi ei pelitä mutta en jaksa uskoa.
Tuossa kuva uudesta vaijerista ja tuohon mittaan jämähti:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... ijeri2.jpg
Kaveri meinas että vaijerin liikkuvat merkit pitää olla määrätyssä kohdassa että sen jaa pitkäksi, missä kohtaa?
Kummastuttaa vain että vanhalla vaijerilla kytkin toimi jotenkin mutta kun sitä vaijeria räplättiin niin hajos koko säätöjuttu ja nyt ei uudellakaan vaijerilla toimi ollenkaan.
Voihan sieltä olla paineasetelmakin rikki kun kytkin ei koko aikaa luistanut mutta mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu.
Kun vaijerin irroittaa laatikosta niin kytkinvipu tipahtaa alas ja irrottaa normaalisti.
Vapautin ne valkoiset lukkojutut eli vaijeri pääsi pitkäksi ja muutama polkasu kytkinpolkimella että säätyy oikeaan mittaan.
Mutta teki saman tempun kun vanhallakin vaijerilla eli ei päästä kytkinvipua tarpeeksi alas että irrottais kunnolla, miksi?
Kaverin mukaan kytkin olis todellakin loppu eli vaijerin säädöt loppuu ja siksi ei pelitä mutta en jaksa uskoa.
Tuossa kuva uudesta vaijerista ja tuohon mittaan jämähti:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... ijeri2.jpg
Kaveri meinas että vaijerin liikkuvat merkit pitää olla määrätyssä kohdassa että sen jaa pitkäksi, missä kohtaa?
Kummastuttaa vain että vanhalla vaijerilla kytkin toimi jotenkin mutta kun sitä vaijeria räplättiin niin hajos koko säätöjuttu ja nyt ei uudellakaan vaijerilla toimi ollenkaan.
Voihan sieltä olla paineasetelmakin rikki kun kytkin ei koko aikaa luistanut mutta mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu.
Kun vaijerin irroittaa laatikosta niin kytkinvipu tipahtaa alas ja irrottaa normaalisti.
Todella vähän tietoa tuossa korjausoppaassa, eikö muka ole mitään mittoja joista selviäis onko kytkinlevy nyt todella loppu vai jotain muuta?
Laatikon vivun vapaaliike on noin 2cm.
Uudessa kytkinvaijerissa on nyt ilmeisesti säätö tapissa kun ei vaijeri suostu pitenemään, eli jos nyt laitan sen paikalleen laatikkoon niin se ei vapauta laatikon vipua tarpeeksi alas että kytkin vapautuisi?
Tutun pajan hinta oli 350-400e ja eka mahdollinen aika viikon päästä.
Mitä muuta tuonne pitää samalla uusia kun auki on, painelaakeri,kytkinakselin stefa,öljyt?
Laatikon vivun vapaaliike on noin 2cm.
Uudessa kytkinvaijerissa on nyt ilmeisesti säätö tapissa kun ei vaijeri suostu pitenemään, eli jos nyt laitan sen paikalleen laatikkoon niin se ei vapauta laatikon vipua tarpeeksi alas että kytkin vapautuisi?
Tutun pajan hinta oli 350-400e ja eka mahdollinen aika viikon päästä.
Mitä muuta tuonne pitää samalla uusia kun auki on, painelaakeri,kytkinakselin stefa,öljyt?
No jos aletaan saivartelemaan, niin avausviestisi ensimmäinen lause ei ole edes kysymys, kun siinä ei ole kysymysmerkkiä perässä ;) Mutta jospa vaikka poistat otsikosta ja avausviestistä nuo vitutustopiciin viittaavat asiat niin pysytään varmaan siinä sun kytkinremontissa jatkossa. Keskustellaan vaikka tuon vitutustopicin tarpeesta sitten jossain muualla ja kytkinremontista tässä.
Ööö, miksi kytkinremppaa tehdään yleinen - autot ja liikenne osiossa eikä sille tarkoitetussa tekniikka osiossa?
Ja vitutus topicia ei kyllä mun mielestä tänne tarvita. Olis itselläkin kyllä päivittäin sinne paljonkin asiaa, mutta en katso kuitenkaan tarpeelliseksi purkaa tuntojani siinä mielessä täällä.
Ja vitutus topicia ei kyllä mun mielestä tänne tarvita. Olis itselläkin kyllä päivittäin sinne paljonkin asiaa, mutta en katso kuitenkaan tarpeelliseksi purkaa tuntojani siinä mielessä täällä.
Noniin, vento on pajalla ja syyksi löytyi melko loppu kytkinlevy + pakkasnestettä kytkinkopassa, kannesta lohkolle kulkeva rautainen vesiputki tihkuttaa.
Samaan sumaan vois laittaa tuon automaattisäätöisen kytkinvaijerin jossa tais olla jotain häikkää eli hajottiko se jumittamalla tuon kytkimen lopullisesti vai mikä tuli.
Uusi vaijeri MERKKILIIKKEESTÄ 58e ( henkilökunta-alennuksella 40e).
Eli tarkistelkaa ne konehuoneet vesivuotojen varalta, eihän näistä uskalla pestä konettakaan jos kerran vedet pääsee kytkimelle lorisemaan.
Golffista hajos startti kun kannen päästä muovinen laippa lorotti pakkasnesteet suoraan sinne ja tutun ventosta sama juttu kun koneen keskellä oleva muovilaippa lorotti nesteet starttiin.
Samaan sumaan vois laittaa tuon automaattisäätöisen kytkinvaijerin jossa tais olla jotain häikkää eli hajottiko se jumittamalla tuon kytkimen lopullisesti vai mikä tuli.
Uusi vaijeri MERKKILIIKKEESTÄ 58e ( henkilökunta-alennuksella 40e).
Eli tarkistelkaa ne konehuoneet vesivuotojen varalta, eihän näistä uskalla pestä konettakaan jos kerran vedet pääsee kytkimelle lorisemaan.
Golffista hajos startti kun kannen päästä muovinen laippa lorotti pakkasnesteet suoraan sinne ja tutun ventosta sama juttu kun koneen keskellä oleva muovilaippa lorotti nesteet starttiin.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 24.5.2009 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No ei ole tullut eteen toista merkkiä jossa pakkasneste pääsee startille/kytkinkoppaan ja 2 volsua on nyt tiedossa joista startti hajos juuri tuon pakkasnesteen takia.
Haulla koitin etsiä neuvoja tuohon kytkinvaijerin vapauttamiseen mutta ei sitä vetämällä ym enää pitkäksi saanut.
Vento on nyt muuten kunnossa, tuo vesiputki pitää huomenna irrottaa ja korjata ja toinen vetari pitää vaihdattaa.
Mitäs kummaa mun viesteissä /asenteessa nyt on, nämä volkkarit vaan on niin uskomattomia laitteita :) :) (hitto kun ei tänne saa niitä hymiöitä laitettua).
Haulla koitin etsiä neuvoja tuohon kytkinvaijerin vapauttamiseen mutta ei sitä vetämällä ym enää pitkäksi saanut.
Vento on nyt muuten kunnossa, tuo vesiputki pitää huomenna irrottaa ja korjata ja toinen vetari pitää vaihdattaa.
Mitäs kummaa mun viesteissä /asenteessa nyt on, nämä volkkarit vaan on niin uskomattomia laitteita :) :) (hitto kun ei tänne saa niitä hymiöitä laitettua).
Täällä on yksi, tosin ei ole oma "auto", 02' Ford Mondeo 2.0TDI koneella jossa vesipumppu vuoti ja tiputti nesteet suoraan startin päälle. Vesipumppu on vaihdelaatikon puolella samalla remmillä ohjaustehostimen pumpun kanssa, jakopää on ketjulla. Vaihdoin vesipumpun, on muuten sitten erittäin v-mäinen homma, ja vuoto lakkasi mutta pari viikkoa tuosta startti sano sopimuksen irti.
Voortti on voortti, kaverilla 230tkm ajettu td focus ja nyt ihmetellään mikä tuli kun käy miten sattuu, otettiin just suuttimet auki ja netin mukaan noissa olis pumppuvikaa jo tuossa 200tkm lukemissa (mikä hieman hymyilyttää entistä mersukuskia), vaihtopumpulla hintaa noin 1000e.
Oli venton vesiputki niin heikolla hapella että laitan letkulla, kyseessä siis vesiputki lämmityslaitteelta lohkolle, kahdesta kohtaa ruostunut puhki.
Oli venton vesiputki niin heikolla hapella että laitan letkulla, kyseessä siis vesiputki lämmityslaitteelta lohkolle, kahdesta kohtaa ruostunut puhki.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 3.6.2009 9:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 43 vierailijaa