Golf III ei käynnisty

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

masake
-
Viestit: 5
Liittynyt: 5.9.2008 11:02

Golf III ei käynnisty

ViestiKirjoittaja masake » 31.3.2009 21:33

Elikkäs !
Potilas Golf GTI 2.0 -93 8-vent. kone 2E

Ajettu pari kilometriä , käyty kaupassa jonka jälkeen ajettu taas n. 500 m ja auto sammui suoraan vauhdista . Ei lähtenyt käyntiin starttaamalla , mutta illemmalla kokeillessa käynnistyi ja sammui parin sekunnin päästä eikä sen jälkeen ( perjantai ) enää ole suostunut käyntiin . Tätä ennen ei mitään oireita .

Noin 7000 km sitten vaihdettu tulpat , virranjakajan kansi , pyörijä , syttypiuhat , bensansuodatin , ilmansuodatin , nokkahihna kiristimineen , ym... perusasiat esim. kaikki mahdolliset öljyt ja suodatin . Mitattu eri antureita jotka olleet kunnossa mm. ilmamassamittari .

Mitään piuhoja ei näy irti eikä poikki , liittimet kunnossa ja kuivat ja puhtaat , missään ei kosteutta näy . Sulakkeet ehjät , mutta mistähän mahtaa releet löytyä ?

Bensapumppu toimii , tulpat kastuvat startatessa , bensanpaineita ei mitattu . Tankissa nyt varuilta masinolia .

Kipinä on kuitenkin hukassa !! Kuten jo mainitsin syttyvehkeet pitäisi kuitenkin olla kunnossa . Onko tässä mallissa tuota Hall-anturia tai kammenkulma-anturia , eli mistä tunnistaa koneen asennon ? Ostaessa tässä oli nokkahihnalla väliakseli pykälän pielessä , kävi mutta hiukan tehottomasti . Kuulemma jos heittää toiseen suuntaan pykälän lakkaa käymästä kokonaan . Miten tuo voisi normaali ajossa pompata pykälällä varsinkin kun hihna on uusi eikä ole sikapoljettu ? Mitään poikkinaisia alipaineletkujakaan en ole löytänyt .

Onko ideoita ?? Omat on suunnilleen tuossa . Hakua kokeiltu jo eikä lisännyt viisautta , hakutoiminnon toimivuutta kyllä ihmettelen !

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 31.3.2009 21:46

Puolapaketti sökö.

masake
-
Viestit: 5
Liittynyt: 5.9.2008 11:02

ViestiKirjoittaja masake » 31.3.2009 21:48

Unohtui mainita jotta puolapaketti on tänään vaihdettu uuteen !!

Tomi K
-
Viestit: 68
Liittynyt: 19.12.2005 17:53

ViestiKirjoittaja Tomi K » 31.3.2009 21:53

Hall anturi taitaa olla sökö. Löytyy virranjakajan sisältä.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 31.3.2009 21:55

No sitten hallia testaamaan. Hallin pistokkeesta kumisuoja syrjään. Keskinastan ja akun plus navan välille testilamppu ja sitte starttaamaan. Pitäis villkkua.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 31.3.2009 23:26

Heitetään edellisten vastaajien avustamana se "perisynti" virtalukonpohja.

artturi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.2.2008 10:38

ViestiKirjoittaja artturi » 1.4.2009 16:09

Saattaapi olla myös bensapumpun rele syynä. Helppo ja halpa vaihtaa.

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

ViestiKirjoittaja Heke26 » 1.4.2009 17:12

Bensa pumpun rele jos tulpat kastuvat? Ei sekoilla siellä :D

Tuo virtalukon pohja on aika suuressa osassa näissä... Onkos tässä jotain ajonestoa? Sekin voi olla vikana...

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 1.4.2009 18:20

Onkos tässä jotain ajonestoa? Sekin voi olla vikana...

Tuskin tehdasasennuksena tuonikäisissä.
Ex kolperostani ('94 vr6) "revin mäkeen" semmoisen jälkiasenteisen.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 1.4.2009 18:54

vm 95 on tullu ajonesto

masake
-
Viestit: 5
Liittynyt: 5.9.2008 11:02

ViestiKirjoittaja masake » 28.4.2009 21:56

Jäänyt tämä tilanne päivittämättä työkiireiden vuoksi .

Eli syyllinen oli kuitenkin puola . Sain siitä epämääräisen mittaustuloksen mutta en meinannut uskoa että uusi puola olisi viallinen . Kokeiltiin varmasti toimivalla ja saatiin auto käymään .

Jos joku tarvitsee 2E koneen virranjakajaan Hall-anturin tai koko jakajan niin sellaisia löytyy AD-varaosaputkasta . Ovat 1.4 koneeseen mutta käyvät näihinkin . Kannattaa ottaa vanhat osat mukaan ja verrata heidän kuvastaan noita . Kuvassa anturi on aivan samanlainen kuin vanha mutta uusi tilattu oli hieman erinäköinen vaan silti toimiva . Hall-anturi 65 e ja jakaja 130 e , tinkaavat hieman . VW liikkeessä Turussa ei Hall-anturia saatavana erikseen ja koko jakaja 160 e . Tämä on siis sellainen jakaja missä siis on sakaralevy yläpäässä ja joutuu koko jakajan purkamaan että saa anturin vaihdettua .

Kiitoksia avittaneille !!

sebu00
-
Viestit: 37
Liittynyt: 24.7.2008 17:49

Golf II ei käynnisty

ViestiKirjoittaja sebu00 » 29.4.2009 0:26

Tästä onkin hyvä jatkaa riivatun kakkiksen mystisyydessään ylivoimaiseen ongelmaan.
(mk2 8v Gti L-jetronic))
Tilanne on seuraavanlainen:
Antaa bensaa hienosti, antaa kipinää hienoisti, ilmanotossa ei vuotoja, pyörittää starttia upeasti, muttei käynnisty. Kyseistä VEHJETTÄ on nyt useampi asiansa osaava kaveri vilkaissut ja sormi päätynyt suuhun jokaisella. Mitä ihmettä??

sebu00
-
Viestit: 37
Liittynyt: 24.7.2008 17:49

ViestiKirjoittaja sebu00 » 29.4.2009 15:20

Olisiko mahdollista, että nokka- tai kampiakseli olisi hajalla? Ei kuitenkaan pitänyt minkäänlaista ääntä "hajoamis"hetkellä eikä käynnistämistä yrittäessä?

ville.sopane
-
Viestit: 106
Liittynyt: 9.7.2008 18:05

ViestiKirjoittaja ville.sopane » 29.4.2009 17:08

Onkos puristupaineet mitattu?

sebu00
-
Viestit: 37
Liittynyt: 24.7.2008 17:49

ViestiKirjoittaja sebu00 » 4.5.2009 16:14

Mittaan kunhan saan mittarin jostain.

Muutama kyssäri:

Voiko tulla mitään pitkäaikaisvaurioita, jos auto on käynyt liian rikkaalla tai laihalla jonkin aikaa? "Korjasin" nimittäin ilmamäärämittarin pari kilometriä ennen hyytymistä ja nykyistä käynnistymättömyyttä. (Nyt on jo uusi kiinni).

Osuuko 8v L-Jetronikissa(?) venttiilit mäntiin?

Miten hall-anturiin pääsee käsiksi? Näkeekö sen ja mahdolliset vauriot/viat irroittamalla virranjak. kannen?

Missä sijaitsee paluuletku?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 4.5.2009 20:02

^ Tuskin ihan parin kilometrin matkalla saa liian laihalla seoksella ajamalla poltettua mäntiä puhki, mutta muutama kymmenen täyskaasulla riittää kyllä.

Hall-anturin näkee enemmän ja vähemmän, kun virranjakajan kannen, pyörijän ja sen alla olevan suojarinkulan irroittaa, pilkistelee laippalevyn takaa ja jos 1. aukko on kohdalla, niin näkee siitä nyt sen miltä se näyttää. Hall:n vaihto vaatii jakajan nostamisen ylös ainakin 16 tappisessa, niin olettaisin saman koskevan 8v:täkin. Mitatahan tuon Hall-anturin toimintaahan voit, vaikka anturi on paikoillaan.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 7.5.2009 14:19

Tarkista Kampi-akselin asentotunnistimen johto+anturi.
Itsellä on auto juuri huollossa ja se on paskana=johto poikki.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 8.5.2009 2:23

^ BtW, missäs se tuossa "mk2 8v Gti L-jetronic":ssa on?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 8.5.2009 8:22

öljynsuodattimen takana, tai siis moottorinkannattimen takana lohkon kupeessa kuusiokololla kiinni.
Ainakin jos on Siemens simos ruisku.

sebu00
-
Viestit: 37
Liittynyt: 24.7.2008 17:49

ViestiKirjoittaja sebu00 » 8.5.2009 17:04

Kiitoksia vinkeistä. Vika kuitenkin löytyi suuttimista.

sebu00
-
Viestit: 37
Liittynyt: 24.7.2008 17:49

Golf II tulvii bensaa

ViestiKirjoittaja sebu00 » 9.5.2009 16:50

Lukuisten käynnistysyritysten johdosta kaikkien paitsi yhden suuttimen irroittamisen yhteydessä purskahti ulos reilusti bensaa sieltä ilman ja bensan "sekoituskammiosta". Tämän neljännen (tai ensimmäisen) suuttimen "kammio" ei sisältänyt bensaa ja saman pytyn tulppa oli kaikista öljyisin. Mitäköhän tuokin nyt tarkoittaa? Kuvittelisin kuitenkin huomanneeni jos kone olisi käynyt kolmella sylinterillä...

Öljyt joutuu vaihtamaan (bensaa sekoittunut) ja suuttimien tiivisteet vaihdoin. Tämän toivoisi riittävän tällä kertaa. Jos sattuu että tuo yksi suutin on rikki, niin kai se kolmellakin käynnistyy?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa