Golf III ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III ei käynnisty
Elikkäs !
Potilas Golf GTI 2.0 -93 8-vent. kone 2E
Ajettu pari kilometriä , käyty kaupassa jonka jälkeen ajettu taas n. 500 m ja auto sammui suoraan vauhdista . Ei lähtenyt käyntiin starttaamalla , mutta illemmalla kokeillessa käynnistyi ja sammui parin sekunnin päästä eikä sen jälkeen ( perjantai ) enää ole suostunut käyntiin . Tätä ennen ei mitään oireita .
Noin 7000 km sitten vaihdettu tulpat , virranjakajan kansi , pyörijä , syttypiuhat , bensansuodatin , ilmansuodatin , nokkahihna kiristimineen , ym... perusasiat esim. kaikki mahdolliset öljyt ja suodatin . Mitattu eri antureita jotka olleet kunnossa mm. ilmamassamittari .
Mitään piuhoja ei näy irti eikä poikki , liittimet kunnossa ja kuivat ja puhtaat , missään ei kosteutta näy . Sulakkeet ehjät , mutta mistähän mahtaa releet löytyä ?
Bensapumppu toimii , tulpat kastuvat startatessa , bensanpaineita ei mitattu . Tankissa nyt varuilta masinolia .
Kipinä on kuitenkin hukassa !! Kuten jo mainitsin syttyvehkeet pitäisi kuitenkin olla kunnossa . Onko tässä mallissa tuota Hall-anturia tai kammenkulma-anturia , eli mistä tunnistaa koneen asennon ? Ostaessa tässä oli nokkahihnalla väliakseli pykälän pielessä , kävi mutta hiukan tehottomasti . Kuulemma jos heittää toiseen suuntaan pykälän lakkaa käymästä kokonaan . Miten tuo voisi normaali ajossa pompata pykälällä varsinkin kun hihna on uusi eikä ole sikapoljettu ? Mitään poikkinaisia alipaineletkujakaan en ole löytänyt .
Onko ideoita ?? Omat on suunnilleen tuossa . Hakua kokeiltu jo eikä lisännyt viisautta , hakutoiminnon toimivuutta kyllä ihmettelen !
Potilas Golf GTI 2.0 -93 8-vent. kone 2E
Ajettu pari kilometriä , käyty kaupassa jonka jälkeen ajettu taas n. 500 m ja auto sammui suoraan vauhdista . Ei lähtenyt käyntiin starttaamalla , mutta illemmalla kokeillessa käynnistyi ja sammui parin sekunnin päästä eikä sen jälkeen ( perjantai ) enää ole suostunut käyntiin . Tätä ennen ei mitään oireita .
Noin 7000 km sitten vaihdettu tulpat , virranjakajan kansi , pyörijä , syttypiuhat , bensansuodatin , ilmansuodatin , nokkahihna kiristimineen , ym... perusasiat esim. kaikki mahdolliset öljyt ja suodatin . Mitattu eri antureita jotka olleet kunnossa mm. ilmamassamittari .
Mitään piuhoja ei näy irti eikä poikki , liittimet kunnossa ja kuivat ja puhtaat , missään ei kosteutta näy . Sulakkeet ehjät , mutta mistähän mahtaa releet löytyä ?
Bensapumppu toimii , tulpat kastuvat startatessa , bensanpaineita ei mitattu . Tankissa nyt varuilta masinolia .
Kipinä on kuitenkin hukassa !! Kuten jo mainitsin syttyvehkeet pitäisi kuitenkin olla kunnossa . Onko tässä mallissa tuota Hall-anturia tai kammenkulma-anturia , eli mistä tunnistaa koneen asennon ? Ostaessa tässä oli nokkahihnalla väliakseli pykälän pielessä , kävi mutta hiukan tehottomasti . Kuulemma jos heittää toiseen suuntaan pykälän lakkaa käymästä kokonaan . Miten tuo voisi normaali ajossa pompata pykälällä varsinkin kun hihna on uusi eikä ole sikapoljettu ? Mitään poikkinaisia alipaineletkujakaan en ole löytänyt .
Onko ideoita ?? Omat on suunnilleen tuossa . Hakua kokeiltu jo eikä lisännyt viisautta , hakutoiminnon toimivuutta kyllä ihmettelen !
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Jäänyt tämä tilanne päivittämättä työkiireiden vuoksi .
Eli syyllinen oli kuitenkin puola . Sain siitä epämääräisen mittaustuloksen mutta en meinannut uskoa että uusi puola olisi viallinen . Kokeiltiin varmasti toimivalla ja saatiin auto käymään .
Jos joku tarvitsee 2E koneen virranjakajaan Hall-anturin tai koko jakajan niin sellaisia löytyy AD-varaosaputkasta . Ovat 1.4 koneeseen mutta käyvät näihinkin . Kannattaa ottaa vanhat osat mukaan ja verrata heidän kuvastaan noita . Kuvassa anturi on aivan samanlainen kuin vanha mutta uusi tilattu oli hieman erinäköinen vaan silti toimiva . Hall-anturi 65 e ja jakaja 130 e , tinkaavat hieman . VW liikkeessä Turussa ei Hall-anturia saatavana erikseen ja koko jakaja 160 e . Tämä on siis sellainen jakaja missä siis on sakaralevy yläpäässä ja joutuu koko jakajan purkamaan että saa anturin vaihdettua .
Kiitoksia avittaneille !!
Eli syyllinen oli kuitenkin puola . Sain siitä epämääräisen mittaustuloksen mutta en meinannut uskoa että uusi puola olisi viallinen . Kokeiltiin varmasti toimivalla ja saatiin auto käymään .
Jos joku tarvitsee 2E koneen virranjakajaan Hall-anturin tai koko jakajan niin sellaisia löytyy AD-varaosaputkasta . Ovat 1.4 koneeseen mutta käyvät näihinkin . Kannattaa ottaa vanhat osat mukaan ja verrata heidän kuvastaan noita . Kuvassa anturi on aivan samanlainen kuin vanha mutta uusi tilattu oli hieman erinäköinen vaan silti toimiva . Hall-anturi 65 e ja jakaja 130 e , tinkaavat hieman . VW liikkeessä Turussa ei Hall-anturia saatavana erikseen ja koko jakaja 160 e . Tämä on siis sellainen jakaja missä siis on sakaralevy yläpäässä ja joutuu koko jakajan purkamaan että saa anturin vaihdettua .
Kiitoksia avittaneille !!
Golf II ei käynnisty
Tästä onkin hyvä jatkaa riivatun kakkiksen mystisyydessään ylivoimaiseen ongelmaan.
(mk2 8v Gti L-jetronic))
Tilanne on seuraavanlainen:
Antaa bensaa hienosti, antaa kipinää hienoisti, ilmanotossa ei vuotoja, pyörittää starttia upeasti, muttei käynnisty. Kyseistä VEHJETTÄ on nyt useampi asiansa osaava kaveri vilkaissut ja sormi päätynyt suuhun jokaisella. Mitä ihmettä??
(mk2 8v Gti L-jetronic))
Tilanne on seuraavanlainen:
Antaa bensaa hienosti, antaa kipinää hienoisti, ilmanotossa ei vuotoja, pyörittää starttia upeasti, muttei käynnisty. Kyseistä VEHJETTÄ on nyt useampi asiansa osaava kaveri vilkaissut ja sormi päätynyt suuhun jokaisella. Mitä ihmettä??
Mittaan kunhan saan mittarin jostain.
Muutama kyssäri:
Voiko tulla mitään pitkäaikaisvaurioita, jos auto on käynyt liian rikkaalla tai laihalla jonkin aikaa? "Korjasin" nimittäin ilmamäärämittarin pari kilometriä ennen hyytymistä ja nykyistä käynnistymättömyyttä. (Nyt on jo uusi kiinni).
Osuuko 8v L-Jetronikissa(?) venttiilit mäntiin?
Miten hall-anturiin pääsee käsiksi? Näkeekö sen ja mahdolliset vauriot/viat irroittamalla virranjak. kannen?
Missä sijaitsee paluuletku?
Muutama kyssäri:
Voiko tulla mitään pitkäaikaisvaurioita, jos auto on käynyt liian rikkaalla tai laihalla jonkin aikaa? "Korjasin" nimittäin ilmamäärämittarin pari kilometriä ennen hyytymistä ja nykyistä käynnistymättömyyttä. (Nyt on jo uusi kiinni).
Osuuko 8v L-Jetronikissa(?) venttiilit mäntiin?
Miten hall-anturiin pääsee käsiksi? Näkeekö sen ja mahdolliset vauriot/viat irroittamalla virranjak. kannen?
Missä sijaitsee paluuletku?
^ Tuskin ihan parin kilometrin matkalla saa liian laihalla seoksella ajamalla poltettua mäntiä puhki, mutta muutama kymmenen täyskaasulla riittää kyllä.
Hall-anturin näkee enemmän ja vähemmän, kun virranjakajan kannen, pyörijän ja sen alla olevan suojarinkulan irroittaa, pilkistelee laippalevyn takaa ja jos 1. aukko on kohdalla, niin näkee siitä nyt sen miltä se näyttää. Hall:n vaihto vaatii jakajan nostamisen ylös ainakin 16 tappisessa, niin olettaisin saman koskevan 8v:täkin. Mitatahan tuon Hall-anturin toimintaahan voit, vaikka anturi on paikoillaan.
Hall-anturin näkee enemmän ja vähemmän, kun virranjakajan kannen, pyörijän ja sen alla olevan suojarinkulan irroittaa, pilkistelee laippalevyn takaa ja jos 1. aukko on kohdalla, niin näkee siitä nyt sen miltä se näyttää. Hall:n vaihto vaatii jakajan nostamisen ylös ainakin 16 tappisessa, niin olettaisin saman koskevan 8v:täkin. Mitatahan tuon Hall-anturin toimintaahan voit, vaikka anturi on paikoillaan.
Golf II tulvii bensaa
Lukuisten käynnistysyritysten johdosta kaikkien paitsi yhden suuttimen irroittamisen yhteydessä purskahti ulos reilusti bensaa sieltä ilman ja bensan "sekoituskammiosta". Tämän neljännen (tai ensimmäisen) suuttimen "kammio" ei sisältänyt bensaa ja saman pytyn tulppa oli kaikista öljyisin. Mitäköhän tuokin nyt tarkoittaa? Kuvittelisin kuitenkin huomanneeni jos kone olisi käynyt kolmella sylinterillä...
Öljyt joutuu vaihtamaan (bensaa sekoittunut) ja suuttimien tiivisteet vaihdoin. Tämän toivoisi riittävän tällä kertaa. Jos sattuu että tuo yksi suutin on rikki, niin kai se kolmellakin käynnistyy?
Öljyt joutuu vaihtamaan (bensaa sekoittunut) ja suuttimien tiivisteet vaihdoin. Tämän toivoisi riittävän tällä kertaa. Jos sattuu että tuo yksi suutin on rikki, niin kai se kolmellakin käynnistyy?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa