golf 3 1.8 -93 öljyä paisuntasäiliössä? APUA!!!!!!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

take|
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2009 19:45

golf 3 1.8 -93 öljyä paisuntasäiliössä? APUA!!!!!!

ViestiKirjoittaja take| » 24.4.2009 19:53

eli kolmos kopan golffista kyse.. luultavasti öljyä paisarissa, kansipahvi? ei huohota ei vettä öljyntäyttö korkissa eikä tikussa? mustaa mönjää veden pinnassa?? APUA!!!

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 24.4.2009 20:58

Tavallista, ei yllättävää, kansipahvi menny ja jos/kun korjaat niin muista pestä jäähdytin ym vesitilat kunnolla.

take|
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2009 19:45

ViestiKirjoittaja take| » 24.4.2009 21:51

onko kallis remontti? vaikea itse tehdä?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 24.4.2009 22:10

Riippuu osaamisen tasosta.. Moottorin kansi täytyy purkaa irti ja vaihtaa tiiviste välistä..
Kanteenhan tosin tulee letkuja, pakoputket, jakopää "kiinni" joten purkamista ja kasaamista riittää. Veikkaisin kysymyksistä että vaatii ainakin kysyjällä hieman asiaan paneutumista ennen kuin itse rupee tekemään.

Teetettynä en osaa hintoja sittemmin sanoa kun ei ole ikinä tullu teetettyä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 24.4.2009 22:13

Riippuu ajomäärästä, jos +300tkm niin vaatinee täydellisen kansiremontin eli kannen oikaisu + uudet ohjurit ym, koneistamon osuus noin 200-250e.
Päälle vielä kansipultit ja tiivistesarja.

take|
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2009 19:45

ViestiKirjoittaja take| » 24.4.2009 22:44

kyllä suunnilleen tiedän mitä olen tekemässä.. onko mielessä mitä muuta siitä kannattaisi samassa remontissa vaihtaa? budjetti ei ole kovin suuri,, jakopään remmin ja kiristimet/rullat ajattelin samassa rytäkässä uusia..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.4.2009 22:56

Tossa ne suunnilleen oli. Muut voi tehdä sitten myöhemminkin eikä niissä tarvi kantta irrottaa.

Pakosarjan kiinnikkeet/pultit/mutterit kannattaa hakea valmiiksi. Ne todennäköisesti on jo aika huonona, eikä takaisin kiinnitys ole taattu. Jos pakosarjan tiiviste on edullinen niin vaikka sekin.

Ajattele siltä kannalta että mikä on v-mäinen vaihtaa kansi kiinni niin se voi auttaa hahmottamaan hankintoja?

take|
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2009 19:45

ViestiKirjoittaja take| » 24.4.2009 23:56

niin ja tottakai kaikki tiivisteet mitkä vain vastaan tulee ;) tietääkö kukaan onko noissa vanhemmissa vr6:sissa tyyppivika toi laatikko, aina jostain laatikko paskana?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 25.4.2009 10:50

Tyyppivika, laatikosta hajoaa vaihteensiirtäjä tms ja onhan niissä olut nokka-akselivikojakin.

take|
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2009 19:45

ViestiKirjoittaja take| » 27.4.2009 17:59

joo.. ollut mielessä hommata semmonen mutta taitaa jäädä hommaamatta..

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 27.4.2009 18:18

Vetopyörästön niitit sieltä pettää. Löytyy muistakin laatikoista kuin vr6:sen.
Nokka- akseli vioista en ole kuullut.
Jakopään kesto vr6:ssa ~200tkm.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 27.4.2009 20:29

ne niititkään petä josset paukauttele kytkimellä lähtöjä, esim burnista koitat vetää.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 27.4.2009 22:56

tutkippa nyt tarkemmin tuota autoasi, onko sitä öljyä paljon siellä? viekö öljyä? kupliiko paisuntasäiliössä kun auto käy?
vai onko vaan satunnaista pientä möhnää paisarissa.

take|
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2009 19:45

tiiviste

ViestiKirjoittaja take| » 9.5.2009 13:50

joo kyllä nyt on tiiviste vaihdettu ja vikoja löyty samassa remontissa kasapäin.. vesipumppu oli paskana, ropeli hankas sinne reunaan oli akseli painunu puoli senttiä sisäänpäin.. termostaatti kotelossa oli halkeama josta tihutti vettä.. kenties nämä syitä miksi kannentiiviste mennyt??

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 9.5.2009 18:52

No kyllä noista vioista olis pitänyt jo huomata että jotakin häikkää on, mahtoi ropelli pitää melkoista meteliä ja lammikoita auton alla? On noita kannentiivisteitä mennyt muutenkin, omas kusee hiljalleen ulospäin ykköspytyn kohdalta mutta ei ole pariin vuoteen miksikään muuttunut ja eipä tuolle kannata enää mitään tehdä.

take|
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2009 19:45

ViestiKirjoittaja take| » 9.5.2009 19:39

itseasiassa ei mitään ääntä kuulunu vesipumpusta.. ja kansikin oli jäljetön ja suora..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa