kaasari apua tarttis!!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

kaasari apua tarttis!!

ViestiKirjoittaja vildur » 24.3.2009 15:59

Elikkäs ongelmana on ikiihana pierupurkin kaasari ykkköskoppasessa jetassa 1.5l koneella. Oireet ovat semmoiset kuin, tyhjäkäynti on todella huono ja kylmänä sekä välillä lämpimänä sitä ei ole lainkaan edes ryypyn kanssa. No löytyyhän siitä tyhjäkäynnin säätö ruuvi mutta sitä pyörittelemällä ei tapahdu mitään. Toinen oire on semmonen että jetta ei "laula" enään samalla tyylillä kuin viime kesänä, eli ei oo kaikki pollet tallessa ja ei kierrä ihan tappiin asti. Sitten myös bensankulutus on kasvanut huomattavasti.
Tainnut siis kaasari tulla tiensä päähän ja tarvitsisi joko korjauksen tai vaihdon?

Sitten löyty kans tuolta pihalta yhden volkkarin mukana tulleista romuista vag keihin kaasari, niin kiinostaisi mistä koneesta se on alunperin. mk1 golffin koneeseen se oli tulossa "viri" kaasariksi. olisiko mitään järkeä laittaa sitä jettaan tilalle ja onko se kuinka vaikeaa? Ainoat numerot mitä äkkiseltään löysin oli siinä peltiläpyskässä 055129023 N ja toinen oli kaasarin kyljessä DB20A [G] 0178. sanooko teille mitään vai onko numerot sinnepäinkään oikein ku ei äkkiseltään vagcatista löytyny? onko vanhoissa volkkareissa ollut paljonki keihinin kaasareita?

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 24.3.2009 16:41

Voisi olla pulldown rasia eli ryypyn laihennuskalvo joka olis viallinen. Kylmänä vetää ryyppyä pois päältä ettei tukehdu ja lämpimänä kun vuotaa niin sekoittaa käynnin.
Keihiniä on käytetty ainakin pitkittäiskoneisissa audeissa ja volkkareissa, ei huono kaasutin sekään mutta vanhana ei sen kummempi kuin p-burg. Vähemmällä työllä alkuperäinen kuntoon.

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 16.4.2009 17:33

nyt on kuitenkin keihini menossa jettaan kiinni ja nyt tarvis apua alipaine letkujen kanssa! eli kun en ole tota keihiniä itse irroittanu niin ei ole mitään tietoa missä kukin letkunpätkä on ollut alunperin kiinni. Eikä nettietkasta ollut kauheasti apua. Jos joku millään viiitsisi neuvoa että saisin jetan ajoon takaisin ja mielellään toimivana.

Eli jos kertoisitte mihin päättyy letkulähdöt numeroista 1-5.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ja sitten voisitte kertoa tämän "ruuvin" tarkoitusen. Siinähän on se jokin suoditin mikä tulevan bensan suodattaa? mutta mihin kohtaan se pitää ruuvata. ku äkkiseltään olis tuntunu siltä että sen voi ruuvata ihan läpi asti mutta pitääkö sen avulla kaasaria säätää jotenkin? vai voiko se ruuvautua liian pitkälle?
Kuva

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 17.4.2009 21:49

Kukaan ei osaa neuvoa ?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 18.4.2009 16:28

Itse lähtisin kaasuttimen mallinumerolla hakemaan Googlesta räjäytyskuvia ja selostuksia alipaineliitännöille.

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 18.4.2009 18:16

kaasarin varaosanumerolla ei löydy mitään. se vaihtuu toiseen numeroon. vaikka etkasta kyseisen kaasarin löysi niin räjäytyskuvat ovat niin epäselviä ettei niistä saa oikein selkoa kuin yhdestä letkun reitistä. yritetty on.
Sitten ku ei tuo kaasarin toiminta ole ihan täysin tiedossa niin ei oikein tiedä mitä kunkin osan pitäisi tehdä.

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 20.4.2009 17:17

tuli tässä vinkkejä odotellessa mieleen ja muita topicceja selatessa mieleen tosta vanhan kaasarin oireilusta semmonen että voisko muka kansipahvi vuotaa?? oireethan oli siis tyhjäkäynnin puute, ja se että kone ei ota kierroksia niin paljon kuin se ennen on ottanu ja pakoputkessa paukkuu kun kaasuttelee.
Kansipahvi oli kyllä joskus öljyä vuotanut ainakin mutta sekin vuoto hävisi pulttien kiristyksellä :D
Ja voisiko imuvuoto aiheuttaa nuo viat? Koska kaasaria irrottaessa tuli ilmi että imusarjan ja kannen välisen sauman päällä oli jotain sikakitti tyylistä kamaa runsaalla kädellä laitettuna.

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 21.4.2009 19:04

ei minkään laista ideaa kenelläkään 294:stä ihmisestä joka on katsonu tämän topicin?? Osaisiko joku 15412 jäljelle jääneestä ffp foorumin jäsenestä olla avulias ja laittaa tietonsa kehiin. ei viittis autoa seisottaa pihalla kun joutuu volvolla ajamaan silläaikaa kun jetta on työnalla.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 26.4.2009 14:30

ei välttämättä halvin mutta todennäköisesti paras ratkaisu.uutta tahi käytettyä korvaavaa
kylkeen ja kovaa ajoa.

www.freetechnics.fi

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 26.4.2009 18:55

Puhdista hieman letkuliitäntöjä niin näet juuressa muovirenkaan. Kaikissa lähdöissä on värikoodi rengas ja letkut laitat "väri väriin". Elikkä kalvolta kaasuttimen kylkeen saman väriseen liitäntään. Ykkönen kakkoskurkun "auki veto" liittimeen 4 ,kakkonen moottorijarrutuksen esto liittimeen 5, liitos 3 virranjakajalle. Ja se "suodattimen" kansiruuvi pari-kolme milliä reunan alapuolelle.
-Taitaa rikastimen vermeet puuttua läppää lukuunottamatta ?
Keihinissä on tyhjäkäynnin vakaus hoidettu pienellä elektroniikalla ja parilla magneettiventtiilillä, haasteellista asentaa täysin toimivaksi.

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 26.4.2009 20:31

Tämmöstä vastausta on odotettu, kiitos tästä!!

Nyt on vaan alkanut epäilyttämään ton keihinin toimimaan saanti niin tulin siihen johtopäätöksen että sama vanha solexpierupurkki takas kii.

Onko pääkaupunkiseudulla joku firma tms. joka putsaisi ja huoltaisi kunnolla tommosen kaasarin?? Ku tohon vakio kaasariin mun tietojen mukaan sais viel korjaussarjoja toisin ku tohon keihiniin ei oikeen löydy ku ehkä joltain kaasariexpertiltä.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 5.9.2009 19:33

Saitkö tuon keihinin huollettua? Vai jäikö se ylimääräiseksi hyllyyn?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa