Polo -00 rikkaat päästöt, apuva

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

sipponen
-
Viestit: 3
Liittynyt: 25.4.2009 9:43

Polo -00 rikkaat päästöt, apuva

ViestiKirjoittaja sipponen » 25.4.2009 9:49

Ongelmana emännän -00 polo. Päästöt hc 360 co 7,6 o2 0,52 co2 10,2
ja samat 2000 r/min hc 320 co 8,9 02 0,34 co29,4 9,4 ja lambda 0,769.

Eli käy rikkaalla? epäiltiin lämpötila anturia, kun päästöt tippuu kun kaasu pohjassa pidemmän aikaa. Ollaanko sielläpäinkään

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 25.4.2009 15:18

Onko nuo arvot lämpimästä vai kylmästä koneesta vai mitenkä häh? Tietenkin arvot tippuu huudattamisen jälkeen kun katalysaattori alkaa toimimaan.. Mihin lukemiin ne sitten asettuu parin tuhannen kierroksilla sen jälkeen kun on ensiksi huudatettu?

Huonosti se tuntuu jokatapauksessa seoksen polttavan.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 25.4.2009 16:41

Hyvinhän tuo näkyy polttavan kun palamattomat on vain 300 ja risat vaikka co on lähes kahdeksan. Olisko lambda-anturin vaihto.

sipponen
-
Viestit: 3
Liittynyt: 25.4.2009 9:43

ViestiKirjoittaja sipponen » 25.4.2009 17:41

arvot lämpimästä moottorista. kai lambda voi vuodessa sököksikin mennä, samasta syystä hylky vuosi sitten. vaihdettu uusintaan.

voiko vika olla lämpöanturissa, kun tuntuu "ryyppy" olevan päällä jatkuvasti. ja polttoaineen kulutus n.3l/100 enemmän

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 25.4.2009 21:53

Voi, mutta samanlaisen efektin antaa usein myös hajonnut lambda.

joni.r
-
Viestit: 61
Liittynyt: 20.12.2003 16:30

ViestiKirjoittaja joni.r » 20.5.2009 17:15

Samaa vikaa itsellä...just aamulla käytin konttorilla ja muuten hyvä mutta päästöt kiusaa jälleen. koneena 1.4 AHW. Eli:

Tyhjäkäynnillä:
Lambda 1.139
co 0.48
co2 12.6
hc 268
o2 3.23

2000rpm
Lambda 1.053
co 0.584
co2 13.65
hc 138
o2 1.60


Vuosi sitten tuli uusi tarvike katti ja tulpat joilla päästöt sai silloin aisoihin. Mutta nyt näyttää jo menevän muutakin pieleen. Lämpöaunturi vaihdettu pari kuukautta sitten, joten epäiltäväksi jää sit vielä lambda, tulpat + johdot ja puola? Mitäs muuta ehdotatte vaihtolistalle?

sipponen
-
Viestit: 3
Liittynyt: 25.4.2009 9:43

ViestiKirjoittaja sipponen » 20.5.2009 18:09

meillä oli lambda sökö, ilmeisestikkin voi vuodessa hajota

joni.r
-
Viestit: 61
Liittynyt: 20.12.2003 16:30

ViestiKirjoittaja joni.r » 14.6.2009 23:38

Uutta osaa tuli siis tulpat, tulpanjohdot, ilmansuodatin ja lambda--->mittaukseen...ei rajoissa vieläkään. nyt korjattu vuotava putki, vaihdettu ehtoopuolella ollut takapönttö ja vaihdettu öljyt+suodatin, huomenna nähdään kuinka käy ku saa taas päästöt lapulle. Käynti ja kulkupuoli kyllä parantunut huomattavasti, mut asentaja epäili että öljyn seassa ja putkessa on niin paljo bensaa et höyrystyessään lämpimänä näkyy heti päästöissä. Vanha takapönttö oli täynnä jotain kummallista moskaa...varmaanki vanhat katin rippeet siellä vielä kummitteli ku tuntu et olis täynnä hiekkaa ja pikkukiviä:)

epikki
-
Viestit: 4
Liittynyt: 10.3.2006 21:47

ViestiKirjoittaja epikki » 20.6.2011 17:22

Itellä kans samaa ongelmaa Golffin AHW koneen kanssa!

Päästöt tyhjäkäynnillä:
CO%: 0
CO2: 13
HC ppm: 100
O2: 1

Päästöt kierroksilla:
CO%: 0,6
CO2: 13
HC ppm: 118
O2: 1,6

Lambda: 1,05

Uusittiin lambda, tulpat ja korjattiin pakoputken pienet reiät tahnalla. Päästöt sen kuin huononi vain...


Päästöt tyhjäkäynnillä:
CO%: 0,61
CO2: 14,1
HC ppm: 185
O2: 1,43

Päästöt kierroksilla:
CO%: 0,61
CO2: 14,1
HC ppm: 168
O2: 1,5

Lambda: 1,04

Oisko jotain vinkkejä???

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 21.6.2011 14:35

Mitkä tulpat ostit/vaihdoit vanhojen tilalle?

epikki
-
Viestit: 4
Liittynyt: 10.3.2006 21:47

ViestiKirjoittaja epikki » 22.6.2011 14:21

NGK

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 22.6.2011 18:58

Jos ovat vielä NGK:n BKUR6ET-10 tulpat niin ovat oikeanlaiset. Joku putken sauma on noiden päästöjen mukaan jäänyt todennäköisesti vuotamaan, koska jäännöshappi lisääntynyt edellisestä mittauksesta ja lambda edelleen laihalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa