Golf 1.8 gt kaasari ongelmaa..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Huneasd
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.3.2009 21:52

Golf 1.8 gt kaasari ongelmaa..

ViestiKirjoittaja Huneasd » 26.3.2009 21:55

Tervehdys vaan kaikille. Tuli tuossa vaihettua autoa ja nyt olen 1.8 GT golffin onnellinen omistaja. Vika on seuraavanlainen. Auto toimii välillä normaalista mutta välillä tyhjäkäynti huutaa 3000rpm. Sen verran olen kerinnyt jo volskin maailmaan että kyseinen kone on varustettu huonomaineisella pierberg kaasarilla. mistähän tuota vikaa nyt lähtisi etsimään?

Alipaine letkut tarkistettu ja sähköliitännät.

VW-Tarmo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 14.1.2008 15:14

ViestiKirjoittaja VW-Tarmo » 2.4.2009 10:04

Kyseessä on sähkövika. Kaasarin takana on sellainen pyöreä muovinen rasia (lämpö-aikaventtiili), johon menee kaksi sähköjohtoa (ruskea ja toinen on muistaakseni keltamusta). Jos johtoon tulee kosketushäiriö, niin tyhjäkäynti nousee 3000 kierrokseen.

Huneasd
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.3.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Huneasd » 2.4.2009 18:40

siis eikös siihen pitäis tulla virta kun virrat on päällä. Omaani ei tule. Joku on roimalla kädellä ennen minua ronkkinut noita johtoja. Nyt ongelma on se että kylmällä koneella starttaat. Ryyppy pitää vähän aikaa kierrokset 1500rpm. Lähet liikkelle ja vähän ajan päästä huomaan että kierrokset on 2500rpm. Koneella joutuu ajamaan suhteellisen kauan ennenkuin kierrokset laskee.

Kuumallakin koneella tyhjäkäynti hyppää välillä 2500rpm mutta palautuu vähä ajan päästä normaaliksi. Onko mistään mahdollista saada kuvaa missä näkyy kaikki sähköjohdot ja minne ne menee?

Viikon ollut auto ja nyt jo tuntuu mieli heittää seinään :D

VW-Tarmo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 14.1.2008 15:14

ViestiKirjoittaja VW-Tarmo » 4.4.2009 11:22

Kaasarin korjausohjeita löytyy http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm. Räjäytyskuva löytyy osoitteesta http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html

Lämpö-aikaventtiilille (osa 38) tuleva ruskea johto on maa, ja siihen toiseen johtoon pitäisi tulla virta kun auto on käynnissä.

Kannattaa vaihtaa myös kaikki alipaineletkut. Letkuksi käy vaikka sisähalkaisijaltaan 3,2 mm bensaletku. Tarkasta myös että letkut on kytketty oikein. Sähköjen kytkentäkaavio löytyy ainakin korjausoppaasta, mutta löytyy varmaan googlettamalla netistäkin

Tekstit osiossa on myös pitkästi juttua 2E2 korjauksesta

Huneasd
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.3.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Huneasd » 5.4.2009 19:58

Tuntuu että kaasari jumii jostain. Välillä auto toimii normaalisti ja tyhjäkäyntikin on normaali. Sitten polkaset vähän rivakammin kaasua niin kierrokset jää 2500-3000rpm eikä tuu alas millään. Kaasuvaijerikin on uusi eikä jumita mistään.

Rupee pikkuhiljaa ketuttaa.

VW-Tarmo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 14.1.2008 15:14

ViestiKirjoittaja VW-Tarmo » 6.4.2009 15:16

Kaasuläpän palautusjousessa saattaa olla häikkää, puhdista ja öljyä palautusjouset

Jos lämpö-aikaventtiilille ei tule virtaa auton ollessa käynnissä, niin sähköjohdoissa on kosketushäiriö. Vedä vaikka uusi johto virtalukolta ja maadoita toinen johto.

Huneasd
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.3.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Huneasd » 6.4.2009 20:15

vika löyty. lämpö-aika venttiiliä ohjaava sulake oli palanu mutta tuntuu polttavan aika tiukkaa tahtia niitä. Kun vähän rivakammin polkee ni napsauttaa sulakkeen poikki. joku oikosessa?

Huneasd
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.3.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Huneasd » 7.4.2009 15:41

nyt sulake palaa heti kun virrat laittaa päälle! mistä lähteä etsimään vikaa?

oon kokeillu myös ottaa kaikki sähköjohdot irti kaasarista mutta silti polttaa. ja minkä arvonen sulake tuolle on paras? Tässä taas vaihteeks vastailtavaa :) kiitos

VW-Tarmo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 14.1.2008 15:14

ViestiKirjoittaja VW-Tarmo » 7.4.2009 20:25

Onko autosi ns. vanhoilla sähköillä, eli ennen -89 loppua valmistettu?

Jos on vanhemmilla sähköillä, niin kytkentäkaavion mukaan näyttäis siltä, että lämpö-aikaventtiilin rinnallle on kytketty myös kaasuttimen osakuormituskanavan lämmitin (osa 37). Jos se on oikosulussa, niin sulake palaa. Vähän tuntuu erikoiselta, että sulake palaa vaikka kaikki johdot on irti. Saattaa olla johdosta eriste viallinen


Jos oikein luin kaaviota, niin näyttäis että tyytti kytketty saman 15A sulakkeen kautta (nro 18). Revi tyytin rele irti (toinen rivi alhaalta, oikean puolimmaisin rele) ja kokeile vaikuttaako.

Sulakekaaviossa sulake nro 17 / 10A on merkitty kaasarille. Sen kautta menee virta automaattiryypylle (osa 28), sekä imusarjan esilämmityksen ja rikastimen lämpökytkimille mutta ei lämpö-aikaventtiilille.

Huneasd
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.3.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Huneasd » 7.4.2009 22:13

hmm. se osakuormitushässäkkä on tuommonen magneettipötkö? Siihen tulee liitin mikä jatkuu kahtena piuhana? musta/keltanen ja musta?

Tein tänään semmosen jutun että varastin virtaa magneettiventtiilille menevästä virtapiuhasta ja nyt on toiminu ihan normaalisti. En tiiä oliko oikee tapa korjata mutta sen verran viinaa ja tupakkaa menny tuota autoa katellessa ni olokoot :D

Ainiin mikä tuon osakuormitusjutun tarkotus on ja mitä se tekee?

VW-Tarmo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 14.1.2008 15:14

ViestiKirjoittaja VW-Tarmo » 8.4.2009 20:59

Kyllä sen virran voi yhtä hyvin magneettiventtiililtäkin ottaa. Osakuormituskanavan lämmittimen tehtävä on ilmeisesti estää kaasarin jäätyminen osakaasulla ajettaessa

Huneasd
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.3.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Huneasd » 19.4.2009 14:24

lisätäänpäs nyt tänne kun en uutta topiccia viiti tehdä. Eli auton tyhjäkäynti on 300-500rpm josta johtuen auto tärisee aivan hulluna. Lämpimänä kuitenkin pysyy käynnissä niukinnaukin. Rupee vituttaa toi tärinä. Tyhjäkäyntiruuvvin pyörittäminen ei auta asiaa. Alipaine letkut on tarkistettu, ja vuotoja ei löytynyt.

Kylmänä ei pysy käynnissä vaan sammuu jos päästää kaasun. Auto myös kuullostaa aivan v8 kylmänä. Eli kone räkii ja paukkuu. Kylmänä ajaessa myös nykimistä havaittavissa.

Ja miten tuon suunnanvaihtoventtililn toiminnan voi tarkistaa. Tarkoitan siis läppää pakosarja/lokasuoja?

Kiitos jo etukäteen :)

jonPPa89
-
Viestit: 67
Liittynyt: 4.8.2008 19:23

ViestiKirjoittaja jonPPa89 » 19.4.2009 22:32

kansipahvi vuotaa...itsellä samat oireet g2 1.3i koneessa

Huneasd
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.3.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Huneasd » 20.4.2009 15:39

hmm. aika radikaalia ruveta kansipahvia vaihtamaan (ei sillä että se ei mahdollista olis). Voiko vaikuttaa jos siinä kanteen menevässä 90 asteen kumiletkussa on halkeama?

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 22.4.2009 22:36

Toisenlainen kaasariongelma tuli itselle eteen.

Auto -88 Jetta 1.8 GT kaasarilla...

Lähtee nätisti käyntiin... kierrokset nousee kylmänä noin kahteen tonniin.... lämpösenä laskevat johonkin 1100rpm...

Iloisesti kulkee muuten. Ja ajotietokoneen mukaan aika vähällä sopalla (6,5/100km)

Huneasd
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.3.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Huneasd » 23.4.2009 15:52

onkos ne miten pitkään 2000rpm. Normaalisti automaattiryyppy pitää kierroksia 2000rpm noin 5sek jonka jälkeen kytkeytyy ryypyn kakkosvaihe eli todennäköisesti tuo 1100rpm

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 23.4.2009 16:07

Kunnes kone lämpiää... useamman minuutin.. 3:n kilsan lenkin jälkeen laskee.

Fendel
-
Viestit: 96
Liittynyt: 9.2.2009 19:47

ViestiKirjoittaja Fendel » 23.4.2009 23:43

Lainaten topiccia, mikään tekniikan ihmelapsi ole.
Mutta joo, missä nämä kyseiset alipaineletkut sijaitsee? Onko kuvia?
Pierburg kyseessä siis, mk2.

Huneasd
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.3.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Huneasd » 1.5.2009 16:40

niin onko jollain apuja minun tyhjäkäynti ongelmaan? Kiva ois saada tyhjäkäynti kohilleen :P


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 40 vierailijaa