Octavia RS 2.0TFSI ByPass vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

Octavia RS 2.0TFSI ByPass vaihto

ViestiKirjoittaja RäSänen » 21.4.2009 13:54

Terve

Olisi halua korvata otsikon auton bypassi enempi painetta kestävällä.Onko kellään MITÄÄN kokemuksia muista kuin vakiosta?Fin-turbo suositteli ajamaan vakiolla koska 100% toimivaa korvaava ei heidän mielestään ole.Doc-power tietysti suositteli forgen replacement vacuum mallia kun sitä myyvät..Harinen taas tarjosi jotain perus mäntä mallia josta fin-turbo sanoi että sellaista ei ainakaan kannata kokemusten perusteella laittaa..joten aika "hukassa" tässä ollaan :D

Vaihdon syynä on se että auto menee ecun optimointiin tuossa kk:n päästä olisihan se kiva sen jälkeen ajella ilman että takaraivossa muhii ajatus poksahtavasta vakio passista...:/
Ei noita vakioita ole monia hajonnut mutta osittain vaihto halun syynä on myös se että sitten siltä osin resurssit riittää myös muihin tehonlisäys toimiin;)

Kiitokset jo etukäteen.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 21.4.2009 20:38

APR R1, muuta et tarvitse.

edit. Onko 2.0TFSI -koneessa erilainen By-Pass vai miksi ei sovellu?
Viimeksi muokannut albanzo, 21.4.2009 21:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Pena K.
ffp jäsen
Viestit: 296
Liittynyt: 9.9.2003 17:22

ViestiKirjoittaja Pena K. » 21.4.2009 20:55

^Ei sovellu 2.0TFSI -moottoriin

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 21.4.2009 22:34

APR R1, muuta et tarvitse.

edit. Onko 2.0TFSI -koneessa erilainen By-Pass vai miksi ei sovellu?


On se hieman erilainen. Tuossa yksi versio: http://www.forgemotorsport.com/content. ... ct=FMFSITV

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 22.4.2009 8:04

Se 2.0tfsi bypass on elektronisesti ohjattu kalvo malli.Nuo APR sun muut mäntä mallit ei kuulemma tule toimimaan oikein fin turbon mielestä.

Tuo forge oli tiedossa,tosin fin turbo ei oikein hanakasti sitäkään suositellut.Jos ei muuta löydy niin tulee kesällä kokeiltua tuota forgea..sittenhän sen tietää.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 22.4.2009 11:17

APR:n kalvoversiohan on sitten parasta mitä on nähty. Mutta 100% luotettavaa, _ei_jumiutuvaa_ mäntävehjettä ei olla nähty.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 22.4.2009 13:12

Olikos TT/S3/Cupra akselilla eri bypass kun RäSässä? Jos sama niin luulis kestävän softauksen, jos eri niin sellasta sitten...

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 22.4.2009 15:51

Tuo VHTracingin kaveri sanoi että se apr kalvo passi ei sovellu tähän autoon.Sanoi että aja vakiolla.
Forgea ei suositellut ollenkaan.
Vakiolla siis.

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 22.4.2009 16:04

Olikos TT/S3/Cupra akselilla eri bypass kun RäSässä?

^On erilainen. http://www.forgemotorsport.com/content. ... t=FMFSITVR

Venttiilin runko näyttäisi olevan erilainen, joten ei sopine suoraan "tavalliseen" 2.0 TFSI-moottoriin.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 23.4.2009 1:06

Saman dilemman kanssa painitaan...
ilmoittele jos keksit ratkaisun!
En ole tuosta Forgesta juurikaan mitään kehuja kuullut, paitsi sitä myyviltä.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 23.4.2009 15:57

Sama pässi käy ristiin kaikkiin 2.0TFSI-koneisiin. S3 pässi on vaihtunut muihinkin myöhemmin.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 23.4.2009 16:24

Niin juuri tarkoitin sitä OEM S3 pässiä tilalle jos on eri eli jos nykyään on sama sekä S3:ssa ja RäSä:ssä niin kyllä se ainakin lastutuksen kestää. Eikös tuo heikko bypass ole enemmänkin 1.8T:n ongelma?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 23.4.2009 19:51

Onhan noitakin hajonnut, mutta mitäs sitten, vaihtaa sitten kun hajoaa. Se hyvä puoli tfsi koneissa on että bypassin hajoamisen huomaa välittömästi.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 23.4.2009 20:04

Eli siis audi S3:n passi käy tähän skodan 2.0tfsi koneeseen ja on kestävämpi kuin skodan vakio?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 24.4.2009 0:09

Riippuu auton vuosimallista. Nykysin taitaa kaikissa olla tuo ns. vahvempi vakiona. Pistä lastu siihen vaan, ja jos tehot katoaa, ni hommaa uusi vakio pässi. Muut on humpuukia.

jerex
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 29.7.2008 16:13

ViestiKirjoittaja jerex » 8.7.2009 7:01

kuinka paljon räsässä ja S3:ssa on ahtopaineet vakiona? millaisen ahtopaineiden lisäyksen se S3:n bypass mahtaa kestää?

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 9.6.2010 19:18

Mahtaakohan meikäläisen Golffissa olla by-pass sökö?

Antaa seuraavaa vikakoodia:

000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded

Tuntuu hieman hengettömältä mutta liikahtaa kuitenkin vielä ihan hyvin.

Auto on 2005 mallinen Golf GTI. Kuulin huhua että noissa ekoissa 2.0TFSI koneellisissa autoissa olisi heikompi by-pass kuin myöhemmin kasatuissa? Onkohan noita vaihdettu vanhempiin autoihin vielä takuuseen?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 9.6.2010 21:56

Tod näk on by-pass rikki. Takuuseen et saa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa